Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Uszczelniacze zaworowe i GMP

Marcink - 25 Lip 2014, 20:25
Temat postu: Uszczelniacze zaworowe i GMP
Witam.
Postanowiłem wymienić uszczelniacz na zaworach i niestety natknąłem się na kilka problemów.
Fiesta MK3 1.4 benzyna
1. W silnikach 1.1 jest nacięcie na kole pasowym żeby ustawić tłoki w GMP a u mnie niestety czegoś takiego nie ma.
Na górnym kole jest strzałka ale nie wiem czy to to samo.



2. Jeśli podepnę pod pierwszą świece kompresor to czy inne muszą być wkręcone ?
3. Jak ustawie GMP to robie zawory na tłoku 1 i 4 a jak w DMP to zawory na tłoku 2 i 3 ??

brewa7 - 25 Lip 2014, 21:02

1.

2. chcesz sprawdzić kompresję? Wykręcasz świecę i wkręcasz w jej miejsce manometr. Ważne raczej żebyś odciął na tę chwilę dopływ paliwa.

3. <było> Użyj szukajni

Marcink - 25 Lip 2014, 21:08

2. Nie chcę sprawdzić kompresji. Chcę podpiąć zamiast świecy taki reduktor żeby zawór nie spadł.
brewa7 - 25 Lip 2014, 21:16

No ale jak podepniesz tak to na jednym cylindrze nie będzie iskry. W ogóle o jaki zawór Ci chodzi?


A chodzi o postty z tego tematu: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=21067

vegetagt - 25 Lip 2014, 21:18

brewa7, on chce wymienic uszczelniacze. Żeby mu fizycznie zawór nie wpadl do cylindra, musi albo przez świece wepchnac tam szmate, albo podlaczyc kompresor i nabić ciśnienia. Ot cała magia :P

A jak chce to zrobić bez tego patentu, to niestety musi zrzucić głowice :P

brewa7 - 25 Lip 2014, 21:21

już skumałem o co kaman.
Marcink - 25 Lip 2014, 21:23

O to właśnie mi chodzi. No i jak ustawie sobie GMP to jak wkręce reduktor do pierwszej świecy to czy w pozostałych gniazdach muszę mieć wkręcone świece czy nie ?
vegetagt - 25 Lip 2014, 21:26

Marcink, na moje nie musisz.
brewa7 - 25 Lip 2014, 22:36

No musisz pamiętać że jak wypchniesz 1 tłok w dół to robisz na 2 i 3 cylindrze. Tylko nie wiem jak jest dokładnie z zaworami, czy nie wpadnie Ci za głęboko jak będziesz wymieniał. Wiesz bo zawór może o trochę się obniżyć i czy po założeniu nowego uszczelniacza dasz radę odpowiednio ścisnąć sprężynę zaworu żeby założyć potem zamek na talerzyki.
Marcink - 26 Lip 2014, 08:53

No i tutaj pada moje kolejne pytanie.
Z jaką siła wpuszczać powietrze przez ten reduktor ??
Ile barów wystarczy ?

brewa7 - 26 Lip 2014, 22:17

przelicz sobie stopień sprężania silnika i w pakuj mu takie ciśnienie.

Stopień sprężania* 0,12= Ciśnienie sprężania w MPa
a na bary sobie przeliczysz w jakimś przeliczniku miar

Marcink - 27 Lip 2014, 13:00

Dziękuje bardzo za pomoc.
Udało się wymienić uszczelniacze bez problemów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group