Przesunięty przez: trzeci 20 Gru 2007, 12:40 |
Chcę wystartować w kjs albo pzm ale jak się do tego zabrać?! |
Autor |
Wiadomość |
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2 Cze 2005, 01:01 Chcę wystartować w kjs albo pzm ale jak się do tego zabrać?!
|
|
|
A więc czy moją padaczką 1.1 jest sens wogole sobie tym głowę zawracać?
Jak należy przygotować auto do pzm a jak do kjs?
Czy np. na pzm Xrka wystarczy?
Jak z zabezpieczeniami? Klatka etc...
Jaka zawiecha i laczki ( profil itp )
Szukam kurde wszędzie i ciężko jest co kolwiek znaleść a chciałbym sprobować swoich sił w takiej zabawie...
Wiem ,że wielu z was startowało i nadal startuje odnosząc jakieś tam sukcesy więc podzielcie się swoją wiedzą z waszym zielonym kolegą |
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Lut 2007, 20:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
NOWITEK

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2 Cze 2005, 07:36
|
|
|
Co do KJS to wystarczy Ci sprawny samochód (przegląd), kaski, ubezpieczenie OC, NW, pilot
Jeśli chodzi o konkurencyjność Fiesty 1.1 to juz duzo gorzej bo w rywalizacji ze sportingami to blado ją widzę.
Jeśli chodzi o XR-kę do PPZM to chyba nie najlepszy pomysł . Szukałbym coś normalnego Peugot 106, cinque lub sej sporting (A,N).... jest przynajmniej do tych aut masa potzrebnych do rajdówki części uzywanych a do xr-ki niebardzo.
Do PPZM musisz mieć homologowaną: klatkę, fotele, pasy, kaski
Z utraconą chomologacją CHYBA moż być kombinezon i bielizna , system gaśniczy
Co do zawieszenia to już indywidualna sprawa zależy co za ile i do jakiego auta Ja miałem w seju BIlsteina na grubej rurze z regulacją wysokości i byłem zadowolony. Przeważnie bilstein do większości aut jest rozsądnym i w miarę tanim rozwiązaniem.
Nie jestem teraz z przepisami na bierząco tak ze jak coć źle napisałem to mnie ktoś napewno poprawi |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kermitos [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Cze 2005, 14:11
|
|
|
NO i taka glowna kwestia ze do pzm potrzebujesz licencje. Czyli musisz w jednym sezonie zaliczyc chyba 6 kjsow lub w 2 sezonach 8. A reszta mniej wiecej jak napisal Paszczak. Zalezy jaka konkurencja bedzie tak wypadniesz fiesta. Startowalem w kilku kjs fiesta i jesli ktos jezdzi dobrze cienkim, to nie masz szans z nim walczyc fiesta niestety. Smutne realia. Co do tej klasy to najmocniejszy jest suzuki swift oraz cytryna ax sport. no i seje tez sa ok. A jesli chcesz cos mocniejszego z wiekszym silnikiem, no to jest spory wybor W klasie do 1600 mysle civic na vtecu najlepszy, a 2000 to chyba najpopularniejsza jest astra gsi.
Aha zawsze jest sens startowac fiesta , bo sie mozna duzo nauczyc |
|
|
|
 |
molu

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 693 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2 Cze 2005, 14:28
|
|
|
Heh potwierdzam - ale w sumie kermit w kjsach pucharki zgarnial wygrywajac z duzo mocniejszymi |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2 Cze 2005, 22:23
|
|
|
No to moze i ja wtrace swoje 2 grosze. Po pierwsze drobniutkie sprostowanie - do PZM jak najbardziej trzeba system gasniczy z aktualna homologacja. Jesli chodzi o sama charakterystyke kjs i starty w kjsach to byl ten temat kiedys bardzxo szeroko omawiany. Pomozcie chlopakowi znalezc w archiwum. Ostro sie tam rozwodzilismy nad szczegolami. Co do aut to do pzm nie wiem jak z fiesta moze juz za niedlugo sie przekonam hehehe. Co do kjsow to jezdzilem mk II XR2 i nei narzekam - auto wystarczajaco mocne i dostatecznie male zeby powalczyc nawewt w generalce. O ile proby nie sa na jakims torze gdzie glownie liczy sie moc to jest to niezly wybor. No a cienkie i seje to standard.
Oki to na razie tyle - jeszcze raz odsylam do archiwum - byl temat o podobnym temacie bardzo szeroko omawiany |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Cze 2005, 23:15
|
|
|
Ja aktualnie jeżdże mk2 XR2 i jestem jak najbardziej z niej zadowolony!!! Autko nia za duże (czytaj -> zwinne), lekkie (moja waży około 800kg) no i wmiare mocne. Jak najbardziej polecam!!! Faktem jest że w klasie do 1600cm nie jest to najszybsze autko ale dobrze wykożystując wyżej wymienione cechy jest dobrą bronią przeciwko mocniejszym rywalom. Dowodem tego jest zdobyty przez Qzyna tytuł Vice Mistrza Tychów 2004 Podsumowując jeździć możesz czym tylko chcesz ale fiestą 1.1 cieżko będzie "sięgać" po kielichy.
PS. Qzyn: trzeba troche sie pochwalić swoimi sukcesami, wkońcu kosztowało to "troche" wysiłku pozdrawiam |
|
|
|
 |
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 3 Cze 2005, 00:27
|
|
|
Niom ok. Ale powiedzmy ,że pozostane przy mojej 1.1.. Odchudze ją trochę o jakieś + - 50 kg... waga powinna wahać się w granicach 800kg.. silnik po remoncie i maciupkich modyfikacjach powinien mieć te seryjne 50km.. Więc nie jest aż tak źle.. W sumie nie chodzi tu o wygrywanie ale o dobrą zabawę... Tylko czy bez zajmowania pozycji 'pudłowych' jest szansa zdobycia licencji?
Fiesta w gruncie rzeczy nie jest taka mulasta.. długie przełożenia na jedynce więc można piłować do 35-40 km\h.. na 2 biegu do 60-65max na 3 do 100km\h.. Od zera do 100km\h moja fiesta śmiga około 18 sekund więc tragedii jeszcze nie ma
Najgorsze jest to ,że pomykam na 155 oponkach i przy ostrzejszych nawrotach przeciąga ją na przód.. Ale liczy się frajda a takowej fiesta jest w stanie dostarczyć.. chyba |
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Cze 2005, 09:07
|
|
|
Ja może nie powinienem się wypowiadać , ale proponuje wziąć przykład z Kermitosa.
Postartował na seryjnej 1,1i , otrzaskał się w KJSach , nabrał doświadczenia , wprawy i teraz myśli o nowym aucie aby poważniej powalczyć w zawodach
Jeśli chcesz frajdy i dobrej zabawy na początku , bez zbędnych kosztów , to nasza poczciwa jedyneczka wystarczy
Na reszte przyjdzie czas ...
Powodzenia.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 3 Cze 2005, 10:57
|
|
|
Adi hehehe, no dobra - wiec ikserka wystarczyla na drugie miejsce generalki mistrzostw tychow. A ty swoja przeciez tez juz powoli siegasz czolowki generalki w roznych zawodach - wiec sprawy te mowia same za siebie. Co do tej litrowki to nie trzeba wcale siegac po kielichy zeby zrobic licencje - podam przyklad. Zeby miec zaliczonych 6 kjsow do tej licencji musisz za kazdym razem uzyskac wynik nie gorszy niz 125% lacznego czasu zwyciezcy twojej klasy. Tak wiec jesli ktos kto wygral twoja klase mial np laczny czas 1000 sekund (bo tak sie to zlicza), to tobie wystarczy miec mniej niz 1250. A o to nie jest trudno - wystarczy jechac czysto i nie mylic trasy czyli nie robic taryf. Taryfa to pomylenie sie na trasie za co jest kara - wpisuja ci 150% czasu najlepszego w klasie. To chyba wyjasnilo ci kilka rzeczy
Podrawiam |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
Kermitos [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Cze 2005, 17:22
|
|
|
Do dobrej zabawy ta fiesta wystarcza, co rzeczywiscie na swoim przykladzie moge potwierdzic. Oponki mam takie same, jesli Ci ucieka przod tzn ze za szybko wjezdzasz w zakret. Jesli chodzi o wygrywanie to wiadomo ze z duzo mocniejszymi samochodami nie ma szans, natomiast w klasie jak sie nie trafi nie wiadomo jakiego wymiatacza to tez mozna probowac walczyc. Aha moja na 2 idzie do 75 wiec mozesz sprobowac pociagnac jeszcze troche swoja. Na tych kjs co startowalem do tej pory tylko na jednej z imprez wychodzilem poza 2 bieg, bo nie bylo takiej potrzeby czy nawet mozliwosci. Jesli bedziesz odchudzal auto i masz przydlubany silniczek to tymbardziej zwieksza mozliwosci. Wszystko zalezy od specyfiki odcinkow i Twoich umiejetnosci. Pocwiczyc na pewno nie zaszkodzi. MOja fiesta calkiem calkiem znosi to zajezdzanie |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Cze 2005, 19:52
|
|
|
Nie zastanawiaj sie tylko wsiadaj i jeździj. Jak zaczniesz i złapiesz "bakcyla" to nie będzie umiał z tego zrezygnować (jestem tego przykładem) pozdro |
|
|
|
 |
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 4 Cze 2005, 01:21
|
|
|
Dzięki Wszystkim! Jakoś tak mnie pewne osoby pocieszyły.. Jak wystartuje i coś tam mi się uda powalczyć to podziele się z Wami wrażeniami, wynikami jak i FOTOsami :-D DZIEKI WIELKIE! |
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Cze 2005, 01:00
|
|
|
To ja mam tez pytanko... jak chcial bym startowac Mazda rx-7 i ma ona pojemnosc 2x654
no dokladnie 1.3 turbo to do jakiej klasy pojemnosciowej byl bym zaliczany, bo przeliczajac z silnika Wankla na tradycyjny wychodzi 2,7 litra pojemnosci (przyrownanie do tekiego silnika)...
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kermitos [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Cze 2005, 10:13
|
|
|
Hehe a to jest dobre pytanie Sam jestem ciekaw. Jesli chodzi o turbo to jest przelicznik 1,7 chyba wiec bys startowal w najwyzszej klasie. |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Cze 2005, 10:18
|
|
|
Na 100% będzie klasyfikowany w najwyższej klasie pojemnościowej!!! |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Cze 2005, 18:57
|
|
|
A jaka moc osiagaja w najwyzszej klasie autka...??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kermitos [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Cze 2005, 20:21
|
|
|
startowac moze praktycznie kazdy. srednio mysle moce ok 150 czyli to tak seria eskort rs, astra gsi, jesli sa dlubane auta no to wiadomo, ostatnio na magnolii byl sunny gtir chyba 220 koni naped na 4 lapy. no a jak ktos przyjedzie subarynka to tez pojedzie |
|
|
|
 |
herrkam

Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 52 Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 6 Cze 2005, 10:01
|
|
|
Kermitos napisał/a: | startowac moze praktycznie kazdy. srednio mysle moce ok 150 czyli to tak seria eskort rs, astra gsi, jesli sa dlubane auta no to wiadomo, ostatnio na magnolii byl sunny gtir chyba 220 koni naped na 4 lapy. no a jak ktos przyjedzie subarynka to tez pojedzie |
KErmitos GTIR ma około 260 koni w Toruniu byly subaryny po 330KM i tak objechal ich Czekan na eresie z zeszperowaną coprawda skrzynią ale silnik achyba jeszxcze nie dłubał.
Co do kjs to jak się dobrze pojedzie to moc nie ma znaczenia chyba żę to taki KJS jak Magnolia i Kluczewo tam są długie proste i małe moce tracą... |
_________________ FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Cze 2005, 21:07
|
|
|
Tak jak koledzy napisali moce tych samochodów już są SPORE!!! Jeszcze jakiś rok temu jak na śląsku rozgrywano cylk rajdów o nazwie Super Sprint można było podziwiać Impreze albo "miśka" Evo VII |
|
|
|
 |
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 9 Cze 2005, 02:06
|
|
|
a czy kaski muszą koniecznie być? A jeśli muszą to muszą to być kaski z homologacją FIA? Czy mogą to być kaski np. takie:
-http://www.allegro.pl/show_item.php?item=53757402
Wiem ,że to nie są kaski samochodowe no ale cóż... nie stać mnie aby płacić ponad tysiąc złotych za kask z homologacją... |
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
|
|
|
 |
|