Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006, 11:18 |
Silnik : temperatura silnika |
Autor |
Wiadomość |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2004, 12:03 Silnik : temperatura silnika
|
|
|
Potrzebuje pomocy z temperatura bo ... nie jestem w stanie nagrzac silnia (a wlasciwie chodzi o wskaznik) na trasie jado 110-120 tem jest ledwo ponad minimum, w miescie jeszcze nigdy (nawet w wysokiej tem zewnetrznej nie doszeglem do 1/2 temperatury, co dziwne bo jezdze na gazie a ponoc z gazem oiaga wyzsze temeratury, jeszcze anie razu mimo kilku tysiecy przebiegu nie wlaczyl mi sie wiatrak, czy to termostat ?
Wskaznik działa !!!
HILFE |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Sty 2011, 22:31, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
poldi76 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2004, 12:33
|
|
|
te typy tak mają ja mam 1,25 16v i tez mam wiecznie minimum ja stoje w korku to łapie mi 1/2 i wtedy zbija go wentylator... ale nie przejmuje sie tym gorzej by było w drugą strone |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2004, 12:49 ...
|
|
|
hmm, od jakiegos czasu mam problemy z ta temperatura i troszke wzroslo mi spalanie na gazie (ok 1-1,5l na 100) czy moze miec to cos wspolnego? |
|
|
|
|
muzz [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2004, 13:06
|
|
|
podczas normalnej jazdy(nie stania w korkach) powinienes miec wskaznik gdzies w okolicach drugiej literki od dolu...jak jedziesz w trasie ciutke nizej...jak masz mniej to moze cos byc nie tak...pewno termostat...tez mialem takie objawy jak ty opsujesz...ze bardzo nisko byl wskaznik...myslame ze tak ma byc... |
|
|
|
|
Sławek [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2004, 13:07
|
|
|
Witam. Może Mk4 tak mają ale stwierdzenie ten typ tak ma to małe nieporozumienie,bo Mk3 jaka ma kolega raczej nie. Najprawdopodobniej padł termostat i jest ciągle otwarty. Wymień termostat i zobacz wtedy. Wskazówka powinna być mniej więcej na literze,,M.. w skali NORM. Koszt termostatu ok 25zł. Pozdrowionka |
|
|
|
|
poldi76 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2004, 13:12
|
|
|
sorry ale jeżeli by była temp. na M to wentylator cały czas byłby pracował , bynajmniej u mnie |
|
|
|
|
garys [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2004, 13:15
|
|
|
ten temat bardzo czesto sie tu pojawia i w wiekszosci przypadkow te silniczki po prostu tak maja, u mnie tez wskazowka nie wychyla sie poza polowe a wiatrak wlaczyl mi sie tylko raz od w ciagu kilku lat...czywiscie nie wykluczam innych przyczyn, pozdro |
|
|
|
|
Sławek [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2004, 13:22
|
|
|
Po pierwsze kolega ma silnik 1.3i, więc taki sam jak ja i temperatura jest normalnie w okolicach literki M ponieważ skala NORM w Mk3 zaczyna się od M a kończy na N. U mnie przy takim silniczku wentylator owszem włącza się czasami ale na literce N. To czy silniki 1.1 tak mają nie dyskutuje bo tak owego nie mam ale z tego co czytałem na forum to podobno tak jest. Pozdrowionka |
|
|
|
|
easy [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2004, 15:56
|
|
|
poldi76 napisał/a: | sorry ale jeżeli by była temp. na M to wentylator cały czas byłby pracował , bynajmniej u mnie |
Pomyliło ci sie na N sie załancza a M na dole jest i zwykle mi w 1.1 tyle wskazuje. |
|
|
|
|
suchy
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 53 Dołączył: 04 Wrz 2004 Posty: 61 Skąd: sieminowice sl
|
Wysłany: 8 Paź 2004, 16:11
|
|
|
w moim MK3 1.3 tez jest na M a wetylator uruchamia sie na R |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2004, 17:19
|
|
|
u mnie w 1.4i - caly czas stoi na M, rzadko w korkach powyzej R zalacza sie wentylator i zbija |
|
|
|
|
Rafał32 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2004, 20:03
|
|
|
niska temperatura na wskazniku może również wskazywać na uszkodzony czujnik temeratury, przynajmniej u mnie tak było. Dopóki go nie wymieniłem to nigdy wskazówka mi nie podeszła wyżej jak na początek M a zazwyczaj stała na końcu biłego pola, po wymianie zaczął pokazywać normalnie czyli w okolicy góry M. Koszt czujnika w granicach 40zł |
|
|
|
|
Kurtus [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Paź 2004, 12:13
|
|
|
u mnie nigdy do R nei doszlo,a poprzedni wlasciciel mowil ze wlasnie przy R sie zalancza,wiec przez okres co mam fieste nie slyszalem jeszcze wentylka (sprawdzalem i dziala) .Moze za spokojnie jezdze :lol: :lol: |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Paź 2004, 12:15 ..............
|
|
|
Wszystko super, ale zwiekszone zuzycie paliwa, lekkie zadlawianie samochodu i spadek bez gazu do bardzo niskich obrotów, na poziomie zgasniescia (nawet po kilku minutach postoju typowe objawy zimnego silnika), czy nie są to objawy niedogrzanego silnika, i koniecznosci wymiany termostatu? I to wszystko przy gazie, wiec powinno byc chyba inaczej, zamiast niedogrzany, to chyba powinien byc przegrany silnik, a co do wiatraka, dziala, ale nawet w prawie 40 minutowym korku przy temeraturze oroczenia na poziome 20 stopni nie zalaczyl wiatraka, a jest sprawny, bo sprawdzilem. Wiec konkretne pytanie, czy o "ten typ tak ma" czy wymieniac ???? |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Paź 2004, 12:21 Re: ..............
|
|
|
arj napisał/a: | Wszystko super, ale zwiekszone zuzycie paliwa, lekkie zadlawianie samochodu i spadek bez gazu do bardzo niskich obrotów, na poziomie zgasniescia (nawet po kilku minutach postoju typowe objawy zimnego silnika), czy nie są to objawy niedogrzanego silnika, i koniecznosci wymiany termostatu? |
Wg mnie moze tak byc - wyciagnij termostat i zobacz czy zimny nie ma szparki i nie przepuszcza (przygotuj sie na uzupelnienie płynu - pewnie z 2 litry bedzie trzeba dolac - najlepiej miec w pogotowiu 5 litrową butlę |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Paź 2004, 13:08 .............
|
|
|
hmmm, skoro i tak jedyna możliwości sprawdzenia jest rozebranie i strata plynu, to czy jest sens bawic sie w sprawdzania czy z punktu wymieniac, koszt terostatu to 25 zl, plus jesli da sie zrobic to samemu, to mniej zabawy niz w rozbieranie i sprawdzanie a ponoc, nawet milimetrowa nieszczelnosc jest juz wada a można to przegapic. Ile czasu i na ile skomplikowana jest taka wymiana?? |
|
|
|
|
Andreoz [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 19:07 Re: .............
|
|
|
Witam
W tamtym roku mailem to samo, ciagle zimny silnik( nawet gdy jechalem do pracy 30km!!!), w aucie zimno jak cholera, az wkoncu wymianilem termostat. Po przejechaniu ok 4-5 km wskazowka temp. jest w polowie i w autku ciepelko. Chlopie wymieniaj ten termostat bo zima idzie.U mnie koszt termostatu to 17 pln ale ja mam MK2 |
|
|
|
|
suchy
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 53 Dołączył: 04 Wrz 2004 Posty: 61 Skąd: sieminowice sl
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 19:28
|
|
|
z moimi danymi jest ciepełko tez po 2-3km |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 20:20
|
|
|
przecierz termostat łatwo jest sprawdzić bez rzbierania czegokolwiek. Wystarczy włączyć silnik i macać przewody wokół termostatu. Przez pwewien czas przewody z wyjątkiem grubego idącego na chłodnicę powinny się grzać a ten gruby bez zmian. W pewnym momencie po zagrzaniu silnika otwiera się termostat i zaczyna się nagrzewać też ten gruby przewód co do chłodnicy idzie
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 20:49
|
|
|
Racja, tylko jak masz walnięty termostat, to nie otworzy się przy 85 stopniech tylko naprzukład przy 60... albo gorzej przy 95... a tego reką nie odczujesz... ten test jest dory na sam początek, do diagnozy czy termostat przy zimnym silniku jest zamknięty, a nie czy jest sprawny, bo miże mieć milimetrowe uchulenie, i z poczatku wąz też bedzie zimnu i szybko się zrobi ciepłu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|