Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Zalewa świece vol.2 :D

Kuleczka - 6 Lip 2010, 22:58
Temat postu: [MK3] Zalewa świece vol.2 :D
no wiec pisałam w tym temacie http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47835 o zalewaniu swiec.

wykluczyłam kable poniewaz przemienianie ich nie zmieniało świec ktore sa zalewane, a zalewane sa dwie srodkowe swiece.
same swiece tez nie sa wadliwe poniewaz juz chyba 4 lub 5 komplet pada po ok 300-500km.
wiec wymieniono cewke na nowa.
wszystko ok, odpalamy z nowa cewką, a tu jeden cylinder nie pracuje wiec nowy komplet siwec wkrecono.
i jest ok, do czasu nastepnych ok 300km.
az przestał pracowac 2 cylinder od lewej.

przewaznie to jest tak ze odpalam zimny silnik, i jest wszystko ok, pracuja wszystkie az nie rusze i nie przygazuje, wtedy zaczynaja sie problemy.
z tym ze nie pali na 2 lub 3 cylinder.
rozwiazaniem problemu jest odsuniecie fajki tak zeby iskra przeskakiwała w powietrzu na ok 1 cm lub wymiana swiecy, wtedy jest ok przez najlbizsze 300-500km.


wiec co jeszcze moznaby zrobic? po za wezwaniem egzorcysty
prosze o rady

JoeMix - 7 Lip 2010, 08:18

Jak się miewa kompresja w silniku?
Kuleczka - 7 Lip 2010, 10:02

Mechanik mierzył i mówi że nie jest tak źle jak na ten przebieg ale że jest trochę mniejsza niż fabrycznie. Niewiem dokładnie ile jest. A co ma do tego kompresja joe? Czy luz zaworowy też z tym coś wspólnego? W sumie to wyciąga mi max 140-150kmh na 5biegu. I co zauważyłam to przed wymiana cewki było trzeba trochę przegazowac przed ruszeniem, a teraz na nowej cewce ładnie ciągnie z niskich obrotów. Pozdr
JoeMix - 7 Lip 2010, 10:10

Kompresja ma to do tego że na zalewowym cylindrze może się okazać trochę niższa niż na pozostałych,,,
Kuleczka - 7 Lip 2010, 11:07

Kompresja jest mniej więcej równa. Ale dlaczego po wyciągnienciu fajki i oddaleniu na ok 1cm tak żeby iskra przeskakiwała, wtedy słychać że pracuje na tym cylindrzę, a gdy się założy prawidłowo nie pracuje.
JoeMix - 7 Lip 2010, 11:23

Kuleczka napisał/a:
dlaczego po wyciągnienciu fajki i oddaleniu na ok 1cm tak żeby iskra przeskakiwała, wtedy słychać że pracuje na tym cylindrzę, a gdy się założy prawidłowo nie pracuje
A tego to nie wiem, i jest to dla mnie zagadka,,, musiałbym jakoś to na żywo ogarnąć to może by mi coś do głowy przyszło,,, a tak to nie mam pojęcia, nigdy się z czymś takim nie spotkałem,,,
Kuleczka - 7 Lip 2010, 11:36

Czyli prawdopodobnie cewka była ok. Skoro znów dzieje się to samo. Może to coś z elektryka która steruje cewką? Bo do cewki podłącza się przewód trzy żyłowy
JoeMix - 7 Lip 2010, 11:46

No, 3 żyłowy, jedna obsługuje 2 gniazda świec, druga pozostałe 2 gniazda, a trzecia żyła jest wspólna,,, jak by było coś nie tak ze sterowaniem to by problem był na 2 świecach,,, w sumie jak by problem był w cewce to po zmianie kolejności cylindrów powinien się "przesunąć" zgodnie z zamianą,,, a jak uparcie jest to 3 świeca to jednak coś w silniku, mnie się wydaje,,,
Kuleczka - 7 Lip 2010, 12:30

No właśnie dzieje się to na dwóch wewnętrznych cylindrach. Nigdy nie było na zewnętrznych. Ale częściej na trzecim, choć na drugim też się zdarza. Mam świece motokraft i jakieś boscha. Macie jakieś świece odporne na zalewanie?
JoeMix - 7 Lip 2010, 12:52

Nie wiem, spróbuj może NGK,,,
fars - 7 Lip 2010, 13:54

spróbuj NGK koszt 8zł/szt u mnie :)
pablon - 7 Lip 2010, 17:59

Motokraft to bardzo dobre świece, coś nie tak z zapłonem u Ciebie.
jackrzec - 7 Lip 2010, 19:06

A jak się miewają kable? Jak kabel jest walniety, to żadne zmiany świec ani cewek nie pomogą. Spróbuj podmienić kable z innej fiesty lub jakiegoś escorta i wtedy zobacz.
Kuleczka - 9 Lip 2010, 16:13

jackrzec napisał/a:
A jak się miewają kable? Jak kabel jest walniety, to żadne zmiany świec ani cewek nie pomogą. Spróbuj podmienić kable z innej fiesty lub jakiegoś escorta i wtedy zobacz.


chodzi o to ze dwa zewnetrzne gary nigdy nie zalewały sie, tylko te wewnatrz.
wiec zamieniłam kable, zewnetrzne na srodka, a srodkowe do zewnetrznych swiec
i dzieje sie to samo.
wiec kable wykluczam

po za tym maja ok. 20tys km to orginalne motocrafta

diodalodz - 12 Lip 2010, 17:55

jak zalewa parę świec 1 i 4 albo 2 i 3 to na 80 % wiadomo że to wina cewki .
Kuleczka - 22 Lip 2010, 21:32

cewka nowa a problem dalej jest, zauwazylam ze to sie najczesciej pojawia gdy obciazymy silnik na niskich obrotach, np ruszamy z niskich albo z dwojki albo po prostu jezdzimy na niskich ok 2 tys - nie mam obrotka
diodalodz - 26 Lip 2010, 02:50

zmniejsz przerwę na elektrodach świec do 0,6mm .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group