[MK3] Modyfikacja silnika krokowego |
Autor |
Wiadomość |
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 7 Sie 2006, 21:35 [MK3] Modyfikacja silnika krokowego
|
|
|
[ Dodano: Pon Sie 07, 2006 20:57 ]
dlatego tak zrobilem bo jak jezdzilem to czesto wlaczaly mi sie wysokie obroty a nie gasl ale obroty to czasem bardzo wysokie sie robily poprostu silnik swirowal. a wyczytalem tu o czyszczeniu krokowca i cpp wiec styki w krokowcu dzialaj a opornosc cpp plynnie sie powieksza od 1.30 do 5.00 czyli niby wszystko w pozadku. ale niestety tak nie jest.
[ Dodano: Pon Sie 07, 2006 20:58 ]
a teraz jak zmienilem tak jak tu narysowalem to nie wiem jak sie bedzie fiesta zachowywac bo jeszca nie jezdzilem. jutro napisze co i jak.
[ Dodano: Wto Sie 08, 2006 13:40 ]
no wlasnie myslalem ze trzebabylo by znmienic tytul dzis juz moge napisac jak chodzi auto bo jechalem. wiec obroty sa wolne no i tylko raz zgasla mi fiesta. wiec chyba bedzie dobrze.
kolega mechanik mi mowil ze niektorzy tak robila w autach.
chce sie zapytac -
1. czy mozna tak i czy wtedy nic zlego sie nie robi/psuje. ?
2. gdzie to jest zapisane ( w komputerze czy gdzie?) ze akurat w tym miejscu zatrzymuje sie krokowiec. ?
3. czy caly ten krokowiec i cpp sa powiazane z komputerem. ?
4. no i zawsze jak jest zmiana pogody cieplej i zimnej to wtedy pojawialy sie szybkie obroty wiec czy ten krokowiec jest moze podlaczony do jakiegos czujnika temperatury albo cos? |
_________________ hello |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Lut 2010, 15:11, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 9 Sie 2006, 08:00
|
|
|
Tak czytam i patrzę i nadziwić się nie mogę, że nikt jeszcze niezareagował na to co jest w tym temacie! Mówiąc krótko: popsułeś układ krokowiec-cpp. Możan by to porównać do np. zaślepienia jednego przewodu hamulcowego - hamulce będą działać, ale tylko na trzy koła i niestety hamowanie będzie gorsze...
opawelq napisał/a: | 3. czy caly ten krokowiec i cpp sa powiazane z komputerem. ?
4. no i zawsze jak jest zmiana pogody cieplej i zimnej to wtedy pojawialy sie szybkie obroty wiec czy ten krokowiec jest moze podlaczony do jakiegos czujnika temperatury albo cos? | Ad3. Oczywiście!
Ad4. Krokowiec bezpośrednio nie, ale jest czujnik temp zasys.powietrza który też jest podłączony do kompa i komp bierze dane i z niego i z całej reszty.
A tak poza tym, to nie tylko cpp informuje kompa że został puszczony pedał gazu - w środku w krokowcu jest jeszcze trzeci styk, który właśnie za to odpowiada - reaguje na nacisk na bolec od krokowca i ztąd komp wie że pedał gazu jest puszczony. Robiąc to co teraz, komp myśli że po prostu trzymasz autko z wciśniętym gazem i wcale nie reguluje jałowych obrotów, bo wg wskazań cpp już ich nie ma! Dlatego, to rozwiązanie które zastosowałeś, nie jest najszczęśliwsze - pozbyłeś samochód jałowych obrotów. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 9 Sie 2006, 15:11
|
|
|
ale teraz jak jezdze to zajebiscie chodzi silnik.
to moze ten czyjnik zasysanego powietrza maja ludzie popsuty ze im tak obroty na silniku swiruja. mnie tez oczywiscie. moze ten czujnik u nie ktorych mysli ze jest zimno a u innych ze cieplo i tak potem jedni maja szybkie obroty a inni wolne. nie wiem juz sam. duzo juz czytalem na temat tych obrotow i nikt calkowicie nie wie co jest grane. nawet mechanicy. zabardzo sa niektore rzeczy skaplikowane.
[ Dodano: Sro Sie 09, 2006 20:36 ]
1. a czy to nie jest tak ze komp pobiera sygnal z czujnika temp zasysanego powietrza i potem wie w jakim miejscu ma sie zatrzymac krokowiec ? czyli wypuszcza z krokowca bolec do tąd az dzwignia cpp dojdzie do punktu jaki se ustalil komputer poprzez czyjnik temperatury zasysanego powietrza ??
2. a gdzie jest ten czujnik zasysanego powietrza jak i czym go sprawdzic czy jest dobry ?
3. i jeszcze mam pytanie czy komputer reguluje sobie sklad mieszanki pobierajac sygnal tylko z sondy lambda? czy cos jeszcze?
4. czy cpp i krokowiec nie ma nic wspulnego z tym jaki sklad miesznaki ustawia komputer?
5. jackrzec napisał/a: | komp myśli że po prostu trzymasz autko z wciśniętym gazem i wcale nie reguluje jałowych obrotów, | a po co komp ma myslec czy ma wcisniety gaz czy nie ? pzeciez skladu mieszanki (bo chyba zawsze musi byc taki sam idealnie dobrany sklad mieszanki) albo czegos innego wtedy nie zmienia chyba ? a obroty ida wolno to znaczy ze sa jalowe chyba? mnie sie wydaje ze cos tam mam popsute przez co komp ustawil wysokie obroty a ja to oszukalem i teraz komp ustawia dobre obroty. ale nie jestem pewny na sto procent czy mam racje. moze sie myle |
_________________ hello |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 07:58
|
|
|
Ad1. Krokowiec ma tylko dwa położenia: jest albo całkiem wysunięty, albo schowany - po to w środku ma te dwa styki. Oczywiście podczas pracy nie wysuwa się całkiem, ani nie chowa, bo po prostu komp reaguje szybciej na obroty niż krokowiec zdąrzy wejść w skrajne położenie (podczas pracy silnika to widać jak krokowiec "buja" przepustnicą). Jest jeszcze czujnik położenia wału i z tąd komp wie jakie są obroty a nie z cpp. CPP też jest ważny bo bez niego komp przechodzi w tryb awaryjny i trochę głupieje, ale nie reguluje wolnych obrotów!
Ad2. Jak zdejmiesz obudowę filtra powietrza, to czujnik jest umieszczony pod skosem od strony kabiny skierowany końcem w stronę wtryskiwacza - jest tylko jedna rzecz tam wkręcona, więc łatwo znaleźć.
Ad3. Komp reguluje skład mieszanki nie tylko przez sondę lambda (chociaż głównie z niej), bierze jeszcze pod uwagę obroty silnika, wychylenie przepustnicy, temp. silnika, ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym i temp. powietrza zasysanego.
Ad4. Krokowiec nie, cpp tak.
Ad5. Bo skład mieszanki nie jest zawsze taki sam - gdy np silnik jest zimny mieszanka jest bogatsza, przy większym obciążeniu też - po prostu skład zmienia się podczas jazdy zależnie od wskazań z czujników. Obroty jałowe są wtedy, gdy masz puszczony całkiem gaz, a teraz masz zamkniętą przepustnicę, ale komp myśli że gaz jest wciśnięty i mimo tego że obroty są ok, to nie są jałowe obroty, tylko obroty na lekko wciśniętym gazie - skład mieszanki jest napewno inny. Co prawda sygnał z sondy lambda powoduje to że komp jakoś utawia skład w granicach normy, bo by była za bogata mieszanka, ale przez to więcej ci będzie paliła - oczywiście podczas jazdy traci to znaczenie, bo przepustnica będzie otwarta.
Wg mnie możesz mieć walnięte dwie rzeczy: albo tzw styk przepustnicy w krokowcu, albo przy skrajnym położeniu cpp pokazuje fałszywą oporność. Na mierniku może i jest ok, ale podczas pracy, np gdy się to wszystko nagrzeje, to wtedy coś może źle działa. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 19:32
|
|
|
1. a jesli mieszanka jest bogata to znaczy ze silnik wiecej spala benzyny i silnik jest przez to mocniejszy i oczywiscie wiecej wycisne na predkosci niz gdyby byla mieszanka slabsza?
chodiz mi o to ze jesli gdybym mial jakas tam bogata mieszanke przez ta moja przerobke ccp to czy wtedy niby mieszanka jest bogatsza i silnik dostale wiecej paliwa przez to szybciej sie kreci. bo jesli mnie sie slilnik wolno kreci to moze mam slaba mieszanke i malo spala.
2. czy moze byc cos takiego ze mam bogata mieszanke a silnik spala duzo benzyny a i tak nie jest mocniejszy a moze nawet slabszy
qrcze namieszalem ale moze kto zrozumie |
_________________ hello |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 06:24
|
|
|
Bogatsza mieszanka to jest taka gdy jest więcej paliwa lub mniej powietrza - w twoim wypadku jest mniej powietrza w stosunku do paliwa. Silnik wcale nie musi być silniejszy, albo słabszy - wszystko jeszcze zależy od paru innych czynników.
Matko! Nie chce mi się już pisać więcej w tym temacie - odpuszczam do czsu aż się trafi coś nowego - przecież niebędę opisał podstaw działania silnika benzynowego! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 06:55
|
|
|
rada dla opawelq-ustaw przerwe na świecy 1mm aha jeszcze wyczysc koncowke na ryrce wydechowej i zobacz czy po ilus km nie robi sie czarna ale przejedz wiecej kilometrow a nie jeden lans po miescie:P,
dla Jacka - doskonale Cie rozumie
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 14:50
|
|
|
czarna koncowke wydechu to ma chyba kazdy. a jesli nie to co to oznacza?
[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 13:54 ]
mam jeszcze pytanie czy to co pisales wszystko w tym temacie o dzialaniu silnika to na 100% tak jest i wiesz to z ksiazki ? bo wiem ze czasem sie tu na forum ludzie myla. |
_________________ hello |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 12 Sie 2006, 07:14
|
|
|
opawelq napisał/a: | mam jeszcze pytanie czy to co pisales wszystko w tym temacie o dzialaniu silnika to na 100% tak jest i wiesz to z ksiazki ? bo wiem ze czasem sie tu na forum ludzie myla. | Książka, forum, internet, a przede wszystkim sam to przerabiałem (jak widzisz mam dwie fiesty) i mam doświadczenie w tym temacie, poza tym elektryką w autach (co prawda amatorsko) bawię się dobre 15 lat. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
pablo_zio
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 10 Lut 2005 Posty: 86 Skąd: Libiąż
|
|
|
|
 |
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 13 Sie 2006, 13:30
|
|
|
a to ty pozdrawiam. juz wiem co mi sie tam w tym kole popsulo. jakis samoregulator.
ja do mechanikow nie jezdze tu na forum nie raz wyczytalem jak ktos pisal ze u mechanika byl a ten nic nie zdzialal. |
_________________ hello |
|
|
|
 |
|