Przesunięty przez: Mafios 28 Maj 2014, 13:03 |
swap rs2000 |
Autor |
Wiadomość |
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 27 Paź 2006, 17:16
|
|
|
Kamil napisał/a: | ....że te 150 kucy robi wrażenie i to nawet ogromne jeszcze w tak lekkiej konstrukcji jak fofi...... |
hmmm, robi ale wsumie to jest niewiele szybsze od Astry GSI 16v.
Ale przechodząc do meritum,
Loy masz wpełni racje aleee, silnik rs2000 jest wzglednie remontowalny (drogi), wsumie teraz mało który trzyma moc w okolicy serii, jest cieżki jak djabli co zatym idzie auto bedzie wzglednie sie prowadzić w zakretach. do tego jakieś, blirzej nie okreslone zmiany konstrukcyjne żeby go wsadzić do MK3.
Niechce być niegżeczny ale moim skromnym zdaniej wpychanie RS2000 na siłe do MK3 jest bezsensem.
Wsadzić 2,0 16v Zetec z Mondeo do 1995 roku i jest 135KM i 186Nm ( RS2000 - 150KM i 190-196Nm), silnik lekki w porównaniu do RS, remontowalny, z wiadomą skrzynią. Przed włożeniem liznąc troche głowice, dolot i wydech i napewno bedzie w okolicach mocy seryjnej RS-a ale przy mniejszej wadze. A silnik wkładasz w ciagu 1 dnia bez żadnych zmian w nadwoziu.
Niemniej jednak z niecierpliwością czekam na kolejne ruchy z tym autem. mam nadzieje ze bedziesz robił fotorelacje z tego swapa.
Pozdrawiam
Puma |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Lis 2006, 08:06
|
|
|
sowa napisał/a: | zaraz mi pewnie oko wydłubiecie za niewiedze ale.. jaki silnik ma faza?? nie 2,0??? |
masz racje 2,0 ale Zetec 16v a to jest inny silnik niż w RS2000 |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Debek [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Lis 2006, 23:21
|
|
|
A czemu napisałeś że to ma być zetec od mondeo mkI? Są jakieś konkretne powody, czy tylko to ze ten z mkII ma mniej koniów? |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 19:49
|
|
|
Debek napisał/a: | A czemu napisałeś że to ma być zetec od mondeo mkI? Są jakieś konkretne powody, czy tylko to ze ten z mkII ma mniej koniów? |
ważne zeby nie był to Zetec-s z czasów Fokusa!! a jesli chodzi o Mondeo to zasadniczo wszystko jedno |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Kamil
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kami
Wiek: 39 Dołączył: 02 Cze 2006 Posty: 182 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 20:33
|
|
|
PUMA napisał/a: | ważne zeby nie był to Zetec-s z czasów Fokusa!! a jesli chodzi o Mondeo to zasadniczo wszystko jedno |
nie rozumiem tego... |
_________________ ..::Zawsze warto spróbować aby nie żałować::..
..::Rzeczy trudne można zrobić od razu , dopiero niemożliwe wymagają trochę czasu::..
WAWA Team |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 15:13
|
|
|
Kamil napisał/a: |
nie rozumiem tego... |
to proponuje zglebic sie w roznice miedzy zeteciem z mondeo mk1 a zetec-s z focusa wtedy zrozumiesz
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 22:51
|
|
|
no tak, mozna wsadzić zeteca.
a jak sie to widzi perspektywicznie odnośnie N/A ??
czy lepiej dłubać rs2000 czy zeteca ??
wydech dolot to m/w tak samo platne i dodawalno-konne :p ale dalej idac ??
wałki, kolektory chyba latwiej dorwać do rs-a niz zeteca ?? |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 22:58
|
|
|
z tego co wiem to silnik z rsa2000 jes tjuz oporny na wyciagniecie jakiej kolwiek mocy... |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 23:34
|
|
|
drodzy Panowie oba silniki się tak samo tuninguje i zapewne da sie osiagnąć zbliżoną moc.
Ale RS2000 zawsze bedzie cięższy.
Ale generalnie o jakim wy tuningu mówicie?? czy jest realne żeby znalazł sie ktoś na forum kto da za same wałki z 2500-3000zł ??? Za kolektor wydechowy z 2500zł itd. Wiec nie rozmawiajmy o FIZYCE JĄDROWEJ tylko o naszych realiach. Bo tak naprawde nei ma to znaczenia co można zrobić z poszczególnym silikiem, bo i tak jeszcze dłużo czasu minie aż ktoś zabierze sie na poważnie za Tuning którejś z tych jednostek i to jeszcze w Fieście |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Rasta
Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 23:59
|
|
|
Gebal napisał/a: | czy lepiej dłubać rs2000 czy zeteca ?? |
Ja się mogę wypowiedzić odnośnie zeteca 2.0.
Możliwości są ogromne, a liczba dostępnych gratów też - szczególnie w stanach.
Tylko jak mówi Puma trza mieć kasę, a prawda jest taka, że jak jeździ się fiestą to się jej najczęściej nie ma.
Ceny części w USA są naprawdę niskie, problem jest tylko ze sprowadzniem - cło + vat.
Przykadowo:
- nowe wałki (crower, ford racing, crane) - 300-350 $
- kóła do wałków (fidanza, aem itd.) - 170 USD
- koło zamachowe (Ford Racing) - 90 $
- kolektor 300 $
i długo by wymieniać.
Ogólnie po zmianie wałków kolektora i zrobienie wydechu i wystrojeniu tego mamy jakieś 150 kucy na kołach
Koszty razem jakieś 5-6 tyś. dokładnie nie liczyłem, ale jeżdzi fajnie ;-)
Chłopaki w Focusach, które mają 2.0 zeteka na seryjnych gratach robią nawet ponad 300 kucy. Puma o co ci chodziło z zetekiem-s z Focusa?
Skrzynia MTX-5 wytrzymuje 350 nm na luzie.
Koszty uturbienia w Polsce jeżeli bawimy się samemu w wyszukiwaniu gratów to jakieś 7-8 tyś. Z 2.0 mamy odrazu 200-220 kucy przy 0,4 bara.
Koszty:
Turbinam 1000-1300 pln (regenerowana)
Wtryski - 300 pln
Wydech -1500 pln
Orurowanie - 1000 pln
Robocinza (podpięcie wody, oleju, turbiny i takie tam) 1000 pln
Strojenie + SMT6 - 120 pln
Pompa wody - 400 pln
Zegary - 500 pln
Chłodnica - 500 pln
I jeszcze kilka pierdułek.
Kto się pisze? Bo jak co mam już doświadczenie bo kumpel się uturbił, a ja poszedłem w atmosferę.
[ Dodano: Sob Lis 04, 2006 00:02 ]
[quote="Gebal"]wałki, kolektory chyba latwiej dorwać do rs-a niz zeteca ??[/quote
Co ty gadasz, najlepszy kolektor jest dostępny w ASO (wersja od Foki ST) po zniżkach za 850 pln. A wałków to od zasrania - http://www.mcnewsautomoti...x?categoryID=24
Może nie wiecie ale w USA ford sam produkuje graty tuningowe m.in. do Zeteca. Polecam stronkę Ford Racing - http://www.fordracingparts.com/focus/focus.asp
A tu macie katalog - http://www.fordracingpart...ogs/2006-pp.zip
Od nakładki na ręczy po kompletne kity z kompresorem!!!
albo to - http://www.capaldiracing....ne%20Components |
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 08:30
|
|
|
z tego co wiem rs2000 ma w standarcie rurowy kolektor...
Rasta a co do tuningu fiesty i kasy to myślę że nie każdy jeździ fiestą z tego względu że nie stać go na inne auto mi się np podoba to auto i stać by mnie było na zakup focusa 2.0 i zacząć działać w kierunku jego tuningu. Ja w fieste wpakowałem już tyle kasy że spokojnie focusa 2.0 mógł bym kupić |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 09:18
|
|
|
Rasta chodzi mi o ceny cześci jak sie coś wysra w dole silnika. bo drogi jest już pierwszy zetec a ten z pogranicza zeteca i durateca to zupełnie inna historia. ale tu mi chodzi ceny czesci o nic innego (znowu drogie jak na fieste gupia uszczelka pod głowice 200zł)
A co do ST to tam był zetec czy duratec??
Rasta jak byś znalazl gdzieś info natemat Escorta GT 1,9 16v DOHC to podeslij linke. Silnik o mocy 128/140KM czesto uturbiany w USA, ale chodzi mi o czesci do N/A |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Kamil
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kami
Wiek: 39 Dołączył: 02 Cze 2006 Posty: 182 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 09:49
|
|
|
Darekmk3 napisał/a: | to proponuje zglebic sie w roznice miedzy zeteciem z mondeo mk1 a zetec-s z focusa wtedy zrozumiesz
pozdro |
jeżeli ktoś by miał jakieś materiały do poczytania to bym poprosił z chęcią się zgłębie w ten temat.... |
_________________ ..::Zawsze warto spróbować aby nie żałować::..
..::Rzeczy trudne można zrobić od razu , dopiero niemożliwe wymagają trochę czasu::..
WAWA Team |
|
|
|
|
Rasta
Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 10:00
|
|
|
Puma - cały duł w stanach jakieś 700 $
W Pierwszym ST był zetec, tylko jakiś przekombinowany, zmienne fazy i takie tam.
Piesek o co innego mi chodziło - ale niestety realia są inne.
Escort w stanach był pod nazwą ZX2 (Focus to ZX4 lub ZX4), z tego co wiem sporo gratów pasuje (z Foki do Escorta i na odwrót). Poszukaj w google pod hasłem ZX2.
Polecam też forum - www.focaljet.com Mas info o tuningu, zeteca i duratega. |
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 17:27
|
|
|
Rasta ale mnie chodziło o escorta z silnikeim Mazdy
Pozdro |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
bart_czewa [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lut 2007, 20:57
|
|
|
Witam Chciałbym poinformować, że dzis miała miejsce pierwsza jazda Fiestą RS 2000 16v Jutro wrzucę zdjęcia potwierdzające Pozdrawiam wszystkich niedowiarków greenpeace |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 25 Lut 2007, 21:07
|
|
|
no czekam na fotki i relacje
pozdro rowniez od Zolwia |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 25 Lut 2007, 23:53
|
|
|
bart_czewa napisał/a: | Witam Chciałbym poinformować, że dzis miała miejsce pierwsza jazda Fiestą RS 2000 16v Jutro wrzucę zdjęcia potwierdzające Pozdrawiam wszystkich niedowiarków greenpeace |
na wstępie
ale mam pytanie: silnik to Zetec czy RS2000 z Escorta?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 25 Lut 2007, 23:58
|
|
|
Gratulacje swapa i jestem zaintereswoany obszerna relacja z przekladki |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
|