Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:06 |
[MK4] Silnik - różnica pomiędzy 1.8D a Endura-De |
Autor |
Wiadomość |
ruskm
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Sty 2006 Posty: 53 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 30 Sty 2006, 11:19
|
|
|
w endurach chyba jest elektronika z tego co wiem |
_________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat |
|
|
|
|
kangurczak [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Sty 2006, 15:18
|
|
|
Cytat: | a co to jest egr? |
Exhaust Gas Recilculation- czyli recyrkulacja spalin. Najprosciej mowiac to zawor laczacy kolektor wydechowy z dolotowym. Ciekawy wymysl ekologow instalowany po to aby zmniejszyc ilosc NOx w spalinach.
Czyli do kolektora dolotowego oprocz czystego powietrza trafia tez niewielka ilosc spalin. Dzieki czemu nasze auto zostaje zamulone. |
|
|
|
|
ruskm
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Sty 2006 Posty: 53 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 30 Sty 2006, 15:32
|
|
|
ale tylko w przypadku gdy nie jest obciazone jak mu sie sandal to to zamyka zawor(powinien)
i daje pelna pare
on chyba jeszcze mniej spala prze to |
_________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat |
|
|
|
|
MATEUSZ
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 1 Lut 2006, 11:59
|
|
|
ja juz dawno to wywaliłem u siebie i auto lepiej chodzi bo jeśli nie czyszczy sie tego zaworu systamatycznie to ona w 1.8 sie zasyfia strasznie i auto tez zamula |
_________________ Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG |
|
|
|
|
Misior
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 20 Skąd: Czechówka
|
Wysłany: 1 Lut 2006, 12:04
|
|
|
A mozesz na jakiejs focie pokazac gdzie ten zawór jest? |
|
|
|
|
MATEUSZ
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 1 Lut 2006, 12:20
|
|
|
jak patrzysz od przodu to po prawej stronie kolektora ssącego z góry wychodzi wężyk podciśnienia i zasuwa do pompy wtrystkowej |
_________________ Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG |
|
|
|
|
Misior
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 20 Skąd: Czechówka
|
Wysłany: 1 Lut 2006, 13:51
|
|
|
A mozesz jeszcze powiedziec co zrobic z tym wezykiem zeby ominąc egr? Calkiem go zdjąc i zaślepic czy co? |
|
|
|
|
kratek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 146 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2 Lut 2006, 09:42
|
|
|
Cytat: | To sie moze zle skonczyc jezeli wprowadza "prawdziewe" przeglady i naprawde beda badali spaliny emialo byc euro2 nie ma auto nie sprawne!!! | nie bardzo wiem o co Ci chodzi...nie ma czym sie przejmowac - kazde auto podczas badanie technicznego ma spelniac norme emisji spalin przewidziana dla danego modelu i wieku auta, a fiesta diesel spelnia norme Euro 2 - z tego co wiem - bo ma katalizator spalin. Co do dbania o ekologie - to roznie z tym bywa - paliwa ekologiczne lub zawierające mniejszą ilość szkodliwych skladników nadal są droższe i malo kto przejmuje sie ekologią - nie ukrywajmy kazdy chce jezdzic jak najtaniej. |
|
|
|
|
ruskm
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Sty 2006 Posty: 53 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2 Lut 2006, 09:46
|
|
|
No wiadomo ze u nas (w karaju) patrzy sie zeby bylo taniej i wcale nie uwazam tego za zle
no bo ile sie u nas zarabia i ile paliwo kosztuje kazdy wie!!!
Tylko pytanie czy Fiesta bez EGR dalej spelnia Euro 2? |
_________________ Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 2 Lut 2006, 09:54
|
|
|
odłacz EGR i jedź na badanie spalin a nie zadajesz głupie pytania |
_________________
|
|
|
|
|
kratek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 146 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2 Lut 2006, 10:01
|
|
|
Cytat: | odłacz EGR i jedź na badanie spalin a nie zadajesz głupie pytania |
|
|
|
|
|
Misior
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 20 Skąd: Czechówka
|
Wysłany: 2 Lut 2006, 12:25
|
|
|
No ale dalej dokladnie niewiadomo jak go odłączyc? Czy zdjąc ten wezyk tylko czy co? |
|
|
|
|
kratek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 146 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2 Lut 2006, 12:32
|
|
|
Cytat: | No ale dalej dokladnie niewiadomo jak go odłączyc? Czy zdjąc ten wezyk tylko czy co? | tylko czemu ma to sluzyc |
|
|
|
|
kratek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 146 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2 Lut 2006, 13:05
|
|
|
Chcialem tylko siedowiedziec dlaczego chcesz odlaczyc EGR - mam diesla od 5 lat i nie slyszalem nigdy o potrzebie odlaczania EGR'u - po to chyba jest ten topic czyz nie ale przepraszam Pana znawce ze robie zamieszanie - juz nie bede Pozdrawiam |
|
|
|
|
Garfield [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Lut 2006, 08:33
|
|
|
odłączenie EGR spowoduje koniec kopcenia... |
|
|
|
|
|