[MK3] Wibracje po wymianie pierścieni |
Autor |
Wiadomość |
cipojsza [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Mar 2007, 22:36 [MK3] Wibracje po wymianie pierścieni
|
|
|
Auto po wymianie pierścieni wpada w wibracje przy obrotach 1400-1600. Wraz z pierścieniami wymieniany był też łańcuch rozrządu i uszczelniacze zaworów. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ? Dodam iż tłoki są w tych samych cylindrach co były.
Na razie jeszcze nie piszę moich doznań, żeby nie sugerować. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Lip 2010, 00:57, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 9 Mar 2007, 23:05
|
|
|
a dobrze dokręciłeś poduszki pod silnikiem albo skrzynia ? nie widziałeś przypadkiem czy któraś nie jest obeerwana? a może wydech źle poskładałeś ? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
cipojsza [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Mar 2007, 23:16
|
|
|
Silnik nie był wyjmowany. |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 9 Mar 2007, 23:35
|
|
|
a czy jesteś pewien że tłoki zostały włozone w odpowiednim kierunku do rozrządu |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Mar 2007, 00:36
|
|
|
tak jak pisze Łokmen jedyne co mi przychodzi do głowy to odwrócenie tłoka . Bo nigdzie indziej nie zaglądałeś . chyba ze przestawiłeś rozrząd ale wtedy jest zazwyczaj słabszy . |
|
|
|
 |
cipojsza [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Mar 2007, 09:37
|
|
|
Czy tłok ma jakieś oznaczenie, że ma leżeć tak a nie inaczej? Czy to, że powinien leżeć w tą a nie inna strone wynika z faktu iż leżał tak już przez ileśdziesiąt tam tysięcy kilometrów i się tak "ułożył"?
Poszukuję, w jaki ewentualnie sposób znaleźć ten źle włożony tłok (tłoki) o ile są źle włożone. |
Ostatnio zmieniony przez cipojsza 10 Mar 2007, 09:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 10 Mar 2007, 09:39
|
|
|
Z tłokami jest jak z butami - da sie założyć prawy but na lewą nogę ale chodzenie bedzie męką. Tłok musi być włozony odpowiednią stroną w kierunku rozdrządu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
cipojsza [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Mar 2007, 10:05
|
|
|
Yhm, ale już 6 letnie dziecko zauważy, że lewy buto to lewy but a prawy to prawy, widać to optycznie a tłok? Jak sie ma sprawa z tłokiem ? Czy to też "widać" ?
Może głupio pytam ale to nie ja to rozbierałem i nie ja składałem. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Mar 2007, 22:00
|
|
|
są wybite zazwyczaj strzałki które wskazują napęd rozrządu . |
|
|
|
 |
cipojsza [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Mar 2007, 15:46
|
|
|
Czy da się przypiąć odwrotnie korbowód do wału napędowego? Bo przy wymianie pierścieni bez wyjmowania silnika wypinane były tłoki razem z korbowodami i podejrzewam iż sam tłok nie był odłączany od korbowodu (sworzeń nie był wyciągany). Czyli możliwa pomyłka przy ponownym montażu tłoków to odwrotne wpięcie korbowodu na wał. |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12 Mar 2007, 23:25
|
|
|
cium cium napisał/a: | Czy da się przypiąć odwrotnie korbowód do wału napędowego? | Pewnie ze sie da tylko pytanie jak dlugo to pochodzi jesli tak faktycznie jest. A jeśli chodzi o strzałki na tłokach to to tak jak napisał diodalodz, przewaznie są tylko trzeba dokładnie tłok z nagaru oczyścic zeby je zobaczyć. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Mar 2007, 00:31
|
|
|
w fiestach orginalne tłoki maja strzałki . i strzałkami w kierunku łańcucha rozrządu . A pytanie czy sie da hm jasne ze sie da. |
|
|
|
 |
cipojsza [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Mar 2007, 19:20
|
|
|
Sprawa się rozwiązała.
Nie da się zamontować odwrotnie tłoka w cylindrze gdyż tłok ma specjalne wytłoczenie na zawór wydechowy i odwrotnie to w ogóle by nie fungowało, gdyż tłok dochodzi tak wysoko podczas sprężania / oprózniania cylindra.
Problem szarpania i kolebania samochodem okazała się świeca na jednym cylindrze gdzie podczas demontażu głowicy musiała się jakoś elektroda dotknąć i przerwa na świecy był za mała i nie było zapłonu bądź nie spalała się cała mieszanka.
Teraz szczelina na świecy jest ok, i silnik chodzi jak złoto!!
Druga młodość fiesty
PS: dziękuję wszystkim, którzy wypowiedzieli się w powyższym temacie, wasze uwagi były bardzo dla mnie cenne i motywowały mnie do działania. |
|
|
|
 |
|