Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Fiesta 2017 1.5 TDCI 95KM - problemy techniczne
Autor Wiadomość
Adax 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Dołączył: 18 Lip 2021
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Sie 2021, 11:47   Fiesta 2017 1.5 TDCI 95KM - problemy techniczne

Mam okazję zakupić w okolicy Fiestę z silnikiem diesla 1.5 L S0HC DI TC DSL DV5FD B. -taki opis podaje autobaza :)
1. czy to jest tdci czy inny?
2. czy ten silnik jest podatny na zatarcia?
3. ew. jakieś słabe punkty? DPF -wypalanie, itp?
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 8 Sie 2021, 13:20   

Każdy "współczesny" fordowski diesel to tdci. Ale to bardziej marka niż określenie wspólnej rodziny, bo zaliczają się do niej zarówno "autorskie" fordowskie diesle, ale i również jednostki innych producentów, jak np. PSA.

Jeśli masz na myśli zatarcia układu wtryskowego, to jak każdy diesel common rail wymaga paliwa dobrej jakości, i pilnowania interwałów wymiany filtrów (też dobrej jakości).
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Adax 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.1L Duratec TI-VCT/85KM
Dołączył: 18 Lip 2021
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Sie 2021, 13:28   

Jaszczur -dzięki! Czyli z wypalaniem DPF nie ma takich problemów jak np. w Insigniach, gdzie zatarcia silników stały się nagminne, również za sprawą uszczelki smoka pompy olejowej? Trzeba dorobić diodę i kontrolować wypalanie?
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 8 Sie 2021, 22:23   

Niestety nie znam tego silnika, i tego jak tam jest rozwiązany układ oczyszczania spalin.
Musisz się sam zorientować w jaki sposób działa tam dopalanie filtra - generalnie są trzy możliwości:

1) dodatkowy dotrysk paliwa do cylindrów w fazie wydechu
2) eloys
3) świeca dopalająca + dotrysk paliwa do wydechu

Generalnie najmniej problematyczną opcją jest 3), bo w teorii jest bezobsługowa (trzeba tylko obserwować jak pracuje silnik/spalanie chwilowe które wzrasta przy dopalaniu, bądź wykombinować wskaźnik pod postacią jakiejś diody).
Najbardziej problematyczną opcją jest 1), bo powoduje przyrost poziomu oleju w silniku i jego rozrzedzanie. Eloys zaś wymaga uzupełniania.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.