
|
Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:16 |
Przewody WN - jaka kolejność? ` |
Autor |
Wiadomość |
koniu [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2005, 20:30 Przewody WN - jaka kolejność? `
|
|
|
Witam. Bylem wczoraj na regulacji zaworow, i przed nia mialem przewody WN podlaczone w kolejosci.. powiedzmy 1,2,3,4 (pierwszy na cewce od lewej strony, pierwsza swieca od lewej itp)
Po regulacji (zawory byly za ciasne wiec teraz klekocze ale to inna sprawa - przewody zostaly tak samo wpiete i auto nie chcialo palic, diagnosta popatrzal, pomyslal wpial je w innej kolejnosci i auto pali, jednak nie chce zabardzo jechac wiecej niz 130km/h ?
Czego to moze byc problem - wpiecia kabli czy regulacji zaworow?
pzdr, koniu |
|
|
|
 |
litrmleka [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Lip 2005, 01:27
|
|
|
jak dla mnie to raczej zawory..ja mam kable chyba wpiete tez po kolei..moze ktorys kabel nie spelnia dobrze swojej roli..jego zywot sie skonczyl i dlatego w innej kolejnosci nie chciala palic.a nie szarpie ci przy jezdzie?albo jakies oznaki zlego kabla WN? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Lip 2005, 10:59
|
|
|
kolejność zapłonu w tych silnikach jest 1-2-4-3 wiec sa dwie cewki 1i3 2i4 powinny być wpięte pod jedna cewke . Tak mi sie wydaje chyba ze zmienili wałek rozrządu i korbowód i tak juz nie ma . Hm po ustawieniu zaworów moze chodzić nieco gorzej ale to tylko przez jakiś czas dopuki zawory sie dobrze nie wpasuja w głowice . jakie luzy były ustawione ?? na żyletki czy normalnie szczelinomierzem . |
|
|
|
 |
TroyaN [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Lip 2005, 11:07
|
|
|
eee ja też na straym silniku mialem po kolei a na nowym już nie po kolei i mam mały problem. Powyżej 1,500 obrotów autko gra aż miło ale poniżej jak np hamujemy i trzeba zredukować na np 2 bieg i wolno ruszyć to puki nie wejdzie sie na te 1500 obrotów to strzela w gażnik. Co to może być?? Żle gaz wyreguloway czy co? |
|
|
|
 |
koniu [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Lip 2005, 11:46
|
|
|
Przegladam ksiazke i rzeczywiscie jest w niej napisane tak jak mowi diodalodz, tzn zaplon nastepuje 1-2-4-3 (1 od strony napedu rozrzadu); zaplon rownoczesny w w cylindrach 1 i 4, nastepnie w 2 i 3 (jedna iskra zgubiona, druga wykorzystana)
Czyli mozna podlaczyc:
1-2-4-3
1-3-4-2
4-2-1-3
4-3-1-2
Przewody mam z maja - silikony, powinny byc ok.
Jeszcze jedna sprawa mnie niepokoi - w ksiazce jest podane ze zawory nie sa ustawione w kolejnosci: 1,3,4,7 i 2,4,6,8 tylko wydechowe 1,3,6,8 i 2,4,5,7, cholera tak jest naprawde? Jesli tak to juz wiem dlaczego mi tak klepie, pora zmienic mechanika ?
PS macie jakies PDFy o fiescie ? ja mam ale po angielsku i tak troche glupio sie to przeglada, proslbym o przeslanie na maila koniu@sulechow.net
pzrd. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Lip 2005, 13:55
|
|
|
nono masz racje
faktycznie kolejność ceweczek mi sie pomieszał . Ale kolejność zapłonu sie nie zmieniła od 1976. |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Sty 2006, 20:31
|
|
|
diodalodz napisał/a: | kolejność zapłonu w tych silnikach jest 1-2-4-3 wiec sa dwie cewki 1i3 2i4 powinny być wpięte pod jedna cewke . Tak mi sie wydaje chyba ze zmienili wałek rozrządu i korbowód i tak juz nie ma . Hm po ustawieniu zaworów moze chodzić nieco gorzej ale to tylko przez jakiś czas dopuki zawory sie dobrze nie wpasuja w głowice . jakie luzy były ustawione ?? na żyletki czy normalnie szczelinomierzem . |
Dioda a co moze byc jak mam zaplon 1-2-3-4 w 1.4 CVH i dziala, a na 1-3-4-2 nie chce chodzic (strzela, kopci, pierdzi )) Walek rozrzadu mam zmieniony od 1.6 - czy to moze byc przyczyna? |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|