Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Głośna praca silnika 1.1 - klekotanie

liliana - 29 Mar 2009, 21:55
Temat postu: [MK3] Głośna praca silnika 1.1 - klekotanie
Witam,
Zakupilam Fieste z 1992r. z silnikiem gaznikowym 1.1. + LPG i mam problem z tym silnikiem a mianowicie:
- przy powyzej 2tys obrotow silnik strasznie glosno klekocze, przy niskich obrotach chodzi bardzo dobrze
- swiece, zawory i klawiatura zaworow sa mokre od oleju.

Zawory zostaly juz wyregulowane, jednak niewiele zmniejszylo sie klekotanie.
Jesli chodzi o wycieki oleju to mechnicy podejrzewaja wyrobienie cylindrow i tlokow.
Od znajomych slyszalam ze moga to byc sworznie i pierscienie.

Czy ktos z was mial taki problem? Chcialabym wiedziec czy da sie jeszcze silnik wyremontowac czy pozostaje mi tylko wymiana?

Miły - 29 Mar 2009, 21:56

klekotanie jest spowodowane luzem na kołach zębatych (fiesta 1.1 nie ma paska rozrządu ani łańcuszka tylko koła zębate)...

co do remontu - nie wiem czy nie taniej wyjdzie wsadzić 1.3 tam...

MARIUSZ.B - 29 Mar 2009, 22:07

Miły napisał/a:
klekotanie jest spowodowane luzem na kołach zębatych (fiesta 1.1 nie ma paska rozrządu ani łańcuszka tylko koła zębate)...

Nie pisz głupot.

Klepie bo to ford, w dodatku OHV. Klepią zawory, jak hałasuje łańcuszek to i tak zawory go zagłuszą. Jeśli regulacja zaworów nie wiele pomogła świadczy to o ogólnym zużyciu silnika. Można spróbować przeszlifować łapki klawiatury lub zmienić całą klawiaturę. Ale i tak będzie dalej klepał. Może nieco mniej.

liliana napisał/a:
swiece, zawory i klawiatura zaworow sa mokre od oleju.

Tu trochę nie rozumiem, jeśli świece są zachlapane olejem to do wymiany uszczelka pod pokrywą zaworów. Jeśli zawory i klawiatura mokra od oleju to bardzo dobrze im go tam więcej tym lepiej :) Niestety jest go tam właśnie za mało i stąd problemy z tym klepaniem.

Miły - 29 Mar 2009, 22:14

MARIUSZ.B napisał/a:

Nie pisz głupot.


a piszę? nie wiedziałem... :sad:

Jacek4200 - 29 Mar 2009, 22:30

Miły, silniki 1.1 i 1.3 posiadają łańcuszek rozrządu :)
Miły - 29 Mar 2009, 22:31

a to mój błąd... wiedziałem, że nie mają paska ale myślałem, że koła zębate...
JoeMix - 29 Mar 2009, 22:31

liliana, silnik bedzie klekotac, taki juz jest, klawiatora i wszystko pod deklem ma byc mokre od oleju, jak wycieka na swiece to uszczelka pod deklem do wymiany (powinna byc wymieniona przy regulacji luzu) skad mechanik wie ze zawory sa mokre od o;eju to nie wiem.

Miły, klekotanie powoduja dzwigienki zaworowe (klawiatora pod deklem) w koncu luzy sa ponad milimetrowe, kola i lancuch rozrzadu powoduje szum.

bidżej - 30 Mar 2009, 19:59

JoeMix, z tego co wiem to luzy są 0.20-0.25mm na ssaniu i 0.30-0.35mm na wydechu. milimetr to nie jest, niemniej jednak wystarczająco dużo żeby klekotało ;-))
JoeMix - 30 Mar 2009, 21:14

bidżej racja,,, nie wiem czemu jak to pisałem to po głowie mi chodziła wartość w okolicy 1,63,,, i co gorsza nie wiem skąd to wytrzasnąłem, :ups: za dużo ostatnio o zbieżności było i może dlatego :P
zielu - 31 Mar 2009, 01:33

ja powiem tyle.
Moja mk3 '92 klekocze jak diesel.
Twoja też,
jeszcze milion innych,
Daj jej klekotać,
no chyba że nuty przy jeździe nie słyszysz - to już faktycznie lipa

pablon - 31 Mar 2009, 13:33

Ja posiadam 1.1 na gazniku po regulacji zaworów klekotanie ustało na jakiś miesac a potem znowu to samo. jedyny sposub na to to radyjko na maksa gy gy .
Ludwik - 31 Mar 2009, 21:25

pablon napisał/a:
Ja posiadam 1.1 na gazniku po regulacji zaworów klekotanie ustało na jakiś miesac a potem znowu to samo. jedyny sposub na to to radyjko na maksa gy gy .


mam to samo po osluchaniu innych fiest u siebie nawet nie podchodzilem do silnika zeby cos robic z tym klekotem hehe tak musi byc <oki>

JoeMix - 1 Kwi 2009, 09:50

To że silnik klekocze to normalne, ale zawory ustawiać trzeba, klekotania to nie niweluje, ale inne problemy odchodzą.
t0masz - 12 Sie 2009, 23:06

witam mam pytanie co do regulacji zaworow? jak wyglada taka operacja? sa hydropopychacze? czy reguluje sie sruba jak np w kredensach?
MARIUSZ.B - 12 Sie 2009, 23:46

Jak w kredensie :hihihi:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=25340

bidżej - 12 Sie 2009, 23:47

:megafon: AAA!!! jest do tego odpowiedni temat podwieszony w mechanice, opisane wszyścuiutko! readmore

w silnikach HCS (1.1/1.3) luzy reguluje się ręcznie, śrubami na klawiaturze.

wdr - 14 Lis 2009, 17:11

Skąd wiadomo kiedy trzeba regulować zawory ? Jaki jest zauważalny objaw że trzeba regulować ?
JoeMix - 14 Lis 2009, 17:14

wdr, regulacja zaworów wchodzi w plan obsługi samochodu to znaczy że ustawia się ja i kontroluje co określony czas,,,
marian - 14 Lis 2009, 17:22

wdr napisał/a:
Skąd wiadomo kiedy trzeba regulować zawory ?

w HCS 1.1 oraz 1.3 co 20000km
wdr napisał/a:
Jaki jest zauważalny objaw że trzeba regulować ?

objaw to własnie klekotanie,tyle że w tych silniczkach zawsze klekoczą więc najlepiej ustawić i po odpowiednim przebiegu znowu

JoeMix - 14 Lis 2009, 17:46

Zły luz zaworowy powoduje albo 1) nie domykanie się zaworu, 2) zbyt małe otwieranie zaworu, a 3) to w obu tych przypadkach przesuwa się mapa rozrządu (nie wiem czy to fachowe nazewnictwo),,, co się wtedy dzieje z silnikiem - ano nie chodzi jak trzeba. Zawory trzeba sobie wrzucić w pran obsługi np. w przygotowanie do sezonu zimowego... i już.
KAMIL82 - 17 Lis 2009, 11:10

MOZE SPRÓBUJ ZAWORY WYREGULOWAC
BerciQ - 17 Lis 2009, 20:11

KAMIL82 napisał/a:
MOZE SPRÓBUJ ZAWORY WYREGULOWAC


ty masz caps locka zablokowanego ?? co temat to ty piszesz wielkimi literami.


Co do silnika...on ma klekotać, można ustawic luzy na minimum, ale to możesz od razu szukać silnika na zmianę. Choć przez jakis czas będziesz się cieszyć ciszą, a potem rzucać mięsem bo silnik do dupy :P

Po regulacji zaworów powinien ci wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów. Koszt 7zł (kupowałem w ASO) tak więc praktycznie żadny wydatek to nie jest.

Chyba że masz świece mokre po wykręceniu świecy? Tzn na elektrodach masz olej.

oski981 - 27 Kwi 2011, 22:52

w 1,4 cvh w fiescie mk2 ustawia się zawory? Proszę o info
kuba87 - 27 Kwi 2011, 23:04

nie ustawia sie
są samoregulatory hydrauliczne
jak klepie po odpalenie i po kilku minutach pracy "tylko troszke ciszej"
to są do wymiany

Marcinowaty - 29 Kwi 2011, 20:20

Koła zębate o ma stary ursus..
Fiesta 1.1 klekocze bo to "tradycja", w 1,3 ta dolegliwość nie jest tak słyszalna.

Stunt_Man - 29 Kwi 2011, 20:25

Marcinowaty napisał/a:
Koła zębate o ma stary ursus..
Fiesta 1.1 klekocze bo to "tradycja", w 1,3 ta dolegliwość nie jest tak słyszalna.

co ty p****? czym sie różni 1.1 od 1.3 niby że ten drugi mniej klekocze?

piotrek080292 - 29 Kwi 2011, 21:09

Każda fiesta z silnikiem 1.1 i 1.3 klepie, ale jest jeden plus tego- zawsze mozna rozpoznac na ulicy ze jedzie fiesta bo klepie juz z daleka :hihihi:
drzeniow - 29 Kwi 2011, 23:23

Cytat:
Każda fiesta z silnikiem 1.1 i 1.3 klepie, ale jest jeden plus tego- zawsze mozna rozpoznac na ulicy ze jedzie fiesta bo klepie juz z daleka :hihihi:

one nie klepią :D
to jest racześ coś w stylu kaczki :D
"taśtaśtaś taś taś..."

Ostatnio sie doczytałem ze producent zaleca przy przeglądzie okresowym regulację zaworów po 20tysiacach kilometrów :D Zalecane przy nowym silniku!!
a przy 15-20 letnim :d to pewnie najlepiej przy obsłudze dziennej :D

piotrek080292 - 30 Kwi 2011, 10:22

a przy 15-20 letnim :d to pewnie najlepiej przy obsłudze dziennej
a kto by wyrobił na uszczelki pod dekiel? :hihihi:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group