Prawda o Mk4 11 1995-KOROZJA!!! |
Autor |
Wiadomość |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Paź 2006, 23:30 Prawda o Mk4 11 1995-KOROZJA!!!
|
|
|
A bylo to tak
Wlazlem pod autko i robilem przeglad podwozia i zastanowila mnie jedna kropka w innym kolorze na podlodze, no i ja paluchem, a ona miekka :? no to srubokret w lape i skrobie... no i klops dziura niedobrze, no coz trzeba zrobic przed zima.
W czwartek biore kumpla i sprzet i jedziemy na dzialke i rozbieramy auto fotele sio i wysciulka sio i co ja widze :yyy:
A pod spodem nic nie widac :bad: no to za ciosem uszczelki
pod uszczelkami :-/
tylna klapa
no to widzialem wczesniej i juz w niejednej Mk4 i 5 nic nowego
No to do roboty. Szlifierka katowa i tniemy co rude i dziurawe odejsc musi, po wycieciu tego co sie nie da naprawic stwierdzilem ze korozja zaczela sie od spodu choc tego nie widac, zalegla sie miedzy wzmocnieniami i poprzecznicami na punktach zgrzewania, a w niektorych miejscach fiesta ma zgrzane ze soba i 3 elementy wiec jest gdzie wilgoc sie trzymac
No to auto na kanal i czyscimy. Spod po oczyszczeniu wszystkich laczen widac tylko niewielkie ogniska korozji i slownie 3 dziury od 3 do 7 mm
No to i oslony termiczne tez sio, a tam napsiane kropek rdzawych :bad: psia mac i ani szlifierka ani wiertarka nie ma jak dojsc, no to dremel i przegob elastyczny i naprzod banghead dobra rzecz
Tam gdzie nie ma oslony bitumicznej korozja lepiej sobie radzi...
to juz po oczyszczeniu wstepnym.
Kolejny krok spawanie
przed po
Dziury zalatene oszlifowane odtluszczone Brunox do akcji, 2 razy i schnie przez noc efekt
Na dobrze wyschniety brunox podklad akrylowy 2 warstwy i niech schnie
Po wyschnieciu podkladu na miejsca spawania nakladam mase uszczelniajaca na wszelki wypadek a na to dopiero baranek zabezpieczajacy na cale podwozie
wnatrze po pracach z moim tymczasowym wypasnym fotelem skrzynkowym
Czerwone miejsca to sa zaznaczole naspawane laty sporo ich
Mam nadzieje ze bedzie to trzymac kilka lat.
We 2 osoby robiac 2 auta za jednym zamachem (juz to kilka razy robilismy) naprawki zajely nam 3 dni po ok 7 godz i jesli mielibysmy jeszcze 3 to by bylo extra, no ale...
Do wykonania napraw potrzebne bylo:
300 ml podkladu akrylowego
250 ml Brunoxa
0.3 m 2 blachu 1 mm
Masa uszczelniajaca
Masa do zabespieczen podwozi 2l
Preparat do profili zamknietych 1l
rozpuszczalniki i papier scierny na sucho
Sprzet:
Szlifierka katowa + szczota druciana, tarcza do ciacia i szlifowania
Wiertarka + szczotka druciana czolowa i boczna
Mini szlifierka typu Dremel + kamienie szlifierskie
Spawarka MIG
Kompresor + Pistolet lakierniczy, pistolet do nakladania masy zabezpieczajacej i peparatow do profili zamknietych
I kupe innych drobiazgow. |
Ostatnio zmieniony przez LOY 19 Paź 2006, 16:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 12:33
|
|
|
oj stary powiem Ci ze mam mk3.5 z 13-09-1995 i z moja az tak źle nie jest... owszem pojawiają się już odznaki i hmmm też chciałbym mieć taki sprzęt jak Ty dowalczenia z tym... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 15:40 Re: Prawda o Mk4 11 1995-KOROZJA!!!
|
|
|
Fajno - moja też przed zimą dostała taką kurację, tyle że dziurska były dużo większe 8) |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 18:08
|
|
|
odyniec napisał/a: | oj stary powiem Ci ze mam mk3.5 z 13-09-1995 i z moja az tak źle nie jest... owszem pojawiają się już odznaki i hmmm też chciałbym mieć taki sprzęt jak Ty dowalczenia z tym... |
No wiesz moja byla kupiona w polsce i jezdzila po naszych pieknych solonych drogach i to 95% po miescie wiec dostala w kosc , ponadto nikt nie zatroszczyl sie o ochrone antykorozyjna przedemna i powiem ze widzialem Mk 4 w gorszym stanie, o wiele gorszym |
|
|
|
 |
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lis 2006, 22:14
|
|
|
ElGrey napisał/a: | odyniec napisał/a: | oj stary powiem Ci ze mam mk3.5 z 13-09-1995 i z moja az tak źle nie jest... owszem pojawiają się już odznaki i hmmm też chciałbym mieć taki sprzęt jak Ty dowalczenia z tym... |
No wiesz moja byla kupiona w polsce i jezdzila po naszych pieknych solonych drogach i to 95% po miescie wiec dostala w kosc , ponadto nikt nie zatroszczyl sie o ochrone antykorozyjna przedemna i powiem ze widzialem Mk 4 w gorszym stanie, o wiele gorszym |
Powiem Ci tyle - miałem identyczną sytuacje, tak samo - mk4 kupiona w polsce...też biała
Zobacz sobie jeszcze na słupkach z przodu, jak odwiniesz tą dodatkową uszczelke... w mk3 tej uszczelki nie ma. Mi tam też wykwitło....
No ale robota profesional, aż sie miło patrzy
Pozdrawiam
Kacper |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lis 2006, 18:27
|
|
|
Wiem co jest pod ta uszczelka :? no ale nad moja fiesta to sie zastanawiam: co dalej
Robic, czy nie..
Nie wiem czy nie sprowadze od "Adolfa " Mk4 1.4 do przerobek, a ta oddam w dobre rece, jeszcze nie wiem |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.