Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:17 |
światła |
Autor |
Wiadomość |
tomeka

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 48 Dołączył: 29 Wrz 2005 Posty: 48
|
Wysłany: 18 Paź 2005, 07:36
|
|
|
i tam na rozruszniku lubi sobie kabel-oczko rdzewiec ... |
|
|
|
 |
piotr_r
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 52 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 37 Skąd: ok. Kolbuszowej
|
Wysłany: 21 Paź 2005, 19:10
|
|
|
Wtrącę jeszcze 3 grosze od siebie:
- tak oczko-zlaczka kabla idacego od alternatora do rozrusznika rdzewieje - zwlaszcza jak jest koszulką termokurczliwą potraktowane i ruszasz kabel - trzyma sie a nie ma ladowania dalej. I wszystko wskazuje na uszkodzony regulator. Wiem to z autopsji.
- mialem niedawno problem z szczotka - po prostu jedna z nich juz byla tak wyslizgana, ze nie dociskala do pierscienia slizgowego. Skutek byl taki że migala mi kontrolka ladowania na jalowym a podczas jazdy delikatnie pulsowala (widac to w nocy). Po napięciach ciężko bylo poznać czy byl regulator uszkodzony gdyz pokazywal wartosci poprawne (12,8 - wylaczony silnik, 13,6- jalowy, 13,9- przy wiekszych obrotach). Prądu też nie zmierzysz jak nie masz porządnego amperomierza cęgowego do pomiarów prądów stałych . NIe dociskająca szczotka moze szybko uszkodzic regulator bo powstają przepiecia - wiadomo wirnik to cewka. Na szczescie moj regulator jakoś przeżył to.
- nowy regulator kosztuje u mnie cos ok. 30 zl (lub 50 - zależy jaki typ alternatora sie ma) i choć szczotki i regulator stanowią całość - można domowym sposobem zregenerować szczotki jesli ktos ma smykałke do majsterkowania. Szczotki są przylutowane. Przy odrobinie cierpliwości można je odlutować. Potem idziemy z takim kikutem szczotki do sklepu częsci AGD i szukamy najbardziej pasującej do niej wymiarami obrysu. Ja kupilem z 3 zl. Jesli nie ma idealnie takiej samej można doszlifowac 1 lub 2 boki na papierze sciernym o wysokim numerze. Potem czynnośc odwrotna. Trzeba uważać na spręzynke od szczotki bo lubi sie gubic.
Piotrek |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Paź 2005, 00:34
|
|
|
piotr_r napisał/a: | Po napięciach ciężko bylo poznać czy byl regulator uszkodzony gdyz pokazywal wartosci poprawne (12,8 - wylaczony silnik, 13,6- jalowy, 13,9- przy wiekszych obrotach). Prądu też nie zmierzysz jak nie masz porządnego amperomierza cęgowego do pomiarów prądów stałych |
W zasadzie pradu ładowania w aucie się nie mierzy bo to zalezy od bardzo bardzo wileu rzeczy... a jednoczesnie mało co mówi, chyba że ma się wskaźnik na desce rozdzielczej (analogowy gdzieś +/- 30A) i monitoruje się ten prad w sposób cięgły... a co do napięc i pulsowania kontrolek i świateł to na tanich cyfrowych (a jednoczesnie pospolitych) miernikach faktycznie napięcie jest pokazywane jak stałę mniej wiecej - trzeba mieć stary dobry analogowy miernik albo dobry drogi cyfrowy z dużą czestotliwością próbkowania... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
tomeka

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 48 Dołączył: 29 Wrz 2005 Posty: 48
|
Wysłany: 22 Paź 2005, 13:53
|
|
|
ja mam miernik za 40 zł DT9502A i napięcie mierzy poprawnie skacze +- 0,1 V.
a porównywałem z brymenem za 580 zł.
oczywiście nie da sie porównać do dobrego miernika analogowego ale przy pomiarach w samochodzie wystarcza. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Paź 2005, 20:03
|
|
|
tomeka napisał/a: | ja mam miernik za 40 zł DT9502A i napięcie mierzy poprawnie skacze +- 0,1 V. |
Tu chodzi o to że jeśli npecie bedzie się wachac od 12,5 do 13,0... poedzmy to na mierniku za 40 złotych bedzie coś tam się po przecinku zmieniać, a na szybkim mierniku za 40 złotych ostatnia cyfra po przecinku bedzie wygladac jak setne na stoprzerze - nie chodzi tu o dokłądnośc pomiaru tylko o jego szybkość... może się okazac ze napięcie bedzie się wachać od 12 do 13V, przyczym 13 bedzie osiagać 50 razy na sekunde, to mają miernik z próbkowanie 50 razy na sekunde moze się okazac iż bedzie pokazywał napięcie stałę równe np. 12,7V... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
tomeka

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 48 Dołączył: 29 Wrz 2005 Posty: 48
|
Wysłany: 22 Paź 2005, 22:23
|
|
|
no to fakt ... |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Paź 2005, 00:34
|
|
|
dokładnie tak jeśli chodzi o samochody i ładowanie najlepiej jest mieć miernik analogowy nim znajdziesz niedomagania zawsze . A co do pomiaru prądów to da sie to zrobić bez problemów nieco lepszym miernikiem . ładujesz dobrze akkusa prostownikiem , odpalasz auto i odpinasz kleme np minusowa tylko w taki sposób zeby cały czas akkus był podączony i wpinasz między kleme a akkusa amperowmierz i masz jak na dłoni czy prąd jest pobierany z akumulatora czy oddawany do niego . pomiaru dokonuje sie pod obciążeniem czyli światła itp . jeśli aleternator sie z jakiegoś powodu nie wyrabia amperomierz to pokaże . |
|
|
|
 |
piotr_r
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 52 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 37 Skąd: ok. Kolbuszowej
|
Wysłany: 26 Paź 2005, 12:16
|
|
|
NIe wiem czy mierniki cyfrowe mają wiecej niż 20 A zakres pomiarowy. Wiecej to trzeba bylo by miec specjalny bocznik pomiarowy z jakims tam przelożeniem. Bo jesli alternator nie dziala i włączymy swiatła to może byc już kilkanascie amper poboru.
A co do nowoczesnych miernikow to nie wiem czy są takie z probkowaniem 50 razy na sekunde. Moj stary miernik to ma co pol sekundy. Ale technika poszla do przodu i kto wie.
Natomiast nowe mierniki mają duze czytelne wyswietlacze i mają linijke cieklokrystaliczna, po ktorej można zorientować sie w jaki zakresie waha sie i jak szybkie są zmiany. A i to zależy od miernika i jego możliwości. Są przypadki kiedy mierzy sie prąd ładowania ( właściwie to jego wartość skuteczną,wyprostowaną) kiedy jest podejrzenie uszkodzonych diod prostowniczych z jednej fazy alternatora ale to rzadko sie dzieje i trudno zdiagnozować(na amperomierz cęgowy z czujnikiem Halla nie każdego stać). Generalnie problemy z ładowaniem to wg. mnie 2 newralgiczne punkty - regulator + szczotki oraz brak przejscia (np. nadpalona złączka lub niewidoczne uszkodzenie kabla w izolacji).
Piotrek |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Paź 2005, 16:38
|
|
|
piotr_r napisał/a: | NIe wiem czy mierniki cyfrowe mają wiecej niż 20 A zakres pomiarowy. |
Za około 150 złotych można kupić cyfrowy multimetr dedykowany specjalnie do auta z pomiarem grubo ponad 20A ale no. napięcie tylko do 50V ale za to np. pomiar konta wyprzedzenia zapłonu itp, itd... jak ktoś chce się bawić w eletryka samochodowego to warto...
piotr_r napisał/a: | Natomiast nowe mierniki mają duze czytelne wyswietlacze i mają linijke cieklokrystaliczna, po ktorej można zorientować sie w jaki zakresie waha sie i jak szybkie są zmiany. A i to zależy od miernika i jego możliwości. |
I tu kolego trafiłęs w setno sprawy... na cyferkach wynik jest podawany co 0,5 sekundy a na linijce co 0,05 sekundy (to tylko taki przykłąd - chodzi o to że ta linijka (ma jakąs swoją nazwe fachowa) ma dużo mniejszą bezwładnośc czyli jest szybsza,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
piotr_r
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 52 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 37 Skąd: ok. Kolbuszowej
|
Wysłany: 26 Paź 2005, 16:51
|
|
|
Na pewno za 150 zl ?. To poprosilbym o adres gdzie mozna kupic taki miernik bo jestem zainteresowany. Jakies 2 miesiace temu szukalem takiego miernika cegowego do pomiaru pradu stałego bez rozlaczania obwodu to znalazlem najtanszy cos kolo 400 zl. Lepsze z tymi "wodotryskami np. pomiar temp., kąta wyprzedzenia zaplonu , itp. to cos kolo 700-800. Ale moze akurat Kolega mial wiecej szczęścia w szukaniu . Pozdrowienia.
Piotrek |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Paź 2005, 17:37
|
|
|
Nie powiedziałem że taki miernik jest cęgowy bo nie jest - jest zwykły z kablekami... cene 150 zeta określiłem na takej podstawie iż w ofercie najtandetniejszy miernik jaki tamjest kosztuje ponadd 200 złotych, ten do damochodu jest za 750,- oferta jest bardzo stara w jakimchś czasopiśmie elektronicznym, dlatego biorąc cene dzisiejszych multimetrów strzeliłem ze moze z 150 zeta kosztować...
No tak, troche się faktycznie z ceną minołem :( Multimetry samochodowe |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
piotr_r
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 52 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 37 Skąd: ok. Kolbuszowej
|
Wysłany: 26 Paź 2005, 18:05
|
|
|
to tak na marginesie gdyby ktos byl zainteresowany - to najtansza oferta z cęgowych, jaką znalazlem:
http://bl.tx.pl/www/index.php?wyswietlopis=104831
nie jest to miernik typowo samochodowy bo nie ma tam nic wiecej, prócz podstawowoych rzerczy ale mierzy prąd stały w dosc w duzym zakresie (bez potrzeby rozpiania kabli). Co do miernikow typowo z pomiarami wielkości spotykanymi w samochodzie - no coz - jak ktos ma sie tym zawodowo zajmowac i tak wezmie miernik profesjonalny ( w domysle drozszy) - bo to narzedzie pracy.
Piotrek |
|
|
|
 |
Domino [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lis 2005, 16:51 Czyżby alternator ??
|
|
|
Przy włączonym ślilniku dziwnie zachowują mi sie światła drogowe tzn. dziwnie pulsują dopiero jak dodam troche gazu swiecą jednostajnie bez żadnego migania. Czy to może być wina alternatora ?? Jeśli tak to co należałoby z tym zrobić ?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2005, 17:04
|
|
|
Tak to alternator ale może być też regulator i szczotki... (w sumie to tez kawałki alternatora) był juz o tym... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
spider009 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Sty 2006, 08:22
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Tak to alternator ale może być też regulator i szczotki... (w sumie to tez kawałki alternatora) był juz o tym... | dziex wszystkim za odpowiedz teraz jest zima i niestety juz tego nie bede robil alejak tylko sie zrobi cieplej to zajme sie tym |
|
|
|
 |
|