Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Otwieranie bagaznika + centralny zamek

maks87 - 8 Cze 2006, 14:35
Temat postu: Otwieranie bagaznika + centralny zamek
Witam Wszystkich!
Jestem nowym uzytkownikiem tego forum, chociaz juz od jakiegos czasu go przegladalem.
Tak jak wiekszosc (a moze i wszyscy?) jestem posiadaczem Fiesty 1.1 z 95 roku, 3drzwiowej. Jestem mlodym kierowca wiec nie znam sie tak jak Wy, ale to wlasnie dlatego tu jestem aby sie uczyc od najlepszych.
Temat o ktorym bede pisal byl juz kilka razy poruszany, jednak nie znalazlem wszystkich informacji jakie by mnie interesowany.
Chodzi o to ze chcialbym zrobic sobie otwieranie klapy bagaznika za pomoca przycisku. Przjrzalem posty na ten temat i prawie wszystki wiem. Jedyne moje pytanie jest takie: czy do tego wystarcza zwykle silowniki, takie jakie mozna za 5,10 czy 15 zl kupic na allegro? Ich uciag jest od 3 do 6 kg (zalezy ktory silownik). Jak mysliscie, czy to bedzie dobre trozwiazanie czy lepiej kupic cos mocniejszego?
Druga sprawa to centralny zamek. Chcialbym go sobie zalozyc w mojej fiescie jednak tez nie wiem wszystkiego. Po pierwsze to zamykanie jest za pomoca wciskania klamek, czy przy takim rozwiazaniu trzeba jakies inne silowniki niz przy "typowym" zamykaniu? No i tez czy takie zestawy z allegro za 30,50 czy 80 zl beda dobre? W niektorych aukcjach jest napisane ze dotyczy tylko tych "typowych" zamykan.
No a jesli juz bym zrobil ten centralny zamek i otwieranie bagaznika to mozna to jakos polaczyc? Tzn. podlaczyc bagaznik pod centralny i jakos za pomoca pilota go otwierac (niezaleznie od drzwi)? Do tego chyba jest potrzebny jakis przkaznik z dwoma kanalami, dobrze to rozumiem?
Troche sie rozpisalem ale mysle ze bedziecie wiedziec o co mi chodzi?
No i mam nadzieje ze znajdzie sie ktos kto pomoze nowej osobie na forum?
Z gory wielkie dzieki!
PS. to moj pierwszy post, ale mysle ze nie ostatni. No i oczywiscie zawsze moge liczyc na Wasza pomoc?

silvercar - 8 Cze 2006, 16:55

Kupujesz centralkę na pilota z dodatkowym kanałem i pilotem sterowanym dwoma klawiszami. Jeden jest od otwierania drzwi a drógi od klapy. Sam ostatnio takie cudo instalowałem. Problem w zamkach istnieje. Otwieranie odbywa się za pomocą linki. Ale sposób jak zainstalować siłowniki był już opisywany:
http://www.fiestaklubpols...light=centralny
przy drzwiach kożystałem z tego opisu:
http://www.elektroda.pl/r...0cbb0a1ac75b462
a bagażnik:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=15638
z tym że odciąg siłownika mam w drógą stronę. Ale wszystko śmiga :)

Zestaw który kupiłem to http://www.allegro.pl/ite...da_zaplonu.html i dodatkowy siłownik.
Przy otwieraniu bagażnika trzeba zastosować dodatkowy przekaźnik, żeby obciążenie nie szło na centralkę. Wszystkie siłowniki mam takie same...

jogar26 - 8 Cze 2006, 20:18

@silvercar ile czasu Ci to zajęło?
przymierzam się do tego ale wiedzy (praktycznej) mi trochę brak :)

maks87 - 8 Cze 2006, 20:47

Dzieki za pomoc, troche mi sie to rozjasnilo. Tylko nie wiem jeszcze z tymi dwoma kanalami. Zalozmy ze kupie centralny zamek do 2 drzwi i osobno dokupie jeden silownik do bagaznika. Ale czy to cale sterowanie do centralnego z tego zestawu bedzie dobre czy bedzie trzeba jeszcze dokupic jakies inne zeby dalo sie ten bagaznik otwierac?
silvercar - 9 Cze 2006, 10:40

Na ten dodatkowy kanał trzeba założyć przekaźnik najzwyklejszy z jednym stykiem zwieranym, który będzie sterował siłownikiem z klapy bagażnika np.:
http://www.allegro.pl/ite...idne_nowe_.html
Pod 1 i 3 podłanczasz zasilanie na 2 sterowanie z centralki a 5 zasilanie do siłownika. W tym przekaźniku 4 izolujesz.
Ja założyłem przekaźnik żółty od fiesty ze świateł drogowych i nie ma tam wyjścia 4 a reszta opisu zgodna. Gniazdo też wymontowałem ze skrzynki przekaźnikowej (ze szrotu) i teraz mam wszystko w swojej skrzynce przekaźników ładnie zamontowane. Do tyłu potrzebna jest jeszcze dodatkowa płytka i jeden bolec, który też można wymontować na szrocie za pare złotych.

Co do sterowania. To jednym klawiszem otwieram i zamykam drzwi, a drógim otwieram bagażnik.

Czasowo mi się troszkę zeszło. ;-)

Rangers76 - 9 Cze 2006, 11:48

Cześć
Mam do Was pytanko a za zasadzie dwa:
1.Czy jak mam do ostatniego pinu w listwie z tyłu podłączone oświetlenie bagażnika (sam robiłem) to mogę też podpiąć się z zasilaniem siłownika?
2.Jak podłączyć siłownik? Masa na stałe a plusem otwieranie?

silvercar - 9 Cze 2006, 13:53

Światełka do oświetlenia bagażnika są chyba montowane w boczkach (z głośnikami)... I nie rozumie sensu takiego podłączenia. Światło się nie świeci po otwarciu bagażnika?! Chyba że chodzi ci o to że w miejsce pinu w belce masz wstawiony przerywacz obwodu...
Przy takim połączeniu nie da rady. Masa siłownika na stałe, a otwieranie plusem.

Rangers76 - 9 Cze 2006, 16:35

Nierozumiem
To po co podłancza się siłownik do tego ostaniego zacisku w tej kostce?Pytam czy mogę z niego wziąć "+" bo mam tam też podłączone oświetlenie bagażnika.
Czy ktoś może to jakoś ładnie opisać?

silvercar - 9 Cze 2006, 16:46

Link do opisu podłączenia z dokładnym opisem co i jak i po co masz podany... http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=15638
hbr - 9 Cze 2006, 17:00

W kwestii centralnego zamka: warto zaopatrzyć się w takie blachy: http://www.starmach.pl/sklep/index.php?wiecej=285 lub od razu cały zamek: http://www.starmach.pl/sklep/index.php?wiecej=131

Znacznie ułatwia to montaż (nie trzeba nic przerabiać).

jackrzec - 9 Cze 2006, 17:11

hbr napisał/a:
W kwestii centralnego zamka: warto zaopatrzyć się w takie blachy: http://www.starmach.pl/sklep/index.php?wiecej=285 lub od razu cały zamek: http://www.starmach.pl/sklep/index.php?wiecej=131

Znacznie ułatwia to montaż (nie trzeba nic przerabiać).
Chyba żartujesz?! Za tą cene, to kupi oryginał. Daj żyć, płacić 115 zł za kawałek płaskownika, którego wykonanie zajmuje góra 15 min! A do nabycia jest w pierwszym lepszym sklepie ze stolarką budowlaną - praktycznie można dopasować profil do łączenia belek itp rzeczy. Ale to i tak kombinacja, niechce mi się rozbierać drzwi żeby zrobić fotki jak ja to rozwiązałem, ale jutro może porobię, przynajmniej wygląda i działa jak oryginał!
hbr - 9 Cze 2006, 17:37

Cytat:
Chyba żartujesz?!


Nie, serio.

Cytat:
Za tą cene, to kupi oryginał.


Mniemam, że masz linki na potwierdzenie tego faktu.

Cytat:
Daj żyć, płacić 115 zł za kawałek płaskownika, którego wykonanie zajmuje góra 15 min!


Oczywiście, wszyscy robimy po 15 płaskowników dziennie, żadna filozofia. Np. ja pisząc ten post zrobiłem już ze dwa.

Cytat:
Ale to i tak kombinacja, niechce mi się rozbierać drzwi żeby zrobić fotki jak ja to rozwiązałem, ale jutro może porobię, przynajmniej wygląda i działa jak oryginał!


Kombinacją nazywasz wyjęcie zamka, przykręcenie siłownika, ponowne zamontowanie zamka? Będę zatem wdzięczny, jeśli nakreślisz mi swój *niekombinowany* sposób montażu (pal licho fotki). [/quote]

jackrzec - 9 Cze 2006, 17:54

hbr napisał/a:
Cytat:
Chyba żartujesz?!


Nie, serio.

Cytat:
Za tą cene, to kupi oryginał.


Mniemam, że masz linki na potwierdzenie tego faktu.

Cytat:
Daj żyć, płacić 115 zł za kawałek płaskownika, którego wykonanie zajmuje góra 15 min!


Oczywiście, wszyscy robimy po 15 płaskowników dziennie, żadna filozofia. Np. ja pisząc ten post zrobiłem już ze dwa.

Cytat:
Ale to i tak kombinacja, niechce mi się rozbierać drzwi żeby zrobić fotki jak ja to rozwiązałem, ale jutro może porobię, przynajmniej wygląda i działa jak oryginał!


Kombinacją nazywasz wyjęcie zamka, przykręcenie siłownika, ponowne zamontowanie zamka? Będę zatem wdzięczny, jeśli nakreślisz mi swój *niekombinowany* sposób montażu (pal licho fotki).
[/quote]

Nie piszę o rzeczach nowych, bo nasze fiesty nowe nie są, Na szrocie oryginał siłownik kosztuje 30 zł, ewentualnie do tego zamek (bo może nie pasować jak nie ma dźwigni) za góra 50 - nie wierzysz, to pochodź po szrotach.

Co do wykonania płskownika, to aż dziw bierze że tak ragujesz - popatrz na zdjęcie i popatrz, że to jest proste jak budowa cepa - wystarczy trochę pomyśleć i mieć chęci.

Jak ja zrobiłem? Zanim wpadłem na pomysł z lataniem po szrotach żeby kupić oryginał, to sam zrobiłem z siłownikó uniwersalnych, ale inaczej. W oryginale jest taka dźwigienka za którą jest zaczepiony siłownik. U mnie oczywiście jej nie było, bo centrala nie miałem, to dźwignię dorobiłem i ten uniwers. siłownik zamontowałem tak jak jest montowany oryginał. Wyższość takiego rozwiązania jest taka, że w tym zestawie co podałeś po zamontowaniu tej blachy na zamku nie ma tej plastykowej obudowy i wszelki syf leci do środka, a u mnie jest obudowa, bo w niczym nie przeszkadza. Po za tym korzystają z przełożenia dźwigni, siownik ma lżejszą pracę, a wtym z allegro jeśli zamek się zsyfi, to po dwóch latach drzwi raczej nie otworzysz. Porobię fotki, bo mi cięzko to opisać. Dużo pisania, a robota prosta i łatwa. Licza się chęci, bo co do narzędzi, to tylko podstawowe - nie potzreba mieć całego warsztatu!

hbr - 9 Cze 2006, 18:43

Mhm. Już samo wywiercenie otworów w tych płaskownikach wybiega poza moje możliwości - nie mam wiertarki. Plastikowej osłony zamka, o której mówisz, nie posiadam w default'cie. Zakładam że przez dwa lata zamek się nie 'zsyfi' bardziej, niż przez ostatnie dziesięć :) A koszt oryginalnego rozumiem, że (50+30)*4=320zł? Tanio nie jest.
silvercar - 9 Cze 2006, 23:27

Coś mi się nie wydaje żeby aż taki syf latał w tych drzwiach, żeby tylko dwa latka pochodził zamek. A smarować i tak trzeba bo jak wynika z postów nawet orginały zasłonięte się zacierają. Siłownik tak czy siak znajduje się na zewnątrz więc nie ma co debatować co lepsze. Najważniejsze że działa :-P a za dwa latka NEW CAR
maks87 - 10 Cze 2006, 20:48

Ale jestem z siebie dumny :) Jakas godzinke temu skonczylem robic elektryczne otwieranie bagaznika. A to dzieki temu forum bo to wlasnie tu o tym pierwszy raz przeczytalem. Jesli chcecie moge opisac co i jak robilem, ile mnie kosztowalo i czy kazdy da rade sam to zrobic. Jak tak to dajcie znac to bede pisal dalej. A narazie dzieki za Wasze podpowiedzi. No i mam nadzieje ze jak moze wkroce wezme sie za centralny w drzwiach to moge na Was liczyc.
Bart_Skrzyszow - 11 Cze 2006, 10:19

No pisz pisz ;)
Na co jeszcze czekasz :P

maks87 - 12 Cze 2006, 15:22

Postaram sie jak najprosciej napisac jak zrobilem to elektryczne otwieranie bagaznika zeby kazdy mogl zrozumiec i rowneiz u siebie cos takiego zrobic, gdyz jest to w miare latwe. Mi zeszlo niestety az 6(!) godzin, ale mysle ze teraz jakbym to robil to kolo 2 godzinki i gotowe.
Na poczatek proponuje zakupic lub wyszukac gdzies w garazu wszystko co potrzebne, ja sie slabo przygotowalem i potem tracilem czas zeby cos znalezc itd.
Napisze jeszcze ze koszty u mnie nie byly wieksze niz 20 zl wiec mysle ze jest to nic w porownaniu z wygoda jaka oferuje to otwieranie.
Dodam, ze w zime popsulo mi sie otwieranie bagaznika z kluczyka i jak tylko zrobilo sie cieplej to zamontowalem sobie linke kolo tylniej kanapy ktora otwieralem bagaznik, troche smiesznie to wygladalo, no ale bylo sobie trzeba jakos radzic.

No dobra, przejde wkoncu do konkretow :)
Zakupy:
- silownik slave 11 zl
- przewod (ja kupilem dwuzylowy 8 m, jednak wystarczy jedna zyla kolo 6 metrow) 7 zl
- przycisk, przelacznik, wylacznik czy jak to tam jeszcze sie inaczej nazywa, 2zl (jednak uzylem inny, wiekszy ktory znalazlem w domu). Ja na tym zakonczylem moje zakupy, jednak proponuje jeszcze kupic roznego rodzaju "koncowki", zaciskane, skrecane, wsuwane, zeby potem do tego przylutowac kabel i je laczyc jedna koncowka z druga, a nie lutowac kabli (chyba wiecie o co chodzi). Jesli jednak tego nie macie, to oczywiscie poza izolacja proponuje opaski termokurczliwe.

Narzędzia ktore uzywalem to:
- wiertarka,
- elektryczny wkretak (lub srubokret)
- lutownica +cyna +kalafonia (jesli macie te rozne koncowki, to mozna sie obyc bez niej)
- miernik
- kombinerki
- nóż
- klucze torxy


Przejdzmy do pracy (niestety zrobilem tylko kilka zdjec, ktore tu umieszcze, moznie nie wszystko widac, ale lepszy to niz nic).

1. Odkrecilem ten plastikowy boczek w klapie, jako ze byl juz popekany i przykrecany innymy srubami nie mialem z tym problemu.

2. Jesli macie otwieranie z kluczyka, czy tak jak ja za pomoca linki to teraz trzeba ciegno lub linke odlaczyc od zamka, a nastepnie odkrecic zamek.

3. Kolejna rzecza bedzie znalezienie miejsca na silownik. Ja to zrobilem bardzo prosto, tu dzie jest przymocowana wycieraczka, w tej blaszce sa dwa otwory. Wykorzystalem jeden z nich aby do niego przymocowac silownik, drugi po wczesniejszym zaznaczeniu dokladnego miejsca wywiercilem. Nie przejmujcie sie tym ze silownik nie jest w lini prostej z za czescia zamka, do ktorej przymocowuje sie ciegno, nic nie szkodzi jak bedzie troche pod kątem.

4. Teraz chyba najtrudniejsza czesc, trzeba znalezc odpowiednia dlugosc ciegna, tak zeby zalozyc na silownik, i wygiac w odpowiednim miejscu aby zamek sie dobrze otwieral. Ja do tego uzylem nie drutu ktory jest w zestawie z silownikiem, tylko kawalem innego, ktory mialem. Zrobilem to na oko, z jedna poprawka. Poprostu przykreccie lekko, silownik, jedna koncowke druta zaczepic o silownik, a druga wystawic w miejsce gdzie jest zamek, zaznaczyc jakims markerem gdzie mniej wiecej wychodzi i tam wygiac. Nalezy tylko pamietac, aby glowka silownika byla wyciagnieta!

Na tym zdjeciu bedzie widac o co chodzi, jest to juz po przykreceniu zamka.


5. Jak juz mialem wszystko dobrze wyliczone, wygialem drut, potem odkrecilem silownik, przesunalem go do przodu, tak aby koncowka druta wystawala i zaczepilem ja w zamku, nastepnie przykrecilem zamek i silownik.



6. Proponuję sprawdzic teraz silownik, podlaczajac go jakims dlugim przewodem do akumulatora lub jakiegos innego zrodla pradu 12V. Oczywiscie trzeba wczesniej palcem zamknac zamek i zobaczyc czy silownik jest w stanie go otworzyc. Jesli tak mozna przejsc do dalszych czynnosci, jesli nie trzeba poprawic dlugosc ciegna, pamietajac o tym zeby to robic przy wyciagnietej glowce silownika.

7. Gdy wszystko dziala, pozostaje podlaczenie na stale zasilania do silownika. Najlatwiej na poczatek podlaczyc mase silownika. Ja podlaczylem ja najpierw w przypadkowo wybrane miejsce, ale potem sie okazalo ze czasem dziala, czasem nie. Wiec najlepiej podlaczyc tak jak to pozniej zrobilem do masy wicieraczki. Ja uzylem do tego takiej przykrecanej koncowki i wlozylem ja pod srube od masy wicieraczki.

8. Kolejna rzecza jest podlaczenie "+" silownika. Ja zrobilem to w ten sposob: zasilanie wzialem ze skrzynki z bezpiecznikami, wpialem sie do 3 bezpiecznika, przewod pociagnalem obok siedzenie kierowncy, pod tylna kanapa i do bagaznika. Tam wykorzystalem pomysl ktory wyczytalem na tym forum. Aby nie ciagnac kabla jakos "dziwnie" wykorzystalem styki ktora sa w bagazniku i klapie. One sa to tylniej wycieraczki i podgrzewanie tylniej szyby. Czwarty (liczac od lewej, jedyny wciskany) styk jest nieuzywany. Wyjalem ten plastik w ktorym jest ten styk, na kabel zalozylem "koncowke" i wsunalem ta "koncowke" styku. Podobnie w klapie, jeden koniec kabla podlaczmy do silownika, drugi do tego bolca. Tu moze byc problem, jednak w sklepach powinny byc takie "koncowki" pasujace na ten bolec, jesli nie, to trzeba jakos inaczej sobie poradzic. Ja na ten bolec zalozylem nit, a pod niego wcisnalem przewod.

9. Oczywiscie na kablu ktory idzie od bezpiecznikow nalezy umiescic przycisk ktorym bedziemy otwierac bagaznik. Ja to zrobilem z lewej strony, byla tam akurat taka dziura, troche zaduza ale wycialem z plastiku podkladki i pasowalo.


10. Gdy wszystko zrobimy, zamknijcie bagaznik i zobaczcie czy dziala. Jesli nie, trzeba od srodka jakims srubokretem otworzyc i szukac co jest zle. U mnie z tym najdluzej zeszlo, niby wszystko jak trzeba a nie dziala. Sprawdzalem kazda czesc kabla, czy jest napiecie. Od bezpiecznikow do stykow w bagazniku dochodzilo. Od bolca w klapie do silownika tez wszystko bylo dobrze, przez styk i bolec jak jest zamkniete tez prad przechodzil a jednak nie dzilalo. Do tej pory jest to dla mnie zagadka czemu tak bylo, jednak wkoncu wszystko zaczela dzialac tak jak trzeba.

Strasznie dlugo ten moj opis, dla niektorych moze troche smieszny, ale staralem sie tak wszystko opisac zeby kazdy mogl wszystko zrozumiec i u siebie to samo zrobic. Rozumiem jak to jest, bo sam jestem mlodym kierowca, nie znam sie na tego typu sprawach i bardzo lubie gdy gdzies o czyms czytam jak to jest bardzo dokladnie opisane, bo wtedy takie poczatkujace osoby jak ja moga sie duzo nauczyc.

Jesli ktos z Was bierze sie za robienie takiego otwierania u siebie i macie jakies pytania lub problemy, chetnie pomoge. Pisac na forum lub GG (nawet gdy niedostepny).

dday - 13 Cze 2006, 00:59

nie za nisko umieściłeś ten przycisk :?:
nie zdaża Ci się przypadkowo nogą otworzyć kufer :fox:

maks87 - 13 Cze 2006, 09:34

Akurat byla tam taka dziura wiec tam go umiescilem. Ale najpierw sprawdzilem, noga jest nizej wiec raczej sie nie zdazy zebym do przypadkowo dotknal. A jesli tak sie stanie to bede myslal nad zmiana miejsca.
Rangers76 - 13 Cze 2006, 18:59
Temat postu: no tak
cześć
no tak wszystko ok tylko ja nie mam jednej z blaszek tej trzeciej w kolejności.
i co mam zrobić?
jak zapodać "+" do siłownika?
pozdro 4 all
notw

maks87 - 13 Cze 2006, 23:07

No ja "+' dawalem poprzez czwarta od lewej blaszke, ktora nie byla do niczego wykorzystana. U mnie to bylo tak: na pierwszej tylnia wicieraczka, na drugiej caly czas bylo napiecie, na trzeciej podgrzewanie tylniej szyby a czwarta wolna.
Jak chcesz sprawdzic czy masz cos na czwartej to przekrec kluczyk lub odpal samochod, wlacz tylnia wicieraczke i podgrzewanie szyby i miernikiem sprawdzaj na ktorej blaszcze masz 12V. Ja wlasnie w ten sposob robilem.

jackrzec - 13 Cze 2006, 23:44

maks87 napisał/a:
No ja "+' dawalem poprzez czwarta od lewej blaszke, ktora nie byla do niczego wykorzystana. U mnie to bylo tak: na pierwszej tylnia wicieraczka, na drugiej caly czas bylo napiecie, na trzeciej podgrzewanie tylniej szyby a czwarta wolna.
Jak chcesz sprawdzic czy masz cos na czwartej to przekrec kluczyk lub odpal samochod, wlacz tylnia wicieraczke i podgrzewanie szyby i miernikiem sprawdzaj na ktorej blaszcze masz 12V. Ja wlasnie w ten sposob robilem.


Tu macie opis złącza na mojej stronce :) http://jackrzec.republika.pl/www/html/zlacze.htm

abla - 14 Cze 2006, 06:21

Rangers76 napisał/a:
cześć
no tak wszystko ok tylko ja nie mam jednej z blaszek tej trzeciej w kolejności.
i co mam zrobić?
jak zapodać "+" do siłownika?

Jeśli nie masz wolnego styku to pozostaje Ci ciągnięcie przewodu przez klapę.
Instrukcja montażu elektrycznego otwierania zamka bagażnika w moim wykonaniu :) : http://fiesta.abla.piwko....mod_elektr.html - tam jest to opisane.
Pozdrowionka :)

maks87 - 14 Cze 2006, 11:15

Po bagazniku przyszedl wreszcie czas na centralny. Kupie uniwersalny zestaw centralnego zamka bez tych blaszek do fordow i pokombinuje jak mozna silowniki przymocowac, ewentalnie jak juz bede mial silowniki to postaram sie zrobic taka blasze na wymiar. Jednak caly czas nie wiem jednak rzeczy. Zdecyduje sie chyb na zakupu centralnego z dwoma silownikami, masterami i narazie bez pilota (koszt ok. 40 zl). Jesli uda mi sie wszystko zamontowac i bedzie dzialalo, a i jakies fundusze sie znajda to bede chcial do tego dodac wlasnie sterowanie pilotem. Jesli dobrze rozumiem to silowniki podlaczam do centralnki z zestawu, centralke do zasilania i tyle. A potem jak bede chcial dodac pilota to musze kupic do tego sterownik, tak? I ten sterownik podlaczam zamiast centralki, czy centralka zostaje a do niej podlaczam sterownik? I jak bylby to sterownik ktory ma 2 kanaly, to chcialbym podlaczyc do tego bagaznik. Tylko wtedy silownik od bagaznika podlaczam do centralki czy do sterownika? Wtedy koszt beda ponad 100 zl (40 centralny + ok. 90 sterownik).
A moze lepiej odrazu kupic zestaw z pilotem? Wtedy wyniesie mnie to 90-100 zl.
No tylko co jesli nie poradze sobie z zainstalowaniem silownikow? W pierwszy przypadku strace tylko 40 zl, w drugim juz 100 zl. Jak myslicie? Czekam na Wasze opinie, mam nadzieje ze i tym razem mi pomozecie.

Rangers76 - 14 Cze 2006, 12:38

Cześć
U mnie jest tak
Kto coś wymyśli jak zapodać "+" bo wszystkie blaszki mam zajęte a jednej nie mam.





Dzisiaj założyłem siłownik i podłączyłem "-"
W piątek podłącze "+"
fajka

Pozdro 4 all
Klubowicze 06 Respect
:ok:

maks87 - 14 Cze 2006, 14:24

A co masz na tym czwartym styku?
Ja widze dwa rozwiazania:
1. w miejsce gdzie powinien byc trzeci styk, wstawic jakas blaszke (musialbys cos pokombinowac), i tak samo tam gdzie powinien byc trzeci bolec tez cos "wstawic". No i wtedy bedzie tak jak u mnie.
2. Jesli nic nie wymyslisz do punktu pierwszego, to pozostaje tak jak to niektorzy robia, puscic przewod przez gume od spryskiwacza. Gdzies w linkach podanych w tym temacie sa zdjecia jak to wyglada.
Ciagle czekam na jakas odpowiedz dotyczaca mojgo wczesniejszego posta.

jackrzec - 15 Cze 2006, 00:48

Klega wyżej dobrze pisze - to jedyne rozwiązanie. A swojadrogą, to bardzo dziwne że nie masz tej blaszki! A co masz podpięte do tej ruchomej?
Rangers76 - 16 Cze 2006, 12:32

Witajcie
Do ruchomej podpięte mam oświetlenie bagażnika.
Ale już po problemie.Wciągnąłem sobie wczoraj przewód przez klapę.

Bo nie mam bezpiecznika nr.3 on jest od .... nie wiem czego.Jakiś kluczyk jest na klapce od bezpieczników.

Mogę podłączyć "+" z radia?

maks87 - 16 Cze 2006, 12:43

Ale nie wiem czy jak podlaczysz "+" od radia, to czy wtedy bedzie bagaznik dzialal. U mnie radio dziala jak sie przekreci raz kluczyk.
Nie masz trzeciego bezpiecznika bo on jest od centralnego zamka. Ja tez go nie mialem, i to wlasnie zamiast bezpiecznika podlaczylem kabel. Troche nie fachowo, ale nie chcialo mi sie od spodu podlaczac, za duzo roboty.

Rangers76 - 16 Cze 2006, 17:40

Przecież do radia mam "+" na stałe nawet po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka.
Masz chyba coś kiepsko podłączone radio bo musisz przekręcać zapłon na postoju żeby go (radia) słuchać.

silvercar - 16 Cze 2006, 20:56

Do radia są dwa zasilania pamięć (stale podawanie napięcie ale na cienkich przewodach) i po przekręceniu stacyjki w pozycję 1 praca radia (grubszy przewód przygotowany na większe obciążenia instalacji) Ja też mam tak podłączone. Mam radyjko z końcówkami 4x50 i szkoda mi piłować instalację... Więc siłownik będzie dawał zbyt wysoki prąd i przewód z radia może nie wytrzymać. Zobacz przy wył stacyjce na którym bezpieczniku jest zasilanie i podłącz się do tego przewodu, najlepiej za bezpiecznikiem to będziesz miał dodatkowo zabezpieczenie...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group