Maglownica 1992 RS 1800 Mk3 |
Autor |
Wiadomość |
Oyasu
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 26 Dołączyła: 07 Gru 2021 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Gru 2021, 22:58 Maglownica 1992 RS 1800 Mk3
|
|
|
Cześć wszystkim,
Niestety maglownica w mojej fieście zakończyła swój żywot, a potrzebuję samochodu, węc przychodzę do Was z takim pytaniem- Czy maglownce w poszczególnych wersjach silnikowych w mk3 się różniły mędzy sobą?
Czy jeśli uda mi się kupić magiel od 1,1 to mogę go zapakować do XRki?
Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat, a czas ucieka :<
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi! |
|
|
|
 |
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 138 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Gru 2021, 00:40
|
|
|
Ona i będzie pasować od 1.1 ale z tego co kiedyś przerabiałem temat to od marca 1992 roku robili drobne zmiany w maglownicy i tym trzeba się sugerować przy wyborze. Gdyby to był temat w wersji ze wspomaganiem to istniał tylko jeden typ przekładni i jest prościej. Ale te w wersji bez wspomagania można stosować zamiennie. Po prostu ja szukałem dokładnie tego samego typu bo wiernie odwzorowuję swoją wersję. |
|
|
|
 |
Oyasu
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 26 Dołączyła: 07 Gru 2021 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Gru 2021, 17:46
|
|
|
A czy da się rozpoznać te drobne zmiany patrząc na maglownice z zewnątrz? Albo zdejmując ją?
Czy tez musiałabym szukać miesiąca produkcji fiesty w vinie.
I czy te zmiany były faktycznie znaczące na tyle, ze inna maglownica (przed lub po zmianach) nie podejdzie? |
|
|
|
 |
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 138 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Gru 2021, 19:51
|
|
|
Zewnętrzne różnice są znikome. Maglownice najstarszego typu w MK3 czyli taką jaką mam w Fieście mają trochę inny kołnierz na wyjściu wałka kierowniczego. Ale to optyka. Maglownica niezależnie od rocznika ma tak samo rozmieszczone otwory montażowe. Tym samym nie było pod tym względem zmian konstrukcyjnych w karoserii.
Na przekładni kierowniczej są wybite nr katalogowe. Jeśli chcesz szukać takiej samej względem rocznika to trzeba posługiwać się właśnie tym odczytem.
Przestrzegam, że przekładnie są już wiekowe. Rzadko która będzie mieć zadowalający stan. Najrozsądniejszym krokiem była by regeneracja (o ile dana przekładnia na nią rokuje). Ale tu potrzeba naprawdę kogoś kto się na tym zna i uczciwie przeprowadzi ten zabieg. Większość ogranicza się do wymiany uszczelnień i ewentualnie przesmarowania. A trzeba tam zrobić trochę więcej by gładko i precyzyjnie działała. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 9 Gru 2021, 17:38
|
|
|
Jeśli masz już wyciagniętą, spróbuj przymieżyć do takiej z ka mk1. Wyglądają podobnie |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.