Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK8] St-line X, Hybrid
Autor Wiadomość
Iche 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Lip 2020, 16:55   [MK8] St-line X, Hybrid

1. NICK: Iche
2. IMIĘ: Jakub
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: ST-Line X, Hybrid 155PS
5. ROCZNIK: MK8, 2020r.
6. SILNIK: 1.0
7. OPIS AUTA:

Zamówiona była zwykła benzyna 140KM, więc troszkę się zdziwiłem, jak zobaczyłem plakietkę EcoBoost Hybrid.
Silnik elektryczny jednak fajnie wspomaga benzynę, więc nie ma co narzekać :) Bateria jest zlokalizowana pod siedzeniem pasażera, po podniesieniu auta okazuje się, że jest całkiem spora. Miało być 140 koni, jest 155 więc na plus.

Co do wyposażenia to przy konfiguracji nie brałem tylko panoramicznego dachu, a po dostarczeniu okazało się, że jest kilka rzeczy ponad to, co można było wtedy zamówić np. przednie czujniki parkowania, ładowarka indukcyjna do telefonu czy składane lusterka (nie było nigdzie napisane, że można taką opcję dostać w momencie zamawiania).

Na razie zdążyłem tylko dodać chwilowo dystanse Eibach, póki nie kupie lepszych felg, Sprężyny obniżające Eibach Pro Kit i wydech custom, brzmi zaskakująco dobrze, jeszcze na dotarciu wiec nie wiem nawet jak na wyższych obrotach, ale jest bardzo basowy i nie brzmi w ogóle jak 1L.
Chociaż na schodzeniu z obrotów często brzmi jak elektryczny Leaf, ponieważ słychać silnik elektryczny jak próbuje naładować baterie przy hamowaniu.

- Sync 3 GPS Connected + B&O sound system,
- Kamera cofania + czujniki tył i przód,
- Tempomat aktywny,
- BLIS asystent martwego pola,
- Pakiet winter - podgrzewana kierownica, podgrzewane przednie siedzenia,
- Przednie światła Full led z auto high beam,
- Tylne światła LED,
- Asystent parkowania :D ,
- System rozpoznawania znaków,
- Jak to St-line, czarna podsufitka,
- Pre-Collision Assist (zawiera: Forward Collision Warning, Distance Indicator, Advance Emergency Braking),
- Driver Alert,
- 4.2" wyświetlacz kolorowy na tablicy zegarów,
- Przyciemniane szyby,
- Podłokietnik ze schowkiem,
- Lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża,
- Automatyczna klimatyzacja,
- Fotele pół skóra,
- Ładowarka indukcyjna do telefonów,
- Ford KeyFree


8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
- Chwilowo dystanse Eibach po 20mm na koło
- Eibach Pro kit, sprężyny obniżające, była w miarę niska ale z tymi sprężynami jest jeszcze lepiej.
b. mechaniczne:
- Wydech od znajomych z Zaustworx
- Dolot Airtec
- short shifter Pumaspeed
c. audio: brak
d. inne: brak

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
- Pakiet od Maxton Design, spliter, dokładki pod progi i na spoiler etc
- Felgi
b. mechaniczne:
c. audio:
d. inne:
- Rozpórka
- REVO software dla 1.0.









Ostatnio zmieniony przez Iche 28 Wrz 2020, 17:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 25 Lip 2020, 04:09   

Gratulacje! Jaka wyszła cena katalogowa i końcowa?
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
ichevonb 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 31
Dołączył: 16 Sty 2017
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26 Lip 2020, 12:22   

Mars napisał/a:
Gratulacje! Jaka wyszła cena katalogowa i końcowa?


Dzięki, Katalogowo ok 95k, końcowa ok 82
 
 
Iche 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29 Lip 2020, 14:05   

Nagrałem krótki filmik z dźwiękiem wydechu, audio troche przekłamuje i silnik jeszcze się układa więc nie gazowałem powyżej 3.5k obrotów ale daje jakoś pojęcie jak brzmi:

https://www.youtube.com/watch?v=rbkgXTLUyYw
 
 
Iche 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Sie 2020, 20:18   

Okazuje się, że niestety na lekki soft jest jeszcze za wcześnie, bo ponoć ten 1.0 różni się diametralnie od poprzedniego montowanego we fiestach mk8 i REVO czy Pumaspeed nie mają jeszcze gotowych rozwiązań, nie zależy mi na dużo większych osiągach, ze 155 fajnie było by dojść do powiedzmy 165 BHP. Na razie zamontowałem short shifter z Pumaspeed, można na nim wybrać 15%, 25% lub 35% redukcji na drążku zmiany biegów. Fajnie dodaje to charakteru temu małemu autku :)
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 12 Sie 2020, 17:38   

Ten short shifter ma wadę produkcyjną, uderza przy wbijaniu 2 biegu o łapę sprzęgła.
Sprawdź to u siebie.
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
Iche 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Sie 2020, 14:30   

west napisał/a:
Ten short shifter ma wadę produkcyjną, uderza przy wbijaniu 2 biegu o łapę sprzęgła.
Sprawdź to u siebie.


Hej, słyszałem o tym i sprawdziłem czy o coś zahacza i na szczęście nie widzę żeby się tak działo (Na ustawieniu 35% redukcji), ale ten silnik ma troche inaczej wszystko poprowadzone niż poprzednie 3 cylindrowe 1.0 w mk8 i chyba jest tam troche więcej miejsca.
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 13 Sie 2020, 18:51   

No mi właśnie uderzało, wyjąłem shifter żeby go podpiłować.
Ale jakoś już mi się odechciało znowu rozbierać wszytko i montować. :-P
U mnie było to najwyższe ustawienie, chyba 45%.
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
Iche 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Sie 2020, 19:19   

west napisał/a:
No mi właśnie uderzało, wyjąłem shifter żeby go podpiłować.
Ale jakoś już mi się odechciało znowu rozbierać wszytko i montować. :-P
U mnie było to najwyższe ustawienie, chyba 45%.


Hymm mój ma maks 35% może jest jakiś inny i dlatego nie haczy nigdzie, masz może jeszcze gdzieś go? Jestem bardzo zadowolony z mojego ale te ekstra 10% fajnie by było a ten bym dał do auta mojej dziewczyny, jeśli chcesz sprzedać bo go nie zamontowałeś :D
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 37
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 13 Sie 2020, 19:58   

Jednak sprawdziłem i mam też 35% max.
Zobacz w którym miejscu u mnie to uderzało.

_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
Iche 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28 Wrz 2020, 17:53   

Hej, zamontowałem w końcu dolot Airteca, przyznam, że dźwięk naprawdę fajny przy odejmowaniu gazu, nie spodziewałem się aż tak głośnego świstu :D

Dolot przed zamontowaniem:


I już na autku:



(powoli będę wymieniać też oryginalne rury ale przez to że się różnią od fiest 2018-2019 to będzie to pewnie trochę trwać)

Z innych małych rzeczy, zmieniłem ekran ładowania się synca przy wchodzeniu do auta na ładniejszy:
 
 
RobertoPL 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Robert
Dołączył: 22 Paź 2020
Posty: 4
Skąd: Polska Płd.
Wysłany: 24 Paź 2020, 12:07   

To elegancko Ci się pomylili ;)

Mnie zamiast 140km przyszło 125 ale i tak jestem zadowolony bo wcześniej miałem mk3 70 km i przesiadka do mk8 125 + jest jakby to powiedzieć bardzo ciekawa :D

Jak wygląda prędkość maksymalna bo mnie odcina na 205?

PS. też mam czarną strzałę ;)
 
 
Iche 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Paź 2020, 17:15   

Hej, też dali Ci mhev wersje? Najszybciej jak jechałem to jakieś 225 i zdaje mi się że to był maks i więcej nie da rady, co ciekawe przed obniżeniem pojechała 220 więc całe oszałamiające 5km/h dodało heh (albo wiatr w plecy :cojest: )
 
 
RobertoPL 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Robert
Dołączył: 22 Paź 2020
Posty: 4
Skąd: Polska Płd.
Wysłany: 25 Paź 2020, 20:31   

Iche, Cześć, tak też dostałem wersje póhybrydową, diler się zdziwił bo jak zamawialiśmy auto początkiem marca, to były dostępne wersje 140km i taką chciałem, i jak mi powiedział, że samochód przyszedł tylko jeszcze jedną kwestię musimy omówić, to już wiedziałem, że jest coś nie tak.

Jak można wiedzieć, to gdzie kupiłeś ten dolot airteca i aby ten ekran zmienić na st to jest jakieś ustawienie czy trzeba coś wgrywać?
 
 
Iche 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26 Paź 2020, 10:25   

Dolot bezpośrednio na stronie producenta https://www.airtecmotorsp...k8-1-0-st-line/ polecam poczekać do black friday :D jedyny minus to taki, że rury dolotu się trochę zmieniły od 2020, turbo jest całkiem w innym miejscu etc i dolot nie układa się tak jak w poprzednich wersjach, ale dalej pasuje.

Ja też zamawiałem 140 ale dostałem 155, dziwne, że tobie 125 przysłali.

Jeśli chodzi o zmianę splash screena to przy pomocy fore scena można to zrobić, bądź magik w serwisie ichniejszym serwisowym programem może to zrobić. Jest to kwestia zaznaczenia odpowiedniej opcji, od loga mustanga po RS tam już najwyraźniej wszystko w synu jest wgrane na raz ;) Można też odblokować inny wygląd myView tego między zegarami na ten z st wersji (ładniejszy kolor i logo ford performance), dodać lunch control który oczywiście nie będzie działać etc ;)
 
 
RobertoPL 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Robert
Dołączył: 22 Paź 2020
Posty: 4
Skąd: Polska Płd.
Wysłany: 26 Paź 2020, 21:42   

Dzięki za informację, z tym ekranem pokombinuję z sąsiadem, który jest mechanikiem i nie boi się, tylko od razu włącza laptop ;) i pyta, który błąd Ci usunąć :D , zna się na rzeczy.

Pewnie takie im przysłali, mi diler powiedział, że jak mi nie pasi, to jedyne co mogę zrobić to zamówić te 155tkę, że się nie pogniewają jak nie wezmę tej 125ki. Tyle, że mi się juz nie chciało znowu ponad 3 miesiące czekać na auto, a i rabat dobry zrobił, przejechałem się po parkingu i mi się spodobało i wziąłem
 
 
Iche 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27 Paź 2020, 20:03   

ja czekałem koło 6/7 miesięcy bo akurat trafiłem na zamknięcie fabryk przez covid etc, w forescanie na pewno da się ustawić ten ekran jak coś ;)
 
 
Iche 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Lip 2021, 09:24   

Po jakimś tam okresie użytkowania znalazłem kilka problemów, które wydają się prześladować ten model:

Przy hamowaniu i jednoczesnym skręcaniu słychać nieprzyjemne odgłosy z zawieszenia lub hamulców, możliwe przyczyny? Najprawdopodobniej coś z zasiekami lub osłonami tarcz, chociaż dzwieki wydają się dochodzić z mocowań amortyzatorów (niestety tam wszystko wydaje się ok), w ASO wciąż szukają przyczyny więc usterka nienaprawiona jeszcze. (Zagraniczne forum potwierdziło, że trochę ludzi ma ten sam problem)

- kolejnym problemem jest akumulator, (zwykły, nie ten on hybrydy pod podłogą) mianowicie po odstawieniu auta do garażu zaraz po zamknięciu przychodzi notyfikacja z aplikacji, że auto przechodzi w deep sleep w celu oszczędzania akumulatora, ponieważ jest słaby etc. Po powrocie do auta dźwięki np czujników parkowania mają wysoki ton, indykator, że akumulator jest rozładowany, pomiary świadczą to samo. Zrobiłem trasę ponad 500 km, problem ten sam.
Akumulator był już 2 razy wymieniany na gwarancji, za każdym razem pomogło na kilka miesięcy. Bez gwarancji akumulator do tego modelu kosztuje ponad 900 zł tak, że powodzenia z wymianą po okresie gwarancyjnym :)

- Lakier, nie wiem jak inne kolory, ale czarny Agate Black rysuje się od samego patrzenia, lubię bawić się w Detaling i wiem jak zająć się lakierem. Dlatego niebotycznie oku#%@ja mnie jakiekolwiek ryski na lakierze, nie wożę nikogo w tym aucie a mimo to, przy klamce pasażera pojawiło się mnóstwo rysek od samego zamykania drzwi, na szczęście zeszły łatwo przy one-step, ale tylko czekać aż pojawią się nowe. Lakier jest niesamowicie miękki. Pięknie się za to prezentuje, kiedy jest poprawnie zadbany.

- Reflektory full led są świetne, muszę to przyznać jak w aucie za taką cenę, niestety od nowości wewnątrz klosza jest kilka zacieków w lewym i prawym (widoczne tylko przy odpowiednim świetle, ale jak raz to zobaczysz...), musi być to wada z fabryki, bo do samego klosza nie ma jak się dostać z zewnątrz i jest to od nowości.

- Oprogramowanie Sync to niezła kupa :D zawsze używam CarPlay, więc w praktyce nigdy nie widuje nawet tego ekranu. Niesamowite, że firma, która nie produkuje aut, potrafi zrobić lepszy infotainment system od firmy robiącej samochód (chociaż może to nie jest zaskakujące, w końcu Ford to nie firma IT produkująca software, ale najwyraźniej powinna połączyć siły z taką firmą, a nie próbować wyskrobać coś, co nie działa)

- pozostałe problemy to niestety wykończenie, które potrafi wydawać irytujące odgłosy na drobnych wybojach, pojawiło się to już praktycznie po miesiącu od nowości. Raz z tyłu raz z przodu.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lip 2021, 23:17   

Iche napisał/a:
kolejnym problemem jest akumulator
Może problem z ładowaniem, albo coś w aucie się nie wyłącza i żre porad na postoju,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Iche 

Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15 Lip 2021, 19:37   

JoeMix napisał/a:
Iche napisał/a:
kolejnym problemem jest akumulator
Może problem z ładowaniem, albo coś w aucie się nie wyłącza i żre porad na postoju,,,


Już to sprawdzali i nie mogą dojść do przyczyny, wszystko się elegancko wyłącza. Po jakimś czasie nawet aż za bardzo ;-|

Przy takim stanie akumulatora potrafi nie działać poprawnie bezkluczykowy dostęp do auta, np nie chce się auto zamknąć przyciskając w odpowiednie miejsce na klamce, trzeba szukać kluczyka i zamykać je przyciskiem na kluczyku. Otwieranie bezkluczykowe działa wtedy tylko przy drzwiach kierowcy etc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Mk8] Sprzedam dolot Airtec do MK8 1.0/1.0 Hybrid
ichevonb Sprzedam 0 26 Kwi 2022, 16:06
ichevonb
Brak nowych postów [MK8] Kupię fiestę MK8 najlepiej wersję ST-Line do 50 tyś
mariobross17 Kupię 0 13 Wrz 2022, 10:34
mariobross17
Brak nowych postów [MK8] MK8 ST Line kolejna fofi w kolekcji modellla
modell1 Nasze auta 33 30 Lip 2022, 22:16
modell1
Brak nowych postów [MK8] Mk8 ST-Line Red Race
Mk8 ST Line Nasze auta 9 9 Gru 2018, 21:20
marpaa
Brak nowych postów [MK8] ST-Line White byMario
mariobross17 Nasze auta 4 8 Kwi 2018, 21:23
mariobross17


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.