Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014, 08:49 |
[MK3] Problemy z układem kierowniczym |
Autor |
Wiadomość |
Toooommmmi
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 91
|
Wysłany: 26 Maj 2007, 00:38 [MK3] Problemy z układem kierowniczym
|
|
|
Witam. Mam kilka problemów.
1. Czy miał ktos już tak kiedyś, że jak ma kółka niby na wprost skręcone oba, to jak sie patrzy od przodu, to jakby oba kółka był skręcone na zewnątrz? Rozjerzdżają mi sie troche :( co to może być?
2. Najczęściej przy chamowaniu czasami mi kierownica sama sie skręca w prawo, a na jakichś nierównościach, wybojach kierownica tak jakby kręciła sie w prawo i w lewo. A niekiedy podczas chamowania kierownica zostaje w takim położeniu w jakim ja puszcze. Może to byc jakas oznaka zużycia sie juz przekładni kierowniczej?
Mechanik powiedział mi, że mam tulejke wahacza do wymiany (czy może to byc przyczyna któregos z moich problemów).
Co do pierwszego punktu, to czy może to być kwestia ustawienia zbierzności lub cos mogło sie przestawić podczas wymiany krzyżaka kolumny kierowniczej?
Poradźcie coś!!! Ktoś mi mówił, że te skręcanie samo może byc spowodowane blokującym sie hamulcem z którejś strony. Czy to tez może byc powód/ Ciśnienie w oponach mam jednakowe wszędzie.
Czekam na opinie i porady co moge spróbowac sprawdzić, żeby cos wykluczyc |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 9 Sie 2010, 18:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 26 Maj 2007, 11:39 Re: Problemy z układem kierowniczym
|
|
|
Toooommmmi napisał/a: |
Co do pierwszego punktu, to czy może to być kwestia ustawienia zbieżności lub cos mogło sie przestawić podczas wymiany krzyżaka kolumny kierowniczej? |
nie moglo sie przestawic podczas wymiany krzyzaka
Toooommmmi napisał/a: |
Poradźcie coś!!! Ktoś mi mówił, że te skręcanie samo może byc spowodowane blokującym sie hamulcem z którejś strony. Czy to tez może byc powód? Ciśnienie w oponach mam jednakowe wszędzie. |
jest prosty sposób na sprawdzenie czy hamulec blokuje:
większe spalanie oraz nadmiernie nagrzana tarcza (z tylu bęben) z jednej strony.
przejedz sie kawałek (z 1km) i postaraj sie wyhamować auto nie używając hamulca potem sprobuj dotknąć tarczy. jak gorąca to blokuje, i odwrotnie. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Toooommmmi
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 91
|
Wysłany: 26 Maj 2007, 16:27
|
|
|
Dzisiaj zauważylem jeszcze że też ściaga w lewo niekiedy :( i przy ruszaniu dzieje sie tak samo :( Czasem jak ruszam z puszczona kierownicą, to normalnie prosto rusza a niekiedy tez kiera sie skręca :( Może to przekładnia kierownicza ma jakis luz? Powiedział mi kolega mechanik, że tuleje w wahaczu są do wymiany, może to to?
Ja już sam nie wiem. Ale test z hamulcami zrobie |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26 Maj 2007, 17:11
|
|
|
sprawdz tulejki, sworznie, koncowki drazkow, ogolnie luzy w ukł. kierowniczym
np. na szarpaku w stacji diagnostycznej |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28 Maj 2007, 08:37
|
|
|
madek napisał/a: |
np. na szarpaku w stacji diagnostycznej |
Tak zrób i nie szukaj niczego w ciemno bo bedziemy tu zgadywać
Pojedz na stacje. Za 2dychy gościu Ci sprawdzi co leży w aucie.
Pozniej bedziemy działać dalej 8) |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Toooommmmi
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 91
|
Wysłany: 30 Maj 2007, 16:43
|
|
|
Witam. No i wymieniłem tuleje w wahaczach i ustawiłem geometrie kół. Reszat rzeczy jak sworznie, gałki itp było OK. No i dalej czasem mi kierownica sie skręca sama. ale juz zauważyłem, że najczęściej w tych samych miejscach na ulicy i przeważnie tam, gdzie sa jakies muldy, nierówności, koleiny. Najczęściej ściaga go w prawo, ale w lewo tez A u mnie bardzo lekko chodzi kierownica także możliwe, że to przez to Pozdrawiam |
|
|
|
|
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30 Maj 2007, 17:10
|
|
|
na nierónowsciach zawsze bedzie nosic. Zalezy jak sie koło ustawi. Jesli nie znosi na prostej na równej drodze to masz wszystko oki. Spróbuj zachamowac na równej drodze i zobacz czy wtedy znosi |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31 Maj 2007, 11:02
|
|
|
A amorki sprawdzałeś.
Na wywalonych auto bedzie uciekac. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Toooommmmi
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 91
|
Wysłany: 31 Maj 2007, 18:38
|
|
|
No nie sprawdzałem ostatnio :( Ale nie ciekna to chyba jeszcze sa dobre A mam prośbe, zobaczcie przy swoich fiestach, czy tez jak ustawicie kółeczka na "wprost" to one sie rozbiegają? Ktos mi powiedział, że tak musi być, ale czy wy tez tak macie? A jesli nie, to czego może to byc przyczyna? |
|
|
|
|
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31 Maj 2007, 23:14
|
|
|
jak nie ścina opon to masz dobrze. Jak scina opony to zbierznosc |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
|
Toooommmmi
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 91
|
Wysłany: 1 Cze 2007, 23:48
|
|
|
A może byc przyczyną maglownica? Że się zdupcyła i teraz sie przesuwa? Co może być efektem moich rozjechanych kółek i rzucania kierownica na nierównościach? Ile taka nowa maglownica może kosztować? i jak można to sprawdzić, czy jest ok czy nadaje sie do wymiany? Pomóżcie bo nie chce kasy bez sensu wydać
[ Dodano: Sob Cze 02, 2007 17:40 ]
Dzisiaj byłem u innego gościa na zbieżności kół i mi powiedział, że miałem źle ustawione. Że niby miałem ustawione 0 +_ 3 mm a powinno byc 0 +_ 1 mm (tak było w jego książce diagnostycznej do tego modelu) A w książce fiesty jest napisane, że 0 +_ 1,0 mm (Wartość do kontroli) i 0+_ 3,0 mm (wartość do regulacji). To które to w końcu ma byc ustawione, to do kontroli czy to do regulacji. Czy mam to rozumieć, że jak jest 0+_3 to nadaje sie do regulacji? A jak jest 0+_1 to wtedy tylko skontrolować? :/ No i teraz po tej geometrii jakoś mi autko ściaga na prawo cały czas nawet na prostej drodze :( Ale zauważyłem że z prawej strony koło mam tak tak troche pochylone / (patrząc na przód auta) a drugie kółko jest prosto. Możliwe, że to amortyzator jest wyrąbany z prawej strony i przez to ściaga? Bo słyszałem, że jak koła sa tak pochylone / \ to moga byc y=tuleje albo amory wyrąbane a że tuleje wahaczy wymieniałem kilka dni temu, to moze amory. Ja już nie wiem co to może być z tym autem ;( Pomóżcie mi No i niech mi ktoś powie która wartość z książki fiesty ma byc tą, która ma byc ustawiona
[ Dodano: Nie Cze 03, 2007 22:28 ]
Wielkie dzieki ludziska za pomoc, WIELKICH znawców tematu. Widze, że nikt nie chce mi pomóc :( Nawet nikt nie może mi odpisać nic, poradzic, doradzić, co moge sprawdzić, co moge zrobić, żeby cos wykluczyć :( troche jestem zawiedziony :(
[ Dodano: Sob Cze 09, 2007 15:05 ]
Witam. Mam jeszcze taki problem i pytanie.
Jak wezme i takie szybkie i energiczne krótkie ruchy kierownica robie (ruch w jedna strone OK 1 cm) to słysze takie pukanie :( Dopiero co wymieniałem niedawno krzyżak ten w komorze silnka, ale te pukanie tak jakos czuje jakby od tego drugiego krzyżaka było co jest przy pedałach :( One tez sie tak psuja jak te w komorze silnika? Jest on w ogóle tak ogólnodostepny jak ten koło silnika? |
|
|
|
|
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 19 Cze 2007, 23:01
|
|
|
Toooommmmi napisał/a: | Ale zauważyłem że z prawej strony koło mam tak tak troche pochylone / (patrząc na przód auta) a drugie kółko jest prosto. |
co do pochylonego kola to na 100% łożysko w zwrotnicy na mocowaniu z piastą
sam to przerabiałem tydzień temu |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 20 Cze 2007, 14:26
|
|
|
u mnie tez tak jest, wymienilem wahacze i zbieznosc sie skonczyla. musze ja ustawic. kola mi sie troche rozjezdzaja i kierownice mam skrecona w prawo.
tez tak mam ze na nierownosciach znosi a czasami jedzie prosto jak ustawie. mam oponki 185 wiec jak wpadne w koleiny to rzuca. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
TomekkemoT
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 08:16
|
|
|
Witam. Dołączę się do problemu. U mnie zauważyłem podobne problemy. Czasami samochód jedzie prosto, a czasem ściąga w lewo. Zbieżność ustawiałem, maglownice wymieniłem na regenerowaną z roczną gwarancją, krzyżak w komorze silnika wymieniłem a zawieszenie na szarpakach wyszło ok. Zastanawiam się czy to nie wina opon, bo założyłem mniejsze 155 a miałem 165. Co o tym myślicie, czy może mieć to jakiś wpływ.
Co do stuków w kierownicy to też takowe słyszę. Muszę chyba rozebrać kolumnie kierownicy i zobaczyć (chyba że ktoś z Was już tak zrobił - proszę o relację), bo krzyżak koło pedałów wydaje się nie mieć luzów. |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 17:14
|
|
|
TomekkemoT napisał/a: | Zastanawiam się czy to nie wina opon, bo założyłem mniejsze 155 a miałem 165. Co o tym myślicie, czy może mieć to jakiś wpływ. |
To sie sprawdza w pierwszej kolejnosci. I nie chodzi o szerokosc opon tylko zakladales pewnie uzywane. Wystarczy ze sa nierowno starte i efekt jest taki ze sciaga. Glownie chodzi o przod, bo z tylu nie wplywa to raczej na kierunek jazdy. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
TomekkemoT
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 23 Cze 2007, 15:00
|
|
|
Opony były nowe. |
|
|
|
|
|