
|
Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:53 |
[MK4] Fiesta 1.7 VCT - zoharek ^^ |
Autor |
Wiadomość |
zoharek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 16:34 [MK4] Fiesta 1.7 VCT - zoharek ^^
|
|
|
Zacznę od tego, że wszystko przez Pumę.
A w zasadzie też przez baq, bo przyjechał na spota raz.
Ale bardziej przez Pumę, bo baq mi odradzał.
Jak i Zefir i dioda.
Tak czy inaczej, nie żałuję i mam nadzieję, że nie będę żałował
A teraz do rzeczy. Kupiłem Mk4 na Endurze 1.3, silnik znałem z Fiesty dziadka (też Mk4), i całkiem mi odpowiadał, i wszystko byłoby ok, gdyby nie klimatyzacja, której u dziadka nie ma, u mnie jest, ale że auto kupiłem zimą, to dopiero na wiosnę przekonałem się jak auto na tym silniku muli... Denerwująco. Nie lubię jak mnie coś denerwuje, szukam wtedy rozwiązań. Wtedy pojawił się na spocie baq z silniczkiem z Pumy 1.7 i zacząłem sobie gdybać. Potem zacząłem pytać. A w końcu zacząłem działać.
Jako, że oprócz silnika potrzebna jest masa, ale to masa części, pomyślałem że najlepszym i najprostszym rozwiązaniem będzie zakup całej Pumy. Nie bita kosztuje około 12-14 tysięcy, więc było to sporo za dużo, tym bardziej że potrzebna mi była tylko jednostka napędowa. Zacząłem polować na pumy zmęczone blacharsko, oraz bite. I w końcu upolowałem taką:
W swojej niemieckiej historii była lekko bita w przód, a ostatnio w swojej polskie historii dostała solidnie w lewe tylne koło:
Silnik ma przebieg 80 tysięcy km i wygląda na to że nie ma więcej, stan elegancki, bez wycieków, zalany syntetykiem. I chodzi ładnie. Wczoraj wyjmowaliśmy silnik (ze skrzynią IB5) i wyglądało to tak:
Najpierw wyleciał filtr powietrza i akumulator.
I systematycznie usuwane były rurki wszelkiej maści...
...przez jednego z dwóch Krzyśków-mechaników
Chwila przerwy na obcykanie silnika
I Puma jest wtargana do garażu na kanał
OK, już kończę z tymi zdjęciami silnika
Aby wyjąć silnik, maska robi papa
Porównanie mocowań silnika i zawieszenia
Części przed rozdysponowaniem między bagażnik Pumy (potrzebne), a Fiesty (do sprzedania)
Chłodnica klimatyzacji na razie została, chłodnica wody już poza.
Przeguby wyjęte, Puma postawiona na koła
Wydech też odpięty, silnik się kołysze
Silnik wisi, można odkręcać łapy
Silnik i skrzynia w całej okazałości
Puma bez serca
Tak więc silniczek stoi sobie już samodzielnie, następnym krokiem będzie wyjęcie mojego i przekładka elektryki, o czym napiszę wkrótce (po fakcie).
Co do silnika i skrzyni, przed instalacją na pewno wymieniony zostanie rozrząd i uszczelniacze półosi, oczywiście wszystkie płyny dostanie nowe (olej silnikowy, filtr oleju, olej do skrzyni, filtr powietrza, filtr paliwa). Pewnie o czymś zapomniałem, więc jeśli coś chcecie wiedzieć (zakładając że was zainteresowałem ) to pytajcie.
Postępy prac przy wybebeszaniu Pumy:
Liczymy na to, że obędzie się bez cięcia/łączenia wiązek, tylko przełożymy całość (cięte tylko na drodze do tylnych lamp). W sobotę prawdopodobnie będzie wyciągany silnik z Fiesty, tylko nie jestem pewien czy dam radę tam być żeby robić zdjęcia :(
Silnik z Fiesty wyjęty, od kilku dni niestety z przerwami elektryk przekłada instalację, a ja handluję częściami fajka Na dzień dzisiejszy stan wygląda nie za ciekawie, ale tragedii nie ma bat
Kod: | Puma -7500zł
Swap* -2000zł
Nabicie klimatyzacji -200zł
Laweta -210zł
Części niezbędne:
- rozrząd -390zł
- uszczelniacze półosi -40zł
------------------------------------------------------
Części razem -430zł
------------------------------------------------------
Wydatki razem -10340zł
------------------------------------------------------
Sprzedaż:
- puma radio srebrne 6000cd +440zł
- puma zderzak przedni +350zł
- puma atrapa chłodnicy +70zł
- puma lampa lewa tylna +200zł
- puma lampa prawa tylna +200zł
- puma lampa prawa przednia +350zł
- puma lampa lewa przednia +250zł
- puma lampka wewnętrzna +80zł
- puma zegarek +35zł
- puma zaślepka haka przednia +10zł
- puma zaślepka przeciwmgielnego prawa +10zł
- puma joystik lusterek +30zł
- fiesta silnik 1.3 bez osprzętu +1150zł
- puma lusterko lewe kompletne +200zł
- puma lusterko prawe kompletne +200zł
- puma boczek lewych drzwi goły +150zł
- puma kołeczki trzymające tylną półkę +10zł
- puma odbojniki gumowe maski +40zł
- puma guma pod zderzak +50zł
- puma prawe przecimgielne +40zł
- puma lewe przeciwmgielne z zaślepką +50zł
- puma osłonka mocowania pasa +10zł
- puma włącznik przeciwmgielnych +10zł
- puma włącznik ogrzewania p. szyby +10zł
- puma maska +350zł
- puma pas przedni +150zł
- puma błotnik prawy +290zł
- puma drzwi prawe sama blacha +300zł
- puma panel nawiewów i klimatyzacji +120zł
- puma alufelgi wiatraki +600zł
- puma lewarek +80zł
- puma pompa abs +150zł
- puma kluczyk z pilotem +50zł
- fiesta przepływomierz +80zł
- puma kokpit z ramką +250zł
- fiesta skrzynia biegów z wysprzęglikiem +400zł
- fiesta węże chłodzenia +150zł
- fiesta katalizator +200zł
- fiesta łapa alternatora +70zł
- fiesta łapa silnika +50zł
- fiesta alternator +100zł
- fiesta długa półoś bez przegubu +180zł
- fiesta łapa półosi +20zł
- puma prawa zwrotnica z piastą i cz. ABS +350zł
- puma chłodnica wody +150zł
- puma sanki +200zł
- fiesta lambda +90zł
- fiesta komputer +110zł
- puma chłodnica klimatyzacji +150zł
- puma wentylator chłodnicy +150zł
- fiesta rozrusznik +100zł
- fiesta mc pherson +50zł
- puma siłownik szyby lewy +130zł
- puma listwa pod szybą lewą +30zł
- fiesta fotele przednie +150zł
- puma poduszka kierowcy +150zł
- fiesta zegary +40zł
- puma kanapa tylna +90zł
- puma wahacz prawy +60zł
- puma krzyżak kierownicy +170zł
- fiesta czujnik wałka rozrządu +30zł
------------------------------------------------------
Sprzedaż razem +9735zł
------------------------------------------------------
RAZEM** -605zł
* swap robocizna: obejmuje wyjęcie silnika z pumy, wyjęcie silnika z fiesty, wymianę rozrządu w silniku z pumy, przełożenie całej instalacji elektrycznej, przeprogramowanie immobilisera, instalacja silnika, oraz rozbiórka pumy i silnika z fiesty wg moich potrzeb :)
** koszt SAMEGO SWAPA, czyli tyle potrzeba żeby zmienić silnik, pomijam wszystko inne czyli zawieszenie, hamulce, koła, car audio i inne takie, bo część z osób planujących swapa może mieć to już za sobą, więc zaciemniało by to koszta, ja wydałem znacznie więcej i pewnie jeszcze trochę wydam, ale nie w tym rzecz |
I jakoś się kręci (na bieżąco będę się spowiadał z zysków/kosztów, żeby nic nie zapomnieć, zobaczymy jak wyjdzie na finiszu) hooray
Maleńki update 08.07.2007 niejako przy okazji pod tytułem: "Co będziecie mieli robiąc swapa a nie mając garażu"
Update 11.07.2007
Dzisiaj najprawdopodobniej będzie już można wstawiać silnik do Fiesty A potem już tylko drobiazgi: zawieszenie, hamulce, klimatyzacja, zbieżność
Update 12.07.2007
Fiesta już prawie przygotowana do przełożenia, dzisiaj silnik wyląduje w środku (po wymianie rozrządu) i potem znów elektryk chair
A tak to wszystko wyglądało gdy tam byłem
Fiesta Cross Country Flinstone Edition
A tu mój kolejny nie do końca związany ze swapem zakup i mod:
Musiałem dokombinować łapę do szyny
Update 14.07.2007
To że wydech był do wymiany to wiedziałem, teraz już wiem jakie mniej więcej będą tego koszta. Na te chwilę wygląda na to, że wyląduje u mnie całość od portek do końca z Bosala, seria od Pumy. Koszt całości po znajomości to niecałe 500zł, nie znaleźliśmy nic tańszego z sensownych zamienników. Niedługo będę dzwonił się dowiedzieć, ale wygląda na to że silnik wreszcie wylądował w Fieście i dzisiaj elektryk będzie go łączył.
A. Kupiłem też ładniejsze kółka (niż wiatraki z Pumy, na które swoją drogą mam już kupca:P):
hooray hooray hooray hooray hooray
Yay, silnik już w Fieście elektryk go podłącza, a mechanik spawa rurki wspomagania, bo trochę inaczej idą. Szkoda, że mam tak daleko to bym na bieżąco cykał fotki
Update 19.07.07
Auto gada, lata, pełen serwis Jest jeszcze parę rzeczy do zrobienia, więc dostanę je w łapki w sobotę po południu, a mianowicie:
- Na wydech BOSALa będę czekał 2-3 tygodnie, więc tymczasowo założony jest z tej Pumy, pordzewiały, ale jeszcze nie dziurawy
- Puma była bita, więc napinacze w fotelach były wystrzelone, napinacze pasów są w układzie z poduszkami więc mruga lampka poduszek, zatem jutro napinacze zostaną przełożone ze starych foteli z Fiesty.
- Hamulce przednie już są przełożone z Pumy, tył zostaje z Fiesty, ale ze szczękami i cylinderkami od Escorta, przy okazji będą przełożone nowe rozpieracze, to też jutro.
- Tuleje tylnej belki są już wymienione
- Zegary są już założone z Pumy
- Jest jeszcze trochę elektryki przy kierownicy na wierzchu, jutro będzie wszystko zakończone
- Dzisiaj została nabita klimatyzacja, układ jest miksowany, czyli sprężarka z Pumy, rurki z Pumy, osuszacz z Fiesty, klimatyzacja jest szczelna, nabita nieco ponad normę, w teście schładzania w ciągu dzisiejszego dnia (gorąco) wychłodziła auto do 4,4C
- W sobotę auto trafi do gazownika, który założy z powrotem wyjętą przed swapem sekwencję BRC Sequent24, z odpowiednio większymi wtryskiwaczami
- Z drobiazgów, trzeba będzie kupić komplet nakrętek do nowych felg, stare mają nakrętki z latającą podkładką, a do nowych muszą być bez niej, bo nie można ich dokręcić, taki szczegół
- W sobotę po południu odbieram wóz
- I JADĘ NA MYJNIĘ! hooray
Aktualizacja kosztów i opłat w powyższej tabelce
Aha! Nie wszystkie widoczne wydatki są/były potrzebne do wykonania swapa, ja podaję rzeczywiste, ale np. radia mogłem nie zmieniać etc, dlatego nie podaję całkowitej kwoty tylko poszczególne rzeczy, żeby każdy mógł ocenić kwotę swapa dla siebie
Update 21.07.2007
Fiesta jeździ i to przepięknie, muszę tylko jutro wyważyć koła, bo drgają przy V > 100kph, i w poniedziałek muszę podjechać na regulację gazu, bo nie wyrobili się dzisiaj. I tyle.
Aha, pierwsze roadkille zaliczył mój mechanik Jakiś golfik stjuninkowany się burzył na moje felgi, pogazował pogazował, mój mechanik pokazał mu żeby puknął się w głowę, co tamtego w ogóle rozjuszyło i jak zapaliło się żółte depnął Golfik został sporo w tyle
Zdjęcia wkrótce
Update 22.07.2007
Koła wyważone, jutro regulacja gazu i ustawienie zbieżności. Z powodu deszczu z myjni nici. Ale za to pojeździłem konkretnie (100km po mieście w 1 dzień, bez jakichś konkretnych powodów ), rewelacja, polecam! Poniżej pierwsze zdjęcia produktu końcowego, a jak wymyślę jak, to nakręcę jakieś filmiki Co do hamowni, to nie mam pojęcia gdzie, a i szkoda mi trochę kasy na to, no chyba że ktoś z was jest właścicielem i się dogadamy
Trochę przerobiłem koszta, by wydobyć koszt swapa, więc koszta rzeczy dodatkowych lądują tutaj, nie są niezbędne do swapa:
Kod: |
Instalacja gazowa swap* -500zł
Części wymienione przy okazji swapa (w trakcie i później):
- tuleje tylnej belki -120zł
- rozpieracze -150zł
- cylinderki z escorta -70zł
- komplet szczęk z escorta -70zł
- alufelgi 15" z oponami -850zł
- wydech Bosal -500zł
- amortyzatory GT Cupline -650zł
Oczywiście z związku ze swapem poszło od cholery paliwa, niezliczone ilości :)
* czyli wyjęcie instalacji na czas swapa, wymiana wtryskiwaczy na większe i ponowny montaż |
|
Ostatnio zmieniony przez LOY 26 Kwi 2010, 09:23, w całości zmieniany 47 razy |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 16:45
|
|
|
Wszystko pięknie ale błagam, wstawiaj miniatury!!
A poza tym gratuluje projektu i życze powodzenia w dalszych pracach |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 16:46
|
|
|
no to mamy kolejne szybkie mk4
ps: tej pumy nei dalo sie juz odratowac?? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 16:54
|
|
|
O szelma ale fajny projekcik z samych czesci od Pumy dobrze wyjdziesz... bedzie druga MK4 1.7 dawaj relacje nie biezaco... |
_________________
 |
|
|
|
 |
zoharek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 17:03
|
|
|
Daras84, że tak rzucę z angielska: like I care |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 17:13
|
|
|
Projekt ciekawy ale poproszę o fotki w formie miniatur, bo obecne otwieranie się tego topicu jest masakryczne.
Jest przy pisaniu posta podane co i jak po kolei robić aby wrzucić miniatury.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 17:18
|
|
|
a patrzyles na mocowanie i wiazke czy nie bedzie rzezby??
gratuluje odwagi:) |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
zoharek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 17:24
|
|
|
Mocowanie identyczne (łapa inna, ale od strony silnika, od strony budy to samo), co do wiązki postaramy się zrobić to bezboleśnie, czyli wymienimy wszystko na pumiaste aż po kokpit. Jak się nie uda, będziemy kombinować.
I dzięki |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 17:27
|
|
|
zoharek napisał/a: | I dzięki |
Też dziękuje ;-)
Powodzenia z całym projektem.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 17:29 Re: Fiesta 1.7 VCT
|
|
|
zoharek napisał/a: | Zacznę od tego, że wszystko przez Pumę. |
dlaczego przeze mnie?? Zaczołeś pytać to tylko udzieliłem odpowiedzi.
Fajnie sie zapowiada projekt i życze szybkiego i bezbolesnego swapa. Gratuluje |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 19:37
|
|
|
Zoharek - to nie ta z Opola co mieliśmy ją oglądać ?
Gratuluję projektu
W Łodzi zaczyna sie szybka frakcja robić |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
zoharek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 21:09
|
|
|
Nie, ta z Opola poszła. Była tańsza, ale wymęczona i miała 120tyś km przebiegu jeśli nie więcej więc nie żałuję |
|
|
|
 |
osimek1

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Cze 2007, 21:57
|
|
|
ehhhh niewiem czemu ominal mnie ten topic no coz, trzymam kciuki za pomyslne ukonczenie projektu, jeszcze troche a fiesty z wlepami "FKP" beda postrach na ulicach łodzi robic i dobrze... |
_________________ Model: Escort MK7'95 Silnik: 1.6i16V 90PS (3d) sprzedany ;(
Model: Opel Vectra B'97 Silnik: 1.6i16V 100PS (4d) +LPG Wersja:CD
Projektowanie stron internetowych |
|
|
|
 |
Czacza [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Cze 2007, 20:52
|
|
|
Macie schemat sterowania silnikiem?? Albo inaczej. przyjrzyjcie sie wiązkom. W Fordzie często wiązka silnika jest dopięta wtyczkami do reszty. Kto wie, moze poprostu trzeba wtyczunie pospinać. A jeś nie, to nie prułbym wszystkiego z Fiesty. Najczęsciej wiązka silnikowa potrzebuje kilku sygnmałów z zewnatrz, a reszta kabli leci droga silnik-ECU. Więc w 90% swapów problem ogranicza się do podania mu -, +, + postacyjce, czasem w kilka miejsc i juz. Wtedy pozostaje odnaleźć czujniki i pouruchamiac wskaźniki i kontrolki.
Co z wydechem. Podchodzi, czy będzie rzeźba??
Uważajcie przy rozrządzie, w 1,7 to mega upierdliwa sprawa. |
|
|
|
 |
zoharek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Cze 2007, 21:07
|
|
|
Wydech w 99% podchodzi, jest chyba jakaś drobna różnica w długości i mocowaniach, ale to wyjdzie w praniu, co do elektryki, zobaczymy co powie mój mechanik. Co masz na myśli odnośnie rozrządu? |
|
|
|
 |
Czacza [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Cze 2007, 21:43
|
|
|
Zmienne fazy. Jak koleś, co to robi ma odpowiednie narzędzia specjalne i wie co robi, to looz. Ale jak sie za to weźmie jak za zwykłego Zeteca, to będzie miał problem z poskładaniem |
|
|
|
 |
zoharek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Cze 2007, 22:00
|
|
|
A, o to ci chodzi, nie ma problemu. Myślałem, że chodzi ci o jakieś problemy z rozrządem w ogóle (że są, często pada itd). |
|
|
|
 |
Czacza [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Cze 2007, 22:20
|
|
|
Looz. Nie znam fachowca, ale znam przypadki, że ludzie przywozili auto na lawecie z tekstem "zróbcie cos z tym".
Ale sie nie napinam. Dzis mi dostarczono Scorpio 2,9 24V BOB na rozrząd. Będzie śmiesznie... |
|
|
|
 |
FaYaH [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Cze 2007, 23:47
|
|
|
Ciekawy projekt oki
Mam nadzieje ze ci sie uda
P.S. Kto wie moze kiedyś ktoś sie porwie na zamontowanie zeteca 2.0 z Mondeo do fiesty , ale 1.7 to i tak bardzo dużo
Pozdrawiam, i jak skńczysz podsumuj wszystkie koszty |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21 Cze 2007, 23:55
|
|
|
FaYaH napisał/a: | Kto wie moze kiedyś ktoś sie porwie na zamontowanie zeteca 2.0 z Mondeo do fiesty |
Mysle ze warto poczytać |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|