Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:17 |
światła |
Autor |
Wiadomość |
spider009 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Paź 2005, 08:55 światła
|
|
|
witam mam problem jak zdejme noge z gazu to swiatła zaczynaja mi przygasac (robia sie ciemniejsze) jaka moze byc tego przyczyna? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Paź 2005, 09:57
|
|
|
jest to generalnie stan normalny w miare . Pod warunkiem ze świeca pełna moca przy 800-1000 obrotów na min . |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 14 Paź 2005, 12:51
|
|
|
masz pewnie padniety akumulator albo obroty za niskie mozliwe ze ci sie slizga pasek od alternatora sprawdz go |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
spider009 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Paź 2005, 13:24
|
|
|
diodalodz napisał/a: | jest to generalnie stan normalny w miare . Pod warunkiem ze świeca pełna moca przy 800-1000 obrotów na min . |
obroty mam ustawione tak na 1000-1100 i wlasnie na takich obrotach tak sie dzieje a do kolegi nizej pasek musze sprawdzic a akumulator z rana kreci wiec chyba nie jest zle |
|
|
|
 |
edit [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Paź 2005, 18:30
|
|
|
Po mojemu jesli swiatla reaguja na obroty, to masz jak nic trzasniety regulator napiecia przy alternatorze. Mialem cos takiego kiedys w Omedze. Cholernie irytujaca sprawa. No a na dodatek mozna niezle rozwalic akumulator.
edit |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Paź 2005, 00:11
|
|
|
jak padaja szczotki to zazwyczaj jest efekt ze światła zaczynaja migać .tzn na wolnych obrotach jest ciemniej jaśniej ciemniej jaśniej . Hm ale co ci szkodzi wydłubać regulator to tylko 2 śrubki . HM co do paska to dobry trop i tu bravo dla przedmówcy . |
|
|
|
 |
edit [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Paź 2005, 02:23
|
|
|
z uporem maniaka stawiam na regulator napiecia!
Gdyby byl to pasek, to bylyby i inne objawy np. swist lub gwizd, klopoty z chlodzeniem silnika itp (chyba nie ma wiecej )
Sprawdz regulator - sporadycznie upieram sie z takim maniactwem, ale jestem tego pewien
edit |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Paź 2005, 09:14
|
|
|
A ja stawiam żebyś wzioł miernik napięcia i zmierzył napięcie na akumulatorze jak silnik stoi i jak pracuje na wolnych i na podwyższonych, bo się może okazać że jak stoi bedzie 12V, na wolnych bedzie 13V a na podwyższonych 14,4V... i wtedy bedzie padniety / rozładowany akumulator... sprawdz te 3 napięcia bedziemy gadać dalej... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
spider009 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Paź 2005, 13:24
|
|
|
edit napisał/a: | z uporem maniaka stawiam na regulator napiecia!
Gdyby byl to pasek, to bylyby i inne objawy np. swist lub gwizd, klopoty z chlodzeniem silnika itp (chyba nie ma wiecej )
Sprawdz regulator - sporadycznie upieram sie z takim maniactwem, ale jestem tego pewien
edit |
a powiedz mi gdzie mozna znalezc regulator napiecia? i jak go mozna sprawdzic |
|
|
|
 |
counterpart [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Paź 2005, 13:43
|
|
|
Ja bym raczej nie stawiał na akumulator. Właśnie wczoraj przez swoją głupotę kompletnie go rozładowałem (a akumulator mam już do bani) i byłem zmuszony odpalać samochód na pych, lecz nawet na całkowicie wyładowanym akusiu moje światełka w ogóle nie przygasały. Stawiam na regulator napięcia
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
edit [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Paź 2005, 14:13
|
|
|
gdzie jest regulator, to juz troche gorzej ... Fieste mam od 3 dni ... ale przewaznie montowany jest on bezposrednio na alternatorze ... sprawdze pozniej i pstrykne zdjecie
Jak sprawdzic? najprosciej sprawdzic miernikiem na akumulatorze napiecie - oczywiscie dodajac i ujmujac gazu - jesli trzyma ok 14 V, to jest ok, jesli plywa to padl regulator
zdjecie regulatora pozniej
edit
[ Dodano: Nie Paź 16, 2005 13:17 ]
Teraz zwiatpilem co do napiecia jakie powinien wskazywac miernik - w posicie wyzej pojawilo sie 12 V - Z tego co pamietam, to gdy mialem ten problem i mechanik sprawdzal napiecie, to mialem ok 14 V - i to by mi na logige podchodzilo - zeby doladowac dobrze baterie, trzeba ja potraktowac delikatnie wyzszym napieciem (straty i takie tam elektryczne sprawy)
Takze mysle, ze miernik pokazuje ok 14, ale nie mam jak sprawdzic, bo nie mam miernika
a to jest zdjecie - kable dochodza pod obudowe (czerwony prostokat) - mysle, ze wlasnie tam przykrecony jest regulator napiecia - wystarczy odkrecic
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Paź 2005, 20:07
|
|
|
Zostaw w spokoju ten regulator boi tak go nie sprawdzisz... hehehe, podaj te 3 napięcia o których pisałem i bedzie wiadomo...
Cytat: | Ja bym raczej nie stawiał na akumulator. Właśnie wczoraj przez swoją głupotę kompletnie go rozładowałem (a akumulator mam już do bani) i byłem zmuszony odpalać samochód na pych, lecz nawet na całkowicie wyładowanym akusiu moje światełka w ogóle nie przygasały. |
Brawo, wiesz na jakiej zasadzie działą regulator napięcia i ukłąd ładowania akumulatora? Jeśli miałeś padnięty akumulator to normalne że światała nie przygasały bo regulator dawał fil mocy z alternatora i trzy,mał napięcie - problem pojawia się jak akumulator jest uszkopdzony a nie rozładowany - wtedy regulator wariuje gdyż np. akumulator daje proprawne napiecie ale nie przyjmuje prądu łądowania... np. w wyniku zwarcia w celi czy czegos innego... a nie zwykłego rozładowania...
Cytat: | Teraz zwiatpilem co do napiecia jakie powinien wskazywac miernik - w posicie wyzej pojawilo sie 12 V - Z tego co pamietam, to gdy mialem ten problem i mechanik sprawdzal napiecie, to mialem ok 14 V - i to by mi na logige podchodzilo - zeby doladowac dobrze baterie, trzeba ja potraktowac delikatnie wyzszym napieciem |
To prxzeczytaj to raz jeszcze to może twoje zwątpienie się rozwieje... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
tomeka

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 48 Dołączył: 29 Wrz 2005 Posty: 48
|
Wysłany: 16 Paź 2005, 21:25
|
|
|
Cytat: | ale nie mam jak sprawdzic, bo nie mam miernika |
tani miernik cyfrowy mozna kupic za 15 zl i napiecie bedzie mierzyl proponuje kupic kiedys sie jeszcze na pewno przyda (np omomierz do przedzwonienia kabli itp.)
a poza tym przy wielu przypadkach zaczyna sie mierzyc od napiecia na akumulatorze
pozdrawiam
Tomek |
|
|
|
 |
spider009 [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Paź 2005, 09:51
|
|
|
jeszcze dzis postaram sie sprawdzic te trzy napiecia i wam podac
[ Dodano: Pon Paź 17, 2005 13:33 ]
JoeMix napisał/a: | A ja stawiam żebyś wzioł miernik napięcia i zmierzył napięcie na akumulatorze jak silnik stoi i jak pracuje na wolnych i na podwyższonych, bo się może okazać że jak stoi bedzie 12V, na wolnych bedzie 13V a na podwyższonych 14,4V... i wtedy bedzie padniety / rozładowany akumulator... sprawdz te 3 napięcia bedziemy gadać dalej... |
sprawdzilem napiecia a wie to bedzie tak
na wył silniku 11,9v
na wolnych obr13,5v
na wyzszych 2000-2500 13,5v
\i co to moze byc? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Paź 2005, 16:57
|
|
|
Naładuj akumulator tak żeby na wyłączonym silniku było ponad 12,5 V bo 11,9 to trochę mało... i pomierz jeszcze raz,,, narazie wiamy ze akumulator nie jest naładowany jak trzeba i że regulator trzyma stałe napięcie (jest co prawda trochę niskie ale moze być to wina akusa, albo np. szczotek) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
tomeka

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 48 Dołączył: 29 Wrz 2005 Posty: 48
|
Wysłany: 17 Paź 2005, 17:36
|
|
|
no to na prostownik z nim ... ale jest mala szansa ze pada akus. |
|
|
|
 |
spider009 [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Paź 2005, 18:30
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Naładuj akumulator tak żeby na wyłączonym silniku było ponad 12,5 V bo 11,9 to trochę mało... i pomierz jeszcze raz,,, narazie wiamy ze akumulator nie jest naładowany jak trzeba i że regulator trzyma stałe napięcie (jest co prawda trochę niskie ale moze być to wina akusa, albo np. szczotek) |
\czyli dobrze by bylo takze wymienic szczotki na alternatorze? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Paź 2005, 20:00
|
|
|
Szczotki na alternatorze = regulator napięcia bo to jeden i ten sam element i zazywczaj szczotek w regulatorze nie da sie wymienić... kończące się szczotki zazwyczaj owocują pulsowaniem napięcia tak jak pisał dioda, ale moze być np. że komutator na alternatorze sie starł, i np. szczotki nia pracują całą powieszchnią a jedynie wąskim paskiem... jak chcesz to mozesz wyjąc regulator i zobaczyć - trzeba wejśc pod auto, jest przykręcony na 2 śruby (w przypadku Bosha) z poku alternatorsa (z tej drugirej strony jak jest smigło) i cobzczyć jak sie wytarły i ile wysjają i jak pracują - warto też sprawdzis stan przewodó i wtyczki na alternatorze i rozruszniku.... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
spider009 [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Paź 2005, 06:25
|
|
|
.......cobzczyć jak sie wytarły i ile wysjają i jak pracują - warto też sprawdzis stan przewodó i wtyczki na alternatorze i rozruszniku....[/quote]
z rozrusznikiempowinno byc wszystko oki bo okolo dwa tygodnie temu wymienialem sobie szczotkotrzymacz (53zł) i wtedy izolowalem wszystkie przewody na rozruszniku |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Paź 2005, 06:39
|
|
|
To dobrze wspomniałem o rozruszniku bo w nowszych fiestach przewody z alternatora na akumulator idą właśnie przez rozrusznik... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|