Otwarty przez: PumaRST 13 Kwi 2006, 20:19 |
Filtr powietrza |
Autor |
Wiadomość |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Kwi 2006, 22:38 Re: dolot powietrza
|
|
|
RKRman napisał/a: | ..gdzieś wyczytałem że karby na gumie łączącej wprowadzają zasysane powietrze w rodzaj pulsacji co jest również wskazane przy całym napełnianiu układu...... ;-) .. |
coś w tym co wyczytałeś jest ... dokładniej to chodzi o wykorzystanie rezonansu powierza i całego układu co jest bardzo pozytywnym zjawiskiem tylko cała sztuka polega na tym żeby osiągnąć ten rezonans... niektórzy nazywają to "doładowaniem rezonansowym" pozdro dla całej "sekty" |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 09:05
|
|
|
Puma mądrze prawisz ale kolega chyba poszedł głowąw do przodu i najpierw zakupił stożek a teraz siemartwi jak go założyć . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 13 Kwi 2006, 20:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 22:47
|
|
|
Piotrek, moze cos w tym rezonansie karbowanej ryru i jest, natomiast nie spotkalem karbowanych rur w zadnym sportowym dolocie - mowie o autach uzywanych w sporcie. Co do sportowej wkladki to jest to rozwiazanie dobre ale mi zalezy na jak najwiekszej powierzchni filtra - wkladka nie ma tu niestety szans w porownaniu ze stozkiem. A skoro juz zamowilem walek ktory ma wznios zaworow 12,4mm i ma zarowno na ssaniu jak i wydechu 290 stopni to musi byc on nakarmiony dosc duza dawka powietrza. Natomiast jesli chodzi o przeliczanie ilosci powietrza w ukladzie dolotowym to nie mam zbyt duzego pola manewru. Dlugosc rury jest ograniczona miejscem w ktorym chcialbym zamontowac stozek, a jej srednica chociazby miejscem pod maska czy srednica przepustnicy.
Pozdrawiam |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 13 Kwi 2006, 20:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 9 Kwi 2006, 23:43
|
|
|
Przeczytaj moje uwagi odnośnie założenia filtra który proponujesz jeszcze raz i postaraj sie wyłowić z nich rady które Ci dałem .
Silnik 1.6 przy 6 tyśobr na min zasysa około 70 - 80 litrów mieszanki na sekundę , nie wiem jaką masz średnicęprzepustnicy ale jeżeli takąjak moje dwie do qpy ( czyli 2razy 35 ) to prędkość przepływu strugi jest coś około 160 km/h - jeżlei spieprzysz dolot powietrza z którego głównie skłąda sie ta struga ( u ciebie praktycznie tylko z niego bo wtryskiwacze sa w głowicy praktycznie ) poprzez założenie rury " takiej co to stożek ma byćw odpowiednim miejscu " nie policzysz pojemności i nie weźmiesz pod uwagękształtu i średnicy orygionalnego dolotu to otrzymasz Gówniane Doładowanie . Silnik będzie jeździł głośniej ale nie lepiej . Koniec i kropka .
Powyższy wywód pokazuje dlaczego tzw pasywne turbo ( zwane turbem dla ubogich ) działą dopiero przy większych prędkościach . Większych czyli 170 i więcej a nie 120 jak ktoś pisał . po prostu dopiero wtedy pęd powietrza spowodowany ruchem auta jest większy niższybkość zasysanego powietrza przez silnik czyli przy odpowiednim ustwieniu dolotu może natąpićefekt " wtłaczania " powietrza w dolot |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 13 Kwi 2006, 20:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 10 Kwi 2006, 00:09
|
|
|
Ja chce stozek zastosowac z powodu jaki juz wymienilem, natomiast sama rure aby wymusic przeplyw laminarny dla jak najwiekszych predkosci przeplywu, czyli podwyzszyc mozliwie liczbe Reynoldsa dla mojego dolotu. Z tego co mi mowiono samo ulatwienie zasysania powietrza (filtr o duzej powierchni aktywnej) i maksymalne "uspokojenie" czy "wygladzenie" dolotu przy zmodyfikowanej glowicy da swoje. Nie doda samo w sobie konikow ale pomoze wycisnac wszystko z reszty glowicy. Jesli uwazasz inaczej przykro mi. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 13 Kwi 2006, 20:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 10 Kwi 2006, 05:23
|
|
|
Odemnie to skoro chcesz już prubować z stozkiem to zostaw koniecznie ten plastikowy odcinek układu dolotowego i do niego dokładaj filtr w zamknietej (oddzielonej) przestrzeni od ciepłego powietrza znajdującego sie pod maską. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
hans666 [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Kwi 2006, 13:14
|
|
|
podepne sie pod temat, zastanawiam sie nad wymianą standardowego filtra powietrza na "sportowa wkladke" (myslalem o K&M ..ale nie jestem pewien czy nie przeplace z powodu znaczka firmowego) + wybebeszenie kata (pozstawienie tylko obudowy) i moje pytanie:
-czy warto "inwestowac" w K&M ..nie ma innych ...dobrych odpowiednikow pasujacych do zeteca jak w podpisie?
-czy taka wkladka sportowa nie bedzie stwarzac problemow (mam LPG 2gen..zwezka w dolocie) ...i czy cokolwiek to da biorac pod uwage ze mam LPG..przez co silnik jest zdlawiony na benie |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 18 Kwi 2006, 13:24
|
|
|
A wiec tak. K&N a nie k&M ale to tylko taka mala dygresja. Po drugie filtry K7N sa faktycznie uwazane za jedne z najlepszych. Jednakze nie wiem jak to sie bedzie mialo odnosnie gazu - tutaj musisz poczekac na wypowiedz doswiadczonych w tej materii. To jest troche tak jak ze sportowymi sprezynami - liderami sa Eibach i H&R ale niestety lideruja i cenowo, wiec wielu decyduje sie na produkty typu JAMEX czy WEITEC i rowniez sa zadowoleni.
Co do osiagow - oprocz subiektywnych odczuc zwiazanych z ciutke moze innym odglosem pracy czy sama swiadomoscia posiadania takiego filtra jakichs ogromnych przyrostow nie bedzie |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
hans666 [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Kwi 2006, 13:38
|
|
|
jasne, ze k&n ciagle to myle..nie wiem czemu
wiele sobie nie obiecuje po tym zabiegu..jak dorzuce 5 - 7 KM to bedzie ok..nie bylem jeszcze z nim na hamowanku ale mam wrazenie (poparte porownaniami :lol: ), ze jest slabszy od podobnych samochodow (nawet biorac pod uwage zagazowanie i wiek auta) ..jezeli tym prostym "zabiebiem" odzyskam troche mocy i zblize sie odrobine wynikiem do serii czyli powiedzmy ok 120 KM to bede bardzo szczesliwy
tak czy siak...shamowac go musze...bo nie lubie zyc w nieswiadomosci |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 18 Kwi 2006, 14:02
|
|
|
jesli chcesz uzyskac 5- 7 koni po zabiegu z filtrem i wywaleniu kata to zapomnij!!!
wg. mnie a moze tak, na wlasnym przykladzie jednya zecz jaka uzyskalem montujac stozek to bardziej "basowy dzwiek silnika" i slychac jak ładni zasysa powietrze....
co do braku mocy to niestety albo woz albo przewoz... zwezka skutecznie zmniejsza srednice przepustu powietrza... i nic z tym nie zrobisz;/
jedyna rada na poprawe osiagow: ja załtwilem sobie drugi dolot bez zwezki!! i jak mam ochote sobie poszalec lub jade na "strefe" wlasnie sobie go zakładam!! roznica jest znaczna!!
pozdrawim |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
pablonas [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Kwi 2006, 14:21
|
|
|
hans666 napisał/a: | zastanawiam sie nad wymianą standardowego filtra powietrza na "sportowa wkladke" (myslalem o K&M ..ale nie jestem pewien czy nie przeplace z powodu znaczka firmowego) + wybebeszenie kata (pozstawienie tylko obudowy) |
jeszcze jedno. w którym miejscu zeteki maja sonde? przed katem jak 1.6? jeśli za, to katalizatora nie ruszaj bo będziesz się przemieszczał w trybie awaryjnym |
|
|
|
 |
hans666 [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Kwi 2006, 14:27
|
|
|
Daras84 napisał/a: | jesli chcesz uzyskac 5- 7 koni po zabiegu z filtrem i wywaleniu kata to zapomnij!!!
|
dlaczego zapomnij? kat po 13 latach ma prawo byc zapchany..poza tym...pamietaj, ze nie chodzi mi o dodanie do 130KM ..7 dodatkowych koni...tylko o odzyskaniu chociaz czesci tych utraconych..
shamuje przed i po...zobaczymy..mam nadzieje, ze sie mylisz i ze oprocz ladnego dzwieku uzyskam cos jeszcze..okaze sie..co by nie wyszlo .. podziele sie na forum wykresem
pozdro |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 00:24
|
|
|
hans666 napisał/a: | Daras84 napisał/a: | jesli chcesz uzyskac 5- 7 koni po zabiegu z filtrem i wywaleniu kata to zapomnij!!!
|
dlaczego zapomnij? kat po 13 latach ma prawo byc zapchany..poza tym...pamietaj, ze nie chodzi mi o dodanie do 130KM ..7 dodatkowych koni...tylko o odzyskaniu chociaz czesci tych utraconych..
shamuje przed i po...zobaczymy..mam nadzieje, ze sie mylisz i ze oprocz ladnego dzwieku uzyskam cos jeszcze..okaze sie..co by nie wyszlo .. podziele sie na forum wykresem
pozdro |
dokładnie wiem ze chodzi Ci o odzyskanie utraconych koni ale nie takie wartosci takim zabiegiem..... zreszta zycze powodzenia i czekam na wykresy!!! |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
RKRman

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 51 Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 02:43
|
|
|
pablonas napisał/a: | w którym miejscu zeteki maja sonde? przed katem jak 1.6? jeśli za, to katalizatora nie ruszaj bo będziesz się przemieszczał w trybie awaryjnym |
..spokojnie ;-) ...w zetykaczu 1800 sonda jest przed katem więc jego pominęcie nie popitoli odczytów na kopa ;-) |
_________________ fajnie było ją mieć
 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 08:51
|
|
|
Daras84 ma racje- odzyskanie straconych qcy może nastąpićtylko tam gdzie zostały one stracone ( nadszarpnięte wałki , zawory , pierścienie itd ) Wkądka filtra nie ma właściwości naprawiających cześci mechanicznych silnika .
poza tym przyrost mocy rzędy 7 KM to by było około 5 % mocy - przy pomocy wkłądki i kata ? hmm może byc trudno ( to wolnossąca seria więc o każdego dodatkowego kuca trzeba sie nieźle bić )
Jeżeli chodzi o zakończenie tematu wkłądki - to poszukaj raczej takiej o największym zatrzymywaniu cząstek stałych ( najbardziej zbliżonym do filtra papierowego ) - marka nie powinna mieć tu znaczenia . Jeżeli chodzi o LPG - zależy jaką masz zwężke i jak ustawiony gaz ( znam auta które po zdjęciu obudowy filtra trzymają obroty na LPG co wydaje sieprawie niemożliwe ) .
Poza tym w seeryjnym silniku głównym powodem zaożęnia wkłądki powinna być ekonomia ( wkłądka to jednorazowy wydatek - później jątylko czyścisz i konserwujesz , filtry musisz wymieniaćwięc jak chcesz dłuzej tym autem pojeździć to warto ) , poprawa mocy , momentu lub elastyczności to bedzie raczej psychotuning ( no może nie do końca ale w głównej mierze )
ps : słyszałęm kiedysże czołowi polscy tunerzy oferująusługę ustawienia auta na hamowni i że w starszych motorach w samym ustawieniu , regulacji i materiałach eksploatacyjnych silnika może byćukryte nawet do 5 - 10 % mocy :? heh może faktycznie wykresy będąsie różnicale w jakim stopniu będzie to zasługa SAMEJ wkładki ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
|