Płyn Hamulcowy ATE |
Autor |
Wiadomość |
Baraccuda [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lut 2007, 16:04 Płyn Hamulcowy ATE
|
|
|
Witam, używa ktoś z was takiego płynu hamulcowego DOT-4 SL ATE, i co wogóle o nim sądzicie ? Zakładam układ hamulcowy od Xr2i i zamierzam zalać go tym płynem. |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 19 Lut 2007, 16:08
|
|
|
hmm bedzie dobry kazdy Dot-4:))
a czy ATE ?? pewnie tak, powinienes byc zadowolony, ja mam u siebie EBC Dot-4 o podwyzszonej temp.
pozdrawiam |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
Danio

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Gru 2004 Posty: 391 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 19 Lut 2007, 17:51
|
|
|
kupiłem DOT 5.1 Lucas też przy przekładce hampli - chyba 15 zł to kosztuje
rada: jak zakładasz zaciski z xr to warto je zregenerować - koszt tłoczków nie jest duży a radochy masa |
_________________ Dobra Fiesta nie jest zła
 |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lut 2007, 18:35
|
|
|
dot 5.1 jest do metalowych przewodów i aut z abs-em
radze 4.1 jeśli juz masz wybierać z gornej półki to polecam motula, chyba najlepszy na rynku.
pozdro. |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 20 Lut 2007, 15:29
|
|
|
doogi napisał/a: | dot 5.1 jest do metalowych przewodów i aut z abs-em
radze 4.1 jeśli juz masz wybierać z gornej półki to polecam motula, chyba najlepszy na rynku.
pozdro. |
a ja radze 5,1 przy układzie z xr-ki dot 4,1 nie wytrzymaywal temperatury na torze itd -poprosttu sie gotowal,ja teraz mam zalany dot 5,1 bosch-dlatego ta firma bo taki był na sklepie i jestem zadowolony-roznica w ostrym traktowaniu hampli odczuwalna-jak dla mnie |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20 Lut 2007, 16:02
|
|
|
a co proponujecie do takiego układu: przód RS2000 tył tarczo-bębny RS2000, pompa hamulcowa z regulatorem hamowania od xr2i? Bo myślę nad: MOTUL'em DOT 5.1 BRAKE FLUID
Co do preferowanej jazdy autem to tak: generalnie auto do jazdy na codzień, ale z racji tego że rzadko będzie jeżdżone (miejsce pracy 3kroki) raczej weekendy, jakieś wypady, czasami agresywniejsza jazda |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Lut 2007, 17:25
|
|
|
Darekmk3 napisał/a: | doogi napisał/a: | dot 5.1 jest do metalowych przewodów i aut z abs-em
radze 4.1 jeśli juz masz wybierać z gornej półki to polecam motula, chyba najlepszy na rynku.
pozdro. |
a ja radze 5,1 przy układzie z xr-ki dot 4,1 nie wytrzymaywal temperatury na torze itd -poprosttu sie gotowal,ja teraz mam zalany dot 5,1 bosch-dlatego ta firma bo taki był na sklepie i jestem zadowolony-roznica w ostrym traktowaniu hampli odczuwalna-jak dla mnie |
widać kupiłeś zły dot 4.1
kupujac plyn hamulcowy musisz sprawdzić temp wrzenia. wszystko powyzej 200'C jest dobre.
do aut wyscigowych stosuje sie Motul RBF 600, ktory ma temp. wrzenia pow 300'C, stosowany do aut wyscigowych z carbonowymi lub stalowymi przewodami hamulcowymi.
jego polecaja wszyscy.
proponuje zajrzec na www.streetracing.pl tam było mnostwo tematów odnosnie stosowania plynow hamulcowych dot4 i dot5. skarbnica wiedzy |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 20 Lut 2007, 22:35
|
|
|
ja mam DOT 4 EBC do 307 stopni:) |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 21 Lut 2007, 06:20
|
|
|
Każdy płyn hamulcowy jest dobry pod warunkiem, że zmienia się go minimum co
2 lata. DOT 4 DOT 5 i DOT 6 różnią się niewiele temperaturą utraty skuteczności
I to jest głównie reklamowane. Jeżeli po kilku latach wymieni się płyn to napewno
się to odczuje nawet na DOT4.
Ja kupuje DOT5 oryginalny fordowski. A zwiększenie skuteczności hamowania nie
poprawiłem sobie kilka procecnt o lepszy płyn tylko o kilkadziesiąt procent zmieniając
średnicę tarczy hamulcowej z 240 na 285 i szerokość skuteczną tarczy z 40mm
na 55. Teraz jestem pewien o sile hamowania. A reklamy zawsze będą wprowadzać
w błąd. |
|
|
|
 |
Danio

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Gru 2004 Posty: 391 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 21 Lut 2007, 06:34
|
|
|
GienekWichura napisał/a: | Każdy płyn hamulcowy jest dobry pod warunkiem, że zmienia się go minimum co
2 lata. DOT 4 DOT 5 i DOT 6 różnią się niewiele temperaturą utraty skuteczności
I to jest głównie reklamowane. Jeżeli po kilku latach wymieni się płyn to napewno
się to odczuje nawet na DOT4.
Ja kupuje DOT5 oryginalny fordowski. A zwiększenie skuteczności hamowania nie
poprawiłem sobie kilka procecnt o lepszy płyn tylko o kilkadziesiąt procent zmieniając
średnicę tarczy hamulcowej z 240 na 285 i szerokość skuteczną tarczy z 40mm
na 55. Teraz jestem pewien o sile hamowania. A reklamy zawsze będą wprowadzać
w błąd. |
no tak tylko wtedy żegnajcie 13 |
_________________ Dobra Fiesta nie jest zła
 |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21 Lut 2007, 09:38
|
|
|
Radek jesteś w błędzie, szerokość tarczy nic nie mają do skuteczności hamowania, przy dużych tarczach szybciej oddają ciepło, dlatego np w forumule 1 masz tarcze z ceramiki, Wszystko zależne jest od zacisków, a u Ciebie napewno będziesz odczuwał je, przecierz cosworth ma zaciski dwu tłoczkowe. Generalnie mógłbyś mieć i tarcze 240mm i do tego np. jakieś 4 tłoczkowe zaciski i były by dużo bardziej skuteczne, ale szybko by się nagrzewały i co za tym idzie gorzej hamowały. Więc podsumując dużo tarcze są okey bo szybko oddają ciepło i dzięki temu dłużej będą trzymały skuteczność hamowania, co przydaje się np przy agresywnej jeździe. |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
|