[MK3] Pompa wody - czy wymieniać wraz z rozrządem |
Autor |
Wiadomość |
baq [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 15:57 [MK3] Pompa wody - czy wymieniać wraz z rozrządem
|
|
|
sluchajcie mam pytanko ... w zasadzie kilka
1. teraz na dniach bede wymienial rozrzad i klika innych dodatkowych rzeczy
moje pytanie brzmi ... czy wymienic odrazu pompe wody ... bo z tego co wiem to czesta praktyka ... probolem polega tylko na tym ze oryginal kosztuje 250 zl :(
2. bede wymienial pasek klinowy czy wymienic rowniez rolke .... nie wiem bo kurna ona kosztuje 100 rolka
3. jak rozpoznac ze powinienem juz wymienic lozyska ... hmm pewnie beda szumiec .. tyle tylko ja to uslysze a jak juz mam wymieniac to jaka firma ... bo qurna oryginaly to hehe troche kosztuja ?
dzieki wielkie !!! |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lut 2010, 18:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
counterpart [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 22:15
|
|
|
1.
Pierwsze słyszę, aby trzeba było wymieniac pompę przy wymianie rozrządu. Powiem też, że dziennie sprzedaję kilkanaście kompletnych rozrządów i nigdy jeszcze się z tą praktyką nie spotkałem. Zostaw pompę w spokoju. Wymień ją dopiero gdy faktycznie będzie szwankować.
2.
Podczas wymiany paska klinowego bądź wielorowkowego nie jest konieczna wymiana napinacza. sprzewdź tylko zużycie i ewentualnie wtedy podejmij decyzję. Inna sprawa to wymiana rozrządu. Wtedy niezbędna jest wymiana całego zestawu, bo awaria może kosztować nowy silnik.....
3.
Kup łożyska SKF. Sprawdź jednak gdzie były produkowane. Bułgarskie co tydzień trafiają do mnie w ramach reklamacji. ;-)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 22:48
|
|
|
counterpart napisał/a: | Pierwsze słyszę, aby trzeba było wymieniac pompę przy wymianie rozrządu. |
W silnikach opla i ich pochodnych (daewoo) oraz w nowocześniejszych jednostach silnikowych to jest podstawa.
Zresztą uważam to za słuszne rozwiązanie ponieważ pompa wodna czasami potrafi sie rozsypać w ten sposób ze sie blokuje co może owocować zwrwaniem paska rozrządu i kolizją zaworów z tłokami.. |
|
|
|
 |
baq [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 22:51
|
|
|
no dobra qurna teraz to juz sam nie wiem ... qurna warto by bylo zaoszczedzis 250 zl
ehh chyba zarydzykuje .. chyba ze mechanior powie cos innego
w kazdym razie slicznie dziekuje za okazana pomoc |
|
|
|
 |
Mafios
Junior Admin

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Mar 2006, 08:55
|
|
|
ja zaluje ze nie wymienilem pompy wody przy zmianie paska rozrzadu dojsca zero musialem teraz zmienic pompe bo zaczela cwierkac :( i silnik na ziemie pipeszenia sie co niemiara |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Mar 2006, 16:50
|
|
|
Masz fieste mk4 i pewnie silnik zetec, wiec pompa wody jest napedzana paskiem klinowym i nie ma potrzeby jej wymieniac jesli jest wporzadku. Inaczej kwestia wyglada w silnikach gdzie pompa wody jest napedzana paskiem rozrzadu(np CVH) - wtedy warto ja zmienic. |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 28 Mar 2006, 17:22
|
|
|
Wymieniaj komplety a unikniesz problemów. W Escorcie 1,8td poszedł napinacz paska na pompę wspomagania i alternator i pasek do wymiany.Na szczęście nie było potrzeby holować auta. Pasek na trasie kupisz z napinaczami i rolkami to jest gorzej. |
|
|
|
 |
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 50 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 28 Mar 2006, 18:01
|
|
|
Dokładnie, w silnikach VW np 1,9 tdi pompa wody jest napędzana od paska rozrządu i wtedy wymienia się także pompę. W zetecu wymieniłbym obydwie rolki prowadzące (chyba, że jest tylko jedna) oczywiście napinacz (to nie podlega dyskusji) i pasek. Koszt w granicach 300-500 zł za komplet, chociaż pewnie dostanie się i taniej.
Mafios a po co ty rzucałeś silnik na ziemię ?? Przecież pompę w zetecu 1,8 się spokojnie odkręca bez większych kombinacji, nawet ja tam dosięgnąłem chociaż ręce mam średnio zgrabne :D. owszem trzeba rozrząd zrzucić ale nie cały silnik :D
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
 |
baq [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Mar 2006, 20:45
|
|
|
dzieki chlopaki .. dzis zlozylem wieksze zamowionko quna 1000 zl poszol :(
a teraz czekam na czesci i leeecim |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.