twardsze poduchy? |
Autor |
Wiadomość |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Cze 2007, 22:31
|
|
|
Jesli chodzi o poduszchy pod skrzynia to testowalismy temat... i wykrecone zostaly fabryczne poduchy, zalalismy je klejem do szyb... potem zakladanie i testy... wibracje od C20XE w Corsie B byly i sa do teraz dosc odczowalne ale przynajmniej nie zrywaja sie nagminnie a do tego silnik wraz ze skrzynia nie lata w lewo i w prawo przy szybkich zakretach... to jest w zasadzie taki pol srodek ale dosc skuteczny bynajmniej jak na razie... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Cze 2007, 23:21
|
|
|
A nie prościej zamiast kombinować z utwardzaniem poduszek zacząć od ustabilizowania zespołu napędowego od góry ( przeca to konstrukcja przestrzenna i jeżeli jest trzymana w ramie tylko na dole to wał korbowy działa na poduszki pod skrzynią z ramieniem około 10 cm , ale gdyby dołożyć trzecią poduszkę nad skrzynią rozkłąd sił znacznie by się zmienił czyli zmniejszył siły działające na poduszki pod skrzynią )
Co prawda nie załątwi to problemu bujania się silnika wpoprzek nadwozia ( chyba że ktośda drugie sanki nad skrzynią ) ale ten problem także można załątwić dodając drugą poduszkę w osi równoległęj do osi wału czyli podwieszenie skrzyni do pukla tak jak jest podwieszony silnik .
Co wy na to ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Cze 2007, 23:34
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | A nie prościej zamiast kombinować z utwardzaniem poduszek zacząć od ustabilizowania zespołu napędowego od góry ( przeca to konstrukcja przestrzenna i jeżeli jest trzymana w ramie tylko na dole to wał korbowy działa na poduszki pod skrzynią z ramieniem około 10 cm , ale gdyby dołożyć trzecią poduszkę nad skrzynią rozkłąd sił znacznie by się zmienił czyli zmniejszył siły działające na poduszki pod skrzynią )
Co prawda nie załątwi to problemu bujania się silnika wpoprzek nadwozia ( chyba że ktośda drugie sanki nad skrzynią ) ale ten problem także można załątwić dodając drugą poduszkę w osi równoległęj do osi wału czyli podwieszenie skrzyni do pukla tak jak jest podwieszony silnik .
Co wy na to ? |
Niby prawda ale... no wlasnie ale ostatnio tak zwracalem uwage na mondeo z TD (sorki ze taki przyklad) skubaniec nie dosc ze ma 2 poduchy pod skrzynia jedna glowna silnka to jeszcze cos na wzor lacznika stabilizatora tylko ze po kuracji na sterydach...
tu widac tylko jedna czesc, bo dostep nawet komurka jest do ass
z tylu jest to tak samo rozwiazane ale nie w kazdym mondeo z TD on board...
niby nie glupie rozwiazanie... tylko jak to wykonac w fiescie ktora jest miniejsza to raz a dwa tak zeby nie utrudniac sobie ewntualnego dostepu... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Cze 2007, 23:41
|
|
|
Fordon napisał/a: | Żółwik Tuptuś napisał/a: | A ...
Co wy na to ? |
Niby prawda ale... no wlasnie ale ostatnio tak zwracalem uwage na mondeo z TD (sorki ze taki przyklad) skubaniec nie dosc ze ma 2 poduchy pod skrzynia jedna glowna silnka to jeszcze cos na wzor lacznika stabilizatora tylko ze po kuracji na sterydach...
tu widac tylko jedna czesc, bo dostep nawet komurka jest do ass
z tylu jest to tak samo rozwiazane ale nie w kazdym mondeo z TD on board...
[url=http://img402.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
niby nie glupie rozwiazanie... tylko jak to wykonac w fiescie ktora jest miniejsza to raz a dwa tak zeby nie utrudniac sobie ewntualnego dostepu... |
w mk1 sięda a u was nie ? Sorry to nie argument . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Cze 2007, 23:51
|
|
|
Fakt ze argument moze i nie jaki jednak biorac pod uwage ze z przodu jest to u mnie bynajmniej wykonalne tak z tylu silnika wzorujac sie na MK2 Mondeo ni chusteczki nie da sie bo rozporka bo miedzy down pipe , sciana grodziowa a polosia jest po okolo 1,5mm przestrzeni... a od gory nie ma za co zaczepic .... od tylu silnika... ale ja tu daje przyklad z mojej perspektywy i tego co u mnie jest wykonalne a co nie... za to nie wiem jak to wyglada z punktu Zettec czy tez CVH w danej budzie od MK1 po MK3 czy tez MK4.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Cze 2007, 23:59
|
|
|
FOrdon przecierz zaczepienie zesp napędoowego z jednej strony od góry znacznie poprawi sytuację ( czy drążek będzie rozciągany czy ściskany przez silnik który próbuje sięobrócić w ramie do góry nogami to nie ma znaczenia ) .
Mając zespół położony na dwóch poduszkach najwyższy punkt silnika jest rzucany po komorze siłą bezwładności o ramieniu jakieś 40 cm ( wysokośćzesp napędowego ) jeżeli dasz mu stabilizator z najcieńszego pręta ( 8 - 10 mm ) na wysokości góry dzwona sktrzyni biegów skracvasz ten dystans do jakiś 15 cm ( pomyś o ile mniejsza siłą męczy Twoje dolne poduszki )
Oczywiście ideałęm by był stabilizator od przegrody czołowej po pas przedni bo niewlowałby przechyły wzdłórz zesp. napędowego ( czyli w poprzek auta ) ale na to może faktycznie brakować miejsca , a można z tym walczyćw inny sposób . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 16 Cze 2007, 12:56
|
|
|
adi08 napisał/a: | dobrze gościu mówił... mk3 ma sztywna bude... |
chyba miała 15 lat temu. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 16 Cze 2007, 13:49
|
|
|
odyniec napisał/a: | adi08 napisał/a: | dobrze gościu mówił... mk3 ma sztywna bude... |
chyba miała 15 lat temu. | może twoja tak |
_________________
 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 16 Cze 2007, 17:29
|
|
|
ja piernicze .
Dajcie se po razi8e i będzie spokój bo takiego pitolenia to dawno nie słyszałem a z wątku może wyjdzie coś interesującego .
ps : nie kłóćcie sie który z was jest głupszy , i tak niekwestionowanym królem w tej dyscyplinie jestem JA |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Cze 2007, 22:55
|
|
|
odyniec napisał/a: | adi08 napisał/a: | dobrze gościu mówił... mk3 ma sztywna bude... |
chyba miała 15 lat temu. |
źle trafiłeś... <brak słów> |
|
|
|
 |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 17 Sie 2007, 10:16
|
|
|
www.suhe-motorsport.de tam trzeba wejsc w produkty |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
 |
czarny
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 49 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 53 Skąd: mikołajki
|
Wysłany: 18 Sie 2007, 09:37
|
|
|
Witam!! U siebie taz miałem ciągle problemy ze zrywanymi poduchami pod skrzynia. poradziłem sobie w ten sposób ze: u góry skrzynia jest przykręcana dwoma szpilkami do silnika wiec tylną odkreciłem, wkręciłem około 12 cm pręt gwintowany i nakręciłem nakrętke dokręcejąc skrzynie do silnika zostawiając w ten sposób około 6 cm gwintu.
na tej wysokości przed scianą grodziową przykręciłem do kielichów mcpersona rure o srednicy 3/4 cala. do rury przyspawałem ucho odpowiadające wielkością do przykręcenia siłownika od bębna prali automatycznej. drugi koniec przykręciłem do wystającej szpilki przy skrzyni. dodam ze było mało miejsca bo mam CSC ale sie udał i jestem zadowolony.
pozdrawiam |
_________________ Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria |
|
|
|
 |
|