swap silnika. |
Autor |
Wiadomość |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lis 2005, 14:48 swap silnika.
|
|
|
mam fieste xr2i.
myślałem o zmianie silnika na silnik z escorta rs2000
chce ten co napedzany byl na przednia oś 150 konny.
czy wejdzie do seryjnej xrki czy trzeba bedzie zwiekszać komore silnika ??
no i czy trzeba bedzie wymieniać caly naped czy tylko silnik + skrzynie ??
no i gdzie mozna dostać taki silnik, bo wiem ze ciezko taki dostać
pozdro. |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16 Lis 2005, 14:57
|
|
|
co trzeba zrobic to tego najstarsi gorale nie wiedza!!! a jak chcesz taki silnik to ci moge dac namiar na firme ktora sprzedaje silniki skrzynie itp.... z tym ze cena za sam silnik zaczyna sie od 2000zł a gdzie reszta? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Mafios
Junior Admin

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lis 2005, 15:41
|
|
|
no i wez jeszcze pod uwage koszta oleju paska rozrzadu filtra oleju swiec itp dupereli gdyz sa podstawa przy swapie |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16 Lis 2005, 19:33
|
|
|
ja swapa u siebie będę robić na kolejną zimę i też się zastanawiam nad: 2.0 od esiego rs2000, lecz też się wacham nad TDDI z focusa lub TD z escorta |
|
|
|
 |
bonio [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lis 2005, 20:07
|
|
|
Dużo kasy, dużo roboty, dużo problemów. |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16 Lis 2005, 22:35
|
|
|
bonio napisał/a: | Dużo kasy, dużo roboty, dużo problemów. | |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Danio

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Gru 2004 Posty: 391 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 17 Lis 2005, 00:26
|
|
|
bonio napisał/a: | Dużo kasy, dużo roboty, dużo problemów. |
ale ile frajdy póki młody niech sie bawi później bedzie jeździł serią i znajomi na imprezach będą wspominać co to sie w młodości wyprawiało...i będą mówić...teraz już nie ma takich aut |
_________________ Dobra Fiesta nie jest zła
 |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lis 2005, 14:29
|
|
|
heh
no narazie robie co moge zeby auto bylo mocniejsze (z umiarem) ale seryjne 105 (w zasadzie to 90) mi nie wystarcza.
Myślałem zamknąć się w 2000,- po sprzedaniu wlasnego silnika.
bo wiadomo ze trzeba zmienić amorki, hamuklce i takie tam :] |
Ostatnio zmieniony przez doogi 17 Lis 2005, 15:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17 Lis 2005, 14:43
|
|
|
hehe w 2 tysiącach zapomnij... 2 tysiące to owszem ale na hamulce i zawias potrzebny do takiego silniczka.
Za swój silnik ze skrzynią i osprzętem dostaniesz coś kolo 1 tysiące. Za silnik od escorta rs2000, skrzynie i okablowanie trzeba zapłacić koło 2tyś. Wymiana wszelkich uszczelek, zalania nowych płynów, wymiana rozrządu, filtrów itp to kolejny 1tyś.... Jeszcze będziesz potrzebować kogoś kto Ci go wsadzi... bo zapewne będą inne mocowania, więc ktoś będzie musiał Ci dorobić mocowania. I jeszcze jest jeden problem trzeba znależć kogoś kto zajmie się podłonczeniem kompa i całej elektroniki. Za samą robocizne trzeba liczyć koło 2 tyś bo jest tu naprawde sporo i lubię chleb ze smalcem.
Więc na koniec podliczmy:
2tysiące zawieszenie z hamulcami
2tysiące silniczek
1tysiące wymiana wszelkich pierdół w nim
2tysiące robocizna
Więc wyliczając wychodzi sumka 7tysięcy złotych
Jeśli się myle to Puma i Gienek poprawcie mnie! |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Lis 2005, 19:24
|
|
|
Ja dodam od siebie ze silnik z escorta RS2000 pasuje do skrzyni ktora masz teraz, a ladowanie do fiesty skrzyni MTX75 pochlonie znacznie wiecej pracy, wiec jesli zostawisz skrzynie w spokoju to pozostaje Ci dorobic mocowanie silnika do prawej podluznicy. Oczywiscie pod warunkiem ze silnik sie tam zmiesci. W escortach '80-'90 sie miesci, a w fiescie nie wiem.
Nie nalezy zapomniec rowniez o dodaniu ciezarkow po stronie skrzyni biegow(w RS2k sa takie seryjnie) bo ten silnik jest troche ciezszy. Aha dodatkowo jest troche wyzszy i gosc ktory go montowal w escorcie musial dospawac sobie garba na masce
Ale podobno jest na to sposob dorabiajac oprocz mocowania do prawej podluznicy takze inne poduszki pod skrzynie tak aby calosc lezala nizej.
jak poszukasz pod tym adresem to powinienes znalezc watek o montazu tego silnika do escorta mk4
FEFK |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 17 Lis 2005, 21:13
|
|
|
Wiec i ja sie wypowiem,
co do skrzyni to kolega "squadak" ma racje możesz zostawić tą co masz. Co prawda ja bym szukał od RST lub od ERST zewzgledu na dłuższy dyferencjał.
Co do zawieszenia i hamulców, to nie do końca sie zgodze z "Pieskiem" osobiście uważam że dobre seryjne zawieszenie wystarczy zresztą tak jak i hamulce. jesli chodzi ci o sam przeszczep silnika i auto ma być do jazdy codziennej lub nocnych wyscigów to bedzie ok.
Może jedynie bym szukał tylnich spreżyn od xr2i 16v/RS1800 bo sa seryjnie krótsze. Lub rozwiązał problem montarzem zestawu -35mm.
wiec jesli masz umiejetności i miejsce żeby zrobic to zamemu to trzmam kciuki!!
PS. W zasadzie licze na to ze w końcu ktoś sie podejmie takiego swapa.
Pozdro |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 17 Lis 2005, 22:54
|
|
|
a to przypadkiem nie fiesta ?
 |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 17 Lis 2005, 23:32
|
|
|
pierwsze zdjecie to stary ecort a drugie to juz nie wiem |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 17 Lis 2005, 23:59
|
|
|
to drugie to też escort tylko MK4. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Radziu
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Radek
Wiek: 38 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 105 Skąd: Nakło n/ Not.
|
Wysłany: 18 Lis 2005, 12:07
|
|
|
Ja chce zrobic swapa w przyszlym roku z 1.1 na 1.6 i do tego mam pytanie co bym musial po kolei zmienic i czy bedzie pasowal na te same mocowania co 1.1? |
_________________ Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)
Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI
I Kaczka 99' 1.3 |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lis 2005, 14:08
|
|
|
jezeli chodzi o sprezyny to chyba moga zostać, bo kupilem utwardzane do mojej fiesty i dodatkowo obnizajace -25mm.
Hamulce myśle ze beda dobre takie jak sa (przynajmniej narazie) a skrzynia (skoro ta pasuje) to chyba ozstanie ta co jest (przynajmniej narazie po raz drugi )
no i trzeba by bylo zmieniać tez elektronike i wogule wszystko oprucz tych rzeczy wiec pomyśle jeszce nad tym zanim sie za to wezme ;]
musze gdzieś dorwać takiego, zobaczyć pod maske, zmierzyć i wtedy myśleć o poszerzaniu komory silnika ;] |
|
|
|
 |
Kurtus [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lis 2005, 14:53
|
|
|
Danio napisał/a: | bonio napisał/a: | Dużo kasy, dużo roboty, dużo problemów. |
ale ile frajdy póki młody niech sie bawi później bedzie jeździł serią i znajomi na imprezach będą wspominać co to sie w młodości wyprawiało...i będą mówić...teraz już nie ma takich aut |
brzmi znajomo ;D
[ Dodano: Pią Lis 18, 2005 2:56 pm ]
Gebal napisał/a: | jezeli chodzi o sprezyny to chyba moga zostać, bo kupilem utwardzane do mojej fiesty i dodatkowo obnizajace -25mm.
Hamulce myśle ze beda dobre takie jak sa (przynajmniej narazie) a skrzynia (skoro ta pasuje) to chyba ozstanie ta co jest (przynajmniej narazie po raz drugi )
no i trzeba by bylo zmieniać tez elektronike i wogule wszystko oprucz tych rzeczy wiec pomyśle jeszce nad tym zanim sie za to wezme ;]
musze gdzieś dorwać takiego, zobaczyć pod maske, zmierzyć i wtedy myśleć o poszerzaniu komory silnika ;] |
bałbym sie ukladu hamulcowego od 104 konnej xrki przy 150 konnym potworku |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 18 Lis 2005, 17:13
|
|
|
Kurtus napisał/a: | bałbym sie ukladu hamulcowego od 104 konnej xrki przy 150 konnym potworku |
Zdziwiłbyś sie jakie XRka ma zarąbiste hamulce - u mnie w 150 konnej astrze hamulce sa porażką rzekłbym ze XRka 104 konna lepiej hamuje... |
_________________
 |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Lis 2005, 20:07
|
|
|
Łokmen napisał/a: | Kurtus napisał/a: | bałbym sie ukladu hamulcowego od 104 konnej xrki przy 150 konnym potworku |
Zdziwiłbyś sie jakie XRka ma zarąbiste hamulce - u mnie w 150 konnej astrze hamulce sa porażką rzekłbym ze XRka 104 konna lepiej hamuje... |
, te same hamulce sa w RS Turbo/RS1800. Ja napisałem że jesli do jazdy na codzień nie jakiegoś extremum to w zupełności wystarczą. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 18 Lis 2005, 22:45
|
|
|
Swap na RS2000
byłem dzisiaj u znajomego mechaniora ktory lubuje sie tylko w fordach... no i gadałem z nim na temat zwiekszenia mocy w fiescie.... wspomniał cos o kompie z rs2000 ze polepsza sie osiagi.... ale za chwile dodał ze jak chce to zostawiam mu 3tys. zł i wstawi mi silni kz rs2000 <koszt przekładki + silnik z osprzetem...> wspomniał ze ogladał taka fieste u znajomego w niemczech <min. sprowadza z tamtad czesci itp.> i ze nie ma zadnego wiekszego problemu zeby to wykonac... |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
|