Demontaż pompy wody w mk2.

Podforum dla tematów o mechanice silnika Fiest MK1 i MK2.
<br>Czyli: silnik i skrzynia biegów.

Moderator: Moderatorzy

Witu
Płeć: Nie podano

Demontaż pompy wody w mk2.

Post #1 autor: Witu » wt 09 maja 2006, 11:17

Witam!

Ostatnio wycieka mi płyn z pompy wody - najprawdopodobniej jest to uszczelka.
Mam zamiar zdemontować pompę, założyć nową uszczelkę, i złożyć z powrotem, jak dalej będzie wyciekać, to wymienię całą pompę. jaką uszczelkę dać, co i jak juz wyczytałem na forum ( m.in. tutaj )

Pozostaje jeszcze problem jak zdemontować tą pompę? potrzebuję instrukcję jak dla laika, najlepiej w punktach. pierwsze punkty juz znam:
1. Poluzować pasek klinowy
2. Zdjąć go
3. Odkręcić koło przy pompie
4. ... i co dalej?

Boje sie ze trzeba będzie ingerować w rozrząd, a regulacja rozrządu chyba wcale nie jest łatwa. Mógłbym dać fiestkę do mechanika, ale wole zrobić to sam, bo ciężko z kasą (wczoraj musiałem wydać niespodziewanie 300zł na naprawę przedniego zawieszenia).

Przydała by się taka instrukcja nawet do FAQ, bo nie ma.

Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam

Witu

Awatar użytkownika
Laskosz
Klubowicz
Posty: 2330
Rejestracja: pn 04 kwie 2005, 21:28
Płeć: Nie podano

Post #2 autor: Laskosz » wt 09 maja 2006, 11:36

Obrazek Obrazek

Tu masz dwa zdjęcia, aby wymontować pompe wody nie musisz ściągać obudowy rozrządu !

Aby zdemontowac pompe:
- opróżnić ukł. chłodzenia z płynu,
- poluzować śruby mocowania alternatora, przysunąć go do silnika i zdjąć pasek klinowy,
- odkręcić śruby mocowania koła pasowego pompy cieczy chłodzącej,
- zdjąć z wałka koło pasowe,
- odkręcić śruby mocujące i zdjąć pompe cieczy chłodzącej, w razie potrzeby można ostukać - młotkiem z tworzywa sztucznego obudowe pompy aby odłączyć pompe od kadłuba.

Aby zamontować pompe:
- usunąć resztki uszczelkki z pow. kadłuba oraz obudowy pompy, oraz sprawdzić stan pompy,
- założyć przewód elastyczny na króciec pompy
- założyć nową uszczelke i zamocować pompe do kadłuba
- założyć koło pasowe,
- założyć pasek klinowy,

Pozdrawiam
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "

Witu
Płeć: Nie podano

Post #3 autor: Witu » wt 09 maja 2006, 12:06

Dzięki! o to mi właśnie chodziło :)
Jeszcze jedno pytanko: jak sprawdzić pompę? czytałem o tym w innych tematach, ale pojawiało sie tylko "sprawdź pompę" ale nikt nie wyjaśnił na co trzeba zwrócić uwagę...

Awatar użytkownika
diodalodz
Posty: 5482
Rejestracja: sob 19 cze 2004, 22:03
Płeć: Nie podano

Post #4 autor: diodalodz » wt 09 maja 2006, 19:32

zdjąć pasek złapać za koło pasowe pompy i poruszać . Jak ma luzy to śmieć . Jak ma wycieki to śmieć . Jak szumi to śmieć . Wszystkie inne objawy sa dobre :)

Witu
Płeć: Nie podano

Post #5 autor: Witu » śr 10 maja 2006, 14:25

pompa zaczęła piszczeć, i leci z niej dym - ale ten dym to pewnie od paska który ociera się o koło pompy. tak samo miałem z alternatorem ;) więc pozostaje zakup nowej.
gdzie mogę taką dostać? moze ktoś ma na sprzedaż?


Edit:
przed chwilą znalazłem taką:
http://fordczesci.pl/sklep,2098,2238083 ... 348,0.html
spasuje? nie widze dokładnie bo na zdjęciu jest zafoliowana...

Awatar użytkownika
diodalodz
Posty: 5482
Rejestracja: sob 19 cze 2004, 22:03
Płeć: Nie podano

Post #6 autor: diodalodz » śr 10 maja 2006, 18:28

dokładnie to jest to . Ja ostatnio też dolza kupiłem za 66 zł .

Awatar użytkownika
Laskosz
Klubowicz
Posty: 2330
Rejestracja: pn 04 kwie 2005, 21:28
Płeć: Nie podano

Post #7 autor: Laskosz » śr 10 maja 2006, 18:30

Wg. tego co tam piszą to powinna pasować ;)
Pozdro
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "

Witu
Płeć: Nie podano

Post #8 autor: Witu » sob 20 maja 2006, 22:59

zakupiłem, zamontowałem, IDEALNIE pasuje, dobrze pracuje, 100% zadowolenia :)
polecam!

Rancikk1
Posty: 1
Rejestracja: pn 20 lip 2015, 09:56
Województwo: Małopolskie
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Zasilanie: +LPG BRC
Płeć: Nie podano

Demontaż pompy wody w mk2.

Post #9 autor: Rancikk1 » pn 20 lip 2015, 10:01

Sam skorzystałem z tych wskazówek i zrobiłem tak jak ty, mi również pomogło, bardzo dziękuję za pomoc ! Już chciałem do warsztatu oddawać a tak zaoszczędziłem pieniądze, dzięki jeszcze raz:) Teraz wszystko chodzi jak trzeba.


Wróć do „Mechanika silnika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika