Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Zalewa świece na zimnym
Autor Wiadomość
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 29
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 10:25   [MK3] Zalewa świece na zimnym

Witajcie. Mam taki problem że zalewa mi świece jedną, ale za każdym razem inna kiedy silnik jest zimny. Filtr powietrza nowy, świece też nowe. Sprawdzałam to na innych cewkach zapłonowych i jest podobnie. Jeździe tylko na benzynie. Zajechałam już tak kilka świec. Na szczęście można je kupić na sztuki. Próbowałam tylko świec tradycyjnych producentów jak motokraft ngk i polska iskra, te ostatnie właśnie najdłużej służyły. Czy może lepiej zainwestować w irydowe? Dzieje się tak kiedy chce przyspieszać. Zaczyna szarpać i później chodzi na trzy gary. Niestety mam tak że wyjeżdżając z domu muszę jechać jakieś 100metrów pod lekkie wzniesienie i właśnie od większego obciążenia silnika tak się dzieje. Ale też nie jest to jakieś duże obciążenie silnika bo jeżdżę sama. Co robić? Czy to normalne? Po dłuższej jeździe z dużą prędkością oprawki elektrody są jasno brązowe prawie białe. Pozdr.
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 11:57   

Kuleczka: nie wspominasz nic o kablach WN...także cewka może "dokonywać żywota". Zbańczysz na tych świecach. :yes:
_________________
Fiesta forever...
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 29
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 12:04   

przewody WN rowniez mam nowe, sprawdzalam rowniez na innych.
na rozgrzanym silniku niema najmniejszych problemow.

i wlasnie w zimie bylo z tym gorzej, a gdy za oknem nie jest tak zimno to mniej sie to objawia, czasem nawet wogole nie zaleje sie swieca
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11234
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 13:39   

,,,co to znaczy że zalewa jedną świece jak silnik zimny,,, przyleje, zacznie chodzić jak traktor, przegazówka i powinno być OK,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 29
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 14:27   

Właśnie w tym problem że przegawowanie nie pomaga ani nawet jazda przez 10 minut. Trzeba wykręcić świece i wygrzac lub nową. Czasem pomaga jej wytarcię do sucha. Świeca jest wtedy mokra od paliwa
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11234
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 15:37   

Więc tak przyjmując sprawny sinik (skoro dolegliwość pojawia się na losowej świecy) to uszkodzony jest układ zapłonowy, na wyższych obrotach taka świeca powinna momentalnie się przesuszyć, dostać iskry i się przepalić,,, ale jeśli nie będzie iskry to będzie ją zalewać po wsze czasy,,, może cewka do wymiany?

Jak się pojawi dolegliwość i praca na 3 gary to proponuję z tej niepracującej zdjąć przewód, jak ktoś się nie boi wysokiego napięcia to można ręka, jak nie chce być posmyrany to jakieś narzędzie trzeba,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 29
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 07:29   

no wiec kupiłam nowe świece, tym razem bosch. poprzednie były ngk, motocraft oraz iskra.
po przejechaniu ok 200km na tych swiecach zalało jedną, odrazu zamieniłam kabel, problem nie znikl, lecz był nadal na tej samej swiecy, bez roznicy była zmiana kabla WN.

ale to jest dziwne ze po wyciagnieciu fajki i spowodowaniuu zeby iska przeskakiwała w powietrzu czyli odsunieciu fajki od swiecy na 1cm zaczyna pracowac na tym cylindrze, po nalozeniu prawidlowo fajki znow nie pracuje na tym cylindrze :/

wymiana świecy na tą z poprzedniego kompletu pomogła, pracuje z prawidlowo nalozona fajka, klopotliwe jest takie zatrzymywanie sie w trasie zeby wymienic swiece.
co radzicie?>
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11234
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 07:39   

Hmmm,,, może zaryzykować wymianę cewki?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 08:42   

Powiedziałbym więcej: TRZEBA i to dlatego, że świece są ofiarą tego, że nie są właściwie obsługiwane przez TĘ właśnie cewkę.
_________________
Fiesta forever...
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 29
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 10:15   

Czy aby na pewno to będzie cewka? Niechce wyrzucać pieniędzy w błoto bo i tak pozbywam się tego auta za kilka miesięcy, to paliwo i olejożerne kurviszcze. Tak przy temacie to ile jest roboty z wymiana tej cewki? Można to samemu wykonać? Jak to zrobić. Tylko zastanawia mnie to dlaczego akurat po wciągnięciu przewodu jest wszystko ok, pali na ten cylinder, a później po rozgrzaniu silnika jak założe prawidłowo fajkę to też jest wszystko ok. Dodam że problem pojawił się po tym jak umylam silnik myjka wysokociśnieniowa. Pozdrawiam.
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11234
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 12:29   

Kuleczka napisał/a:
Czy aby na pewno to będzie cewka?
Czy aby na pewno to nie wiadomo, ale tak wyglądają naprawy przez neta,,, i u niektórych mechaników,,, wymiana się po kolei podejrzane elementy, aż się trafi na właściwy,,, to jest OK, puki klient za to nie płaci,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 
Moderator


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 28
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4796
Skąd: Radom / Kraków
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 12:38   

Cytat:
umylam silnik myjka wysokociśnieniowa
OMFG :yyy: pięknie naładowałaś wody w elektrykę, gratuluję głupiego pomysłu :zalamka:

tym bardziej prawdopodobne jest zalanie cewki - a ta znajduje się tam gdzie kończą się przewody. wymiana przy odpowiednio długich rękach albo z kanałem nie powinna zająć długo i jest dziecinnie prosta. jeśli na starej nie będzie widocznych uszkodzeń, to próbowałbym najpierw porządnego wysuszenia.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11234
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 12:43   

bidżej, pomysł nie był głupi, ale że tak powiem realizacja czy wykonanie już pewnie tak :|

Kulka, co tam dokładnie było myte w tym silniku i jak (przyznam że nie doczytałem/nie rzuciło mi się to w oczy),,, możliwe żeby moduł DIS dostał wodą? Jest na ścianie grodziowej dość wysoko,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 
Moderator


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 28
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4796
Skąd: Radom / Kraków
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 12:48   

dużo prościej kupić odpowiedniego szpreja, psiknąć i spłukać zamiast wkraczać z myjką wysokociśnieniową, najprawdopodobniej zalewając wszystko co się dało... od razu przypomniało mi się TO

i sorry, ale nazywanie pełnoletniego auta (jakiegokolwiek) paliwożernym i olejożernym kurwiszczem przy traktowaniu go bez większego pomyślunku działa mi na nerwy gy
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 29
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 13:28   

Myjka było wszystko traktowane. Ale przyznam że było to dość dawno. Na wiosnę i do tej pory zdążyło wyschnac. Po za tym na mieście pali około 10-11 litrów przy spokojniej jeździe no i do tego 0.5-1 litra oleju na tysiąc km. Dodam że sonda wymieniona, sprawna bo sprawdzana testerem. Nic mi innego nie pozostaje jak zmiana cewki. Choć dziwne mi się wydaje to że skoro produkuje iskre może być nie sprawna. Wystarczy zmiana świecy i jest ok. Tak jak napisałam powyżej.
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11234
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 13:34   

Kuleczka napisał/a:
Na wiosnę i do tej pory zdążyło wyschnac
Tu nie chodzi o typowa wilgoć tylko o szkody jakie powoduje na złączach elektrycznych,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 
Moderator


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 28
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4796
Skąd: Radom / Kraków
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 13:44   

wtyczki elektryczne w wiązce samochodu mają gumowe kołnierzyki. one wody pod ciśnieniem raczej nie zatrzymają (bo i nie po to są), ale za to jak już się do wtyczek naleje, to wylać się niekoniecznie chce, bo w druga stronę już ciśnienia nie ma. i robi się piękna, glutowata zupa.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
jackrzec 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jacek
Wiek: 40
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2586
Skąd: Stargard Szcz.
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 19:06   

bidżej dobrze gada! A ten filmik z myjnia mnie powalił na glebę! :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
[img][/img]

Była Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM, jest --> Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
Profil Facebook
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 20:15   

Sąda lambda odpada bo komp napewno by nie dął takiej dawki paliwa aby zalać silnik.
 
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 29
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 20:37   

czy ta kiepska cewka moze miec cos wspolnego z tym spalaniem na poziomie 10-12 litrow na miescie? skoro pracuje na wszysktie gary na wolnych obrotach
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 Wto Lip 12, 2011 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 Wto Cze 25, 2013 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 203 Wto Sie 12, 2014 00:12
Parzych
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 Pon Maj 20, 2013 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 Sob Sie 01, 2009 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group







Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.