Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

filtr stożkowy w mk4
Autor Wiadomość
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 9 Lut 2006, 20:53   filtr stożkowy w mk4

Witam! Ma ktos zamontowany taki filtr w 1.25 zetec??? Chcialbym takowy zamontowac ale zauwazylem, ze w obudowie filtra, którą wypadałoby usunąć przed zamontowaniem stożka, jest czujnik temperatury powietrza :/ Czy odłączenie tego czujnika wiąże sie z jakimis problemami w pracy silnika?
Pozdro!

 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 9 Lut 2006, 20:58   

Jasne, że tak
 
 
SteiN
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lut 2006, 21:08   

a nielepiej wkladke sportowa wsadzic..??

z doswiadczen wlasnych i znajomych w malych silnikach wkladka duje duzo lepszy efekt...

stozek jedynie daje ladniejszy dzwiek silnika.. i jesli wsadzisz go w orginalne miejsce gdzie normalny filt to napewno niebedzie zdawal egzaminu.

pozdrawiam!
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 9 Lut 2006, 21:14   

Slyszalem, ze te wkladki nie sa wiele warte wiec odpada takie rozwiazanie. A co sadzicie o zestawie K&N dedykowanym specjalnie do mojego modelu fiestki?
http://sklep.tuning.pl/pr...d=61&d_id=94718
 
 
 
SteiN
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lut 2006, 21:19   

a od kogos lyszales ..??

ja osobiscie bylem swiadkiem wykresu auta na hamowni stadard pozniej stozek pozniej wkladka :) a i o wkladce tez mam na mysli K&N

twoje decyzja ale jek chcesz to popytaj w roznych firmach co bardziej zdaje egzamin w MALYCH silnikach ;)

a co do stozka to raczej musisz go gdzies na dole zamontowac aby on mial jak najwiecej zimnego powietrza, montujac go w miesjce orginalne filtra bedzie dostawa cieple a to juz blad:)
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 9 Lut 2006, 21:25   

Poprostu slyszalem taka opinie co do wkladek, ale skoro mowisz, ze masz dane poparte wykresami to zmienie zdanie. Co do stożka w miejscu fabrycznego filtra to jest tam taki dolot zimnego powietrza poprowadzony spod auta (taka plastikowa rurka). Juz sam nie wiem, zrobie jeszcze rozeznanie :) Nie chodzi mi o jakas poprawe osiagow bo wiem, ze tego nie osiagne poprzez zamontowanie sportowej wkladki lub stożka...
 
 
 
SteiN
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lut 2006, 21:36   

ja ci powiem tak ta rurke to zamalo ;) najlepiej jak stozek ma bezposrednie zimne powietrze, czyli zamontowac go nisko, bo od gory to tak czy siak bedzie lapal cieple powietrze z silnika, co do poprwienia to powiem ci ze na wkladce auto lepiej wkreca sie na obroty :) a to jest sprawdzo ne na samochodzie gdzie byla skrzynia automat i silnik 1,2 16V roznica masakryczna byla :)
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 9 Lut 2006, 21:52   

Ja gdzies czytalem ze jak sie zaklada storzek ktory jest czyms wysmarowany(chyba jakims woskiem sie naciera)
to drobiny wosku leca do silnika i jezeli jest przeplywomierz pewnego typu(chyba wagowy) to sie na druciku osadza to co z filtra leci i go okleja a puzniej zle parametry komp odczytuje...
Chyba w ktoryms auto swiecie albo motorze to bylo ...
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
SteiN
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lut 2006, 22:00   

yhm pierwsze slysze zeby stozek czyms sie nacieralo... z tego jak ja widzielm jak zakladaja to on fabrycznie jest tlusty :) , ale niczym sie nienaciera:)
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 9 Lut 2006, 22:09   

Przy czyszczeniu sie chyba powinno natluszczac? Nie wiem nigdy nie mialem zamiaru go zakladac, ale jak sam powiedziales fabrycznie jest tlusty moze tez o to chodzilo wiem ze niby cos leci
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
SteiN
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lut 2006, 22:11   

zgadza sie przy czyszczeniu sie natluszcza specjalnym olejem:) ale nie woskiem, i ten olej niejest szkodzliwy dla silnika :)
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 9 Lut 2006, 22:14   

ale jezeli jest ten olej i sie osadzi na tym przeplywomierzu?
w 1,25 jest drucik czy klapka? bo slyszalem ze takie typy sa jak klapka to nieszkodzi a jak drucik do przeszkadza
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
SteiN
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lut 2006, 22:17   

z tego co wiem to wlasnie jest klapka, ale tez dobry filtr stozkowy ma woje filtry anty pylowe itp, wiec jeslli jest drucik to tez niepowinno byc zadnego problemu.
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 12 Cze 2006, 17:37   

sorki ze odswiezam temat, ale moja fiesta 1,25 uniewaznia teorie Steina :-) :-) :-)
polecam zestaw k&n 57i kazdemu posiadaczowi zeteca 1,25 i 1,4 w mk4 i mk5
pozdrawiam
p.s. montaz jest ciut popieprzony, a poprawnie zamontowana rurka w zestawie ze zderzaka daje wystarczajaco duzo zimnego powietrza :twisted:
 
 
 
Intruder
[Usunięty]

Wysłany: 12 Cze 2006, 19:13   Re: filtr stożkowy w mk4

kaczoro napisał/a:
Witam! Ma ktos zamontowany taki filtr w 1.25 zetec??? Chcialbym takowy zamontowac ale zauwazylem, ze w obudowie filtra, którą wypadałoby usunąć przed zamontowaniem stożka, jest czujnik temperatury powietrza :/ Czy odłączenie tego czujnika wiąże sie z jakimis problemami w pracy silnika?
Pozdro!

[url=http://img155.images....th.jpg]Obrazek[/URL]


montując stożek wcale nie musisz rezygnować z tego czujnika... montując dedykowany stożek K&N ma on otwory zarówno na odme i czujnik temperatury. Jeśli natomiast chcesz zamontować inny stożek niefirmowy to szukaj takiego który będzie miał gumowy spód, wtedy bezproblemu zrobisz sobie otwór na czujnik :) a na odme kup sobie malutki gustowny filterek bawełniany :)
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 12 Cze 2006, 19:38   

wkład będzie najlepszym rozwiązaniem jednak dla ciebie.
z wykresów na hamowni (a widziałem sporo) moge powiedzieć ze mają prawie takie same wlasciwości (próg błędu hamowni) wiec po co zakładać jakieś shit z którym trzeba kombinować jak ma sie prosto i wygodnie...
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 13 Cze 2006, 01:10   

Tak więc mam zamontowaną wkładkę K&N i z moich subiektywnych wrazen to auto sie lepiej zbiera z trzeciego biegu od 3tys obr/min (tzn na seryjnym filtrze nie jest to az tak odczuwalne). Jedyne co mi sie nie podoba to, ze od około 4900obr /min (szczegolnie czwarty bieg) jest wyczuwalny jakby spadek mocy, wprawdzie baaaardzo minimalny, ale troche to dziwne... chyba, ze to mi sie tak tylko wydaje :-)
Pozdrawiam!
 
 
 
Bad_Boy__Zabrze 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adrian
Wiek: 39
Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 81
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21 Wrz 2006, 22:36   Re: filtr stożkowy w mk4

kaczoro napisał/a:
jest czujnik temperatury powietrza :/ Czy odłączenie tego czujnika wiąże sie z jakimis problemami w pracy silnika?



a tak wogole to co to za czujnik i do czego sluzy ? wiem, ze troche lamerskie pytanie :ups:
_________________
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=42523 Ford Fiesta mk4 1.4 Zetec-S (była)
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=43628 VW Polo Classic 1.6 (jest)
 
 
 
Korton
[Usunięty]

Wysłany: 3 Paź 2006, 08:33   

Ja u siebie zamontowalem wkladke K&N (latwy montarz, bez przerabiania), znaczacej jakiejs roznicy nie ma, no ale czego mozna sie spodziwac po jakims filtrze. Do takiej wkladki jak i stozka potrzebny zestaw K&N: srodek czyszczacy i olej by pozniej natluscic filtr - oczywiscie nowy juz jest natluszczony, ale przyda sie przy kolejnych czyszczeniach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Filtr stożkowy w 1.8 D
deszka Silniki diesla 6 17 Cze 2010, 10:49
deszka
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK4] FIltr Stożkowy
ohnedich Tuning mechaniczny 18 12 Sty 2009, 09:10
Żółwik Tuptuś


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.