Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[mk4] Swąd wewnątrz i brak 3 predkosci dmuchawy
Autor Wiadomość
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Lut 2009, 15:36   [mk4] Swąd wewnątrz i brak 3 predkosci dmuchawy

Witam od kilku dni coś mi śmierdziało w aucie, tak jak spalony silnik elektryczny, czy coś takiego...
Dzisiaj chyba odkryłem przyczynę, dmuchawa nawiewu przestała działać tak jak kiedyś, na 1 i 2 prędkości działa tak samo, ale wolniej niż kiedyś na 1, na 3 wcale nie działa, a na 4 działa bardzo mocno, aż mi lampki podświetlania deski rozdzielczej przygasają.

Czytałem w FAQ i kilku innych tematach ze to możne być rezystor albo tranzystor mosfet od regulacji prędkości, jednak ten zapach świadczy chyba tez o silniku.
Co sądzicie, gdzie są te rezystory umiejscowione, i czy do silnika dmuchawy dobiera się spod maski czy z okolic deski po stronie pasażera ??

dodam ze ok 10 dni temu mialem stluczke i dostalem "w tyłek" wiec mozliwe ze jakis konektorek sie poluzował ;-(
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Lut 2009, 15:49   

Opis gdzie są te rezystory jest tu mk4 nadmuch . Dmuchawa nie wiem gdzie jest
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
kaszub
[Usunięty]

Wysłany: 5 Lut 2009, 16:31   

rezystor znajduje się nad stopami pasażera. przykręcony 1 wkrętem do obudowy nadmuchu
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Lut 2009, 17:05   

Ok odnalazłem go, jeden przewód sobie wisi luzem oderwany od kostki, kostka nadtopiona i nie moge jej wyciągnąć z zacisku. Chyba skończy się na przycięciu przewodów i założeniu nowych konektorków. Jak sprawdzić czy rezystor jest sprawny czy mogę nowo zarobione przewody założyć na stary ??
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 5 Lut 2009, 19:10   

Załóż nowe konektorki dobrze (ciasno) wsuń jeśli dmuchawa chodzi to ok, jeśli nie to padły rezystory, kostka się smarzyła z kablami stąd ten swąd.
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Lut 2009, 18:24   

Przylutowałem nowe korektorki na to koszulki termokurczliwe i założyłem na przypalony rezystor oryginalny, wcześniej wyciąłem to co było stopione i osunąłem cały kołnierz, a ubytki nadpalone zalałem distalem. Śmiga jak nowe :) dzięki za podpowiedzi

odratowany rezystor:
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lut 2009, 19:05   

Dobra robota, a jeszcze większa satysfakcja z samodzielnej naprawy <oki>
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Lut 2009, 19:21   

Rafal1504 napisał/a:
jeszcze większa satysfakcja z samodzielnej naprawy


A żebyś wiedział :)
 
 
marcinw 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2
Skąd: Chojna
Wysłany: 9 Lut 2009, 13:14   

Witam wszystkich i opiszę jak ja rozwiązałem taki problem, a zawdzięczam to dzięki odwiedzinom na forum klubu fiesta. Jakiś czas temu regulator nawiewu na 1,2,3 biegu przestał chodzić. Mechanicy powiedzieli mi że muszę szukać nowej opornicy/rezystora. Przyznaję, że ciężko było mi znaleźć ten element z identycznymi numerami seryjnymi i oznaczeniami. postanowiłem poszukać informacji na temat tego defektu na tym forum. Moja fiesta '96 1,25i zetec rezystor ma umiejscowiony przed nogami pasażera, wystarczy solidnie się pochylić i widać element przykręcony jednym wkrętem do jakiegoś plastiku, a w element ten jest wciśnięta kostka z czterema przewodami. Kiedy ją wyjąłem ozazało się że jest przypalona, zgodnie z podpowiedziami klubowiczów na końcówki przewodów zamontowałem nowe konektorki z izolacją i jak ręką odjął usterka usunięta. Wymagało to dla mnie jako laika mechaniki samochodowej pracy trwającej ok. 1 godziny i auto a dokładniej regulacja nwiewu chodzi jak wcześniej. starałem się opisać to dokładnie tak aby osoby nie mające pojęcia o mechanice i elektryce mogły usunąć taką awarię bez zbędnych kosztów. Pozdrawiam klubowiczów.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Brak podświetlenia wewnątrz pojazdu
Grax Elektryka 4 23 Kwi 2012, 20:52
Grax


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.