Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:54 |
[MK3] Nie odpala - 1.8D |
Autor |
Wiadomość |
DJludek [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 14:07 [MK3] Nie odpala - 1.8D
|
|
|
Witam. Mój ojczulek kupił sobie fiestke Mk3 z silnikiem 1.8D (wcześniej miał Mk2 1.6D), troche się nia nacieszył a teraz stoi i nie może jej odpalić . Pomyślałem, że mu pomogę, ale jestem zupełnym lamerem w silnikach a zwłaszcza w dieslach, dlatego wybaczcie głupie pytania.
Świece żarowe są ok, aku nówka, pompka podaje paliwo, silnik kręci ale nie chce zagadać. Pomyślałem o elektrozaworze paliwa, ale nie jestem pewien czy znalazłem to co trzeba. Przy wejściu do zespołu wtrysku (tam gdzie wchodzi rurka paliwowa z pompki) znajduje się konektorek. Na kabelku, który do niego idzie jest napięcie po włączeniu stacyjki i słychać "klapnięcie" więc to chyba to?. Do tego konektorka są jeszcze podłączone dwa kabelki, które nie wiem do czego idą. Omomierzem wybadałem, że konektorek jest zwarty z masą (???) przynajmniej tak to wygląda. W każdym razie okolice tego konektorka są mocno zasyfione paliwem i innym szajsem. Czyżby zwarcie? Ale w takim razie zawór nie powinien się załączać.
Czy diesle mają złącze diagnostyczne? Jeśli tak to gdzie ono się znajduje? Znalazłem jakiś opis kodów, ale jak zrobić próbnik. Wystarczy diodka led z rezystorkiem?
Dzięki za ewentualną pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Sie 2010, 22:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 14:19
|
|
|
DJludek napisał/a: | Czy diesle mają złącze diagnostyczne? Jeśli tak to gdzie ono się znajduje? Znalazłem jakiś opis kodów, ale jak zrobić próbnik. Wystarczy diodka led z rezystorkiem? | nie mają
radze zacząć od sprawdzenia świec żarowych a następnie kompresji silnika |
_________________
|
|
|
|
|
Kubaes [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 15:38
|
|
|
Jesli elektrozawór by się nie otwierał to auto by faktycznie nie odpalało, ale nie byłoby również opcji na sprawdzenie że dostaje paliwo-bo niby jak, skoro ten zawór odcina dopływ ropy do pompy wtryskowej.
Może inaczej jak sprawdzałeś że auto dostaje paliwo-odkecałeś te rurki przy wtryskach?? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 15 Cze 2007, 18:12
|
|
|
Tak jak juz Lokmen napisal najpierw swiece i kompresja do sprawdzenia jesli bedzie OK moze byc cos nie tak z pompa ktora nie potrafi wytworzyc takiego cisnienia paliwa zeby otworzyc wtryski... przyczyn moze byc sporo... |
_________________
|
|
|
|
|
stootch [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Cze 2007, 07:55
|
|
|
To może ja dorzucę jedną możliwą przyczynę: immobilizer, czyli moduł PATS w stacyjce czy chociażby głupi kluczyk, który mógł się rozkodować. Obserwowałeś diodę na desce?
Mam dość skromne doświaczenie w pompach wtryskowych, ale te, które widziałem (oba typy Boscha) mają elektrozawory paliwowe dość dobrze pochowane. Inaczej można byłoby obejść immo w kilka minut...
Łokmen napisał/a: | nie mają |
A do czego służy złącze, które mam przy lewej stopie pod plastikową zaślepką? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 17 Cze 2007, 17:53
|
|
|
Chodzi ci chyba o zlacze od wzmacniacza antenowego roznie byly rozmieszczane a dalej sa rozwidlenia instalacji pod elektryke szyb, czentralny itp.
Na foto masz cala instalacje tam jest klika przekaznikow, bezpiecznikow i to wsio... wiazka diesla w fiescie jest jak konstrukcja gwozdzia... |
_________________
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 17 Cze 2007, 19:22
|
|
|
stootch napisał/a: | To może ja dorzucę jedną możliwą przyczynę: immobilizer, czyli moduł PATS w stacyjce czy chociażby głupi kluczyk, który mógł się rozkodować. | Nie w jego przypadku. Immo montowali od 94 roku. (chociaż za odpowiednią dopłatą pewnie wcześniej, ale jako seria, to weszło w 94) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
DJludek [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Cze 2007, 09:39
|
|
|
Świece były sprawdzane (wykręcone) i grzeją. Immobilajzera tu nie ma. Mówiąc, że dostaje paliwo, miałem na mysli to, że pompka paliwowa pracuje i podaje paliwo na zawór, co dalej z paliwem to nie wiem bo się nie znam/nie umiem sprawdzić. Jeden domorosły "fachowiec" stwierdził, że " to na 100% pompa wtryskowa", ale z fachowcami to trzeba uważać :lol: Można to jakoś łatwo sprawdzić (nie psując przy tym silnika )?
A z tym złączem od wzmacniacza antenowego to mnie Fordon rozczuliłeś Wzmacniacz antenowy tuz przy pompie wtryskowej? |
|
|
|
|
stootch [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Cze 2007, 10:27
|
|
|
DJludek napisał/a: | Można to jakoś łatwo sprawdzić (nie psując przy tym silnika |
Hmm... delikatnie odkręć (nie: wykręć) wtryski i w czasie kręcenia rozrusznikiem sprawdź, czy cieknie paliwo. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Cze 2007, 12:29
|
|
|
Cytat: | A do czego służy złącze, które mam przy lewej stopie pod plastikową zaślepką? |
Chodzilo mi o to...
DJludek przy pompie wtryskowej to nie masz nic poza elektrozaworem... zadnej zbednej elektroniki... To nie Endura DE czy TD gdzie sa jakies gowniane sterowniki ktore i tak w zasadzie nie sa potrzebne... |
_________________
|
|
|
|
|
|