Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 14:23 |
1.6D kopci na biało i kontrolka oleju świeci się za długo |
Autor |
Wiadomość |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 12:39
|
|
|
to po co produkuja 4czy 5 rodzajów uszczelke jak głowicy sie nie planuje ?? Ludzie dizle sa naprawde skomplikowane i nawet nierówne obniżenie gniazd zaworowych moze spowodować rzucanie silnikiem na wolnych obrotach . To nie benzynowy silnik który wybacza wiele niedokładności .Zdjąć trzeba głowice sprawdzić szczelność płaszcza wodnego i dopiero wtedy zastanawiać sie dlaczego tak jest jak jest .Po uszczelce bedzie widać odrazu jak gdzieś puściła i po tym wiadomo gdzie szukać . Tylko mowi . Jeśli głowicy planować nie trzeba to jej nie planuj . Tylko ważne zeby wsadzić taka sama uszczelke . |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 13:16
|
|
|
Dioda masz racje zarowno Ty jak i Lokmen.... poniewaz gdy dojdzie do uszkodzenia uszczelki pod glowica, oddajemy takowa czapke do zakladu na sprawdzenie szczelnosci oraz czy nie posiada odksztalcen... w momencie gdy odksztalcenie glowicy przekracza graniczna odchylke nie naprawia sie jej... a w przypadku gdy glowica jest szczelna natomiast ma w 2 punktach jakies nierownosci mozna je usunac... ale tylko nierownosci a nie planowac cala glowice... rodzaj uszczelki dobiera sie w zaleznosci od ilosci zebranego materialu... jak wiadomo zeliwo nie jest za ciekawym materialem do obrobki...
Glowicy nie planujemy tylko zbieramy nierownosci (dotyczy silnika Ford 1.6 1.8 D, TD , TDi TDDI) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 16:21
|
|
|
Na fotce masz zaznone miejsce gdzie znajduje sie termostar...
Wg. mnie ja bym zobaczyl kompresje na garach czy przypadkiem silnik nie jest padniety...
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 20:38
|
|
|
A czym różni sie planowanie od zbierania nierówności ?? I dlaczego sie jej nie planuje ??
Podajcie powód . W każdej głowicy przewidziane sa szlify naprawcze i po to sie właśnie daje wyższe uszczelki aby kopresja po planowianiu nie wzrosła . To chyba jest jasne . Czujnikiem zegarowym mierzy sie głędzokość osadzenia zaworów i porównuje sie je z innymi . I koniec tematu . |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 21:41
|
|
|
Odpowiedz z ksiazki obslugi str.103
Cytat: | Dolna plaszczyzna glowicy nie moze byc obrabiana mechanicznie (planowana). |
Natomiast jesli chodzi o uszczelki pod glowice adnotacja na 92str.
Cytat: | Uszczelki glowicy wystepuja w trzech grubosciach dostosowanych do wystawania tlokow ponad gorna plaszczyzne kadluba (dobor wedlug najwiekszej wartosci wystawania czterech tlokow silnika). |
Wiecej w instrukcji obslugi...
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 22:24
|
|
|
przemyśle to jutro z moim znajomym dizlarzem . Ciekawe co powie góru |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Lis 2006, 14:32
|
|
|
diodalodz napisał/a: | to po co produkuja 4czy 5 rodzajów uszczelke jak głowicy sie nie planuje ?? . |
Właśnie po to że głowicy sienie planuje . Wielkość komory spalania w dieselu ( tym ) jest ustalana poprzez wysokość uszczelki . Wymienicuszczelkę należy na mającą taką samą wysokość . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Lis 2006, 11:43
|
|
|
Dzięki chłopaki.
Planowanie głowicy to stoczenie pewnej ilości materiału z głowicy. Skoro wg. zaleceń w dieslu się tego nie robi to robi się polerkę/zbieranie nierówności przed zmianą uszczelki, chyba że głowica ma duże wżery i wtedy należy zaopatrzyć się w inną/nową.
Zlokalizowałem wyciek na chłodnicy, wkrótce zasypie układ chłodzenia uszczelniaczem i zobaczymy.
A stan oleju nie jest zwiększony płynem/wodą tylko przelaniem przez moich mądrych mechaników! |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 8 Lis 2006, 13:18
|
|
|
maerik napisał/a: | Zlokalizowałem wyciek na chłodnicy, wkrótce zasypie układ chłodzenia uszczelniaczem i zobaczymy. | już ciekawe czy długo bedziemy czekać na post typu nie grzeje mi w środku i kupie pilnie nagrzewnice do MK3.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Lis 2006, 15:16
|
|
|
Bla bla bla
Jeszcze nie zasypałem
Znalazłem jakiś taki metaliczny proszek ale chyba i tak go nie użyje...
Mam pytanko troche z innej beczki - temat w zasadzie jest o 1.6D - czy mogę do tego silnika zapakować dodatkowy tłumik w układzie wydechowym aby go wyciszyć? To byłby trzeci tłumik, chciałbym go zapakować w miejsce katalizatora, np. taki: http://photos.allegro.pl/...672/137836729_1 |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 8 Lis 2006, 18:48
|
|
|
możesz
wydaje mi się że w 1,6 chyba nie było katalizatorów - może to jest plecionka |
_________________
 |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 8 Lis 2006, 19:22
|
|
|
Maerik nie zasypuj ukł zadnym gownem!! ja tak zrobilem i załowałem fakt z emialem ju znagrzewnice do wymiany no ale jak ja wyciaglem to ten cały syf siedizał w nagrzewnicy!! |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
chruma [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lip 2007, 08:23
|
|
|
Mam pytanko nt diesla, a to chyba najbardziej odpowiednie na to miejsce
na ile normalne jest dymienie - niewielkie z króćca pomiaru poziomu oleju?
o ile pamietam zawsze w moich starych wozikach coś tam dymiło, ale czy w dieslu jest to norma czy raczej powinienem sie tym przejmować 8| ?
tak w ogóle silnik pali bez problemu (3-4 obroty rozrusznika) , chodzi tak równo że moja fabia 1,9 SDI może sie schować ze swoim klekotem,
pytam bo chcałbym sie zaprzyjaźnic z fiestką na dłużej a nie na drożej :lol: |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lip 2007, 13:14
|
|
|
to zmierz ciśnienie to bedziesz wiedział . Troche dymić może ale nie za duzo . |
|
|
|
 |
chruma [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lip 2007, 13:47
|
|
|
ciśnienie oleju czy sprężania?
łatwiej oleju a poza tym magik mechanik zalał za dużo oleju |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lip 2007, 19:13
|
|
|
w cylindrach |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Lip 2007, 09:38
|
|
|
diodalodz napisał/a: | w cylindrach |
kompresje yo |
|
|
|
 |
|