Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Ściąganie podczas hamowania

PawelBW62 - 17 Lut 2014, 21:59
Temat postu: Ściąganie podczas hamowania
Witam!!!

Jak hamuje moją fiestą to mnie sciąga w prawo... a Lewa felga robi sie gorąca aż parzy.

Co jest tego przyczyną??? bo tuleje na wahaczach wymieniałem 2 tyg temu

Freeman - 17 Lut 2014, 22:16

Lektura dla Ciebie: http://www.fiestaklubpols...p?tag=sciaganie

Myślę, że znajdziesz odpowiedź wśród wskazanych tematów.

diodalodz - 19 Lut 2014, 02:38

przyczyn może być kilka
1. zapchany wąż elastyczny od lewego zacisku (rozwarstwia się wewnątrz)
2. zatarty tłoczek w zacisku
3. zatarta prowadnica (w fordzie akurat mało spotykane)
4. uszkodzone łożysko koła.

Pierwszy temat łatwo zdiagnozować, bo podnosisz auto, prosisz kogoś by wcisnął i puścił hamulec. Sprawdzasz jak obraca się tarcza, odkręcasz na chwilę odpowietrznik i sprawdzasz czy opór się gwałtownie nie zmniejszył.

2 temat można spróbować diagnozować po przez sprawdzenie gumki na tłoczku, ewentualnie zajrzenie pod nią. Można też spróbować wcisnąć tłoczek, jeśli stawia duży opór znaczy się, że trzeba go rozebrać i wymienić mu gumki, zestawy naprawcze produkuje np firma Autofren

3 prowadnicę sprawdzisz przy rozbieraniu zacisku do akcji 2.

4 jeśli po zdjęciu zacisku tarcza nadal będzie się ciężko obracać to wina łożyska.

van - 19 Lut 2014, 09:32

może być też luz w zawieszeniu
drjanusz - 19 Lut 2014, 10:48

van,
PawelBW62 napisał/a:
bo tuleje na wahaczach wymieniałem 2 tyg temu

A czytałeś dokładnie? No tak jeszcze końcówki zostają! ;-|

diodalodz - 19 Lut 2014, 12:20

Cytat:
może być też luz w zawieszeniu

Napisał " A lewa felga robi się gorąca aż parzy "

PawelBW62 - 24 Mar 2014, 15:38

W końcu znalazłem przyczynę, był to zapchany wąż elastyczny od lewego zacisku aż w środku spęczniał. Doszedłem do tego po wymianie całych przednich hamulców (klocki + zestawy naprawcze z tłoczkiem).

Lewe klocki były całkowite spalone. spowodowane to było tym że zacisk cały czas trzymał ciśnienie przez uszkodzony wąż elastyczny. Od razu się auto lepiej rozpędza i nie ściąga w prawo.

drjanusz - 25 Mar 2014, 15:13

diodalodz napisał/a:
Pierwszy temat łatwo zdiagnozować, bo podnosisz auto, prosisz kogoś by wcisnął i puścił hamulec. Sprawdzasz jak obraca się tarcza, odkręcasz na chwilę odpowietrznik i sprawdzasz czy opór się gwałtownie nie zmniejszył.

I tu miałeś wyjaśnienie PawelBW62,

Marcinowaty - 26 Mar 2014, 21:53

Powinieneś wymienić wszystkie elastyczne przewody hamulcowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group