MK 4 - 1.3 - Endura - E ... Podnosimy moc ... |
Autor |
Wiadomość |
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 15 Lut 2006, 16:39 MK 4 - 1.3 - Endura - E ... Podnosimy moc ...
|
|
|
Kiedy moja rodzinka wzbogaciła się o nowy zakup w postaci Fiestki MK 4 z `97 roczku z silnikiem 1.3 Endura - E o mocy 50 KM troszkę się zdziwiłem... 50KM w silniku 1.3? hmm... mało... toć 1.1 mają tyle... zacząłem kombinować...
... i wykombinowałem... zauważyłem pewnego razu ,że przepustnica nie otwiera się do końca...
Zamówiłem więc nową od Fiesty z silnikiem 1.3 o mocy 60KM... Gdy ją zamontowałem okazało się ,że wina nie leży w samej przepustnicy a w części która łączy się z linką gazu.
Jest tam taki kawał plastiku który 'ogranicza' pełne otwarcie przepustnicy... nie wiem dlaczego ktoś tak zrobił?
Cały zabieg 'podniesienia mocy' w Fiestce MK4 z silnikiem Endura - E polega na wyłamaniu tego ogranicznika i poprawieniu linki gazu aby otwierała się cała przepustnica... Roboty na 10 minut...
Odkryłem to już jakiś czas temu ale piszę dopiero teraz ponieważ zbierałem kaskę na hamownię aby upewnić się czy przybyło koników... i ........ przybyło z 51KM przy przepustnicy otwierającej się do 3/4 do 62KM przy przepustnicy otwierającej się do końca
Hamownia była w zasadzie tylko formalnością potwierdzenia tego eksperymentu bo już na pierwszej jeździe można było odczuć ,że autko szybciej pomyka Spalanie nieznacznie się zwiększyło...
Jeśli ktoś z Was jest użytkownikiem Fiestki z silnikiem 1.3 Endura - E i chce podnieść moc to polecam ten szybki, miły i darmowy zabieg
Pozdrawiam |
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 15 Lut 2006, 17:22
|
|
|
sprzedaj ten patent na allegro za 100zika |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 15 Lut 2006, 18:22
|
|
|
albo za 200zł
bardzo dobry patent. I bardzo cenna informacja dla pozostałych klubowiczów.
Dziekujemy za badania nad tym. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 15 Lut 2006, 19:27
|
|
|
dodam jeszcze swoje 3 grosze ten patent to zdławienie silnika i masowo stosowane w ..niemczech.
Sensu tego nalezy upatrywac w opłatach podatkowych które w niemczech naliczane sa nie od pojemności ale od mocy auta. poprzez obnizenie mocy z 60 do 50 koni ford pozycjonował fiestę w najnizszej klasie podatkowej ...co dla wielu było zabiegiem bardzo opłacajacym się . dodam jeszce jako ciekawostkę ze w mojej "niemieckiej" hondzie civic ej9 silnik został zdławiony z fabrycznych 90 na 75. Uzyskano to zakładając pod przepustnicę uszczelke z mniejszym otworem ...zabawne patenty . oddławienie to 11pln za fabryczna uszcelke do wersji 90-cio konnej i 15 minut roboty i całe 2 sek do setki szybciej:) |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 15 Lut 2006, 23:09
|
|
|
Niby takie 10KM ale powiem Wam ,że radocha większa z jazdy Autko naprawdę lepiej się wkręca na obroty i jest zdecydowana poprawa w dolnym zakresie obrotów. Autko żwawo reaguje na gaz... oczywiście na tyle na ile pozwala mu ten 60 konny 1.3 litrowy silniczek co by zaraz ktoś nie napisał ,że robie z Fiesty rakietę
Tak czy siak zdecydowanie polecam...
A ja sam co do tego autka mam jeszcze jeden pomysł... ale trochę drogi... nowy program do kompa...
Jako że tata pracuje w Centrum Rozwojowym Forda w Koln to mam trochę wiadomości co tam mechanicy wyprawiają... nowy programik dodał by około 7-8 KM. Do tego można by jeszcze kupić od Angoli AirBoxa ( niestety to już zbyt droga sprawa dla mnie jak narazie ) gdzieś czytałem ,że dzieki niemu można też uzyskać parę KM ( od 3 do nawet 15 w dużych mocnych silnikach) . Oczywiście mówimy o AirBoxie dedykowanym do MK4 a nie o jakimś 'magicznym tuning stożku'
Ale ogólnie trzeba na takie sprawy trochę kaski. Narazie cieszę się tymi dodatkowymi 10KM bo mimo ,że trochę nad tym pomyślałem ale się udało... za free... a dalej to już się schody zaczynają... i tu rodzi się pytanie czy warto robić z 1.3 silnik powiedzmy 80 konny przy nakładzie około 2-3 tyś złotych skoro za taką sumkę można upolować albo nowy silnik np. 1.4 16v 90KM albo kupić Xr2i na które choruje od dawna
Najgorsze jednak jest to ,że u Niemców zostało mało zadbanych Xr`ek a zostały w większości dobite toczydeł-ka... pewnie zdrowe poszły gdzieś na Polską wieś gdzie są zarzynane po remizami w konkursach palenia kapci na oleju :cry: :-(
Pozostaje więc kupić Xrkę w stanie agonalnym, wstawić do garażu i... przeprowadzić remont... kapitalny... długoletni... kosztowny... bo.... warto Miłość nie wybiera ;-) |
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 16 Lut 2006, 06:57
|
|
|
E tam Air box... bardziej wydajna sprawa byla by instalacja NOS (podtlenku azotu) a bezpieczna granica to +50% mocy... U nas w Bydgoszczy jest taki gosc ktory kiedys posiadal Corrado VR6 i na Nitro podkrecal o 110% :evil: fak na butli zamykal licznik ale silniki padaly jak muchy... |
_________________
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Lut 2006, 10:59
|
|
|
Ja osobiście myśle że nie ma sensu wkładać w silnik 1,3 ohv i lepiej Swapa zrobić. Ale to zależy od pieniędzy i checi właściciela. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16 Lut 2006, 15:51
|
|
|
west pkombinuj jeszcze z rozinicami w mk6 bodajze bo tam jest 1.3 i ma 70 koni moze znow jakas błachostka |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 16 Lut 2006, 17:47
|
|
|
Daras84 napisał/a: | west pkombinuj jeszcze z rozinicami w mk6 bodajze bo tam jest 1.3 i ma 70 koni moze znow jakas błachostka |
dokładnie 78KM - ale to już jest sprawa elektroniki i wtrysku wielopunktowego... |
_________________
|
|
|
|
|
marcus_87
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17 Lut 2006, 16:58
|
|
|
a do mk3 1.3 nie masz jakiegos patentu na pare konikow wiecej? pozdro i gratuluje odkrycia, napewno wiele osob skorzysta i bedzie zadowolonych |
|
|
|
|
Papa [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lut 2006, 18:26
|
|
|
W moim MK4 1.3i było ciś innego, mianowicie zaraz za rzepustnicą jest zwężająca rurka o długości około 6cm a średnica zwęża się o kilka mm. Wykręciłem 4 śrubki by uwonić przepustnicę i wyjąłem tą zwężkę - niestety nie stwierdziłem specjalnej różnicy w przyspieszaniu. Jednak jak zrobiłem z PCV rurkę podebnej długiści ale już nie zwężającą to wydaje mi się że się poleprzyło - wydaje mi się bo nigdy nie byłem na hamowni.
Obecnie zastanawiam się czy nie dało by się zmienić kolektora wylotowego na jakiegoś baranka i wywalić tą cholerną puszkę po kat-cie - co o tym sądzicie ? |
|
|
|
|
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lut 2006, 19:08
|
|
|
rzeczywiscie w niemczech liczy sie koszty podatkowe w zaleznosci od mocy silnika.
a ten patent z kawałkiem plastiku naprawde zwalil mnie z nog
nie trzeba milionow by zwiekszyc moc o 10km
podziwiam ;] |
|
|
|
|
Papa [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lut 2006, 02:54
|
|
|
Jestem nowy na tym forum i zupełnie nie rozumiem dlaczego tu forumowicze zamiast się szanować często się krytykują. Ja nie widzę błędu w napisaniu, że używanie podtlenku przez 10s jest bezpieczne bo to się mieści i w 20-tu sekundach i w 30-tu, więc p oco tak atakować drugiego miłośnika Fiest (pytanie retoryczne).
Osobiście uważam, że podtlenek na dłuższą metę jeżdżenia na codzień jest droższy od dołożenia turbiny z małym doładowaniem. Jeśli miałbym w moim robić coś mocnieszego to włąśnie turbinkę na jaieś 0,2 bara.
Pamietajmy - nie wiemy dokładnie co piszący posta ma na myśli więc nagłe krytykowanie bez poznania podstaw teoretycznych piszącego nie jest moim zdaniem słuszne. Jeśli ktoś chce ze mną podjąć merytoryczną polemikę w temacie technicznym w tym wątku, to serdecznie zapraszam. |
|
|
|
|
Papa [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lut 2006, 22:23
|
|
|
Więc co jeszcze można zrobić nedużym kosztem w MK4 1.3i ? Np. skąd wziąć rurowy kolektor wydechowy i czy warto go zakładać ?
Przypomnę tylko że mam przerobiony wałek i powiększone zawory ssące. |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Lut 2006, 23:00
|
|
|
Papa napisał/a: | Więc co jeszcze można zrobić nedużym kosztem w MK4 1.3i ? Np. skąd wziąć rurowy kolektor wydechowy i czy warto go zakładać ?
Przypomnę tylko że mam przerobiony wałek i powiększone zawory ssące. |
Warto ale to jest dość droga impreza. Chyba że znajdziesz na EBAy.COM |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
firefighter1 [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Lut 2006, 08:31
|
|
|
west, ja lece zobaczyc pod maske jak to wyglada bo mam taki silnik, "a Ty siedź .....i knuj" ("Kingsajz")
ech...byłem...widziałem....nie otwiera się...fakt...później tam grzebnę....! |
|
|
|
|
Papa [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lut 2006, 19:03
|
|
|
Sprawdź też za przepustnicą tak jak napisałem.
Zdjęcie przepustnicy to tylko 3 śróby, tylko że trzeba mieć gwiazdkową końcówkę. |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Lut 2006, 08:21
|
|
|
Sa te same, roznia sie tylko zastosowane plyny, no i kilka drobiazgow np inny ksztalt miski olejowej czy monent dokrecania niektorych elementow.
Sama moc i konstrukcja jest ta sama 8) |
|
|
|
|
Papa [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Mar 2006, 18:21
|
|
|
To po co nazywają je Duratec - nadal są żeliwne czy może jednak aluminiowe ? |
|
|
|
|
|