Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [mk3] problem z cewką ? MAP sensor?

scowl - 8 Wrz 2009, 18:45
Temat postu: [mk3] problem z cewką ? MAP sensor?
witam,
mam pytanko, a raczej problem nie dawno wymieniałem kablem WN oraz świece (do tego standard: filtry plus olej). Po wymianie świec został na chwilkę odłączony wężyk od podciśnienia przy MAP sensorze przy pracującym silniku (nie wiem na ile ma to faktyczny wpływ na mój problem).
Od tego momentu chodzi nie równo na biegu jałowym, czasem podczas jazdy jak ma za niskiego obroty zdarzają się minimalne szarpnięcia.
Dodatkowo był robiony oczywiście reset.
Kablem podłączone w różnej kolejności odnośnie długości mogą mieć znaczenie?
Dodatkowo zamieszczam zdjęcie w jaki sposób podłączyłem kablem do cewki.



mała poprawka dokładnie podpięcie na cewce wygląda tak (patrząc z góry przodem do silnika):
[zdjęcie zapożyczone od Bidżeja]

luk-90 - 8 Wrz 2009, 19:48

Wydaje mi się, że prawidłowość w kolejności podłączania kabli WN ma znaczenie, gdyż zapłon nie działa w kolejności 1234 tylko 1243. Też ostatnio odpioł mi się wężyk od mapsensora i po przejechaniu na szarpiacym autku ok 10km skapnołem sie i podłączyłem i działa jak działał. Jestem początkującym w tej dziedzinie i moge się mylić tak więc proszę jeszcze o wypowiedź kogoś mądrzejszego
Pawełos666 - 8 Wrz 2009, 19:55

<było>
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=41773

a na przyszlosc dawaj takie tematy w elektryke a nie mechanike

scowl - 8 Wrz 2009, 20:51

no fakt mój błąd post do innego działu powinien być...
w tej chwili zmieniłem kable na cewce i silnik na biegu jałowym jakby się uspokoił ale podczas wkręcania się na obroty nadal ma problem tak jakby nie palił na wszystkie tłoki
w tej chwili podłączenie na cewce wygląda w ten sposób:

już sam zgłupłem od której strony się to liczy i na których tłokach następuje zapłon w jednym czasie, z tego wiem to 1-4 oraz 2-3 czy w takim wypadku to połączenie jest dobre?

Pawełos666 - 8 Wrz 2009, 20:59

cylindry 1 i 4 pod jedną cewkę i 2 i 3 pod drugą cewkę . a obudowę cewki możesz poznać przy próbie rozruchu patrząc na których kablach iskra jest jednocześnie . potem są już tylko 2 możliwości ustawienia .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group