Sonda dziwne zachowanie |
Autor |
Wiadomość |
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 43 Dołączył: 24 Wrz 2005 Posty: 176 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 23 Cze 2007, 22:57
|
|
|
Nawet sie lepiej zbiera ! |
_________________ Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio] |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24 Cze 2007, 00:07
|
|
|
Marcinus napisał/a: | Nawet sie lepiej zbiera ! | Chyba tylko w psychice. Owszem, będzie się lepiej zbierać gdy kat się rozsypie, ale jeśli jest sprawny, to jego wywalenie nic nie zmieni. Przynajmniej ja kata nigdy nie wywale, jak się zapcha to go zmienie (pewnie nie oryginał, bo za drogi, ale na uniwersalny na pewno). |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Cze 2007, 03:18
|
|
|
zdaje sie że to jest tłumik rozprężny a nie żaden podgrzewacz ale moge być w błędzie . |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24 Cze 2007, 09:30
|
|
|
diodalodz napisał/a: | zdaje sie że to jest tłumik rozprężny a nie żaden podgrzewacz ale moge być w błędzie . | Odnosze wrażenie że masz racje. W jaki sposób miałby on podgrzewać kata? przecież kat się grzeje od spalin, a ta puszka wg mnie działa wręcz odwrotnie - stając na drodze spalinom odbiera im część temperatury. Nie ma takiej możliwości żeby spaliny osiągnęły wyższą temp. niż mają przy wylocie z kolektora. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Cze 2007, 10:08
|
|
|
A właśnie gdy ja wywalałem kata to mi gość tłumaczył że to jest właśnie coś w stylu podgrzewacza zanim spaliny wpadną do kata i jest on potrzebny tylko jesli kat jest.
Robiłem to w serwisie katalizatorów więc chyba facet wie o czym mówi ............... a może nie :-/ |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Cze 2007, 12:36
|
|
|
chyba nie do końca wie bo znam z 30 samochodów w których katalizator nie ma przed sobą żadnej puszki . Tłumik rozprężny ma za zadanie wyrównać w szybszy sposób ciśnienie spalin , dzięki temu silnik pracuje elastyczniej i ciszej. zróbcie zdjęcie środka tego tłumika to sie dowiemy . |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Cze 2007, 14:18
|
|
|
Być może. 8) |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 43 Dołączył: 24 Wrz 2005 Posty: 176 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 24 Cze 2007, 17:56
|
|
|
Mi powiedzieli ci co wyrzucali to cudo że to katalizator ale ja sie z nich smiałem że kata miałem tu niżej a to oni że miał dwa katy mało prawdopodobne ?
Szkoda że nie zabrałem tego cuda to bym zdjecia zrobił a tak dupa ale faktycznie jest troche głosniej jak pisałem jak bede chciał wyciszyć to wspawam kata uniwerslanego i bedzie ok
[ Dodano: Pon Cze 25, 2007 21:05 ]
Sonde zamontowałem dzisiaj i juz jest lepiej ale test na kompie wykazał jeszcze map sensor i mam już zamówiony inny ale ma troche inny numer końcówke mój ma A1 a ten drugi A2 czy bedzie wszystko grało ? |
_________________ Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio] |
|
|
|
 |
dracco [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Cze 2007, 16:14
|
|
|
Witam!
Ja mam jeszcze jedno pytanie do sondy. U mnie max napiecie na odlaczonej i rozgrzanej sondzie to 0.2V. Po zczytaniu kodow bledow mam sonde lambde. Sprawdzalem tez polaczenia przewodow. Ale udalo mi sie tylko ten co jest bezposrednio podpiety pod kompa, bo drugi chyba idzie jeszcze na czujnik zasysyanego powietrza (tak przynajmniej wypatrzylem na schemacie)
Mam walnieta sonde czy moze jednak z obwodem moze byc cos nie tak?
Wyczytalem tez gdzies ze ten drugi przewod (dokladnie to chyba szary) powinien byc polaczony z masa. Moze zle zobaczylem na tym schemacie, ale jak sprawdzalem to polaczenia z masa ten przewod nie ma. Moze w tym tkwi problem?
Bo obwod grzalki(dwa biale) wydaje mi sie ze jest ok. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Cze 2007, 18:30
|
|
|
jeśli na odpiętej sondzie miedzy czujnikiem jest 0,2 v nie zmiennie mimo dodawania gazu i puszczania to uwaliła sie sonda |
|
|
|
 |
dracco [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Cze 2007, 20:08
|
|
|
Jak dodaje gazu to zmienia sie troche to napiecie, wzrasta jak puszcze, ale nie przekracza 0,2v. A ten szary przewod to powinien byc do masy podlaczony? Bo boje sie ze cos sie spali jak go polacze z masa. |
|
|
|
 |
|