Jak uzyskać 1,5 V? |
Autor |
Wiadomość |
Rangers76 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Kwi 2007, 01:11 Jak uzyskać 1,5 V?
|
|
|
Witajcie
Mam takie pytanko.Potrzebuję 1,5V prądu stałego pod zasilenie zegarka elektronicznego z termometrem zamiast baterii.
Jest taka możliwość?
Pozdro 4 All |
|
|
|
 |
goofy [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Kwi 2007, 02:51
|
|
|
Kwestia doboru odpowiedniego opornika. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21 Kwi 2007, 08:04 Re: Jak uzyskać 1,5 V?
|
|
|
Rangers76 napisał/a: | Witajcie
Mam takie pytanko.Potrzebuję 1,5V prądu stałego pod zasilenie zegarka elektronicznego z termometrem zamiast baterii.
Jest taka możliwość?
Pozdro 4 All | Możliwość jest - sam to przerabiałem patrz tu: http://www.elektroda.pl/r...8974&highlight= , a opornik to sobie odpuść, bo opornik ogranicza prąd, a nie napięcie i popalisz wszystko. A tak w ogole, to wstaw baterię litową i będziesz miał spokój na dobre 3 lata |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Rangers76 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Kwi 2007, 10:54
|
|
|
Dzieki jackrzec ale proszę napisz jeszcze jaka bateria litowa (od czego) podejdzie żeby ten zegarek zasilić.
Pozrdo 4 All |
|
|
|
 |
daniel10 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Kwi 2007, 20:02
|
|
|
na allegro są różne zasilacze do 10zł
np do odtwarzacza mp3 itp, może coś dopasujesz |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 21 Kwi 2007, 20:16
|
|
|
na upartego 3 diody w szereg, bądz tez prosty ukladzik na lm317 |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Kwi 2007, 22:16
|
|
|
jackrzec napisał/a: | opornik ogranicza prąd, a nie napięcie |
Bardzo dziwne, ciekawe dlaczego jak podłączysz diodę świecącą przez opornik do 12v to się nie pali.
Rangers76 ja bym na Twoim miejscu zastosował zwykły opornik wartość około 1 kohm. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
tomwal [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 07:52
|
|
|
wstaw ten opornik 1k i pożegnaj sie z zegarkiem. Ten opornik byłby dobry dla diody świecącej, której prąd jest około 20mA. Dla zegarka który pobiera prąd pewnie jakieś pojedyncze uA spadek napięcia na rezystorze 1k to było by 1V-2V. jaki trzeba by dobrać rezystor trzeba by wiedzieć jaki prąd ten zegarek pobiera. Jak dla mnie za dużo zabawy z niepewnym efektem, szczególnie że napięcie w samochodzie może sie wahać. Jak inni mówili lepiej wstawić ten lm317. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 10:13
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Bardzo dziwne, ciekawe dlaczego jak podłączysz diodę świecącą przez opornik do 12v to się nie pali. | Bo są na nim straty natężenia prądu. Ale nie napięcia.Jeśli było by tak pięknie, to np łądowarki do komórek były by na opornikach i niepotrzebne by były żadne dodatkowe układy stabilizujące itp.
Rangers76 napisał/a: | napisz jeszcze jaka bateria litowa (od czego) podejdzie żeby ten zegarek zasilić |
Musisz po pytać w sklepie z częściami elektronicznymi. Bateria wygląda jak do kompa do zasilania BIOSu - z tym że ta do kompa ma 3V. Ja kupiłem właśnie w takim małym sklepiku z częściami. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 22 Kwi 2007, 10:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 10:16
|
|
|
A mi się wydaje że napięcia, zegarek na oporniku też będzie działał. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 11:13
|
|
|
Ci co się tak upiera przy rezyrtorze niech sobie policzą spadki napiec z prawa Ohma i sie wszystko wyjasni, ale do tego jak już Jacek napisał potrzebny jest konkretny pobór prądu jaki potrzebuje dane urządzenie. do tego dochodza wahania napiecia przy wlaczonym/wylaczonym silniku, wiec raz bedzie napiecie ok a raz albo za wysokie albo za niskie... jak już ktoś koniecznie uprze sie na rezystor to niech przed niego wstawi chociaz diode zenera zeby miec stale napiecie. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 14:56
|
|
|
Nie to żebym się jakoś strasznie upierał ale biorąc pod uwagę cenę i prostotę wykonania jestem za kaput |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 18:36
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Nie to żebym się jakoś strasznie upierał ale biorąc pod uwagę cenę i prostotę wykonania jestem za kaput | Koszt zasilacza na 1,5 V przy własnej robocie to koszt 10 zł - a może i mniej. Urządzenie proste jak budowa cepa!
Tu macie schemat:
 |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
lehu8

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 48 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 329 Skąd: Wałbrzych
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 23:32
|
|
|
lehu8 napisał/a: | dioda zenera 1,5V |
jesli sie nie myle to zenerki zaczynaja sie od 3V |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
machinesjb
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 50
|
Wysłany: 23 Kwi 2007, 08:38
|
|
|
Ale tranzystor miedzy bazą a emiterem ma spadek napiecia 0,7V to juz na wyjsciu przy stosowaniu diody zenera 3V mamy 2,3V, potem za tranzystorem łączymy szeregowo zwykłą diode prostowniczą, któa także ma spadek napięcia 0,7V i juz mamy 1,6V na wyjsciu . Te diody mają stały spadek napięcia bez względu na obciążenie i napięcie pracy.
Sam robilem ogranicznik z 12 V na 9V po zastosowaniu 4 diod łączonych szeregowo |
_________________ Mała czarna 8) |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 23 Kwi 2007, 15:38
|
|
|
Róbcie jak chcecie - możecie nawet prostownik podłączyć... Ja wiem jedno - w samochodzie stabilne 1,5 V jest ciężko uzyskać i dlatego nikt nie stosuje półśrodków. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|