Przymocowanie strożka do wtryskiwacza w MK3 1.3i |
Autor |
Wiadomość |
piterak [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lut 2006, 22:10
|
|
|
Witam
Jak o mnie chodzi to nie podoba mi sie stożek i do tego jakaś plastikowa rura, pracochłonne, a jeszcze przy silniku 1.3 będzie to wyglądało bardziej śmiesznie niż fajnie,
roboty przy robieniu dolotu dużo, ale bardziej podoba mi sie rozwiązanie przymocowania stożka odrazu nad wtryskiem,
ciężko takie coś znaleźć bo nawet przykładowych nie mogłem znaleźć, ale trzeba troche poszperać
Takie coś, tylko jak mówie przymocowane odrazu nad wtryskiem (gaźnikiem),
maska powinna sie zamknąć.
A nawet jak zrobisz nie wiadomo jak wymyślny dolot to mocy ci to raczej nie podniesie, bo musiałbyś jeszcze dorobić wydech itd.
Ale mam nadzieję, że robisz to ze względu na wygląd a nie osiągi. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lut 2006, 22:33
|
|
|
piterak napisał/a: | Takie coś, tylko jak mówie przymocowane odrazu nad wtryskiem (gaźnikiem),
maska powinna sie zamknąć. |
Problem w tym że stożek powinien łapać zimne powietrze, a o take trudno nad silnikem... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 7 Lut 2006, 22:40
|
|
|
w jakimś sensie masz racje ale zauważ że w starych autach montuje sie na gaźnik bezpośrednio, czyli twierdzisz że specjalisci od silników (choć by wszyscy ci którzy przygotowywali auta do sportu) użwyajać filtrów "stożkowych" byli w błędzie??
Zawsze zasadnicze ma znaczenie czy dostarczysz mu zimne powietrze!! a gdzie on bedzie to już inna sprawa.
Oczywiście mozna wziąć pod uwage jeszcze długość układu ssącego itd, ale w wypatki gaźnika czy monowtrysku filtr seryjny też seryjnie zaraz przy gaźniku. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 06:55
|
|
|
Nie, nie twierdze że przymocowanie filtra strożkowego bezpośrednio nag gaźnikiem jest niedobre - jełśi nie bedzie tylko ciągnoł goracego powtrzez z nad sillnika i kolektora wydechowego króty jest w okolicy to będzie pierwsza klasa... dobrym pomysłem (widziałem tak kilka aut) jest dziura w masce i filtr nad maską :-D |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 08:29
|
|
|
Ja mam to tak rozwiązane przy wtrysku.
Oryginalny K&N zamiast standartowego filtra.
Dwie rury ciągną zimne powietrze z przodu.
Taki filtr powoduje niesamowite zwiększenie hałasu w kabinie! |
|
|
|
 |
piterak [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 19:42
|
|
|
Nie zapominajmy, że SOBOT robi to ze względu na stylistykę pod maską...
nie ma co się łudzić na powiększenie mocy albo momentu obrotowego przez samo zamocowanie stożka, jakiego dolotu by nie zrobił to samo nic nie da...
On ma silnik 1.3i 60KM
Pisałem wcześniej, że w jego przypadku nie ma sensu robienia pracochłonnego dolotu bo krótko mówiąc nic to nie da.
A ze względu na stylistykę to nadal uważam, ze zamocowanie stożka bezpośrednio nad gaźnikiem jest najlepszym rozwiązaniem. |
|
|
|
 |
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 21:25
|
|
|
piterak napisał/a: | Nie zapominajmy, że SOBOT robi to ze względu na stylistykę pod maską... |
Dokładnie. Wiem że z 60 KM po założeniu stożka nie wyskam jakiegoś przyrostu. Po prostu mam materiały (kwasówka) i chęćzrobienia czegoś a aucie. Nie ma to być jakaś podpucha w stylu karton tuning albo patelnia jak na zdjęciach powyżej (2 w moim poscie). Na wiosne zamierzam zmienićwięce elementów komory silnika i wszystko ma sie ładnie komponować.
Pozdro |
_________________ ..::Fiesta Maximum Attack::..
Frakcja Bydgoszcz Z A P R A S Z A
Był Model:Fiat 126p '92 Wersja:FL 2d Silnik: 650ccm/~40KM (4)
 |
|
|
|
 |
Artur200 [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Mar 2006, 10:59
|
|
|
Ja do swojej Mk3 1.1 stożek założyłem w ten sposób że z tej orginalnej puchy ściągnełem tą plastikową rure i wiej miejsce założyłem z siery od nawiewu taką karbowaną rure która idealnie pasowała,filtr umiejscowiłem przy prawym błotniku i odizolowałem pleksą a na końcu doprowadziłem zimne powietrze z wlotu na masce (który na początku służył jako ozdoba)wykorzystując rure aluminiowom taką jak używa się w kominkach czy jakiś piecykach |
|
|
|
 |
Scyhe
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 22 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30 Mar 2006, 23:57
|
|
|
Wybaczcie pytane... ale zrobilo sie troche cieplej i calkiem przypadkiem zajrzalem pod maske i pod pokrywe filtra aby sprawdzic jego stan i postanowilem sie przejechac kawalek bez filtra i pokrywy tej puchy - co zauwazylem... poprawil sie dzwiek tego "kosiarkowego" silniczka teraz przy mocniejszym depnieciu powietrze zasysane wytwarza przyjemny basowy pomruk :] Czy jak bym zalozyl stozek na koniec tej rury co idzie z seryjnej puchy to tez moge liczyc na takie dzwieki ? Piszecie o wywaleniu calej puchy a co z ta klapka co jest na poczatku rury od puchy - co otwiera sie i zasysa powietrze cieple znad kolektora ? |
|
|
|
 |
Wojtass

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31 Mar 2006, 00:07
|
|
|
No właśnie, więc jakbyś założył filtr na początek rury to nic by nie filtrowało powietrza zasysanego od kolektora, a tak nie może być.
Ogólnie lepiej pomyślec nad jakąś mniejszą kopułką nad wtrysk, jak to wczesniej przedmówcy pokazywali. |
|
|
|
 |
3eci [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Kwi 2006, 01:15
|
|
|
z tego co wiem, to stożkowy filtr powietrza da nieznaczny efekt przyrostu mocy jak będzie dobrze wyprowadzony, żeby mógł zyskać jak najwięcej chłodnego powietrza!!
UWAGA!: jak będzie źle wyprowadzony to może pogorszyć osiągi autka! Myślę że mam rację.
A kto nie wierzy w filter to niech weźmnie 2 autka o tych samych parametrach tylko w jednym z nich musi być montaż filtra. I kto lepiej pojedzie ? odpowiedźcie sobie sami... później zamiana |
|
|
|
 |
Yoshimitsu [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Kwi 2006, 12:55
|
|
|
Jestem ciekawy na jakiej podstawie ktos pisze ze w 1,1 czy w 1,3 niezwiekrzy sie moment ??
Ja u sibie zamontowalem stozek i jest ruznica , teraz niema tego zawieszania sie na 2 sek po nacisnei pedalu gazu, tylko reaguje odrazu i szybciej i plynniej sie wkreca na obroty, same plusy jak naraie widze z zamontowania stozka.
A jesli chcecie dowiedziec sie cos na temat stozka to wejdzie sobie na Tuning.pl i tam na glownej stronie jest kilka artykulow, one chba sa platne z tego co pamietam ale moge wkleic jakby co |
|
|
|
 |
3eci [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Kwi 2006, 13:00
|
|
|
Yoshimitsu napisał/a: | Jestem ciekawy na jakiej podstawie ktos pisze ze w 1,1 czy w 1,3 niezwiekrzy sie moment ??
Ja u sibie zamontowalem stozek i jest ruznica , teraz niema tego zawieszania sie na 2 sek po nacisnei pedalu gazu, tylko reaguje odrazu i szybciej i plynniej sie wkreca na obroty, same plusy jak naraie widze z zamontowania stozka. |
Dokładnie. A jeżeli ktoś nie odczuwa efektów to prosta odpowiedź: "źle zamontowany stożek"
Yoshimitsu napisał/a: | A jesli chcecie dowiedziec sie cos na temat stozka to wejdzie sobie na Tuning.pl i tam na glownej stronie jest kilka artykulow, one chba sa platne z tego co pamietam ale moge wkleic jakby co |
Wklej, na pewno nie zaszkodzi |
|
|
|
 |
gorszy [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Wrz 2006, 23:06
|
|
|
jobot skąd tyś to wziol i fajny pomysl musisz kiedys wpasc do mnie |
|
|
|
 |
|