Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Swap - Zetec 1.6 16V z Escorta MK7

blind227 - 24 Kwi 2011, 08:48
Temat postu: [MK3] Swap - Zetec 1.6 16V z Escorta MK7
Witam mam Fieste mk3 1.3i i cały czas myślę nad zmianą silnika na lepszy.
Doszedłem do wniosku że najtaniej będzie mi kupić całego escorta mk7 1.6 od kogoś kto niema kasy na opłaty itp.
Patrząc po serwisach z ogłoszeniami takiego forda mogę mieć za około 1000 zł.
A po wyjęciu wszystkiego potrzebnego sprzedając na części troszkę może mi się zwrócić.
I teraz pytania do znawców bo ja z fiesta mam do czynienia dopiero od 6 mc :) .
Czy zostawiać skrzynie 5 biegową tą co mam teraz czy ta z escorta będzie lepsza - na pewno młodsza moja jest z 93 .
Czy da radę bez większych problemów przenieść klimatyzację i wspomaganie.
Z tym drugim wiem ze masa zabawy z maglownica i kolumną kierowniczą.
Czy muszę zmieniać pompę paliwową ?
Czy muszę zmieniać licznik teraz mam z obrotomierzem czy wystarczy jakaś ingerencja w obecnym liczniku.
Oczywiste jest to że będę musiał zabrać pewną część elektryki z tego escorta do silnika i było by fajnie jak by ktoś powiedział mi co dokładnie.
No i teraz hamulce czy muszę szukać tych od xr2i czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł.
Nie mam zamiaru się ścigać fiestą ale chciał bym aby była troszkę szybsza bo na prawdę fajnie mi się nią jeździ.
Czekam na odpowiedzi na moje pytania a ja teraz jak zrobiło się ciepło zabieram się za remoncik bo rdza wychodzi :) .

Pozdrawiam

Stunt_Man - 24 Kwi 2011, 09:20

z escorta nie będzie pasowało nic poza samym silnikiem
mocowania, maglownica, klima.... to wszystko jest inne niż w fieście

blind227 - 24 Kwi 2011, 12:45

wiem że maglownica jest inna i nie będzie pasować.
Czyli skrzynia nie będzie pasować ?
A co do klimy to sama pompa klimy mam nadzieje że będzie pasować tak samo z wspomaganiem pytanie tylko czy będzie miejsce na to i na to.
I tak bardziej opłaca się kupić całego escorta .

drzeniow - 24 Kwi 2011, 13:05

blind227 napisał/a:
I tak bardziej opłaca się kupić całego escorta .

kup escorta i jezdzij escortem :P
wiekszy wygodniejszy :D
popraw tam ogniska rdzy i będzie git.

vegetagt - 24 Kwi 2011, 15:16

blind227 napisał/a:
Czyli skrzynia nie będzie pasować ?


a mi sie zawsze wydawalo, ze skrzynia od escorta pasuje ( przynajmniej z mk5/6 ) o ile to nie mtx ( bo wtedy chyba zamach inny jest )
Mógłby ktoś potwierdzić?

luki - 24 Kwi 2011, 15:29

pasuje o ile to ib5. Escort ma inne mocowania. ale te fiestowe można normalnie przykręcić.
dżolero - 5 Maj 2011, 23:12

podłączam sie do tematu tez planuje swapa i nie wiem co potrzebuje oprucz silnika kompletnego i wiązki...
f1@hawaj.cba.pl - 1 Lis 2011, 21:40

Witam. Chciałbym odświeżyć temat gdyż właśnie rozpocząłem swap w fieście Mk3 z silnika 1.4 na 1.6 16V Zetec. Silnik z escorta mk7 leży już w środku, skrzynia biegów pozostawiona z 1.4. Teraz czas wziąć się za elektrykę. Czy ktoś z Was przerabiał wcześniej ten temat ? Posiadam ECU i wiązkę elektryczną z escorta a także skrzynkę elektryczną i wszystkie wiązki z obu aut. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć od czego zacząć i na co zwracać uwagę ??
Będę bardzo wdzięczny na wszelką pomoc.

luk-90 - 1 Lis 2011, 21:57

zwracać uwagę trzeba na całą wiązkę czy nie ma poprzecieranych/sparciałych/starych kabli, bo bedą cyrki. Co do samego podłączania sam niejednokrotnie wrzucałem linka do angielskiej strony i opisy co gdzie z czym podłączyć
f1@hawaj.cba.pl - 1 Lis 2011, 22:10

W czasie montażu sprawdzę wszystkie przewody tak jak radziłeś. zastanawia mnie tylko czy muszę zmienić całą skrzynkę bezpieczników bo od ECU zeteca wszystkie przewody idą do silnika za wyjątkiem przewodów do immo i kostki w której są tylko 2 przewody (chyba zasilanie ECU) do stacyjki. Natomiast w nadwoziu została duża kostka która szła do silnika 1.4 od skrzynki bezpieczników. Jak to ugryźć ??
ciulalla - 2 Lis 2011, 12:51

a mam pytanko jeszcze odnośnie swapa mam silnik z pompą wspomagania i dostęp do maglownicy ze wspomaganiem od fiesty mk4 czy podejdzie do mk3??
Marcin - 2 Lis 2011, 14:39

ciulalla napisał/a:
maglownicy ze wspomaganiem od fiesty mk4 czy podejdzie do mk3??

jackrzec kiedyś badał temat, jego pytaj

Stunt_Man - 2 Lis 2011, 15:30

wymieniasz tylko wiązke silnika pod maską i ten fragment który idzie do immo w kabinie (spięty z wiązką silnika przy kompie)

wałkowane milion razy:
http://www.fiestaguides.c...conversion.html

Fordon - 2 Lis 2011, 16:42

A ja widze ze chlopaki co dopisali sie nie zauwazaja ze to Escort MK7, co za tym idzie jest to EEC V a nie EEC IV wiec ECU ma 104pin a nie 60pin... malo tego jest tam PATS, czyli trzeba pestki z kluczyka, a malo tego instalacja miedzy MK3 fiesta a essim MK7 to niebo a ziemia...
Jeszcze inna kwestia jest jakosc kabli w essim mk7, gdzie te narazona na cieplo od silnika niestety pieknie pekaja na izolacjach... wiec w/w opis jest do .... no wiadomo...

f1@hawaj.cba.pl - 4 Gru 2011, 23:00

Dziś udało się uruchomić silnik. Duży wkład miał kolega Fordon który chętnie służył radą. Część instalacji zrobiona już na gotowo część wymaga jeszcze poprawek i podłączeń. Jedno co zauważyłem niepokojącego to nierówna praca na niskich obrotach (spadają w okolice 500) i słychać że co jakiś czas nie pali na wszystkie świece. Świece wykręcone - duża przerwa około 3 -4 mm - platynowe. Według rozpiski dla zeteca 1,3 mm powinno być. Co o tym myślicie ?? Czytałem też o samodiagnozie w eec IV i EEC 5. Czy brak pamięci po rozłączeniu zasilania może dawać takie objawy ?
vegetagt - 4 Gru 2011, 23:40

f1@hawaj.cba.pl napisał/a:
Świece wykręcone - duża przerwa około 3 -4 mm - platynowe


mi Fordon kazał ustawić przerwe na 0.7mm

dżolero - 5 Gru 2011, 08:23

Bo FORDON Zawsze zaradzi ;) :)
f1@hawaj.cba.pl - 7 Gru 2011, 23:14

Po wymianie świecy na nowe silnik uzyskał nowe życie :) chwilowo temat jest rozwiązany, swap powoli dobiega końca :)
f1@hawaj.cba.pl - 14 Gru 2011, 22:51



Fiesta po swapie - jeszcze brudna i z kilkoma prowizorkami ale wkrótce będzie zrobiona na błysk :)

Fordon - 21 Gru 2011, 01:16

Loo karwa to ja takie auto wspieralem ?? :D fajnie :jupi: ognia jej ognia :)
f1@hawaj.cba.pl - 21 Gru 2011, 11:47

Witam. No właśnie takie auto wspierałeś :) nie mówiłem wcześniej bo jeszcze byś się wycofał :p Co do swapa to przyjęło się to bardzo konkretnie, wszystko działa bez problemów, po wymianie świec, pompy paliwa,założeniu podciśnień :) ładnie pracuje na wolnych obrotach i co najważniejsze czuć dużą zwyżkę mocy i momentu względem silnika 1,4 . Ogólnie może nie ma trudnych przeróbek przy swapie z 1,4 na 1,6 16V z mk7, ale jest dużo rzeczy do zrobienia. Teraz przymierzamy się z kolegą do przeróbki kolektora wydechowego na Duratec, wałki i przepustnica od 2,0 i zrobienie całego nowego układu wydechowego. Silnik wydaje się zdrowy więc może mieć to jakiś sens. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za okazaną pomoc :* :)

A poniżej mały BONUS :)


luk-90 - 22 Gru 2011, 08:43

Kolega z Wielkopolski?
f1@hawaj.cba.pl - 22 Gru 2011, 15:22

Tak, wielkopolska a konkretnie pleszew :) Czy ktoś z powyższego forum również jeździ wyczynowo :) ??
luk-90 - 22 Gru 2011, 21:03

moze nie wyczynowo, ale zacząłem amatorsko. Jakoś tak znajomy plener, czyzby Tor Poznań?

Na głownej masz ział Sport w FKP, wejdź poczytaj, poza tym przedstaw auto w dziale "nasze auta"

vegetagt - 22 Gru 2011, 21:10

f1@hawaj.cba.pl, to nie twoja fiesta na tym filmiku? http://www.youtube.com/watch?v=F1qlNxoPAP4

W 5.20 jest honda tommirs, a potem chyba twoja fiesta :>

f1@hawaj.cba.pl - 22 Gru 2011, 21:11

Rzeczywiście zdjęcie z Toru Poznań - SuperOES Wigilijny 16-17 grudnia tego roku.
Z tym wyczynowym sportem to żartowałem :) raczej jest to jeszcze etap amatorski :)
Jedyny wyczyn to był dojechać do końca Superoesu Wigilijnego w jednym kawałku - nam się udało :-P

A tak na marginesie przepraszam za OT :)

@ vegetagt - nic się przed Tobą nie ukryje - to właśnie ta strzała w 5:24s na nawrocie :twisted:

kuba87 - 22 Gru 2011, 21:26

ale foto wymiata :D
luk-90 - 22 Gru 2011, 23:27

Może się skusisz na Young Timer Party, załapiesz się swoją mk3 bez problemu
f1@hawaj.cba.pl - 23 Gru 2011, 00:57

Bardzo chętnie wezmę udział w tej imprezie, rozumiem że kolega też bierze udział ? :D
luk-90 - 23 Gru 2011, 08:32

nie tylko Ja, jest jeszcze kilku innych klubowiczów :devil:
f1@hawaj.cba.pl - 5 Sty 2012, 21:29

Auto po swapie zostało hamowane poniżej wykresy.
W najbliższym czasie przewidziana jest modyfikacja wałków, przepustnicy, przepływomierza, wtryskiwaczy i ecu od mondeo 2.0.
Wyniki hamowania po modach przedstawię w tym temacie. :)



I jeszcze raz podziękowania dla kolegi Fordona za wszelką okazaną pomoc i olbrzymią cierpliwość ;p

luk-90 - 5 Sty 2012, 22:43

Więc tak, gdzie i za ile hamowałeś mysliwca? :fox: Jest to fuul seria? Jezeli tak to baaardzo zacny wynik, na forum FordKlubPolska użytkownik zmodził ziutka 1.6 na gratach MDO i przyspieszenie było na poziomie essa 1.8 105km, wiec podejrzewam, że całkime zacny wynik może być po modach, swoją też musiałbym wybrać się na dupohamownie

Oraz po drugie, to Konrad do baaardzo wielu ludzi ma olbrzymią cierpliwość, moze dlatego zjeżdża do niego prawie całe FKP, bądź on do FKP :rotfl:

vegetagt - 5 Sty 2012, 22:44

f1@hawaj.cba.pl, a myslaleś o głowicy z 2.0? Bo kurde nie chce być pierwszy, więc albo ty albo Bumel musicie to szybciej zrobic :P

ecu od mondeo jest p&p z wiązką esioka?

luk-90 - 5 Sty 2012, 22:47

Jakbyś się wybierał do PZN, to daj znać, chetnie obadam autko :yes:
f1@hawaj.cba.pl - 5 Sty 2012, 23:12

Autko hamowane w GoodHope w Pleszewie dla mniej obeznanych 90 km od Poznania :D - kwota 80 zł - na kolejne hamowanie podobno ma być zniżka. Jeżeli chodzi o mody już istniejące to tylko przelotowy wydech 50mm i stożek noname w miejscu po akumulatorze.
Przyznam że z tą głowicą od 2.0 chętnie pomodziłbym ale wyczytałem że nie pasuje ona od 1.6 więc tematu nie zgłębiałem do końca. W PZN planujemy być z kolegą 28.01 na superoesie o ile uda się wszystko sensownie złożyć w całość :) Jak coś to browara zabierzemy do PZN żeby było co pić w czasie spotkania :D

Ad@mus - 5 Sty 2012, 23:44

a czemu łep z 2l ma nie pasowac?? toz to to samo, tyle ze wieksza powierzchnia zaworowa co za tym idzie lepsze napelnianie i oproznianie kom. spalania, te same zawory ma 1.8 tyle ze sama komora sprezania jest mniejsza co powinno dac wiekszy stopien sprezenia niz na glowie z 2l, wiec najlepiej dac glowice z 2l i uszczelke metalowa z foki i bedzie good

a z kompem p&p to bym uwazal

f1@hawaj.cba.pl - 6 Sty 2012, 00:07

Z pewnością wiązka będzie wymagała przeróbki, p&p to raczej nie przypasuje, nie sprawdzałem jeszcze jak u mnie w tej chwili idą wyprowadzenia z pinów ECU ale gdy podłączę kompa to rzucę jakiś schemat.
Stunt_Man - 6 Sty 2012, 10:01

f1@hawaj.cba.pl napisał/a:
Z pewnością wiązka będzie wymagała przeróbki, p&p to raczej nie przypasuje, nie sprawdzałem jeszcze jak u mnie w tej chwili idą wyprowadzenia z pinów ECU ale gdy podłączę kompa to rzucę jakiś schemat.

jak wtyczka pasuje to piny też. mondeo po 96 ma inne kompy. escort mk7 chyba też ma takie

ciulalla - 12 Sty 2012, 20:56

mondek '94 essi '98
Wtyczka na 99% taka sama

BuMeL - 13 Sty 2012, 10:04

vegetagt napisał/a:
a myslaleś o głowicy z 2.0? Bo kurde nie chce być pierwszy, więc albo ty albo Bumel musicie to szybciej zrobic :P


Kurde vegeta, przez takie wpisy nie mogę spać po nocach :/

ciulalla - 31 Sty 2012, 14:14

Witam, wspólnie z f1@hawaj.cba.pl pracujemy nad naszą fiestą, na ostatnim superoesie w sobotę zauważyliśmy pewien problem, przy długich i ostrych zakrętach w lewo całe paliwo odpływa na przeciwną stronę i pompa nie ma co pompować, i samochód nam się krztusi. Czy ktoś może miał już taki problem i w miarę sensownie go rozwiązał (w baku było na początku 3/4 paliwa) a nie ma sensu lać pełnego baku bo to tylko dodatkowy balast.
vegetagt - 31 Sty 2012, 14:21

Do MK3 pewnie najłatwiej ( i najtaniej )kupić bak od wersji z wtryskiem.


ps. masz jakiś film z takiego zakrętu? bo jestem ciekaw, czemu mi jeszcze sie to nie zdarzylo :fox:

ciulalla - 31 Sty 2012, 14:27

w sumie w serii jest bak od 1.4 na monowtrysku. były 2 albo 3 zakręty :hihihi: mamy filmik ze środka jak jeszcze się śmialiśmy z tego.
vegetagt - 31 Sty 2012, 14:29

Jak bak od wtrysku nie daje rady ( dziwna sprawa w sumie ), to tutaj Żółw robił surge tank u siebie:

http://www.fiestaklubpols...p=359428#359428

ciulalla - 31 Sty 2012, 14:36

hmmm ciekawa sprawa, warta przemyślenia. Chyba albo zastosujemy to albo inny jakiś mały bak.
Stunt_Man - 31 Sty 2012, 15:21

ciulalla napisał/a:
w sumie w serii jest bak od 1.4 na monowtrysku. były 2 albo 3 zakręty :hihihi: mamy filmik ze środka jak jeszcze się śmialiśmy z tego.

wyciągaliście pompe? jest ślimak? (taki biały kosz w którym siedzi pompa, )

ciulalla - 1 Lut 2012, 01:18

Tak jest ślimak.
Fordon - 1 Lut 2012, 02:16

Przerywa wam na zakretach, ale podstawa to to czy bak nie byl kiedys wymieniany oraz sam "koszyk" plastikowy dla pompy wraz z sitkiem nie jest dla wersj gaznikowej... bo da sie osadzic pompe w baku dla wersji diesla oraz gaznikowego lecz nie posiada on "koszyka"... a dziwi mnie to tym bardziej iz majac 3/4 zbiornika silnik robi "zabki"....
Macie 2 opcjie dobra i do dupy:
opcja dobra, to wyciagniecie gumy spod kanapy ktora idzie w strone zbiornika wraz z wtyczka, rozciecie w ksztalt "*" blach i odgiecie ich zeby sprawdzic co sie dzieje podczas gdy auto lapie nawet 45* pochylenia na dana strone (uzywamy zaby, podnosnika).
opcja do dupy, to spuszczenie paliwa za pomoca stacyjki i przekaznika do zera, zwalenie zbiornika w dol i ponowne zalanie go 10L paliwa, podlaczenie wtyczki pod autem i obracanie zbionika w rozne pozycje, gdzie jedna strona auta jest podniesiona i mozna wbic bieg zeby sprawdzac sobie zachowanie silnika....
Tak wyglada pi razy dupa "koszyk" dla silnika bezynowego.

luk-90 - 1 Lut 2012, 12:44

Ja mam ten sam problem, ale u Mnie bak od wtrysku. około 15 litrów w baku i na zakrętach dużej pętli się dławił
ciulalla - 1 Lut 2012, 13:50

Dokładnie mamy takiego ślimaka z tym że o ile pamiętam nie idą do niego takie miedziane rurki i jest położony chyba w trochę innym miejscu w baku. Problem może być w tym że przerabiałem pompkę paliwa wkładałem od escorta w smok od fiesty, ale nie wiem czy stanowiło by to jakiś problem. Szkoda że sportowe baki są takie drogie.
luk-90 - 1 Lut 2012, 14:46

To jest Ford, elementy sportowe musisz sobie samemu wykonać :yes:

A gdyby tak w baku jakieś wspawać jakieś przegrody?

Stunt_Man - 1 Lut 2012, 15:52

luk-90 napisał/a:
Ja mam ten sam problem, ale u Mnie bak od wtrysku. około 15 litrów w baku i na zakrętach dużej pętli się dławił

dziwne. ja nawet na "zaawansowanej" rezerwie moge bujać jak chce i nigdy nie ma problemów

luk-90 - 1 Lut 2012, 16:15

a zdazyło się Tobie upalać konkretnie auto, nie mówie tu o jeździe z pod świateł i w około ronda
Stunt_Man - 1 Lut 2012, 16:28

luk-90 napisał/a:
a zdazyło się Tobie upalać konkretnie auto, nie mówie tu o jeździe z pod świateł i w około ronda

myślisz że wkładałem 2.0 żeby na nie patrzeć?
a na światła i ronda to ja mam T/A... które nie ma ślimaka w baku i wystarczy rondo żeby zakaszlał :V:

luk-90 - 1 Lut 2012, 16:33

ech, masz zatem zadżebisty układ paliwowy, skoro w normalnym seryjnym baku ludziom czkawka się włącza
Stunt_Man - 1 Lut 2012, 16:35

hmm... a może to temu że zamieniłem pompe z 1.1 na taką z mondeo która nie pasowała i musiałem ją osadzić pionowo z sitkiem przy samym dnie? :2xf:
ciulalla - 1 Lut 2012, 16:48

luk-90 napisał/a:
To jest Ford, elementy sportowe musisz sobie samemu wykonać :yes:

A gdyby tak w baku jakieś wspawać jakieś przegrody?


Czy to Ford czy Mercedes czy Subaru różnicy nie ma, sportowy bak do każdego samochodu pasuje 20l około 2500zł nowy :sad:

luk-90 - 1 Lut 2012, 17:02

to nie można tak od razu, tylko kretynizmy pisać, ze" Mi wszystko hula, nie wiem o co wam się rozchodzi" skoro ingerowałeś z bak. Ja mam wszystko w baku tak jak z fabryki wyjechało wliczając w to pompę, którą rzekomo trzeba wymienić przy swapie
Stunt_Man - 1 Lut 2012, 17:04

luk-90 napisał/a:
Ja mam wszystko w baku tak jak z fabryki wyjechało wliczając w to pompę, którą rzekomo trzeba wymienić przy swapie

rzekomo... i dużo osób tego nie robi bo pompa z 1.1 jest taka sama jak w innych
ale ja wymieniłem i jak widać są z tego korzyści :devil:

ciulalla - 1 Lut 2012, 18:58

Ja musiałem wymienić bo stara dawała za małe ciśnienie chyba 1,7 bara jak dobrze pamiętam
FiFa - 1 Lut 2012, 23:53

luk-90 napisał/a:
którą rzekomo trzeba wymienić przy swapie
powiem Ci szczeze ze przy zadnym jeszcze nie wymieniałem i jezdzi spoko! Nie mam problemow z przechyłami (czy to 1.8 czy 2.0) RS jezdzi na pompie od 1.6 i seryjnym baku i takiego problemu nie mam, chociaz pompa wymieniana na nowa bo stara wysiadła... a na torze nie raz smigałem juz z paliwem na rezerwie! Sprawdzcie moze juz jakis syf sie dostał do baku i oblepil to sito, ja kiedys miałem opilki metalu w baku(prawdopodobnie z dystrybutora) i byly problemy-czesto własnie dostawał "zadyszki" i wtedy własnie wykonczyłem pompe...
Daras84 - 2 Lut 2012, 08:42

tak jak fifa gada, jesli jest bak pod wtrysk z koszem to nie ma opcji zeby kaszlał, poprostu albo jest zasyfiale ale sie konczy pompa i tyle...
f1@hawaj.cba.pl - 3 Lut 2012, 20:13

Ale z tym syfem to naciągana teoria, bo auto krztusi się tylko na lewych zakrętach na których koła odrywają się od asfaltu :) przechył i przeciążenie musi być bardzo duży żeby zakrztusił się na chwilę. Sprawdzimy jednak każdą teorię w celu rozwiązania problemu ;p
vegetagt - 10 Lut 2012, 01:05

f1@hawaj.cba.pl napisał/a:
Auto po swapie zostało hamowane poniżej wykresy.
W najbliższym czasie przewidziana jest modyfikacja wałków, przepustnicy, przepływomierza, wtryskiwaczy i ecu od mondeo 2.0.
Wyniki hamowania po modach przedstawię w tym temacie. :)



Takie coś znalazłem w necie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2056331.html
Facet pisze, że na wałkach od świątka, przepustnicy sierrowej, odelżonym kole zamachowym i zwiększonym ciśnieniu paliwa wyszło mu 143KM. Niestety wykresu brak.

Fordon - 11 Lut 2012, 00:07

chcial bym zobaczyc tego escorta vs pomodzona RS-ka 1.8... i cos czuje ze swoim starym setupem w fiescie zabil bym tego essiego... z 1.6 szalu nie bedzie, a gosc sam sobie zrobil pod gorke, bo za same walki rozrzadu mial bym 2.0 z mondeo + kpl uszczelek...
Daras84 - 11 Lut 2012, 10:15

Fordon, zacznijmy od tego ze seryjna ereska bys go zlal bez najmniejszego stresu... nie porównujmy aut z innej klasy wagowej do siebie ;)
Fordon - 12 Lut 2012, 02:32

Daras84, nie oklamujmy sie ze RS-ki mamy w klubie hmmm co najmniej rozne, przyrownujac tu powiedzmy swapy 130KM z seryjmymi, wychodza tu na prostej dziesiatki sekund... gdzie 90% z nich to padaczki nie majace nawet 120KM...
Biorac nawet glupi przyklad z mojej starej fiesty 1.8 115km RKC, wyhamowanej na 126KM, robilem co chcialem z takimi seriami czy wydumkami o ponad 1s na 1/4... :/
Smutne ale prawdzie... dla tego tez stawiam na wygrana nawet klubowego fiestolota lub dobrze podlubanego 1.8 w essim... a roznica w wadze miedzy fiesta a essim bagatela 200kg max.. (zakladajac ze oba egzemplaze sa oryginalne).

f1@hawaj.cba.pl - 29 Mar 2012, 22:32

A tak wracając do tematu :-P powodem słabnięcia auta była pompa paliwowa, nie wiadomo z jakich przyczyn zmarła natomiast będzie to temat dalszego śledztwa, by wykluczyć taką ewentualność na przyszłość. Wkrótce fiesta wzbogaci się o pompę zewnętrzną co powinno ostatecznie rozwiązać problem zapotrzebowania na paliwo :) oraz przerywania na krętych odcinkach kartodromu na torze poznań :hahaha:
luk-90 - 29 Mar 2012, 23:15

no ja u siebie tez niedługo wymieniam pompe na te z 1.8, bo wskaźnik paliwa oszalał w zime i od tego czasu jeździ karnisterek za siedzeniem. Zobaczymy czy to coś zmieni, z góry uprzedzam pytanie, pada pompa paliwa, bo sprawdziłem już :-P
misiocha92 - 21 Lut 2013, 22:24

Witam, odświeżam temat.
Szukam opinii na temat Fiest MK3 z silnikami 1.6 16V ZETEC.
Czy warto taki wkładać do Fiesty czy może lepiej szukać innego silnika?
Planuję swap Fiesty z 1.1 na monowtrysku 92r na coś większego (po 3 latach kulania się 1.1 przydałby się jakiś zapas mocy - nie chce zmieniać całego auta, bo Fiesta ma to coś :bigok: )
Tak się stało, że dostałam w prezencie wyżej wymienionego ZETECa w opakowaniu Escort MK7 5d HB. Czy bardzo dużo pracy przede mną?
Opinie o Zetecu proszę wpisać w temacie lub na gg 6536468.
Pozdrawiam misiocha92

Darekmk3 - 22 Lut 2013, 11:19

witam, futurą 1.6 16v(orginalna wersja) jezdze ponad 6 lati to na lpg, ogolnie w fiescie to wystarczy do codziennego poruszania sie - po czasie bedzie mało :P , co do awaryjnosci obslugi jest to silnik bezawaryjny ta fiesta co jezdze ma przekulane ponad 300tyskm i oleju nie wciąga mobil 10/40 lub valvoline zalezy co jest w sklepie akurat,warunek dobrej bezawaryjnej jazdy to świece i kable motorcraft i wymiana oleju co 10tys km.Spalanie z tego co tu piszą jest rózne i ja mam od 7.5l lpg do 10 czasem 11 ale ostatnio caly czas wychodzi 8-8.5l przy normalnej i ciezszej nodze(nie ćwicze ekodrajwingu:P), co do swapów to poszukaj na forum bo duzo osób juz to przeszłlo
misiocha92 - 22 Lut 2013, 21:48

Darekmk3 napisał/a:
witam, futurą 1.6 16v(orginalna wersja) jezdze ponad 6 lati to na lpg, ogolnie w fiescie to wystarczy do codziennego poruszania sie - po czasie bedzie mało :P , co do awaryjnosci obslugi jest to silnik bezawaryjny ta fiesta co jezdze ma przekulane ponad 300tyskm i oleju nie wciąga mobil 10/40 lub valvoline zalezy co jest w sklepie akurat,warunek dobrej bezawaryjnej jazdy to świece i kable motorcraft i wymiana oleju co 10tys km.Spalanie z tego co tu piszą jest rózne i ja mam od 7.5l lpg do 10 czasem 11 ale ostatnio caly czas wychodzi 8-8.5l przy normalnej i ciezszej nodze(nie ćwicze ekodrajwingu:P), co do swapów to poszukaj na forum bo duzo osób juz to przeszłlo

Kusi mnie te bezawaryjność im więcej opinii tym lepiej.

vegetagt - 22 Lut 2013, 23:19

zetec 1.6-2.0 to raczej ta sama technologia więc i awaryjnośc podobna.
Masz ten silnik za darmo - pakuj go. Jakby był za kasę, to odpuściłbym, bo nei opłaca się montować najsłabszej jednostki.

misiocha92 - 22 Lut 2013, 23:51

Co by było lepsze?
vegetagt - 22 Lut 2013, 23:58

misiocha92, 1.8 - na wstępie masz przynajmniej 105KM, wkładasz wałki przepustnice przepływke( koszt ~200zł ) i masz 12x KM. A oczywiscie mozesz kupic mocniejszą wersję, ale one różnią się tymi 3ma rzeczami, komputerem oraz natryskiem na denko tłoka. Do 2.0 musiałbyś dokupić miske, smok, pompe oleju oraz pompe wody pod fieste.

Przy wszystkich trzech pojemnościach jest taka sama filozofia w upchaniu tego pod maskę.

misiocha92 - 23 Lut 2013, 00:10

Oszałamiającej mocy nie potrzebuje, bardziej o to, żeby to się mało wiele zbierało i ie było trudne w obsłudze.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group