
|
Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:15 |
problem z komputerem |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 30 Cze 2006, 21:39 problem z komputerem
|
|
|
Jak w temacie...objawy to przede wszystkim cały czas pracujaca pompa po przekręceniu zapłonu (czyli po zrobieniu ciśnienia w układzie dalej pompuje) i obroty (chociaż tego to mogą być już inne przyczyny).
Byłem u elektryka, podłączył się komputerem i z diagnostyki wyszło - "zaburzenia w zasilaniu pompy paliwa" , stwierdził, że ktoś mógł namieszać w instalacji po jakimś dzwonie lub czyms podobnym. Zabrałem się za przegrzebanie całej instalacji związanej z pompa paliwa i nić nie znalazłem co by wskazywało na jakąś obcą ingerencje (wyłącznik wstrząsowy, przekaźnik, bezpieczniki -> ok).
Odstawiłem samochód z powrotem do tego samego elektryka no i dzisiaj dostałem odpowiedz, że najprawdopodobniej przez coś został uszkodzony komputer (jego zdaniem przez spawarke), mówił mi że po przekręceniu stacyjki komputer od razu uważa że silnik juz pracuje (bez jego uruchamiania) i włącza od razu pompe. Jeszcze jedną dziwną sprawą jaka wyszła podczas diagnostyki jest to że kąt wyprzedzenia zapłony na biegu jałowym był z tego co pamiętam 20stopni gdzie wg tego elektryka powinien być przynajmniej o połowe mniejszy (tak koło 7-8 stopni, tego nie wiem nie znam sie).
Czy komputer pracuje w trybie awaryjnym czy nie, wg elektryka nie do końca, aczkolwiek nie wiem co miał na myśli... powiedział mi jeszcze coś takiego: "...informacje wchodzące do komputera są poprawne, ale są źle przez niego przetwarzane..." - mniej więcej tak to brzmiało.
Wyjść za dużo nie ma, jeśli to nie wina komputra to czego? jeśli to komputer to czy da się jeszcze z nim cos zrobić? jak się nie da to wymiana na drugi z tym że problem jest taki że musi być komplet -> komp + oryginalny kluczyk ze względu na immobilaizer i nie wiem czy czasem nie stacyjka, ewentualnie przegrywanie oprogramowania co może nie wyjść.
Na pewno wybiore się jeszcze do jednego warsztatu w Zielonej Górze gdzie zajmuja sie tylko fordami, zobacze co oni powiedzą. (chyba jest to nawet punkt serwisowy)
Panowie elektrykowie, elektronicy i reszta czekam na jakies sugestie, bądz inne porady.
pzdr.! |
|
|
|
 |
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 50 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 1 Lip 2006, 10:41
|
|
|
Jeśli pompa pracuje cały czas to komp jest w trybie awarynym, stad takie dziwne ustawienia zapłonu i kompletny brak reakcji na sygnały z czujników. Albo komp jest już kaput dzięki jakiejś spawarce (właśnie czy naprawiałeś samochód ostatnio u jakiegoś blacharza, blacha, wydech takie rzeczy któe bywaja robione spawarką) Albo jest poważna awaria któregoś czujnika.
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 1 Lip 2006, 10:56
|
|
|
Jedyna rzecza jaką robiłem to było zaspawanie małego otworu w wydechu, ale było to robione tak jak powinno być żeby niczego nie uszkodzić, a poza tym takie obiawy są od początku jak go kupiłem, a przy zakupie nie zwróciłem na to uwagi.
Co do wcześniejszych prac blacharskich to raczej nie widać żeby gdziekolwiek cos takiego było robione, progi, nadkola i reszta są takie jak wyszły z fabryki.
Piszesz, że może być jakaś poważna awaria jakiegoś z czujników, więc dlaczego bląd z kompa wskazuje na zasilanie pompy paliwa? ...chyba że już mu tak odbija że głupoty wychodzą... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Lip 2006, 06:40
|
|
|
A próbowałeś go zresetować? Jeśli nie, to spróbuj - oże sie uspokoi. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 2 Lip 2006, 11:24
|
|
|
Jacek nie raz resetowałem, nic to nie daje.
[ Dodano: Czw Lip 27, 2006 11:32 ]
No i sprawa się wyjaśniła
W końcu po wakacyjnych wycieczkach wybrałem sie do poleconego warsztatu w ZG i chłopaki znaleźli przyczyne. Konkretnie gdzieś kiedyś do kompa dostała się woda i w tamtym miejscu troche pordzewiało, co z kolei przełożyło się na to żę komp "nie widział" przekaźnika od pompy, rdza zrobiła jakieś zwarcie i wykrywał to jako błąd i tak z tym błędem pracował. Po wyczyszczeniu wszystko gra i buczy
...nie ma to tamto hammer odpukać starczy mi już problemów
Warsztat to: Auto-serwis ul. Lechitów 2, Zielona Góra (068 3207085) jakby ktoś miał w przyszłości problemy ;-)
pzdr.! |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|