Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014, 08:49 |
[MK3] Bierze olej |
Autor |
Wiadomość |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 00:36
|
|
|
Kuzyn napisał/a: | A mi lekko kopci cały czas. No nie wiem jak teraz po motodoktorze. Nie jechałem za swoją fiestką po zalaniu tym mazidełkiem |
Może być i tak ze masz i uszczelniacze i pierścienie do wymiany czyli silniczek moze być juz wyjechany.
Pierścienie zuzywaja sie poprostu od pracy, a uszczelniacze nie koniecznie z czasem twardnieja zwłaszcza w autach które wiecej stoja niż jeżdza. A potem własnie są takie sytuacje ze silnik jest jeszcze całkiem dobry mały przebieg ma dobre ciśnienie a bierze olej |
|
|
|
 |
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 07:27
|
|
|
anjko napisał/a: | razmoos napisał/a: | fietka dymi tulko na zimnum silniku na rozgrzanym nawet chmurki nie zostawia | Wymień uszczelniacze zaworów i wszystko bedzie ok. | Mówisz, bo ja też tak mam...
Ile komplet uszczelniaczy kosztuje i czy wymienić się to da samemu? |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 08:22
|
|
|
SpiderMAN napisał/a: | anjko napisał/a: | razmoos napisał/a: | fietka dymi tulko na zimnum silniku na rozgrzanym nawet chmurki nie zostawia | Wymień uszczelniacze zaworów i wszystko bedzie ok. | Mówisz, bo ja też tak mam...
Ile komplet uszczelniaczy kosztuje i czy wymienić się to da samemu? |
Opcja SZUKAJ |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 08:33
|
|
|
SpiderMAN napisał/a: | Mówisz, bo ja też tak mam...
Ile komplet uszczelniaczy kosztuje i czy wymienić się to da samemu? |
Napewno od tego trzeba zacząć bo koszt uszczelniaczy jest niewielki (ze 2zł za sztuke plus ewentualnie uszczelka pokrywy zaworów 8 zł).
I nawet jak bys miał to zrobić w warsztacie to i tak sie ebardziej opłaca niz robic remont silnika. Jesli zas chodzi o sama wymiane to tak jak napisałFKP Piter, poszukaj było o tym wiele razy. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 08:54
|
|
|
Dzięki. Chyba się szarpnę... |
|
|
|
 |
Kuzyn

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 09:35
|
|
|
A da się jakoś ścisnąć sprężyny zaworów, bez specjalnego przyrządu za conajmniej 70 zł? |
_________________ Kiedyś była Fiesta Courier.
Miłośnik Trabantów. |
|
|
|
 |
szef-mk3
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 106 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 10:53
|
|
|
podłączę się do tematu i odrazu mała dygresja. co może być przyczyna iż jak w miejscu dodam gazu do konca to stylu na ziemi mam plame wody z nagarem, oleju bierze mi tak jak to fiesta, jakies 0.5 litra na 1000km |
_________________ FiEsToLoT |
|
|
|
 |
mdcs

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 11:25
|
|
|
Przecież 1,1 oraz 1,3 uwielbiają żreć olej. To ich życiowa pasja. Moja mk3 jadła 0,4l/1000km. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i nic to nie dało. Jedynie ryzykowna zmiana oleju na Valwoline MaxLife 10W40 spowodowała spadek zużycia oleju o połowę. Musicie pamiętać, że te silniki nie lubią gęstych olei. |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
 |
szef-mk3
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 106 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 11:42
|
|
|
slyszalem ze Fistaszek umie łyknąć czasem liter na 500km w ostatnim stadium życia |
_________________ FiEsToLoT |
|
|
|
 |
Kuzyn

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 16:12
|
|
|
szef-mk3 napisał/a: | podłączę się do tematu i odrazu mała dygresja. co może być przyczyna iż jak w miejscu dodam gazu do konca to stylu na ziemi mam plame wody z nagarem, oleju bierze mi tak jak to fiesta, jakies 0.5 litra na 1000km |
Autem trzeba od czasu do czasu przynajmniej, pojeździć dalej niż po mieście, to się wydech wtedy oczyści.
[ Dodano: Wto Lip 10, 2007 16:13 ]
mdcs napisał/a: | Musicie pamiętać, że te silniki nie lubią gęstych olei. |
Lubią, nie lubią, muszą!! |
_________________ Kiedyś była Fiesta Courier.
Miłośnik Trabantów. |
|
|
|
 |
szef-mk3
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 106 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 16:57
|
|
|
nawet po przejechaniu kilkudziseieciu kilometrów przy 120 km/h jak dodam w miejscu gazu to stylu zostaje plama. cóż to? pierscionki? |
_________________ FiEsToLoT |
|
|
|
 |
razmoos [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 21:26
|
|
|
Przypuśćmy, że poleciały uszczelniacze na zaworach - w przypadku ich wymiany nie pociąga to za sobą naprawy głowicy?
Bo jeżeli uszczelniacze są wytarte, czy wtedy zawory nie dostają luzu i nie wycierają się gniazda zaworów? :-( |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 21:37
|
|
|
Kuzyn napisał/a: | A da się jakoś ścisnąć sprężyny zaworów, bez specjalnego przyrządu za conajmniej 70 zł? |
Dać sie da na pewno sprężyny zaworowe nie są takie twarde ale niewątpliwie przyrząd ułatwia sprawę. Jeśli go nie posiadamy to wszystkie chwyty dozwolone nie ma jakiegoś specjalnego sposobu na pewno łatwiej będzie zrobić to we dwie osoby, jedna naciska sprężynę a druga wyciąga zabezpieczenia bo samemu to lepiej sie nie zabierać.
szef-mk3 napisał/a: | nawet po przejechaniu kilkudziseieciu kilometrów przy 120 km/h jak dodam w miejscu gazu to stylu zostaje plama. cóż to? pierscionki? |
W tłumiku zbiera sie woda jest to normalne zjawisko kompensacja pary wodnej. Tłumik sie ciągle nagrzewa i studzi i skrapla sie w nim woda a drugim powodem jest tez "doskonałe" polskie paliwo. Występuje to w szczególności w autach które jezdza na krótkich odcinkach i tłumik nie ma kiedy wyschnąć. I z tąd te plamy jak przy gazujesz to wylatuje woda razem z nagarem który zbiera sie w tłumiku. Moim zdaniem nie ma to nic wspólnego ze spalanym olejem bo spalany olej wydobywa sie w postaci dymu. |
|
|
|
 |
szef-mk3
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 106 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 21:59
|
|
|
no to mnie uspokoiłeś. a tutaj mam pytanie z inej brAnży.ostatnio byłem w komisie i widziałem że gościu sprawdzał silnik w ten sposób iż przy zapalonym silniku odkrecil korek wlew oleju a nastepnie zatkal go ręką i tak kilkakrotnie, co w ten sposób sprawdza?prowadnice zaworów czy jak? |
_________________ FiEsToLoT |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 22:18
|
|
|
Pewnie chciał zobaczyć czy silnik ma duze przedmuchy, niektórzy wyciągają tez miarkę oleju. Moim zdaniem metoda prawie skuteczna, i prawie miarodajna ale coś trzba robisc jak kupujemy auto i nie mamy pojecia o jego przeszłości ;-) |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
Kuzyn

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 11 Lip 2007, 00:46
|
|
|
anjko napisał/a: | niektórzy wyciągają tez miarkę oleju |
Albo koreczek albo miarkę.
Jak dmucha mocno z korka oleju czy bagnetu to znaczy że tłoki przepuszczają spalinki do dołu. |
_________________ Kiedyś była Fiesta Courier.
Miłośnik Trabantów. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 11 Lip 2007, 07:43
|
|
|
Z bagnetu czy odmy zawsze będzie dmuchać, bo tłok idąc na dół też wytwarza ciśnienie które właśnie uchodzi odmą - po to ona jest. Ważne jest czym dmucha, bo jeśli są to spaliny tzn że pierścienie poszły lub cylindry wyrobione, a jeśli dmucha powietrzem, to w czym problem? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Kuzyn

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 11 Lip 2007, 09:16
|
|
|
Tłoków jest 4 i te ciśnienia się rekompennsują. Jak przytkasz ręką korek oleju na 20 sekund to prawdopodobnie po puszczeniu go będziesz miał świst wydmuchiwanych spalin. Chyba że jakimś cudem masz 12 letni silnik igła Mnie tam dmucha. Ale to nie jest moje główne zmartwienie. 200 jeszcze zrobi zanim klęknie |
_________________ Kiedyś była Fiesta Courier.
Miłośnik Trabantów. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 11 Lip 2007, 09:22
|
|
|
Kuzyn napisał/a: | . Chyba że jakimś cudem masz 12 letni silnik igła | Tak się składa że mam. A przynajmniej po kompletnej kapitalce i po 10000 km od remontu, oleju ubyło niecale 100 ml.
Ja się wycofuję z tej dyskusji, bo ona nie ma sensu. Jak dla mnie to możesz sobie nalać lepiku do silnika i też jeździć. Niech mod to wyczyści i zamknie, bo to żenujące. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
szef-mk3
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 106 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 11 Lip 2007, 09:53
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Jak dla mnie to możesz sobie nalać lepiku do silnika i też jeździć |
słyszałem że farba też jest niezła ;-)
Nie no żart. Koniec tematu. |
_________________ FiEsToLoT |
|
|
|
 |
|