Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zetec
Autor Wiadomość
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 29 Lip 2007, 20:43   Zetec

Witam,

wiem ze kilka osób to zrobiło wiec co by ruszyć troche to forum zadam pytanie:

Jak wyglada montarz kolektora plastikowego w mk3. jakie są różnice miedzy systemami wtryskowymi itd.

Mile widziana fotorelacja.


No Mafios i Gaszu do pisania :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
gaszu
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2007, 23:39   

Marcin - jak skończę, to dam relację. Niestety nie wygląda to za różowo...

[ Dodano: Pon Lip 30, 2007 10:24 ]
Więc po krótce sprawa wygląda tak:

1. Wywalamy kolektor metalowy wraz z całym jego osprzętem i początkiem wiązki (ta od czujników do wtyczki 12pin)

2. Wywalamy flanszę z uszczelkami (tą pomiędzy silnikiem a kolektorem)

3. Przerabiamy węże wchodzące do nagrzewnicy tak, aby było więcej miejsca - dajemy na wejście nagrzewnicy kolanka metalowo-gumowe (takie 90stopni, jakie używają gazownicy).

4. Kupujemy z focusa 1 2,0 lub 1,8:
- kolektor ssący,
- przepustnicę,
- linkę gazu (zupełnie inne mocowanie),
- listwę wtryskową,
- czujnik położenia przepustnicy,
- przewody paliwowe (trzeba przedłużyć oryginalne),
- rurkę z zaworem do serwa hamulcowego (w foce ma inną średnicę wejściową od strony kolektora),
- silnik krokowy,
- rurę-czapkę, która przychodzi na przepustnicę.

5. Z mondka kupujemy:
- wiązkę początkową od wtrysków (z foki nie, bo ma inną wtyczkę),

6. Przerabiamy pin 2 wtyczki wiązki wtrysków tak, aby podłączyć dodatkowy czujnik temperatury zasysanego powietrza, który w tym miejscu mieliśmy poprzednio (w mondku jest to rozwiązane inaczej). Przerabiamy również wtyczkę czujnika temp. wody na taką, jak jest w zetecu, lub kupujemy czujnik wody z mondka.

7. Montujemy kolektor (oczywiście trzeba dobrać śruby, bo oryginalne nie pasują - są za długie).

8. Wsadzamy przepustnicę, listwę, rurkę do serwa, przygotowaną wiązkę, przedłużamy rurki zasilające listwę w benzynę, nakładamy czapkę, wklejamy do rury (tej od czapki :) ) czujnik temp. zasysanego powietrza (pozyskany z naszego starego kolektora), montujemy "jakoś" linkę gazu, uprzednio ją skrócając.

9. Instalujemy MAF i rzeźbimy custom dolot:)

10. Jedziemy na hamownię :)

11. Cieszymy się, że mamy plastikowy dolot w MK3.

Pozdro!
Ostatnio zmieniony przez gaszu 1 Sie 2007, 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 30 Lip 2007, 11:14   

gaszu napisał/a:
......

10. Jedziemy na hamownię :)

11. Cieszymy się, że mamy plastikowy dolot w MK3


i co nam taka zmiana daje?? jak wzrazsta lub spada moc auta lub jak sie zmienia krzywa mocy lub momentu??
tu by sie przydały 2 wykresy z hamowni:

1) kolektor aluminiowy
2) -//- ABS

żeby było wiadomo czy koszta i praca jest warta zachodu.


PS: Dziekuje Adamie za dokładny opis, (jak zwykle z resztą :yes: )
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Lip 2007, 13:17   

A nie lepiej polerować ten co jest?
I nie bijcie jeśli pytanie było głupie ;D
 
 
gaszu
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lip 2007, 20:06   

zoharek, głupie:) Kolektor z foki ma większą powierzchnię przekroju poprzecznego oraz inną długość, a co za tym idzie i w innym "miejscy" rezonans. Powinien być lepszy "dół" i lepsze napełnianie oraz większe możliwości przy psuciu silnika "świnią".
PumaRST, dowiemy się, jak zajadę na hamownię. W obecnej chwili ten mój drugi dwulitrowiec, to seria. Nie jest grzebany. Sam jestem ciekawy. A już w niedzielę moja fofi jedzie na rajdzie pod ręką jednego z braci Radeckich :) .
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Lip 2007, 20:39   

OK, myślałem bardziej o różnicy między metalowym a plastikowym, a nie wziąłem pod uwagę kształtu i rozmiarów ;)
 
 
gaszu
[Usunięty]

Wysłany: 1 Sie 2007, 21:51   

Po testach jest zauważalna różnica:) Autko ma lepszy "dół" i chętniej się wkręca na obroty. Dziś nie miałem zbyt dużo czasu żeby potestować, ale różnicę czuć od razu. Bracia "Radzieccy" stwierdzili, że trza to jeszcze "wystroić", ale jest o dużo lepiej.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 2 Sie 2007, 01:23   

czyli dolot ma większąpojemność ( długość ? )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2813
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sie 2007, 15:52   

bez przesady ...

przewodow paliwowych nie trzeba przerabiac tylko weze od nagrzewnicy przy absie trzeba go wywalic ;-) sila wyzsza przepustnica i ccp pasi od rs1800 silniku krokowym trzeba zmienic wtyczka podlaczyc przewody 2 podcisnieniowe reszte zaslepic , zalozyc wieksze zimmernigi na wtryski listwa z rsa pasuje bez problema ;) gdzies mam zdjecia jak w milce to zrobilem :) noi co mocowania kolektora krotsze sroby albo wsadzic za kolektorem tulejke lub pare nakretek ;-)
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Sie 2007, 12:04   

Patryk ale ty mowisz o mondku a Gasz o Foczce ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.