Przesunięty przez: bidżej 22 Wrz 2010, 12:45 |
[MK3] Założenie oryginalnego centralnego zamka i elektr. szy |
Autor |
Wiadomość |
macziom
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40 Dołączył: 25 Lip 2005 Posty: 97 Skąd: północ
|
Wysłany: 3 Paź 2005, 16:44 [MK3] Założenie oryginalnego centralnego zamka i elektr. szy
|
|
|
Opowiadanie jak wyglądało zakładanie zamka i szybek pod tytułem "Drzwi i zasilanie"
Tak jak obiecałem (http://www.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=10468) przedstawiam w miarę krótki opis uzupełniony zdjęciami.
Zaczynamy
Boczek:
Jak zdjąć boczek to już każdy wie, ale ku ścisłości: należy odkręcić 2 śrubki w podłokietniku, 3 w drzwiowym schowku i jedną w klamce. Odbezpieczyć zawleczkę na korbce i zdjąć ją wraz z plastikową podstawką. Teraz trzeba odpiąć boczek ze wszystkich zatrzasków znajdujących się na obwodzie, lekko unieść do góry. Tak to wygląda po zdjęciu boczku (tu akurat już zdjąłem folię):
Założenie, tak samo jak zdjęcie tylko w drugą stronę
Centralny zamek, siłownik:
Odbezpieczenie pręcików bębenka i klamki zew. polega na odpięciu zielonego i czerwonego plastiku. Lekko nacisnąć plastikową dźwigienkę i wepchnąć za pręt.
Poluźnić 3 śruby trzymające zamek, następnie przytrzymując jego obudowę wykręcić całkowicie śruby. Dołożenie siłowników do starego zamka wyposażonego w dźwigienkę jest łatwe, należy odpowiednio zahaczyć siłownik i przykręcić go na 2 wkręty do korpusu zamka.
W miejscu zaznaczonym żółtym kółeczkiem znajduje się dźwigieneczka
Zamek zamontować na swoje miejsce i podłączyć pod pręciki. Oryginalna wiązka kabli przebiega jak na kolejnym zdjęciu, czyli "wierzchem". (proszę się nie obrażać nie chciałem pokazać , tak wyszło)
Przy nieoryginalnych kablach należy podłączyć siłowniki tak jak pisałem wcześniej: czerwono-biały lub czerwono-żółty = 12V; brązowy = masa, żółty i biały łączyć z takimi samymi kolorami z drugiego siłownika
Szyby:
Po zdjęciu boczku pierwsze co to szyba do pozycji "zamknięte" i wykręcamy wkręty widoczne przez te 2 dziurki pokazane na pierwszym zdjęciu. Podpieramy szybę, do tego wykorzystałem dwa drewienka. Ja rozwiercałem nity, ktoś mówił mi o ich ścinaniu, ale nie chciałem sobie porysować niczego brzeszczotem czy inną gumówką. U mnie niektóre nity zaczęły się obracać więc pomogłem im pozbyć się łebków za pomocą śrubokręta i młotka . Otworki z miejsca zamalowane "czerwoną". Wyjęcie i włożenie mechanizmu opuszczania szyb zaczynałem zawsze od wyciągnięcia(włożenia) korbki(silniczka). Następnie prawie poziomo układałem prowadnicę szyby i wyciągałem przez największy otwór.
Przykręcamy silnik szyb i walczymy z prowadnicą. Na początku planowałem w miejsce rozwierconych nitów dać śruby, ale w garażu znalazła się nitownica więc znowu mam nity.
Głośnik:
Stara wiązka miała tylko kabelek do głośnika, wkładając inną wyrzucałem to co szło do niego. Nie warto wykręcać głośnika, wystarczy trochę poszarpać wtyczką znajdującą się wewnątrz, za głośnikiem, u dołu. Uwaga kabelek (u mnie) parę centymetrów dalej był przytrzymywany przez plastikowy uchwyt.
Zasilanie:
Jak pisałem na początku udało mi się kupić cały komplet wraz z wiązką i guzikami.
Wg mnie wiącha kabli bardzo ułatwia montaż, zwłaszcza, że udało się odnaleźć gniazdko, w które podłącza się oryginalną wtyczkę, zasilania szybek i "CZ" to jest ta w lewym, górnym rogu. Należy jej szukać tu:
Dla zainteresowanych - można tam się wlutować z prowadzonymi przez siebie przewodami zasilania do CZ lub szybek. Od razu jesteśmy podłączeni pod właściwy bezpiecznik (u mnie tak było). Zasilanie CZ 12V -> dość gruby czarno-żółty. szybek 12V -> czerwono-żółty, masa-> brązowy, siłownik klapy 12V-> czerwono biały.
Nie wiem jeszcze tylko co idzie w niebieskim i żółto-białym przewodzie
Problemy:
1. U mnie problem stanowiło połączenie drzwi-wnętrze autka, ponieważ słonik (trąbka, gumowy łącznik) wiązki którą dostałem z siłownikami ma za małej średnicy końce i za cholerę nie trzymają się w otworach, w których siedział stary słonik :cry: . Teraz mam małą zagwózdkę - jak rozebrać tą wtyczkę:
Planuję kabelki przeciągnąć przez starego słonika. W grę wchodzi jeszcze odcięcie wtyczki i zlutowanie z powrotem po przepchnięci przez trąbkę (ostateczność).
2. Po tym jak się schrzaniła pogoda i wjechałem do garażu tak, aby się dało całkiem otworzyć drzwi pasażera trudno się było położyć tak żeby dostać się pod kierownicę w poszukiwaniu wtyczki
3. Przy wymianie prowadnicy szyby przyda się druga osoba, która będzie biegać po garażu w poszukiwaniu drewnianych klocków, w chwili gdy my będziemy zajęci trzymaniem szyby żeby nie spadła na dół. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Wrz 2010, 12:44, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
hans666 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Paź 2005, 21:23
|
|
|
zajebiscie! czekałem na taką fotorelacje..mam zamiar dobrac sie do elektrycznych szybek (ciezko chodza w gore) skwapliwie skorzystam z rad, dzieks |
|
|
|
|
vis
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 33 Skąd: Słupca
|
Wysłany: 15 Paź 2005, 16:25
|
|
|
Dla zainteresowanych montażem centralnego zamka dołanczam zdiecia jak zamontowac zwykły uniwesalny siłownik powszechnie dostępny i tani, tak azeby spełnił funkcje w zamku fiesty.
|
_________________
|
|
|
|
|
ROMEZ [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Paź 2005, 23:06
|
|
|
witam
co do tego ostatniego posta to nie jest raczej zwykly silownik
ja mam taki sam a qpilem go za 250 plnow (2x master)i na dodatek niezbyt pasowaly do moich kaset zamka ale i tak taniej niz orginalne fordowskie
pozdro 4 all |
|
|
|
|
macziom
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40 Dołączył: 25 Lip 2005 Posty: 97 Skąd: północ
|
Wysłany: 15 Paź 2005, 23:46
|
|
|
Widziałem na allegro cały taki komplet siłowników - z tymi uchwytami. Nie chce tu bronić oryginalnych siłowników tylko dla tego, że takie mam ale nie jestem przekonany do takiego montażu. Piszę jak ja to widzę, takie moje spostrzeżenia, różne za i przeciw.
1. Element ciągnący za linkę jest fajny, ale jak takie coś wykonać samemu w domowym zaciszu, tak żeby się nie rozleciało po kilkuset użyciach?
2. Linka i zamek nie zawsze chodzi super luźno więc może to powodować poluźnienie się metalu w oczku siłownika.
3. Niby siłownik ciągnie w swojej linii, ale jeżeli linka/zamek będzie chodzić ciężej to będzie się odginał, co podobno przyspiesza jego zużycie.
4. Taki kątownik, do którego jest przymocowany siłownik będzie łatwo zrobić.
5. Jeżeli ktoś się zdecyduje na kupienie ZESTAWU do montażu (bez siłowników) na allegro to zapłaci 80zl za elementy do 4 drzwi.
6. Nie wiadomo jak to działa ze zwykłymi, najtańszymi siłownikami skoro sprzedawca nawet pisze: "Jeśli zamki pracują lekko, możesz założyć nawet zwykłe TESOR-y lub inne uniwersalne powszechnie dostęne. Osobiście do zamków w aucie Ford polecam siłowniki o sile uciągu 6kg, daje to gwarancję, że nawet w zimie i w nienajnowszych Fordach centralny zamek będzie działał prawidłowo!"
7. Przy oryginalnym rozwiązaniu jest dźwigienka, która powinna pomagać na ciężko chodzący zamek. Ktoś kiedyś powiedział, żeby dać mu odpowiednią dźwignię, a ruszy z posad Ziemię, albo punkt podparcia pod dźwignię .
8. Z drugiej strony nowy uniwersalny siłownik powinien (teoretycznie) dłużej działać niż taki wyjęty z innej fiesty.
9. Według mnie oryginalny siłownik nie musi być dużo droższy od takiego rozwiązania. Wystarczy poczekać na okazję
10. Łatwiej jest założyć fordowski zamek niż męczyć się z wykonywaniem takich dźwigienek.
11. Przy oryginalnym CZ mogą pojawić się dodatkowe koszty, jeżeli nasza kasetka zamka nie ma dźwigienki.
12. W podanym rozwiązaniu nie ma już zamontowanej plastikowej klapki, która zabezpiecza, przed przedostawaniem się kurzu/pyłów do wnętrza zamka.
Ogólnie takie było parę moich przemyśleń. Powiem szczerze, że sam zastanawiałem się nad założeniem uniwersalnych zamków w jeden ze sposobów przedstawiany na forum. Jednak trafiłem na "okazję", o której pisałem. Dałem 350 za komplet (wszystko sprawne):
- oryginalne siłowniki do 2 drzwi i klapy
- elektryczne mechanizmy otwierania szyb 2 drzwi (jeden prawie nówka)
- wiącha kabli ze wszystkimi wtyczkami, złączkami, gumowymi łącznikami "trąbkami" drzwi, kabelkiem aż do klapy
- przełączniki do sterowania szybami
- guziczek do otwierania klapy
- bardzo miły sprzedawca dosłał na swój koszt i bez dopłat z mojej strony zamki z dźwigienkami
Nie wiem jak wyliczyć ile kosztowały mnie siłowniki i ich sposób na montaż, ale raczej nie uważam tego za drogą imprezę 8) . |
|
|
|
|
vis
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 33 Skąd: Słupca
|
Wysłany: 16 Paź 2005, 11:08
|
|
|
macziom napisał/a: | Widziałem na allegro cały taki komplet siłowników - z tymi uchwytami. Nie chce tu bronić oryginalnych siłowników tylko dla tego, że takie mam ale nie jestem przekonany do takiego montażu. |
Masz w 100% racje sugerując że orginalne jest lepsze. Jednak dla kogos kto chciałby tanim kosztem zamontowac centralny zamek jet rozwiązaniem conajmniej dobrym.
Ja sam zamontowałem centralny sposobem "kombinowanym" tylko dlatego że mialem w domu używane siłowniki które zagracały mi piwnice. A zdięcia ktore wstawilem wyżej pochodza z allegro i były dla mnie inspiracją. Oczywiscie ze cena(80zł) na aukcji jest nie do przyjecia za te elementy mocujące-(wg. mnie max 20zł).
Sam zrobilem wszystkie uchwyty - jednak nie zrobilem zadnego zdiecia poniewaz nie mialem pod reka aparatu (ale jak znajde chwile czasu to zrobie i uzupełnie opis o własna koncepcje) - czas pracy ok 4 godzin łącznie z przygotowaniem i sprzataniem po montazu.
Co do ciężko pracujących zamków - chyba nie stanowi problemu przy rozebraniu "boczków" dzwi, zakonserwowac je - czyli troche oleju do pancerza linki i tawotu na pracujące elementy.
Zrobilem kilka zdjec:
|
Ostatnio zmieniony przez vis 25 Mar 2006, 14:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Radziu
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Radek
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 105 Skąd: Nakło n/ Not.
|
Wysłany: 22 Lis 2005, 21:32 Centralny zamek
|
|
|
Witam!
Chce zalozyc centralny i mam pytanie czy taki uniwersalny by przypasowal?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=72846133 |
_________________ Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)
Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI
I Kaczka 99' 1.3 |
|
|
|
|
jogar26
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 46 Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 72 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 22 Lis 2005, 21:57
|
|
|
Zadaj pytanie sprzedającemu. Po przeróbkach pewnie będzie pasował - to ze względu na specyficzne dla Forda rozwiązanie zamykania. Gdzieś na Forum już o tym było. Też pytałem się na Allegro lecz sprzedawca polecił mi droższy, pasujący do Fordów |
|
|
|
|
Presto
Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 203 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 22 Lis 2005, 23:33
|
|
|
napewno idzie taki założyć ale dosyć sporo roboty z tym jest...dzisiaj mi właśnie kumpel opowiadał jak zakładał taki zamek do mk3...dosyć pracochłonne to jest zadanie..
Jak ja kupowałem centrala do mk2 do gościu mi mówił, że do mk3 są trochę inne, i zakłada się je bez problemów |
_________________ Model:Ford Mondeo MK2 '98 liftback Silnik: 1.8 16V 115KM + LPG IV gen.
Model:Ford Mondeo MK4 '07 kombi Silnik: 2,5T R5 220KM |
|
|
|
|
picio_18
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sie 2004 Posty: 172 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Lis 2005, 21:57
|
|
|
ja kupiłem też uniwersalny (tylko mój jeszcze ma 2 dodatkowe kanały tzn: klapa i np: domykanie szyb ) jeżeli chodzi o założenie to męczyłem sie z tym coś ok tygodnia i nie założyłem!! Pojeździłem troche po elektrykach samochodowych i znalazłem jednego który podjoł sie założenia tych siłowników uniwersalnych (40zł jeden) nie do klamki (bo to mi na wstepie odreadził) tylko do zamka!! POZDRAWIAM! |
_________________ MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY
MOJE HOBBY |
|
|
|
|
reaven [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lis 2005, 22:27
|
|
|
całkiem niedawno kupowałem orginalne siłowniki [mk3] forda.. w fordzie jeden kosztował 40pln. przyczepiłem je do zamka dospawując dźwigienkę. |
|
|
|
|
wladziu
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 05 Wrz 2005 Posty: 1 Skąd: Leżajsk
|
Wysłany: 24 Lis 2005, 22:33
|
|
|
napewno beda pasowac... ale sie troche omeczylem z tym az pojechalem do znajomego mechanika i jemu poszlo to znacznie szybciej |
_________________ Była Fiesta jest Mondeo.... |
|
|
|
|
cipojsza [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Sty 2006, 23:08
|
|
|
Czy ktos ma moze fotke tego mechanizmu z tej strony zaznaczonej strzala ?
Wlasnie jestem na etapie samowykonawstwa i mysle jak to przypasowac do puszki zamka. Z tamtej strony jest plastik w puszcze zamka wiec byl bym wdzieczny za informacje do czego przymocowac ten uchwyt no i jak go wyprofilowac.
|
|
|
|
|
Radziu
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Radek
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 105 Skąd: Nakło n/ Not.
|
Wysłany: 29 Sty 2006, 00:06
|
|
|
Nie wiem czy o to Ci chodzi?
|
_________________ Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)
Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI
I Kaczka 99' 1.3 |
|
|
|
|
cipojsza [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sty 2006, 08:38
|
|
|
nenenenene, właśnie mnie interesuje mocowanie tej blaszki do puszki zamka ale z drugiej strony.
Patrząc na Twoje zdjęcie - z lewej strony.
BTW: To zdjecie jest wyżej, mądralo |
|
|
|
|
Radziu
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Radek
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 105 Skąd: Nakło n/ Not.
|
Wysłany: 29 Sty 2006, 13:00
|
|
|
cium cium napisał/a: | BTW: To zdjecie jest wyżej, mądralo |
Rzeczywiscie nie zauwazylem! |
_________________ Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)
Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI
I Kaczka 99' 1.3 |
|
|
|
|
hans666 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Lut 2006, 13:42
|
|
|
małe OT...czy orientuje sie ktos z Was ile moze kosztowac takie podpiecie ukladu sterujacego na pilota do oryginalnego centrala fordowskiego? |
|
|
|
|
macziom
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40 Dołączył: 25 Lip 2005 Posty: 97 Skąd: północ
|
Wysłany: 2 Lut 2006, 14:04
|
|
|
Mnie kosztował tyle co alarm magicar + lutownica i troche samozaparcia .
Podsumowując jak ktos lubi lutowanie w ekstremalnych pozycjach to koszt bedzie kosztem samej centralki sterujacej (na pewno jest takie cos na allegro) + koszta zwiazane z lutowaniem (pare mm cyny, termozgrzewka, itp.) |
|
|
|
|
hans666 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Lut 2006, 14:08
|
|
|
sęk w tym, ze oprócz samozaparcia potrzebne jest jeszcze miejsce, w ktorym to mozna zrobic...a moja fiesta nie wiedziala garazu od 6mcy...i nie zobaczy jeszcze dlugo...nie moge czekać az zrobi sie cieplej...bo zamek robi problemy i musze to zrobic jak najszybciej...a raczej zaplacic komus zeby to za mnie zrobil |
|
|
|
|
marcus_87
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
|