Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Problem ze wspomaganiem
Autor Wiadomość
Proti 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Basic
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Jakub
Wiek: 29
Dołączył: 11 Cze 2019
Posty: 1
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 11 Cze 2019, 13:49   Problem ze wspomaganiem

Witam, od ponad dwóch lat jestem szczęśliwym (tak mi się zdaje) posiadaczem Fiesty z 2008 roku. Jest to moje pierwsze auto, dlatego dopiero uczę się podstawowej wiedzy o samochodach.
Na co dzień przejeżdżam bardzo mało kilometrów, miesięcznie około 400 i to tylko w mieście, jednak zdarzyły się też wyjazdy na wakacje po 500 km i samochód nigdy mnie nie zawiódł. Jednak niedawno mechanik zwrócił mi uwagę, że praktycznie nie mam wspomagania i dojrzał, że "poci się" uszczelka przy maglownicy i od razu powiedział że jest ona do wymiany. Faktycznie, kierownica od samego początku chodzi dosyć ciężko (nie ma jednak dla mnie wielkiego problemu żeby obracać nią w miejscu) ale porównałem ją kiedyś do innej Fiesty i moim zdaniem było tak samo (a przynajmniej tak sobie wmówiłem). Poziom płynu jest w normie, chociaż raczej przy minimum. Wczoraj za to usłyszałem, że przy obracaniu kierownicy w miejscu w lewą stronę buczy jak się domyślam pompa wspomagania. Nie wiem czy tak było zawsze bo nie nasłuchiwałem. Niestety nie mam żadnego zaufanego mechanika, któremu powierzyłbym samochód bez obaw o obdarcie mnie z pieniędzy.
Po "krótkim" wstępie mam pytanie, czy ktoś z Was może przechodził przez podobny problem? O czym powinienem pomyśleć, regeneracji pompy, maglownicy?
W tym momencie natchnęło mnie by z ciekawości sprawdzić kolor płynu do wspomagania. Rozumiem że kolor błota nie jest odpowiedni...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Cze 2019, 00:11   

Proti napisał/a:
W tym momencie natchnęło mnie by z ciekawości sprawdzić kolor płynu do wspomagania. Rozumiem że kolor błota nie jest odpowiedni...
No nie,,,

Wspomaganie szybko sprawdzisz, zakręć kierownicą na maksa w jedną stronę i kręć w przeciwną i w połowie operacji wyłącz silnik,,, wtedy czuć ile wspomagania odchodzi,,,

Generalnie jak silnik pracuje to w układzie wspomaganie ciśnienie jest i pompa pracuje, jednak kiedy kręcisz kierownicą pompa ma opór i zaczyna "mocniej" pracować i może jakieś tam dzięki wydawać,,, głośniejsze niż zwykle warkotanie zazwyczaj świadczy o niskim poziomie płynu we wspomaganiu, natomiast całkiem normalnie jest głośne warkotanie jak już dokręcić kierownice na maxa a będziesz chciał kręcić dalej,,, przy czym jak mało płynu jest to znowu warczy bardziej niż zwykle,,,

Wydaje mi się ze normalnie przy zamkniętej masce pompę zagłuszy silnik i wytłumienie, przy otwartej może ją być słychać,,, no i jak uczyli na kursie, nie powinno się kręcić kierą jak auto stoi w miejscu bo ble, ble, ble,,, testy i diagnostykę wytrzyma :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] 1.3 - problem ze wspomaganiem
rider49 Mechanika 10 2 Paź 2012, 21:06
diodalodz
Brak nowych postów [MK3] Problem ze wspomaganiem
Cieknie
portier Mechanika ogólna 6 16 Gru 2009, 12:44
portier
Brak nowych postów [MK4] Problem ze wspomaganiem
mariusz84 Mechanika ogólna 6 12 Sie 2013, 21:52
pmu
Brak nowych postów [MK5] Problem ze wspomaganiem
Gość Mechanika 11 19 Wrz 2011, 08:35
bidżej
Brak nowych postów [MK5] Problem ze wspomaganiem i nagrzewaniem
ns8814 Mechanika 14 28 Lis 2010, 14:56
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.