Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
19 Kwi 2009, 17:15
Układ chłodzenia : nie dogrzewa się
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Gru 2005, 18:15   

Jak otworzysz maske, i bedziesz stal na wprost auta, to przy pasku napedu alternatora, jest u góry take jak by kolano (nachodzi na nie niebieska wtyczka z 2 przewodami - termowłacznik wentylatora chłodnicy) - w środku jest termostat, w okolicach (poniżej, od przodu auta) jest też śruba z nasadzonym jednym przewodem - to czujnik temperatury, nagrzewnica to taka miniaturka chłdnicy znajduje śe w kabinie auta pod koppitem w środkowej czesci...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 31 Gru 2005, 11:25   

Heh, ja ma te rzeczy gdzie indziej ale to inny silnik :D
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
firefighter1
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sty 2006, 10:24   

tak sobie czytam o tych temperaturach bo u mnie tez cos było dziwnego (mk4). Najpierw przeczytałme w instrukcji, że wskaźnik mieży temperature ale cieczy chłodzącej przy wylocie z silnika a nie temperature silnika, u mnie zawsze jest ledwo za białym polem jednak sam samochód szybko grzeje w srodku i po niewielkim odcinku ma juz obroty w granicach 930-950. Kiedyś postanowiłem go zagrzać no i sobie stałem, kiedy wskażnik doszedł do połowy czyli jakby się wydawało Super Normal to włączył się wentylator, stoje dalej i doszło pod czerwone pole, więc ruszyłem i po chwili jazdy juz szybko spadł poniżej połowy no ijadąc dalej calkiem na białe pole. Więc pytanie czy tak ma być. jeśli koszt niewielki to dla próby zmienię czujnik i zobaczę co jest grane.
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Sty 2006, 16:15   

inwencja twórcza (więc jak źle to niech mnie poprawią)

na postoju ciecz chłodząca w obiegu porusza się wolniej (pompa wodna napędzana jest paskiem, wydajnośc zmienia się wraz z obrotami silnika) a co za tym idzie woda znajdująca się w bloku ma więcej czasu na nagrzanie się, i co za tym idzie ogrzanie czujnika.
ruszenie z miejsca oznacza podniesienie obrotów (zwiększenie przeplywu wody) i lepsze odieranie ciepła z chłodnicy od powietrza, pozatym cała komora silnika jest wentylowana podczas jazdy, wiatrak na chlodnicy ma za zadanie jedynie wspomagać, nie został on skonstruowany by zastępować nawiew powietrza podczas jazdy
_________________
 
 
 
firefighter1
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sty 2006, 13:37   

technicznie tak to wyglada MoKrY. A ja wczoraj wymieniłem termostat dobry na dobry jak sie okazalo hehe, wskazowa dalej ledwie za biale pole wygina. dziasiaj inwestuje w czujnik temperatury
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Sty 2006, 16:23   

zapytaj jaki do diesla dają, :)
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sty 2006, 22:18   

Zanim zaczniecie wymieniać termostaty i czujniki proponuje przejechać autem około 10 km, i zatrzymać się i zostawić silnika na wolnych obrotach - po kilku, kilkunstau minustach temperatura powinna się ustablilizowac w połowie skali... przy podekściu pod MAX powinien się właczyć wentylator - jeśli tak jest to termostat, czujnik jest sprawny, - ruszenie z miejsca w klkanaście sekund moze sprowadzić wskacnik na poczatek pola normal i jest to normalne... jeśli tego nie chcecie trzeba przesłonić wlot powietrza do komory silnika, bo to ono jest powodem fałszywych wskazań...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
firefighter1
[Usunięty]

Wysłany: 5 Sty 2006, 07:52   

JoeMix takie testy robiłem, przejechałem, stanąłem i po kilku minutach rośnie, jak jest w połowie skali to wentyalor włącza się. Czyli że wskazówka porusza się do połowy i to tylko z przymusem, bo normalnie ledwo za białe wychodzi. Wczoraj niestety nie wymieniłem czujnika bo zawołali 109 zł. Musze zobaczyc jak to jest w innych mk4. Może to taka normalna dolegliwość. Bo tak silnik chodzi bez zarzutu, spalanie książkowe, nagrzewa się szybko, w kożuchu nie jeżdzę. Tylko ta niemrawa wsazówka rozprasza. Kto ma mk4 niech powie jak to jest u niego? :he:
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Sty 2006, 15:35   

a ja narazie mam to głęboko z "tyłu" :) , olewam tą wskazówke, wiem że układ chłodzenia mam sprawny więc niech se pokazuje co chce, tylko nagrzewnica zasyfiona:(
_________________
 
 
 
piotr_r 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 51
Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 37
Skąd: ok. Kolbuszowej
Wysłany: 5 Sty 2006, 17:42   

_-MoKrY-_ napisał/a:
a ja narazie mam to głęboko z "tyłu" :) , olewam tą wskazówke, wiem że układ chłodzenia mam sprawny więc niech se pokazuje co chce, tylko nagrzewnica zasyfiona:(


Tak nie do konca to prawda. Wskaźnik jest tylko wskaznikiem ale jak zatnie Ci sie termostat to nawet nie bedzie wiedzial kiedy przegrzejesz silnik.
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Sty 2006, 20:13   

hmm,jak sie zatnie to znaczy że się otworzył i cos go przyblokowało że nie może się zamknąć więc nie powinno być problemu :)

pozatym na tej wskazówce i tak nie ma skali w stopniach więc jest to tylko takie na oko.
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Sty 2006, 21:40   

_-MoKrY-_ napisał/a:
hmm,jak sie zatnie to znaczy że się otworzył

Nie, moze się tak zaciąc że się nie otworzy wcale, na skali stopni nie ma, ale jest zaznaczone temperatura poniżej której silnik jest zbyt zimny i powyżej której jest zbyt goracy....
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.