Zamknięty przez: Żółwik Tuptuś 27 Lut 2007, 19:42 |
rozporka |
Autor |
Wiadomość |
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 11:58 rozporka
|
|
|
na srube rzymska zaklada sie na aucie z kolami podniesionymi w powietrzu ? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 12:15
|
|
|
ale ktora rozporke ? |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 12:24
|
|
|
Ja zakładałem normalnie "na kołach" |
_________________
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 13:20
|
|
|
przednia a jest jakas roznica czy przod czy tył?? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
marcel20
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2004 Posty: 215 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 13:54
|
|
|
Dla mnie przednia rozpóka w fieście to porażka...
Z tego co widziałem (może nie wszystkie takie są) jest od początku wygięta.
Właśnie z bracholem niedawno dyskutowaliśmy, że pod wzgledem wytrzymałości tzn. przenoszenia i rozkładu napreżen
takie coś to placebo...Być może w niewielkim stopniu usztywnia, ale sama w sobie minimalnie sie składa. Co innego jakby była prosta i płaska-wtedy to by zdało egz. |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 14:14
|
|
|
Dokładnie ,i nie ważne z czego będzie zrobiona ,przy naprężeniach zawsze będzie ulegała w jakimś tam stopniu , moja rozpórka na zgięciach ma wzmocnienia w postaci trójkątów stalowych które zapobiegają rozciąganiu, akurat w tym przypadku nie liczy się wygląda ale jakość wykonania |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 14:52
|
|
|
Czyli co według was "fachowcy" rozpórka gięta NIC nie daje? |
_________________
|
|
|
|
|
marcel20
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2004 Posty: 215 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 14:59
|
|
|
NOWITEK napisał/a: | Czyli co według was "fachowcy" rozpórka gięta NIC nie daje? |
Fachowcy rozumiem napisałeś z przekąsem...
Powiem ci tak za fachowca sie nie mam, ale już troche na temat sie uczyłem i dalej
ucze i napewno nieudowdnisz mi, że belka prosta jest bardziej podatna na zginanie niż
ta sama belka już wygięta z tego samego materiału, po tych samych procesach cieplnych (np. ulepszanie cieplne, czu utwardzanie dyspersyjne).
Tak więc być może daje coś, ale niewiele-> wszystko zależy od twojej wiary w to
Dlatego według mojej skromnej opini to jest jedna wielka lipa (bynajmniej w tym przypadku) |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 17:49 Re: rozporka
|
|
|
Daras84 napisał/a: | na srube rzymska zaklada sie na aucie z kolami podniesionymi w powietrzu ? | tak - i przed opuszczeniem samochodu na ziemię napina się ją
marcel20 napisał/a: | Właśnie z bracholem niedawno dyskutowaliśmy, że pod wzgledem wytrzymałości tzn. przenoszenia i rozkładu napreżen
takie coś to placebo...Być może w niewielkim stopniu usztywnia, ale sama w sobie minimalnie sie składa. Co innego jakby była prosta i płaska-wtedy to by zdało egz. | przecież te rozpórki nie są robione z cienkiego drutu - jak jest dobra stal lub aluminium o odpowiedniej głubości to nie ma problemu rozpórka spełni swoje zdanie. Odradzam kupowanie pseudorozpórek za 199zł bo te dosłownie potrafią sie giąć w ręcach |
_________________
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 18:17
|
|
|
dzieki Łoki |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
marcel20
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2004 Posty: 215 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 21:18
|
|
|
Łokmen napisał/a: | przecież te rozpórki nie są robione z cienkiego drutu - jak jest dobra stal lub aluminium o odpowiedniej głubości to nie ma problemu rozpórka spełni swoje zdanie. |
Aluminium niepolecam... no może z jakimiś dodatkami stopowymi.
Wiadomo że stand. wygieta rozpórka sie niezegnie, nie o tym pisałem-> źle pojumujesz
moje wypowiedzi...Tylko o tym, że to niespełnia w 100% swojego przeznaczenia...
Taki przereklamowany bajer...w który większość wierzy.Więc po co płacić za półśrodki ???
Lepiej i taniej by wyszło jakbyś sam wspawał sobie kawał płaskiej rury między kielichami hehe |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 21:21
|
|
|
marcel20 napisał/a: | Tylko o tym, że to niespełnia w 100% swojego przeznaczenia | jak to nie spełnia - ma usztywniać bude i usztywnia - jeśi sie komuś gnie to znaczy ma gówno z gównianego materiału nie rozpórke |
_________________
|
|
|
|
|
marcel20
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2004 Posty: 215 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 21:23
|
|
|
Łokmen napisał/a: | marcel20 napisał/a:
Tylko o tym, że to niespełnia w 100% swojego przeznaczenia
jak to nie spełnia - ma usztywniać bude i usztywnia - jeśi sie komuś gnie to znaczy ma gówno z gównianego materiału nie rozpórke |
Jeszcze raz to "usztywni", ale nie w takim stopniu jak płaska prosta rozpórka, a jak sie
coś robi to z natury raz a dobrze chyba co?? |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 21:25
|
|
|
ta dyskusja do niczego sensownego nie prowadzi - ty z bratem opieracie sie na teorii a ja to mam w samochodzie wiec wiem co pisze |
_________________
|
|
|
|
|
marcel20
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2004 Posty: 215 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 26 Lut 2007, 21:31
|
|
|
Cytat: | ta dyskusja do niczego sensownego nie prowadzi - ty z bratem opieracie sie na teorii a ja to mam w samochodzie wiec wiem co pisze |
Też tak myśle...
Zabardzo pewne rzeczy poznaje od podszewki
(uwielbiam matalurgie) żeby godzić sie z tym co produkuje rynek...
Ale jak ci to służy to okey... |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 27 Lut 2007, 07:36
|
|
|
Łokmen napisał/a: | ta dyskusja do niczego sensownego nie prowadzi - ty z bratem opieracie sie na teorii a ja to mam w samochodzie wiec wiem co pisze |
Ja nie wątpię że tak jest , ale marcel ma racje i nie jedna osoba znająca się na materiałach powie ci to samo ,ja osobiście jeździłem wcześniej na zwykłej nie wzmacnianej rozpórce i mój ojciec powiedział od razu ze to nic ci nie da dopiero później przesiadłem sie na tą którą mam obecnie i jak dla mnie różnica jest odczuwalna |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 27 Lut 2007, 07:48
|
|
|
a ja sie wtrące w ten temat.
którędy wy przepchniecie rozpórke prostą w FoFI z silnikiem CVH/Zetec?? chcąc nie chcąc ona musi być wygieta. a jesli usztywnimy ją na gieciu to spełni swoje zadanie. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 27 Lut 2007, 08:36
|
|
|
[quote="marcel20]
Powiem ci tak za fachowca sie nie mam, ale już troche na temat sie uczyłem i dalej
ucze i napewno nieudowdnisz mi, że belka prosta jest bardziej podatna na zginanie niż
ta sama belka już wygięta z tego samego materiału,
Tak więc być może daje coś, ale niewiele-> wszystko zależy od twojej wiary w to
Dlatego według mojej skromnej opini to jest jedna wielka lipa (bynajmniej w tym przypadku)[/quote]
Zadałem proste pytanie a Ty takie pierdoły wypisujesz. Oczywiście że belka gięta jest bardziej podatna na zgięcie/ściskanie jakie wystepuje między kielichami, tylko w mało którym aucie jest możliwość wykorzystania prostej belki.
Daras nie wspominał też o jaką rozpórkę chodzi (tzn z czego jest wykonana) a Ty z góry stwierdziłeś że można ją sobie.....
"aluminium nie polecam" :lol: Nie słyszałem też żeby ktoś zrobił rozpórkę z czystego aluminium :lol: bo taką to faktycznie można sobie wsadzić.
Wystarczy podnieść auto typu Fiesta na podnośniku i widać jak "miękkie" jest nadwozie samonośne. Jeżdżąc po naszych kochanych drogach (zwłaszcza na sportowym zawieszeniu)kielichy mcpherson-a cały czas "pracują" i to nie w minimalnym stopniu, tak że mnie narazie nie przekonałeś. |
_________________
|
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 27 Lut 2007, 08:45
|
|
|
Cytat: | a jesli usztywnimy ją na gieciu to spełni swoje zadanie. |
Dokładnie ,ewentualnie kupić już tak przygotowaną |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Lut 2007, 09:13
|
|
|
Teoria jest wtedy kiedy znamy wszystkie mechanizmy i prawidła według których powinno działać dane urządzenie , ale ono nie działa
Praktyka jest wtedy kiedy dane urządzenie działa wbrew teoretycznym założeniom , lub bez znajomości ich przez budowniczego
My tutaj łączymy teorię z praktyką czyli nic nie działa i nikt nie wie dla czego .
Co do " bezsensowności " giętych rozpórek to proponuję wizytę w łodzi i obejżenie mk1 rst które posiada nicniedające rozpórki oraz tego po pozostało z golfa 1 gti ( którego właściciel wyznawał zasadę prezentowaną przez Marcela )
Ale ja sienie znam |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|