Przesunięty przez: van 21 Cze 2014,  22:25		 | 
	
			hamulec ręczny w mk1 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 pvzon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2006,  18:12   hamulec ręczny w mk1
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czy znacie sposób na to żeby ręczny w mk1 działał sensownie?dałem nowe szczęki i sprężynki i działa to tragicznie.Bębny są praktycznie nowe. latam tym autem w rajdach więc ręczny to podstawa. myslałem nad wymianą bębnów,linki itd na te z mk3,chyba że macie inne pomysły?
 
aha i czy ta linka od ręcznego jest oryginalnie tak zrobiona z tym kółkiem z tyłu?? | 
             
						
				_________________ 1.1 clx rally
 
www.flmg.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2006,  18:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | podstawą ręcznego jest idealny samoregulator... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2006,  20:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Łokmen napisał/a: | 	 		  | podstawą ręcznego jest idealny samoregulator... | 	  
 
Dokładnie to jest najważniejsze    ja robiłem ręczny w zimie na starych bębnach i szczękach i mam do teraz jak żyleta    | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2006,  20:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ale zazwyczaj problem jest przez to że wyrobił sie bloczek . Tzn ten kwadrat zespawany z 2 blach dostał luzu (wytarł) sie o sztyce przyspawana do belki . Jedyna metoda naprawy to wstawienie innego bolca dobranego do nowej średnicy tego profilu . W efekcie jak zaciągasz ręczny linki sie nie naciągaja a zaczyna sie zginać nie w osi ten profil . Ja osobiście olałem temat i wsadziłem inny bloczek . I mimo tego że mam kaprawe bębny ręczny sie pojawił (2 dni temu miałem przegląd) i to właśnie z tej okazji . Najprostrze rozwiązanie to kompletne hamulce z mk2 i delikatna rzeźba przy dźwigni ręcznego . Hamulec bedzie i bedzie działał. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2006,  08:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               popieram Diodę- ale z przekłądką hebli trzeba przełożyć... 
 
tylną belkę ( ma inne mocowania talerzy , da sie to przerobićale gra nie warta świeczki ) 
 
 
Będny z mk3 nie podejdą ( ani do mk1 ani do mk2 ) 
 
 
będziesz musiał dospawać miejsce zakotwiczenia samoregulatorów linki , a dzwignia zostajke ta od mk1 ( musisz wymienićjedynie podciąg linki ) 
 
 
Laskosz działająok , ale w mk1 jest jak w DF-ie - będziesz musiał przy nich ciągle siedzieć żeby były w należytym porządku , 
 
 
poza tym kolega jeździ w rajdach a ręczny od mk1 przy znacznym przechyle budy ( w zależności od strony przechyłu ) naciąga lub poluźnia linkę ręcznego więc co przy używaniu ręcznego podczas jazdy jest nieco kłopotliwe ( do dupy znaczy się ) 
 
 
pvzon - sumując belka od mk2 , dobre bębny , nowe przewody elastyczne !!! , nowa linka i będzie ok . ( zrobię fotki jakbyś potrzebował to ci wkleję i conieco pomogę ) | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 grzechu [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2006,  15:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pvzon:a czy w mk2 jest ten sam patent z linką od ręcznego że nie idzie od razu do bębnów tylko prosto do tego kółka z tyłu i dopiero w prawo i lewo?
 
i czy jak dam belkę od mk2 to amory będą pasować od mk1?bo mam twarde i nie chciałbym tego zmieniać.
 
co do dzwigni ręcznego to chcę cały ten mechanizm przesunąć do tyłu żeby zrobić dłuższą dzwignię. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2006,  16:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w mk2 linka idzie prosto do bębnów, amory będą pasować. | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2006,  19:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Amen | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pvzon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2006,  20:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dziś za całe 45 zeta udało mi się kupić belkę od mk2 razem z bębnami.    
 
wychodzi na to że wielkość bębnów jest taka sama jak u mnie.jutro zaczynam wymianę.
 
tylko mam pytanko czy przewody elastyczne są inne?i czym się różni dzwignia od ręcznego? | 
             
						
				_________________ 1.1 clx rally
 
www.flmg.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2006,  22:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | przewody elastyczne sa identyczne w mk1 i mk2 .  Hm w mk3 sa nieco inne ale da sie je zamontować . Różnica jest taka że w jednych nie pamiętam czy mk3 czy mk1 końcówki przewodów sa płaskie po obu stronach a w tych innych z jednej jest łuk a z drugiej płaskie i z mk3 nie chca wchodzić w okienka od mk1 (ale tylko w belce) i trzeba pilnikiem przejechać otworek i wszystko pasuje . Co do dźwigni nie pomoge bo nie wiem jak jest w mk2 . Napewno w mk2 jest linka bez bloczków w jednym kawałku  . Linka jest doscyc droga bo z tego co pamiętam to 60-80 zł kosztuje . Jak chcesz zrobic ja na wersje nieśmiertelna i masz dobry panceż to rozrub w garze preparat smar do łożysk ŁT4 smar grafitowy i olej silnikowy . Linke trzeba wygotować w tym ale tak żeby nie spalić pancerza i gwarantuje że przez 5 lat sie nie zapiecze . To stara prasłowiańska mikstura do linek w FSO . Bo ja wiadomo tam potrafia przyrdzewieć po miesiacu i już ręcznego nie znajdziesz . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Kwi 2006,  23:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Co za różnica czy przewidy elastyczne sątakie same w mk1 i mk2 ( bo są ) skoro i tak kupisz nowe ? 
 
 
co do rzeźby mocowania linki to wygląda tak :
 
 
http://czarnymatowy.w.interia.pl/r1.jpg
 
 
http://czarnymatowy.w.interia.pl/r2.jpg
 
 
http://czarnymatowy.w.interia.pl/r3.jpg
 
 
jakbyś czegoś nie dojzał ( bo zdjątka do dupy ) to mów 
 
 
reszta podchodzi bez problemów ( wyjmujiesz jedno wkładasz drugie ) . Aha dokładnie umocuj linki do nadwoozia .
 
 
ps bębny w mk1 i mk2 sąte same , a jak je przełożysz z kpl łożyskami to podchodząw 5 minut i bez żadnej roboty | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Presto  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`89 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.6D/54KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 45  Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 203 Skąd: Rybnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Kwi 2006,  10:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Linke trzeba wygotować w tym ale tak żeby nie spalić pancerza i gwarantuje że przez 5 lat sie nie zapiecze . To stara prasłowiańska mikstura do linek w FSO . Bo ja wiadomo tam potrafia przyrdzewieć po miesiacu i już ręcznego nie znajdziesz . | 	  
 
 
Dioda tego nie trzeba robić w lince w mk2..ja mam jeszcze orginał i mam ręczny brzytwa...nawet Adi był pod wrażeniem     .....pod warunkiem, że linka jest w otulinie teflonowej..koszt takiej linki to 80 zł | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Kwi 2006,  18:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ale o swoim ręcznym możesz zaśpiewać "Ty Jedna na milion ....." | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Presto  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`89 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.6D/54KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 45  Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 203 Skąd: Rybnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Kwi 2006,  18:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | ale o swoim ręcznym możesz zaśpiewać "Ty Jedna na milion ....." | 	  
 
 
muszę Ci pocieszyć.... dwie na cztery co stoja na placu (a jedna z nich ma kiepski hamulec bo stoi już 4 lata    ) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adi08 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Kwi 2006,  21:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               moja linka też jest w teflonowej otulinie...   
 
a "rękaw" Presta faktycznie bardzo dobrze działa... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pvzon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Kwi 2006,  19:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | udało mi się zamo0ntować tą belkę z mk2. Wszystko gra. mam tylko pytanie czy gdzieś na belce jest napisane z którego jest roku? bo jak chciałem kupić linkę od ręcznego to się okazało że są różne do 86 i po 86. | 
             
						
				_________________ 1.1 clx rally
 
www.flmg.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Kwi 2006,  20:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bedzie gdzieś wybite napewno na tależach nośnych na od szczęk hamulcowych Coś w stylu 87FB....... albo 83/4FB rozszyfrować chyba sam potrafisz    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |