Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:16 |
Elektromagnes w XR2i |
Autor |
Wiadomość |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 16 Gru 2005, 11:01 Elektromagnes w XR2i
|
|
|
Hi. W ikserce mam elektromagnes regulujacy prace silnika na wolnych obrotach - to co niektorzy myla z silnikiem krokowym. Do niego dochodza 2 kabelki, czyli wnioskuje ze jedyne sterowanie to impuls elektryczny puszcany z kompa. A ze ja mam inny komp, to nie mam ssania hehehe i zimny mi gasnie. Ale mam pomysl - robie sobie ssanie reczne. Tylko nie wiem jaki potencjometr kupic eby sobie regulowac wolne obroty :/ Nie mam niestety w tejc hwili przy sobie autka - czy ktos madry moze mi podac albo odczytac moc tego urzadzonka? Bo ze na 12v to chya wiem Wilekie dzieki za wszelakie dane |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Gru 2005, 18:36
|
|
|
Dokładnie, w Xr2i jest zarór który puszcza dodatkowe powietrze, i w ten sposób EEC IV steruje biegiem jałowym silnika... nie wiem tylko czy dodatkowe wysterowanie zaworu (rozumiem że teraz masz niepodłaczony) spowoduje jakeś zmiany w pracy silnika, wydaje mi się ze EEC IV steruje zaworem, ale razem z tym zmieniają się inne parametry... musiałbyś wystarowac zawór na krótko i zobaczyć co się bedzie działo - to znaczy otworzyć go, albo spróbowac wysterować krótkimi impulsami... jak masz problem z wolnymi na zimnum silniku to spróbuj na dolocie założyć przepustnice regulowaną linką która zmniejszy ilość zasysanego paliwa - czyli zadziałą prawie tak samo jak klasyczne ssanie, albo załuż sobie dodatkową linkę na przepustnice, a na końcu załuż manetkę od przerzutek z roweru, bedziesz wtedy mugł delikatnie dodac gazu i ustalić pewne minimalne uchylenie przepustnicy. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 16 Gru 2005, 22:14
|
|
|
No Joe, bede sie bawil a co do tego zaworu to wlasnie mam niepodlaczony czyli jest w jednej ze skrajnych pozycji - stawiam na zamkniety. Dlatego najprostsze wydawalo mi sie zrobienie regulacji wlansie na nim. Jesli mi sie nie uda to bede probowal czego innego. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Gru 2005, 08:56
|
|
|
Ten elektromagnes ma wbudowaną w siebie diode, czyli nie można go odwrotnie podłaczyć bo nie zadziałą, spróbuj dołaczyć przewody tak zeby po dotknięciu do akumulatora było słychac cykanie - czyli ze zawór pracuje... potem odpal silny silnik i po chwili włącz zawór - zobacz co się dzieje, oraz spróbuj cyklucznie szybko go właczać i wyłączać - zobacz co się wtedy bedzie działo - jeżeli twoje ssanie na dodtykany przewód by działało, to koszt automatyzacji tego jakieś 30 złotych... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 18 Gru 2005, 01:28
|
|
|
Ok, pobawie sie - wielkie dzieki |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
RKRman

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 51 Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia
|
Wysłany: 18 Gru 2005, 12:22 XR sport
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Ok, pobawie sie - wielkie dzieki |
Kuba odezwij sie na PW..jakie zainteresowanie Twoim sportowym bolidem ? |
_________________ fajnie było ją mieć
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.