
|
Fiesta MK7 - zbyt agresywnie hamuje :O |
Autor |
Wiadomość |
stasko
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 06 Paź 2021 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Sty 2025, 15:01 Fiesta MK7 - zbyt agresywnie hamuje :O
|
|
|
Dzien dobry,
Prosze panstwa, zakupilem w Austrii swoja pierwsza Fieste MK7 2011 rok, z silnikiem 1.4 benzyna 96 koni.
Na miejscu wszystko wygladalo wporzadku, ale po dluzszej jezdzie jednak naszla mnie refleksja taka, iz dziwnie sie nią hamuje i to nie ze kiepsko bierze, lecz przeciwnie, hamuje jak opętana - żyletka, myslalem ze moze "o pewnie nowe tarcze czy cos" ale to jest za hardkorowe hamowanie. Ktoś jak nie wie i nagle nacisnie, to strrrrasznie wyrywa z fotela aż. Tak bystro hamuje, staje w miejscu. Bylem u mechanika, pierwszy raz widzi aby tak auto hamowalo mocno. Jego pomysl to wymienic plyn i zajrzec do bebnow z tylu.., bylem na rolkach w stacji kontroli pojazdu i tam wyszlo ze przod bierze na 180 (jakiejs tam wartosci, obie strony) a tyl (bębny) na 120, wyglada ze poprostu "biorą" hamulce "normalnie", tak i diagnosta rzekl. Mowil ze moze byc wina przy SERWIE ze za duze cisnienie jakies daje czy to prawda? Powiedzial ze tu bebny raczej nic nie sa winne. Od spodu wszystkie przewody hamulcowe wygladaja okej, nic nie popuchlo np.
Gdy silnik jest wylaczony, to pompujac pedal hamulca to twardnieje, gdy sie wlaczy silnik to normalnie opada itd. Wyglada ze pedal normalnie funkcjonuje. Gdy sie jedzie szybciej i nagle zahamuje to az staje dęba i czasem ABS sie zapali na chwile. Nie jest to normalne na pewno, czy ktos umie doradzic i nakierowac co moze byc przyczyna tak zachowujacego sie auta podczas hamowania?
Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 480 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Sty 2025, 11:24
|
|
|
Na FCP.pl masz kilka postów odpowiedzi/porad. |
|
|
|
 |
stasko
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 06 Paź 2021 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Sty 2025, 18:27
|
|
|
damianisko5 napisał/a: | Na FCP.pl masz kilka postów odpowiedzi/porad. |
Ze jak?
Na razie zrobilem rekonesans, tarcze hamulcowe przod i ich rozmiar jest poprawny, nie wsadzone zostaly jakies "za male, czy za duze" czy jakies hiper z azbestu To samo tyczy sie bebnow tylnych, wszystko wymiarowe jak oryginal nakazuje.
Nie ma zadnych wyciekow przy hamulcach, ani z przodu ani z tylu. Przewody wygladaja OK. W tych fiestach nie ma ma reduktorow sily hamowania, wiec nikt tu nic nie grzebal, nie wstawial zadnych trojnikow. Serwo i pompa wyglada tak jak by nikt tam od dluzszego czasu nie grzebal, po numerach wyglada na taka czesc na ktora powinna tam wlasnie isc.
Wyglada ze trzeba by bylo zajrzec do zaworka podcisnienia serwo, czy jak go zdejme to jakiego efektu moge sie spodziewac?
Mysle ze glowna przyczyna to skupic sie na serwo, pompa, rurka ktora idzie z zaworkiem od silnika do serwa podcisnieniowa) |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 480 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Sty 2025, 13:08
|
|
|
powiem tak:
jak wsiadłem w mk8, to hamulec tez sie wydawał czuły ponad normę - to raz ;-)
A dwa, pierwszą myśl miałem taką - objaw uszkodzonego serwa dwukomorowego. Ale jak popatrzyłem zdjęcia w necie, to mk7 raczej ma jednokomorowe.
Osobiście nie spotkałem się, by jednokomorowe w ten sposób się zachowywało no ale człowiek uczy się całe życie |
|
|
|
 |
stasko
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 06 Paź 2021 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Sty 2025, 14:07
|
|
|
Witam panowie,
Czy moje dzisiejsze doswiadczenie cos zmieni w diagnostyce dalszej (poki po weekendzie nie trafi do "znachora")?
Rozchodzi sie o to iz zdjalem dzisiaj rurke podcisnienia plastikowa (pod maska auta) ktora na srodku dlugosci ma zaworek i dalej idzie rurka ta sama w strone silnika/do silnika. Zdjalem ja w miejscu gdzie jest mocowane do SERWA, czyli ominalem ten zaworek.
Auto odpalilem, pedal twardy caly czas, lecz przy hamowaniu nie wywala z butow, raczej "milej i spokojniej" dohamowywuje niz wtedy gdy podlaczam ta rurke z zaworkiem.
Druga sprawa, dmuchalem w ta rurke z zaworkiem w strone od kabiny do silnika i bylo slychac ze powietrze przedostaje sie dalej, zaworek chyba sie otwiera i powietrze wplywa do silnika. Ale jak chcialem zassac powietrze od silnika w strone kabiny czyli zassyalem za koniec ktory wchodzi w serwo to cisza, nie dalo sie zassac, pytanie czy zawor jest po to by te podcisnienie pobieralo z komory silnika czy wypychalo? Bo wychodzi ze wypycha w strone od serwa do silnika czy tak ma byc?
Co jezeli bez podcisnienia i tego zaworku pedal twardnieje ale nie rwie przy hamowaniu tak, jest no "normalniej"? Czy ten test cos wnosi, mozna powiedziec ze to serwo , zawor podcisnienia? czy to nic nie zmienia |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Sty 2025, 21:01
|
|
|
stasko napisał/a: | Gdy sie jedzie szybciej i nagle zahamuje to az staje dęba i czasem ABS sie zapali na chwile. | Zapala się kontrolka czy załącza się ABS,,, wdepnij ostro w podłogę przy 60 i zapisz co się stanie,,, jak by Ci chciało nogę oderwać, to deptaj hamulec do zatrzymania auta z całej siły,,, dla ułatwienia jedź na jakąś szutrowa drogę lub zapiaszczoną,,,
stasko napisał/a: | pytanie czy zawor jest po to by te podcisnienie pobieralo z komory silnika czy wypychalo? | Servo działa na podciśnienie,,, jak je odłączysz to w ogóle możesz nie być w stanie zapalić silnika albo będzie gasł,,, lub nierówno pracował,,, jak servo jest odłączone to rurka ma być zatkana na głucho,,, ta rurką silnik ZASYSA powietrze, dzięki temu mniej siły trzeba by nacisnąc pedał hamulca,,, zaworek ma działać tak by naciskając hamulec i wypychając powietrze z serva które zasysa silnik, po zwolnieniu hamulca servo nie wysysało powietrza z silnika, czyli jak dmuchasz w zaworek podłączony do silnika to możesz dmuchać, jak dmuchasz w zaworek podłączony do serva to nie możesz dmuchać - jest jednokierunkowy |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|