Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:04 |
[MK3] Zapowietrzony układ paliwowy - 1.8D |
Autor |
Wiadomość |
dl72 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sty 2007, 19:23 [MK3] Zapowietrzony układ paliwowy - 1.8D
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Śledzę Wasze forum od roku i również od roku jestem posiadaczem fiesty mk3 z silnikiem diesla 1,8 l. Do wczoraj z fiesty byłem b. zadowolony, jednak spotkała mnie niemiła niespodzianka. Otóż w czasie jazdy nagle brakło w autku mocy i sobie stanęła, z ledwością ją uruchomiłem, później wymieniłem wężyk doprowadzający paliwo między filtrem, a pompą, gdyż łapało gdzieś powietrze i już myślałem że wszystko będzie OK. Ale dziś znowu to samo, co ciekawe nawet przygazowanie nic nie daje, ale jak ją na chwilę uruchomiłem to pracowała b. nierówno, a od baku gdzieś zaciągało paliwo z powietrzem. W tej chwili się zastanawiam, czy powodem może być uszkodzony przewód między bakiem, a filtrem? Czy czego bym nie chciał, pompa się rozsypała. Nadmienię jeszcze że, jeżdżę na dobrym paliwie, fiestka oleju nie bierze, na garach jest sprężanie 30,29, 31,30 jedynie wcześniej, jak była zimna, paliła zawsze za 2 razem. Wszystkim z góry dziękuję za ewentualną odpowiedź. Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Maj 2010, 13:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
charpia

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Agnieszka
Wiek: 53 Dołączyła: 06 Wrz 2005 Posty: 1573 Skąd: Wrocław/Łódź
|
Wysłany: 25 Sty 2007, 21:03
|
|
|
Fiestki mają to do siebie, że na zimę wariują. Moja w zeszłym roku kompletnie zwariowała. Przy pmocy kolegi diody WRÓCIŁA DO NORMALNOŚCI. Była wymiana oleju, świec, filtra powietrza, przewodów i ustawienie zaworów. Ale mnie sie osobiście wydaje, że poprostu było jej zimno ;-) Obecnie mam te same problemy, więc oby do wiosny |
_________________ Hej ho |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 25 Sty 2007, 21:04
|
|
|
Masz moze fote silnika?? bo jesli masz podgrzewac to on czesto lubi robic syf... i zapowietrza sie przez to... no ale poczekam na fote... bo widze ze masz 94r. auta
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
dl72 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sty 2007, 21:55
|
|
|
Fordon napisał/a: | Masz moze fote silnika?? bo jesli masz podgrzewac to on czesto lubi robic syf... i zapowietrza sie przez to... no ale poczekam na fote... bo widze ze masz 94r. auta
Pozdrawiam |
Przy silniku nie ma podgrzewacza, a silnik jest przerzucony z innej fiesty, przedtem w tej budzie jeździł silnik 1,3 l, czyli benzyna. Przed chwilą wróciłem z garażu z ledwością autko odpaliłem, paliwko dochodzi teraz, ale postanowiłem sprawdzić łożyska w alternatorze, gdyż bardzo piszczy. Wyciągnąłem altka i przy kręceniu wirnikiem słychać delikatny szum, oraz oś wirnika przesuwa się równolegle względem obudowy. |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 25 Sty 2007, 22:42
|
|
|
A filtr paliwa kiedy wymieniany ??? |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
dl72 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sty 2007, 22:54
|
|
|
anjko napisał/a: | A filtr paliwa kiedy wymieniany ??? |
Filtr był wymieniany 3 miesiące temu, jak również świece żarowe. Przejechane na tym ok. 5000 km. |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 25 Sty 2007, 23:11
|
|
|
Ja w tamtym roku miałem podobne problemy w escorcie jak były te mrozy dwa tygodnie sie meczyłem nie mogłem znalesc przyczyny bo na poczatku załozyłem ze filtr jest ok bo wymieniałem go pare dni wcześniej. Wyciagałem zbiornik pompe a okazało sie ze to jednak filtr. Musiałem zatankować jakies trefne paliwo i w filtrze zroboiła sie taka parafina a to juz nie chce "odmarznąć" nawet jak mroz pusci. Tak wiec zacznij od tego, zeby nie kupowac odrazu nowego bo szkoda kasy to poprostu go omiń zeby pompa zaciągała bezpośrednio ze zbiornika i wtedy bedziesz wiedział na 100 %. |
|
|
|
 |
Fred [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2007, 08:20
|
|
|
skoro mówisz że wzięło ci powietrze to mozesz mieć zapowietrzony układ paliwowy, spróbuj go odpowietrzyć (nakrętka na szczycie pompy wtryskowej) i zobacz co dalje bedzie sie działo. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 27 Sty 2007, 17:32
|
|
|
Nom dokladnie zobacz na pompie czy powietrze nie siedzi lub tez mozesz poluzowac przewody wysokiego cisniena na wtryskach i sprawdzac czy pocieknie paliwo lub bomble powietrza... do tego bedziesz potrzebowac drugiej osoby... zacznij od wtryskow , pozniej pompa dalej filtr... bo pewnie masz ten bez pompki u gory...
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
dl72 [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Sty 2007, 13:46
|
|
|
Fordon napisał/a: | Nom dokladnie zobacz na pompie czy powietrze nie siedzi lub tez mozesz poluzowac przewody wysokiego cisniena na wtryskach i sprawdzac czy pocieknie paliwo lub bomble powietrza... do tego bedziesz potrzebowac drugiej osoby... zacznij od wtryskow , pozniej pompa dalej filtr... bo pewnie masz ten bez pompki u gory...
Pozdrawiam |
witam ponownie
Dziękuję wszystkim za rady, ale narazie problem mam z alternatorem tzn. wymieniam łożyska, ale nie mogę zdjąć obudowy alternatora z tego przedniego łożyska, próbowałem wybić i nic. Mam jeszcze pytanie odnośnie alternatora, Jaki powninien być w dieslu? bo ja w tej chwili mam Boscha 55 W-owego i się zastanawiam czy nie powinien być o większej mocy.
Dziękuję jeszcze raz wszystkim i Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
jaco11

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 07 Wrz 2005 Posty: 1256 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 28 Sty 2007, 14:23
|
|
|
dl72 napisał/a: | Jaki powninien być w dieslu? bo ja w tej chwili mam Boscha 55 W-owego i się zastanawiam czy nie powinien być o większej mocy. | dokładnie wsytepowały trzy rodzaje Bosch k1 55A, Magneti Mareli A127/55 , Mitsubischi A 5 T , a nie lepiej sciagaczem ? |
_________________ Córcia JOA11
 |
|
|
|
 |
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31 Sty 2007, 01:21
|
|
|
był taki przypadek że nawalił czujnik temperatury cieczy w kolektorze dolotowym i jak silnik się nagrzał to gasł bo opór byl nieodpowiedni i centralka dawał za dużo/mało paliwa
spróbuj to jakoś sprawdzić
możesz też spoglądnąć jakie jest sprężanie na nagrzanym silniku
sprawdz drożnośc układu paliwowego ostatnio miałem zapchany filtr w ursusie (ruska ropa z jakimś brudem albo parafiną) i działo się tak samo jak opisujesz
sprawdz również czy pompa działa poprawnie oraz czy bak nie jest zbyt szczelnie zamknięty (robiło by się podciśnienie i pompa nie dawała by rady ciągnąć paliwa) |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 31 Sty 2007, 15:22
|
|
|
Bonus napisał/a: | był taki przypadek że nawalił czujnik temperatury cieczy w kolektorze dolotowym i jak silnik się nagrzał to gasł bo opór byl nieodpowiedni i centralka dawał za dużo/mało paliwa
spróbuj to jakoś sprawdzić |
ciekawe bo jakos takiego ustrojstwa nie widzialem ani w 1.8D ani 1.8TD...
Nie ma takiej rzeczy w tym silniku... |
_________________
 |
|
|
|
 |
dl72 [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Sty 2007, 19:24
|
|
|
witam
Prawdopodobną przyczyną, że samochodzik nie jeździł, był zapchany filtr paliwa. Tak to jest jak się jeździło na rzepaku. Autko narazie jeździ, ale zobaczymy jak długo. Chociaż czasem Fiestka robi fochy to i tak jestem z niej zadowolony.
Dziękuję wszystkim i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Lut 2007, 00:42
|
|
|
ja bym zaczynał od tego żebyś nam powiedział jaki idzie kolor dymu przy odpalaniu ?? Czarny siwo biały ?? Weź kontrolke (żarówke 5W ) i podłącz sobie do masy i do jednej ze świec żarowych . Zobacz czy po przekręceniu kluczyka sie zapali i czy po ok 10-12 sekundach zgaśnie . |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Lut 2007, 14:05
|
|
|
CCOBRA5 napisał/a: | witam mam problem z ustawieniem rozżądu w fieście czy mógłby mi ktoś przesłać na maila jak ustawić ten rozrząd najlepjej instrukcje napraw w stylu sam naprawiam na pdf fiesta to 1.8 d adres ccobra5@wp.pl |
instrukcja ci w niczym nie pomorze jesli nie masz pojecia o ustawianiu kata wyprzedzenia wtrysku i wystrojeniu pompy... na wale jest znak natomiast kolo zebate rozrzadu ma miejsce na blokator to samo tyczy sie pompy... jesli przestawiles cos na pompie to zapomnij ze zagada |
_________________
 |
|
|
|
 |
|