Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Regulacja hamulca ręcznego
Autor Wiadomość
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Cze 2006, 12:59   [MK3] Regulacja hamulca ręcznego

Jak w temacie po caciągnieciu linki na maxa auto potrafi zjechac z lekkiego uniesienia, czytałem w ksiażce jak sie reguluje i znalazłem takie zdjecie: REGULACJA ale u mnie w aucie nigdzie takiego czegoś nie ma!! Od bębna wychodzi bezpośrednio linka i chowa się w kanale na wysokoście hamulca recznego (oczywiście linka idzie w panceżu) niggdzie po drodze nie ma takich dwóch śrub!! Dodam jeszcze ze moja fiesta to rocznik 1995 bez abs-u!!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Lut 2010, 09:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
easy
[Usunięty]

Wysłany: 3 Cze 2006, 13:48   

U mnie to wygląda tak ze są dwie linki, jedna łączy oba bębny a druga łączy wajchę z ta pierwszą linką i właśnie w miejscu tego łączenia znajdują sie te pokrętła, miejsce to jest schowane pod osłoną tłumika tak na wysokości kanapy, zaraz przy baku. Pokrętłami tymi nie da sie regulować naciągu, można tylko ustawić aby równomiernie hamulce łapały, do naciągu linki powinno być jeszcze cos może pod dźwignią :|
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Cze 2006, 14:18   

kurde ale najbardziej mi chodzi gdzie to sie reguluje... zeby dobrze łapał reczny!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
tomekxpl
[Usunięty]

Wysłany: 3 Cze 2006, 14:41   

Hmmm...mi też ręczny słabo kiedyś trzymał i co się okazało że kończyły mi się okładziny na szczękach w tylnych kołach. Radziłbym narazie nic nieregulować ale zajrzeć w bębny hamulcowe. Ja u siebie zrobiłem i bez jakiejś tam regulacji teraz mam ręczny żylete (czekam na ZIMĘ :D )
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Cze 2006, 14:56   

sek w tym ze dzisiaj zagladałem tam i co sie okazłao przez dziure od zawlniania samoregulatora widac ich stan (szczenek hamulcowych) i musze powiedziec ze sa jeszcze w w całkiem dobrej koncycji!! Ale bebna nie sciagałem bo szczerze mówiac nie mogłem sobie z nim poradzic!! Nie mam sposobu jak go sciągnac!! W ksiazce jest sposób ze zdejmuje sie wszystko z łożyskiem itd. odkrecajac cztery śruby z tyłu!! A mi to nie jest potrzebne tylko chciałem sciagnac sam beben i nie mogłem!!
A pod ta osłona od łożyska na srodku bebna jest jakas sróba która trzyma bemben??
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
KacpeRS
[Usunięty]

Wysłany: 3 Cze 2006, 15:25   

musisz odbezpieczyć samoregulator w bębnie przez dzióre, postukać troche młotkiem w sam bemben i powinien zejść. Pod osłoną łożyska jest głowna nakrętka trzymająca bęben i ściągająca łożysko
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Cze 2006, 15:31   

Kasperaz21 napisał/a:
musisz odbezpieczyć samoregulator w bębnie przez dzióre, postukać troche młotkiem w sam bemben i powinien zejść. Pod osłoną łożyska jest głowna nakrętka trzymająca bęben i ściągająca łożysko

poluźniłem samoregulator, i pizgałem młotkiem i myślisz ze chciała zejść, widocznie pod tym dekielkiem coś ja musi trzymac ale sęk w tym ze go nie sciągnełem!! Dlatego tez jeszcze pytam czy warto go ściągac!!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
tomekxpl
[Usunięty]

Wysłany: 3 Cze 2006, 15:32   

Słuchaj ja zrobiłem tak :) niekoniecznie musisz mnie powtarzać ale u mnie zadziałalo.

A więc zdjełem koło i lipa stoje z robota,osłonke wewnatrz bębna zdjełem sposobem tj, przyspawałem sobie kawałek zelastwa i za to szarpnołem (dobrze że sąsiad ma migo-mata).
Po robocie sie to odcieło i zeszlifowało ze znaku niema.

Pod osłanka jest śruba i to duża, jak ją odkręcisz to kolejny zonk, żeby zdjąc bęben musisz mieć sciagacz do takich rzeczy,bo w srubie jest specjalny na to otwór. Jak zwykle fordowskie fazy wychodzą w trakcie roboty.

Ja poradziłem sobie bez sciagacza, sam go sobie zrobiłem...wziełem płaskownik, wymierzyłem otwory na 2 sruby co koło sie przykręca, wywierciłem i zrobilem jeszcze jedna dziure na srube co bedzie wypychac beben. Zalozyłem ten płaskownik, przykreciłem go i zaczołem wkrecac srube w otwor w bebnie, i musze powiedziec ze pieknie zszedł. Reszta juz wiadomo, hamulca z tyłu niemiałem bo az mi prawie gołe szczeki zaczeły trzec powoli o beben, ale u ciebie niemusi byc akurat taka sama przypadłosc.

Ale mowie recznego niemialem prawie wcale,zrobilem tylne hamulce i problem rozwiazany.

Zaopatrz sie odrazu o nowe zabezpieczenia do linki od recznego (od malucha doskonale pasuja te stare)

Pozdrawiam i zycze powodzenia.

Mam nadzieje ze choc troche pomogłem :)
 
 
easy
[Usunięty]

Wysłany: 3 Cze 2006, 16:07   

Panowie ale wy kombinujecie, robi sie tak jak w książce jest napisane, cztery śruby z tyłu odkręcasz i schodzi bez problemu, nie ma co sie brać za łożysko, to jest najlepszy sposób.
Co do szczęk to naprawdę nie jestem w stanie wyobrazić sobie jak ty zaglądając przez tą mała dziurkę stwierdziłeś ze masz dobre szczęki :?
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Cze 2006, 16:10   

easy napisał/a:
Co do szczęk to naprawdę nie jestem w stanie wyobrazić sobie jak ty zaglądając przez tą mała dziurkę stwierdziłeś ze masz dobre szczęki :?

Ja potrafiłem, z boku ja dobrze widac i grubość ok 2-3 mm mówi sama za siebie a co do środka to nie wiem bo tam już nie widac, fakt faktem tak jak mówisz tam już moga być wyjechane!!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 3 Cze 2006, 16:35   

Jak zmieniałem szczęki to też mi bębny nie chciały schodzić nawet nie chce mowić jak długo z tym walczyłem, a twoje niechcą zejść prawdopodobnie dlatego że:
-nie były dawno ściągane i się zapiekły
-na bębnie od wewnątrz zrobił się taki "próg" od szczęk hamulcowych

Ale co do regulacji ręcznego w mojej mk3 tak gdzieś na pod fotelem kierowcy jest takie coś do regulacji naciągu linki (musisz ściągnąć tą osłonę termiczną) i tym kręcisz trochę dokręć sprawdź czy łapie jak nei to jeszcze mocniej i tak dalej.

Powodzenia
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
tomekxpl
[Usunięty]

Wysłany: 3 Cze 2006, 18:08   

Tak jak powiedziałem wcześniej,stawiam na zurzyte szczęki hamulcowe a nie jakas tam regulacja...2,3 mm to juz niezabardzo...

Sciagaj stary bebny i bedziesz widzial co masz w srodku...wymien szczeki i reczny sam sie poprawi...
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 3 Cze 2006, 20:02   

Tomekxpl stan szczęk nie ma tutaj wiele do gadania dobra regulacja i będzie chodził jak żyleta.
Przykład: mam nowe szczęki nie przejechałem na nich jeszcze nawet 1000km a ręcznego prawie nie mam tzn na pochyłościach chwyta ale hamować tym nei ma co a dlaczego bo go nei wyregulowałem bo muszę linkę zmienić na mocniejszą a na starych szczękach na sypkim gruncie blokował koła.

Dlatego jak masz dobrą linkę to podkręć ją i będzie żyleta
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 3 Cze 2006, 22:57   

Nie tylko szczęki, ale może być padnięty smoregulator (lub sam łącznik będzie miał wyrobione końce), i wtedy żadne naciąganie, czy zmiana szczęk niewiele pomoże... I wg mnie najpierw bym to sprawdził.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
marcus_87 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 464
Skąd: Lublin
Wysłany: 4 Cze 2006, 23:58   

picio_18 napisał/a:

A pod ta osłona od łożyska na srodku bebna jest jakas sróba która trzyma bemben??

a reczny spusciles czy na zaciagnietym sie ze sciaganiem bebna meczyles :?:
 
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Cze 2006, 10:30   

marcus_87 napisał/a:
picio_18 napisał/a:

A pod ta osłona od łożyska na srodku bebna jest jakas sróba która trzyma bemben??

a reczny spusciles czy na zaciagnietym sie ze sciaganiem bebna meczyles :?:


Reczny mialem spuszczony, samoregulator popuściłem!!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 5 Cze 2006, 15:47   Re: Jak wyregulowac hamulec ręczny

picio_18 napisał/a:
Jak w temacie po caciągnieciu linki na maxa auto potrafi zjechac z lekkiego uniesienia, czytałem w ksiażce jak sie reguluje i znalazłem takie zdjecie: REGULACJA ale u mnie w aucie nigdzie takiego czegoś nie ma!! Od bębna wychodzi bezpośrednio linka i chowa się w kanale na wysokoście hamulca recznego (oczywiście linka idzie w panceżu) niggdzie po drodze nie ma takich dwóch śrub!! Dodam jeszcze ze moja fiesta to rocznik 1995 bez abs-u!!


witam, otoz ta fotke ktora dales odrazu rozpoznalem, otoz problemy z hamulcem recznym nie sa mi obce - przyzylem to...
to miejsce ktorego tak poszukujesz bylo w dosc nie ciekawym miejscu umieszczone....
bylo to miejsce gdzie obie linki od recznego lacza sie w jedna i potem leca juz bezposrednio do kabiny. u mnie bylo to przed pierwszym tlumikiem jeszcze, na dodatek zakrete jeszcze aluminiowymi oslonami ktore oslaniaja wydech. Bogu Dzieki ze akurat wtedy jeszcze wydech zamienialem (przed przegladem bylem wtedy) wiec dotep mialem fajny - podnosnik hydrauliczny i bez wydechu moj Red Dragon byl... zabawy jest, a szczerze Ci powiem ze to tak niezbyt pomaga... do dzis moj reczny pozozstawia wiele do zyczenia... bebny nie sa nowe, linka tez moze byc rozciagnieta (a zapewne wiesz juz ile nowa linka kosztuje); wiec w gruncie rzeczy wymienilem szczeki tylko, pojechalem na przeglad powiedzialem jak sprawa z recznym wyglada dostalem pieczatke i moje calomiesieczne zabawy z hamulcem odeszly w siną dal. pozdrawiam i zycze powodzenia :-)

[ Dodano: Pon Cze 05, 2006 14:53 ]
Bit1 napisał/a:
Jak zmieniałem szczęki to też mi bębny nie chciały schodzić nawet nie chce mowić jak długo z tym walczyłem, a twoje niechcą zejść prawdopodobnie dlatego że:
-nie były dawno ściągane i się zapiekły
-na bębnie od wewnątrz zrobił się taki "próg" od szczęk hamulcowych

Powodzenia


co to szczek:
ciezko schodza - normalne to jest...
przy zakladaniu zas stosuje sie sztuczke, ktorej ostatnio sie nauczylem. otoz: potrzebne sa 2 osoby, srubokret i piwo;]
sklada sie szczeki nowe sprezynami i wszystkim, zaklada sie je...
potem jedna osoba ile tylko majac sily sciska cylinderki do siebie, potem trzeba szybko docisna do tego szczeki a w tym czasie druga osoba samoregulator popuszcza owym srubokretem.... jak nie popuscisz sasmoregulatora to szczeki docisniesz i same wroca to starego polozenia... jak cylinderokow nie scisniesz, to bedzie problem z zalozeniem bebnow.
w teorii moze ciezko brzmi ale w praktyce jak sie tego nauczysz to zapewniam ze sam bedziesz zadowolony jak szybko i sprawnie Ci poszlo. w razie jakichkolwiek problemow z ta sztuczka odezwij sie na pw/gg/mjel..... to Ci to jeszcze wszystko ladnie wyjasnie :)
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Cze 2006, 16:12   

odyniec serdeczne dzieki za te informacje napewno beda przydatne.
Dzisiaj zajechałem na przeglad (z takimi szczekami) powiedziałem kolesiowi ze czekam na termin u mechanika głupio sie uśmiechnoł i powiedział że jak nic innego nie znajdzie to przepuści mnie no i nic innego nie znalazł i mnie przepuścił z uwaga że mam wymienic hamulce z tyłu!!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.