Ogranicznik siły hamowania. |
Autor |
Wiadomość |
murgrabia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 214 Skąd: metropolia
|
Wysłany: 7 Paź 2021, 15:46 Ogranicznik siły hamowania.
|
|
|
W których wersjach były montowane takie ograniczniki? W sam naprawiam pisze : zastosowano o działaniu zależnym od opóźnienia hamowania (wszystkie modele bez ABS). Gdzie się to znajduje? Dodatkowo : stosowane we wszystkich wersjach bez ABS? Powinno być na grodzi koło baku paliwa. Dodatkowo idą dwa ramiona do belki. U mnie tego nie ma? Natomiast mam jakieś dwa termosy w grodzi silnika. I od nich wychodzą przewody hamulcowe? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Paź 2021, 23:38
|
|
|
To te cylindry przykręcone do pompy hamulcowej,,,
Dlaczego w wersjach bez ABS - bo ABS jak działa to opóźnienia w działaniu nie potrzebuje, czemu nie masz nic na belce? Bo na belce był montowany regulator siły a nie opóźnienia w zależności od przechyłu auta, czyli auto nurkowało, belka odciążona to hamulce tylne prawie wyłączone,,, w sportowych wersjach to bywało,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
FIESTA Moondust
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018 Posty: 279 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Paź 2021, 08:37
|
|
|
To nie jest do końca tak, że jest to przywilej wersji sportowych. Bardziej standardu wyposażenia i zamówionej opcji. Miałem to zesparowane z układem SCS (zresztą innej opcji nie było na regulator siły hamowania) w wersji 1.3 pochodzącej z rynku szwajcarskiego. Mam to też w Futurze z silnikiem 1.4 EFI. A i nie zawsze były to dwa wąsy do belki. W tej książce tego nie ma, były zamiany w dalszym procesie produkcji - na jeden wąs. Właśnie z takimi wersjami miałem/mam do czynienia w swoich Fiestach. Dodatkowo jest to element, który powinno poddawać się kalibracji gdy ingerujemy np. w demontaż belki skrętnej celem wymiany tulei. Służy do tego specjalny sprawdzian serwisowy, który dzięki zwymiarowaniu w dobrych książkach możemy zrobić sami i wówczas dokonać wspomnianej kalibracji na mechanizmie w okolicach tylnej belki skrętnej. |
_________________ Obecna flota Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Paź 2021, 21:41
|
|
|
FIESTA Moondust napisał/a: | To nie jest do końca tak, że jest to przywilej wersji sportowych. | Dobra, źle może to ująłem, nie będzie tego raczej w 1,1 czy 1,3 z naszego czy niemieckiego/francuskiego rynku,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
FIESTA Moondust
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018 Posty: 279 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Paź 2021, 22:00
|
|
|
Co do 1.1 to w tej wersji nie występował on nigdy. Od 1.3 wzwyż była to droga opcja dlatego tak mało Fiest to miała/ma. No i tak jak wyżej, czyli uzależniona od rynku zbytu danego egzemplarza. Np. w Polsce nabywcy mogli pomarzyć o tym dodatku. W Futurze z rynku niemieckiego to mam ale silnik jest 1.4. Trzeba by zanurzyć się w dawne konfiguratory co w danym roczniku do danej wersji było oferowane. SCS był tu takim sztandarowym rozwiązaniem bo widać o tym wzmianki w spotach reklamowych z 1989 roku. Czyli tak jak ta generacja wchodziła na rynek. |
_________________ Obecna flota Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
 |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Paź 2021, 22:40
|
|
|
Widziałem ten korektor montowany na belce tylnego zawieszenia w dwóch fiestach 1.8 benzyna |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Paź 2021, 11:23
|
|
|
murgrabia napisał/a: | Natomiast mam jakieś dwa termosy w grodzi silnika. I od nich wychodzą przewody hamulcowe? |
tak, to jest właśnie ogranicznik siły hamowania.
Działa bezwłądnościowo, w środku masz kulkę. Jak przekrzywisz element na którym jest zamontowany, to popsujesz rozklad siły także z uwagą trzeba ;-) |
|
|
|
 |
FIESTA Moondust
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018 Posty: 279 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Paź 2021, 22:03
|
|
|
Ten układ ma kilka smaczków o które trzeba dbać by poprawnie on funkcjonował m.in. stan pasków napędowych, ich właściwy naciąg, odpowietrzać układ hamulcowy nie tylko w miejscach standardowych ale też poprzez odpowietrzniki wbudowane w korpus napędu SCS. Generalnie mało jest osób potrafiących się tym zając i znających budowę (mam na myśli mechaników).
 |
_________________ Obecna flota Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
 |
|
|
|
 |
|